antakaa neuvoa

epätoivoinen

Mitä mä teen oman väkivaltaisuuteni kanssa

8

234

Äänestä

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenniina
    • Tulevaisuus?

Siinä ei ammatti auttajat paljoa paina...suutun silmittömästi kun mies tulee humalassa kotiin,pelkään että sattuu vielä jotain,kun lyönti sattuu kohdalleen...onneksi mies on tajunnut tilanteen eikä enää juo.En muuten ole mielestäni väkivaltainen,mutta kaikki se mitä olen elämäni aikana saanut kokea alkoholistimeheni takia,on saanut minut niin suutuksiin,että raivo on sanoin kuvaamatonta.Raja on tullut vastaan,kertakaikkiaan.

• ota ero

Yksi vaihtoehto on erota miehestäsi.

Jos sinun rajasi on tullut vastaan ja mies ei halua lopettaa juomista niin miksi hakata päätään seinään.

• Jenniina

Ammattiauttaja auttaa ainakin siinä, että opit käsittelemään vihan tunnetta toisella tapaa. Olet nyt tiedostanut itsessäsi tuon piirteen ja uskot tunnistavasi syynkin siihen. Mutta miksi et tiedä, miten voisit käsitellä purkautuvaa vihaasi? Mitä jos raivostut joskus jostakin muusta asiasta ja sattuu jotakin?

Väheksyt ammattiapua, mutta suosittelisin sinua miettimään vielä asiaa. Mitä jos vaan avoimin mielin juttelisit vaikka sen ihmisen kanssa, joka on auttavassa puhelimessa? Hän ehkä voisi kertoa lisää keinoista. Väkivaltaa ei saa hyväksyä.

• Tulevaisuus?

En väheksykkään.Olen vuosia sitten käynyt mielenterveystoimistossa ja se jos mikä oli niin turhaa!Oli vääränlainen ihminen...hän esim.oletti että meillekkin on tulossa kesävieraita niinku heille,kun kesälomat alkoi.Eihän meille voinut pyytää ketään kylään kun ei tiennyt missä kunnossa mies on.Erottu on monta kertaa,ja aina palattu yhteen.Niinkuin kerroin,mies ei juo enää.En ole ikinä suuttunut kenellekkään niin kuin hänelle.Hillitsen yleensä muissa tilanteissa itseni.

• jussijussijussijussi

No näköjään sinulla sitten ei mielestäsi olekaan ongelmaa. Miksi sitten kyselet? Mielestäni Jenniina kirjoitti hyvin ja olen samaa mieltä.

• glooria

Koska elämä ei ole onnellista, eikä ole ollut niin hermothan siinä pikkkuhiljaa ovat menneet. Ei tuohon oikeastaan auta muu, kuin elämänmuutos. Joko erottava, mikä ei aina ole paras vaihtoehto, mutta jos elämä on noin tukalaa, eipä siinä juuri vaihtoehtoja ole, ellei keskustelut ja jnkl terapia auta. Syyt ovat syvällä väkivaltaiseen käytökseen ja ne olisi itsessään tunnistettava ja käytävä niihin käsiksi: ts. mikä saa ihmisen lyömään toista, miksi minä teen tämän, voinko olla tämän myös tekemättä, auttaako tämä lyöminen ketään......jne. pysähdy ja mieti käytöstäsi, mistä kaikki väkivalta johtuu? Voitko ratkaista asiat myös muuten, koska lyömällä ei asioita koskaan ratkaista, ne vain heljennetään hetkeksi. Väkivalta on toisen alistamista. Ja jos aloittaja on eronnut ja palannut yhteen monia kertoja, tuntuu tilanne olevan sellainen, ettei siitä oikeastaan halutakkaan päästä eroon, se on kierre, jossa nurinkurisesti viihdytään tai kärsitään...näitähän on..

• sdfgg

tapa paska ittes

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      67
      1018
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      12
      909
    3. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      55
      852
    4. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      798
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    6. 57
      687
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      617
    8. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      617
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      586
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      132
      579
    11. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      20
      567
    12. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      30
      555
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      50
      549
    14. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      505
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      497
    16. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      72
      476
    17. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      34
      468
    18. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      457
    19. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      440
    20. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24