Kesätöitä

13 vuotiaalle kesätöitä?

Moi. Mä oon 13 v tyttö ja oisin tosi innostunu tekee jonkinlaista kesätyötä. Tiiän oon nuori mut mulle on sanottu että se saattais olla mahollista... Tietäskö kukaa jotai kioskei tai mitää semmost mist vois kysyy ja et se sijaitsis mieluiten Hyvinkäällä..?

6

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsilta kielletty..

      Et sitten lue muiden lasten aloituksia tällä palstalla?

      Suomen laki kieltää lapsityövoiman käytön, joten sinulla ei vielä ole mahdollisuutta saada mitään töitä.

      Kysy sukulaisilta/tuttavilta vaikka koiranulkoilutusta tai vastaavaa.

    • Työtä_on

      Kyllä töitä löytää jos haluaa. Katsot vaikka täältä noita ilmoituksia. Jos jossain on yhteystiedot kysyt suoraan voisiko saada jotain työtä. Tai sitten laitat oman ilmoituksen missä on joku yhteystieto niin aina joku voi tarjota.

    • Netissä on tietoa, itse kurkkasin juuri, et valiterttavasti saa alle 14.v tehdä töitä kun poikkeusluvalla ja jotain kevyttä avustaja hommaa tms..Että toi koiran hoito ym hommat hyvä ehdotus. Ihmisillä kuiteski kesälomia ni voisit hyvin saada lapsi/ koira hoitohommia

    • kesäistä

      Ei saa tehdä? Entä jos silti haluaa tehdä. Joku voi silti ottaa töihin. Vaikka koiran ulkoiluttamiseen tai vähäks aikaa lasten vahtimiseen. Tai vaikka kaupassa käyntiin.

      Selviää kun kyselee.

    • kylläpääsee

      Kalenterivuoden aikana 14w täyttävä pääsee jo sinä kesänä töihin et jos täytät tänä vuonna neljätoista saattaisit varmaan päästäkin.

    • PÖLVÄSTI122

      Kannattaisi lukea nuoren työehtolaki. Lakipykälissä lukee selvästi minkä ikäinen työtä saa tehdä ja minkä ei!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe