Kaveri aina myöhässä

Kyllästynyt

Olen nyt kyllästynyt aina odottelemaan kaveriani, joka on oikeasti aina myöhässä 5-25min. kun olemme menossa kahville tai ostoksille, hän laittaa viestin, että hänellä menee maksimissaan 10 minuuttia että on pihassani hakemassa minua. Menen ulos pakkaseen seisoskelemaan kun on mennyt 7-8min, mutta joudun odottelemaan ulkona vielä sen 10 minuuttia..... Sitten kun kaveri suvaitsee saapua paikalle, hän kyllä pyytää anteeksi että on myöhässä ja keksii jonkun 'hyvän' syyn myöhästymiselleen (esim. Oli ruuhkaa, oli liukasta, auto ei käynnistynyt, pitikin käydä tankkaamassa ym...). Ymmärtäisin jos näin kävisi silloin tällöin, mutta näin käy AINA. Joskus kun kaveri on sanonut anteeksi pyynnön myöhästelystään, olen sanonut että alan jo oikeastaan tottumaan tähän odotteluun kun aina tuntuu olevan joku ruuhka kun olet tulossa hakemaan minua, niin hän kuittaa sanomiseni pelkällä tekonaurulla. aaarhg!
Miten voisin ilmaista kaverilleni, että on erittäin epäkohteliasta olla ihan joka kerta myöhässä kun olemme menossa jonnekkin? Onko teillä sellaisia ystäviä jotka laittavat teidät odottelemaan ?

13

2204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Et mitenkään voi ilmaista kaverillesi myohästymisen epäkohteliaisuudesta. Hän tietää sen. Mitä sinä voit tehdä, on omalla käytokselläsi opettaa mitä haittaa hän saa ITSELLEEN olemalla aina myohässä.

      A) Sovi tapaaminen puoltatuntia aiemmaksi ja ilmesty itse paikalle sitten puolituntia sovitun ajan jälkeen.
      B) Ole sovitussa paikassa ajallaan. Odota 5 minuuttia ja sitten jatka matkaa omin neuvoin.
      C) Ole sovitussa paikassa ajallaan. Odota 5 minuuttia ja poistu paikalta. Toisen soittaessa peru tapaaminen.
      D) Mene itse hakemaan ystäväsi sopimallanne ajalla. Ellei hän ole valmiina paikalla odota 5 min ja jatka matkaasi ilman häntä.
      E) älä sovi tapaamisia yksistään hänen kansaan. Sovi tapaamisenne paikoissa jonne tulee muitakin ystäviäsi. Silloin ei haittaa onko hän myohässä, tai tuleeko ollenkaan.
      F) Yksinkertaisesti älä sovi enää tapaamisia mihinkään erityiseen kellonaikaan. Kun tapaatte sattumalta, voitte mennä kahville (jos on aikaa) vaihtamaan kuulumisia.

      • miumiu4

        Nämä ovat hyviä neuvoja! Älä jää "kavereisi" tallattavaksi!


      • Tunnenpistonsydämessäni

        Joo. Mä oon aina myöhässä. En hallitse ajankäyttöäni. Myöhästely on noloa. Ei varmaan edes anteeksipyyntö tunnu missään...kun aika usein myöhästelen. miumiu4 ohjeet pistävät miettimään, ovat hyviä.


    • pomranssi
    • älä odota

      Sano että olit sopinut muuta menoa teidän tapaamisenne jälkeen ja et nyt enää ehdikään hänen kanssaan.

      Älä mene ulos odottelemaan, vaan anna hänen saapua paikalle ja laittakoon viestin, että on tullut. Sitten alat rauhallisesti pukemaan ja menet ulos. Maiskakoon omaa lääkettään, ehkä oppii noudattamaan sovittuja aikoja kun joutuu itse odottelemaan.

    • vapaa vapaa-aika

      Vapaa-ajan vapaaehtoiset menot kuten kavereiden tapaamiset... ja pitäis olla 5 min tarkkuudella jossain autolla pihassa? Työasioissa ymmärrän tiukat aikataulut ja niistä kiinni pitämisen. Mut vapaa-ajalla ei pitäs joutua nipottamaan! Mulla työ tosi hektistä ja kiireistä ja minuutintarkat aikataulut. Tuntus ikävältä jos vapaa-aika ois samanlaista. Itse ilmoitan aina kaveritapaamiset "nähdään noin puolen aikaan" tyyliin.

    • tarkkuutta

      Kyllä minua ainakin kettuttaisi moinen afrikkalainen aikakäsitys. Meidän tuttavapiirissä toleranssi on /- 5 min. Jos ollaan ottamassa tai menemässä toisen autokyytiin, /- 1 min on tavoiteltu tarkkuus. Ei odoteta jalkakäytävällä tai kadulla...

      Toki _joskus_ kaikille tulee yllättävä este, josta sitten ilmoitetaan mahdollisimman nopeasti. Mutta yllättävä este ei tapahdu joka kerta.

      Itse en pitkän päälle sietäisi henkilöä, joka pitää tapanaan myöhästellä. Suurpiirteinen sähläri ja/tai itseään täynnä oleva tyyppi, joka katsoo oikeudekseen varastaa aikaani.

