-5 kiloa ei meinaa millään onnistua! :(

pienemmäksi pian

siis joo tartteisin puristaa 5 kiloa pois painosta tässä parin kk aikana.onko mahdollista kun tissuttelen alkoholia, en siis humalaan saakka joka kerta mutta noin 4 päivää viikossa sillai 2-4 light siideriä per päivä tai viinilasillisia......kai mun avioeron käsittely on masentanut minut että jotenkin tuttuun keinoon turvauduin ja aloin juoda ja paino alkoi nousta kun aloin myös syödä "Lohturuokaa" vaikkakin ruokani on normaaliruokaa eikä herkkuja mutta LIIAN SUURIA ANNOKSIA.miten saisin itteni kuriin, ja onko vinkkei laihtumiseen ja ruokahalun vähentämiseen? alkoholin käyttöä voin kyllä rajata kun olen ennenkin siihen pystynyt.ja mikä onni mun uusi lääke ja alkoholi ei sovi yhteen nii et jos haluun nukkua en saa dokailla.mut myönnän et esim.eilen meni 4 siideriä.tosin valitsen onneks ees light siideriä tai punkkua!(ei makeaa punkkua) mut sit ku oon juonut alkaa ruoka maittaa..ja jos surettaa tartun helposti pulloon.vaihtoehto ois ottaa sidun sijaan bentsoi koska niitä mulle on myös määrätty..jos juon vain vkl tollaisia pieniä annoksia niin auttaako se asiaan? ja btw ihmiset hehkuttaa nurtrilett dieettii yms.mutta en tiiä toimiiko.kellään kokemusta?jotkut hehkuttaa jotani laihdutuspillereitä...epäilen hiukan :D tuskin toimii? XD juu olen siis kasvissyöjä ja kaipaisin hiukan ruoka vinkkei, liikunta on hallussa harrastan taistelulajia ja kotitreeniä.mutta en minä vaan laihdu.....onko se toi alkoholi yksistään? vai syönkö todella normiruokia liikaa? mitä kandee karsia pois ruokavaliosta? :) ASIALLISIA VASTAUKSIA TOIVON KIITOS! HYVIÄ TOIMIVIA LAIHDUTUSVINKKEI! :)

22

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä..

      Alko pois kokonaan vaikka onkin kevyt sidukkaa ja viiniä niissä on energiaa ja energia muuttuu elimistössä rasvaks eikä tissuttelu ole muutenkaan maksalle hyväks.Jätät tosiaan alkot kokonaan ja alat syömään monipuolisesti:munia,kalaa,kaviksia,salaattia,rahkaa,raejuustoo,marjoja jne...hyviä kasvisruoka ohjeita löytyy netistä..

    • pienemmäksi pian

      en syö kalaa......no mut siis kandeeko alkoholi jättää kokonaan pois jos siitä nauttii ja juo kohtuudel tyylii kerran viikkoon? :O toki mä oon ollut 6 kk juomatikin jne......ei se alkoholi mulle oo ongelma.mä osaan tehdä kasvisruokia tottakai mutta miten sais laihduttua??? :O onko jotain tiettyy linjaa jota noudattaa.mä en syö mitään eläintä siis.sokeriherkkui en syö.ehkä kerran kuukaudessa jos joku tarjoo kahvilas otan jotain pientä mutta mä en ees himoa makeita herkkui, en suolaisiakaan.mut normiruokia teen ja tulee syötyy aika paljon kerralla :( oon vähän tunnesyöjä eli syön joskus vaikkei ois nälkä ees :(

    • pienemmäksipian

      apteekissa suositeltiin mulle alli nimistä tuotetta.tehookohan se :O

      • VeijoPuustinen

    • Juuriminä

      Lopeta ihmeessä tuo alkoholin litkiminen ensin! Minä oon jättänyt epäterveelliset makeat herkut ja alkoholin, enkä syö enää jauhopitoisia ruokia tai lisättyä sokeria. Smoothieita olen alkanut valmistamaan ja päivän aikana syön seuraavanlaisesti: aamulla smoothie tai puuro, mielellään aitoa kauraa joka ei sis.gluteenia, päivällä n.kahden aikoihin syön jo päiväruuan, kalaa tai vaaleaa lihaa (kanaa t.kalkkunaa), vihanneksia (esim.tomaattia ja kurkkua yms.)Illalla, ennen klo 18, syön puuroa johon lisään marjoja, esim.mansikoita. Päivittäin olen juonut n.1,5 litraa vettä ja silloin tällöin teetä johon ei ole lisätty sokeria. Maitoa en juo lainkaan. Pääsääntöisesti smoothiet on olleet hedelmäpitoisia mutta ajattelin alkaa käyttämään marjoja enemmän ruokavaliossani. Iltapäivällä otan vitamiineja ja hivenaineita, kuten C-vitamiini, sinkki ja seleeni, B-vitamiini olisi vielä hyvä lisätä hermoston vuoksi. Illalla sitten D-vitamiini suihkeena, saa luontaistuotekaupasta ja imeytyy kuulemma paremmin kuin tabletti muodossa, olen kuullut hyviä tuloksia ja itse aloitin just tänään valmisteen käytön. Magnesiumia vielä noiden lisäksi. Koska kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin viime kesänä, eikä paino tahtonut millään lähteä laskuun, päätin että kokeilen tuota em.painonpudotusta. En toki halua että paino lähtisi jojoilemaan...mutta nyt vasta neljän päivän aikana paino on pudonnut melkein pari kiloa, uskoisin että aika kivasti lähtee tuo viisi kiloa helposti. Ylipainoa on tuon kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi kertynyt aivan liikaa ja siksi on pakko tehdä kokonainen elämäntapamuutos, mun ei auta laihduttaa hetkellisesti, vaan muutos on tapahduttava totaalisesti! Ja klo 18 jälkeen en siis syö enää, mutta kofeiinitonta teetä voi hyvinkin juoda. Olen pyrkinyt aterioiden yhteydessä juotavan veden juomaan vasta aterian jälkeen, koska silloin vesi sulattaa ruuan paremmin. Lopuksi voin sanoa, että kun jätät vielä leivän, pastan, pullan ja perunan pois niin luulisi tuloksia syntyvän, tsemppiä sinulle!

      • Juuriminä

        Niin...ja pienennä lautaskokoa :)


      • Juuriminä

        Jäi vielä kertomatta, että aterian yhteydessä olisi hyvä ottaa vielä foolihappotabletti. Näillä varmaan pääset jo pitkälle :)


    • Vinkkejä

      Täytyy sanoo, jätä pois alkoholi ja makea. