Merkkien merkki

4 vuotta yhellä ja

sitten menee pyörä vaihtoon.
Kovasti ollaan jo kohti kevättä menossa. Ei nyt vielä, mutta kahden vuoden kuluttua olisi ajankohtaista ostaa uusi maantiepyörä alkavalle kaudelle.
Mitään useiden tuhansien fillaria ei ole aietta ostaa, vaan semmonen harrastelijalle riittävä, toistatonnia maksava maantiepyörä riittää. Maximissaan 2000 euroa olisin valmis lyömään kiinni siihen. Sitten aikanaan.
Bianchi houkuttaa ja Wilier Triestina on kiinnostava merkki. Sitten on myös Cannondale ja mitäs niitä muita nyt taas olikaan?
Kysymys siis kuuluu: mistä noista ed. luettelemista merkeistä on teillä muilla kokemuksia ja onko jokin noista tai muista sellainen välttelemisen arvoinen? Sittenhän on vielä Rose, mutta sehän pitäis tilailla netistä? Se on minusta se netin kautta ostaminen vähän... ei niin tuttua puuhaa.

Mulla on siis vajaat 2 vuotta vanha maantiepyörä, missä Shimano 105 osat. Olen ollut tyytyväinen tuohon SUPiin, enkä siksi oo sitä vaihtamassa uuteen, että olisi pyörä ruvennut tökkimään.
Olen vain alkanut ajattelemaan siten, että 4 kesää ajelee samalla ja sitten pyörä vaihtoon. En enää tällä iällä (43 v) viitsi ajella samalla pyörällä sinne maailman tappiin, koska sitten alkaa mennä rahaa niihin uusittaviin osiin. Fiksumpaa ostaa niillä rahoilla uusi pyörä. On sitten uusi, eikä sitä samaa vanhaa mankelia, mihin on laitettu rahaa ihan simona kiinni. Uusittu kiekkoja ym.
Miten te muut asian ajattelette?

7

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ei nyt vielä, mutta kahden vuoden kuluttua olisi ajankohtaista ostaa uusi maantiepyörä alkavalle kaudelle."

      Jokainen käyttää rahansa miten parhaakseen katsoo, palataan kahden vuoden päästä asiaan.

    • 4 vuotta yhellä ja

      sitten menee pyörä vaihtoon.
      Kaippa sitä voi kysellä, silkasta mielenkiinnosta, jo nyt. Tuskin nuo merkit ja niiden erot tässä kahden vuoden aikana niin hirvittävästi muuttuu.

      • Voihan sitä toki kysellä ja voi niihin merkkeihinkin tulla muutoksia. Osasarjat nyt ainakin muuttuu parissa vuodessa melkoisesti. Eikä sillä merkillä niin kauheasti ole merkitystä loppupeleissä.

        Toimiva yleisohje pyörän ostoa suunnitteleville. Hinta määrittelee laadun, merkki tyylin.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        alkup.tuna kirjoitti:

        Voihan sitä toki kysellä ja voi niihin merkkeihinkin tulla muutoksia. Osasarjat nyt ainakin muuttuu parissa vuodessa melkoisesti. Eikä sillä merkillä niin kauheasti ole merkitystä loppupeleissä.

        Toimiva yleisohje pyörän ostoa suunnitteleville. Hinta määrittelee laadun, merkki tyylin.

        Kohtuu hyviä pyöriä on monella merkillä. Varsinkin kilpamalleja on saman tyyppisiin taiwanilaisiin runkoihin rakennettuna hyvinkin paljon. Harrastaja tuntee pyörän paranemisen ainakin sinne 3000€ hintaluokkaan. Sen jälkeen alkaa olla ehkä sitä paljon puhuttua hifistelyä?

        Haetko kisapyörää vai mukavampaa lenkkipyörää, se ratkaisee aika paljon. Kun itse hain pari vuotta sitten mukavaa lenkkipyörää, oli listalla teräsrunkoisia italialaisia ja Spessun Roubaix. Päädyin teräkseen. Ei todellakaan mikään kilpapyörä, mutta kiva ajaa.


      • 4vuottayhdellä

        Mä oon ostellut lenkkipyöriä. Missään seuratoiminnassa en ole, vaan ihan omaksi ilokseni käyn ajamassa pyörälenkkejä. Siksi en kisapyörää tartte.

        Täytyy kommentoida, asiasta kolmanteen, että en tälle Suomi24 uudistukselle täyttä kymppiä antais.


    • ...................
    • ianchi

      Mukavahan niitä fillareita on vaihdella ja ei ole läheskään niin kallista puuhaa kuin autojen vaihto :)
      Itse ostin vuosi sitten Bianchin B4P geometrialla (aggressiivinen) ja tykkään kyllä kovasti sillä ajella, mutta näin jälkiviisaana olisi pitänyt ottaa jonkun rennomman ajoasennon tarjoava runkomalli. Eli sellainen tuleen sitten joskus seuraajaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1659
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1461
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1129
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1091
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      950
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      944
    Aihe