      • älä_suostu

        Nykyään on tämmöinen kännykkä-niminen laite jolla voi hienosäätää tapaamiset. Myöhästelijän kanssa kannattaa sopia treffit, joilla voi käyttää aikansa omaksi hyödykseen esim. kaupassa. Kun aika on ummessa niin ilmoitus riittää: Nyt oon lähdössä, et tullut. Soittele jos haluat tavata jossain myöhemmin.
        Kokemukseni mukaan aina myöhästelyssä on kysymys vallankäytöstä.


    • Seen_it

      Parannusta asiaan on turha odottaa. Jos ei hän ole aikuiseksi kasvettuaan oppinut niin ei se mitään vaikuta että sanot asiasta miten kovaan ääneen tahansa. Totuus on ettei hän ei välitä sinusta. Kyllä hän menee ajoissa työhaastatteluihin ja treffeillensä, kun hänen oma etunsa on kyseessä. Olen nähnyt näitä tyyppejä tarpeeksi.

      Voit alkaa järjestämään tuntuvia kostoja. Sovi aivan perättömiä tapaamisia johonkin hevon kuuseen ja älä mene sinne. Kun hän soittelee niin sano että odottelee vielä hetken, olet tulossa mutta reittiä pitää vielä tarkistella ym. Mutta suunnittele homma hyvin niin ettei sieltä löydy hänelle mitään virikkeitä josta hän voisi hyväntuulisesti vastata että no ei tässä mitään, siellähän oli pekka ja erkki ja mentiin niiden kanssa kievariin. Oikeastaan voisitte ostaa elokuvaliput jotka on sinulla, ja sitten myöhästyt leffasta tunnin niin että hänen rahat menee hukkaan. Tosin siinä menee sinunkin rahat hukkaan mutta tämä nyt olikin vain virikkeeksi vauhdittamaan omia ideoitasi.

      Kun hän jälkeenpäin yrittää viritellä asiasta puhetta kenties anteeksipyynnön kanssakin niin älä sano mitään. Ei yhtään mitään. Anteeksipyyntö on varmaankin valheellinen ja vaikuttaa kyllä pari-kolme kertaa korkeintaan mutta alkaa taas lipsua. Lapsellisimman näköistä on alkaa vakavissaan väittelyyn että "noku säkin teit ja sillon mul oli kylmä ja joka kerta sama juttu..."

    • ÄläJääOvimatoksi

      Älä mene valmiina odottelemaan ulos vaan katso ikkunasta kun hän tulee pihaan tai että hän laittaa viestin että on pihalla. Tosi tökeröä mun mielestä olla myöhässä ja olla ilmoittamatta siitä. Tuola ylhäällä tuli jo hyviä vinkkejä ja omani on saman tyylinen: ennakoi. Jos sovitte treffit esim 10 johonkin niin mene paikalle 10:10 tai 10:15, tee näin ainakin pariin otteeseen ja jos kaveri onkin paikalla kun saavut niin käytät jotain hänen ilmeisistä tekosyistä. Jos rupeaa nipottamaan voit suoraan sanoa että miltä tuntuu maistaa omaa lääkettään.

      Tykkäsin kyllä kovasti ideasta jossa lähdet esim 10 min odottelun jälkeen ja perut menot kaverisi kanssa.

    • siuzyhg87ry8o7

      Minullakin oli joskus kaveri, joka myöhästyi AINA tapaamisista noin ½-2 tuntia. Se oli raivostuttavaa. Hän ei koskaan laittanut viestiä, että myöhästyy, ja kun suvaitsi saapua paikalle, ei edes pahoitellut. Ties mistä aina myöhästyttiinkin tämän tyypin takia.

      Joskus kokeilumielessä päätin itse myöhästyä, jotta hän joutuisi vuorostaan odottamaan. Menin tapaamispaikalle puolisen tuntia myöhässä, eikä tyyppi ollut edes tullut vielä! Joskus lähdin matkoihini odoteltuani tunnin. Sitten toisen tunnin päästä tuli viesti "Missä meidän pitikään nähdä? Olen varmaan sekoittanut paikat, kun ei sinua näy.." tms.

      Joskus silloin tällöin oikein sanoin, että "vituttaa, kun olet AINA myöhässä, eikä mitään ihan PIENTÄ aikaa." Siitä tuli sitten oikein tekosyiden vyöry niskaan, mutta suurin syy taisi olla tämä "En vain saa lähdettyä."

      Myöhästelevät ihmiset eivät arvosta kanssaihmisiään. Heidän mielestään koko maailmalla on aikaa odottaa heitä. He myöhästyvät varmaan omista hautajaisistaankin.

    • Anonyymi

      Sovin kaverini kanssa ajan ja hän ei vastaa puhelimeen, sanoo vain "voitko odottaa" mutta kun olen odottanut jo tunnin. Tekisi mieli olla joskus itse tulematta ja katsoa miten hän reagoi

    • Anonyymi

      Olin kurssilla.. siellä oli ulkom.taustaisia aika paljon...kaikki aina myöhässä... olimme lähdössä retkelle linja-autolla... heillä ei edelleenkään mitään kiirettä... ope ssnoi: nyt lähdetään... sinne jäivät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe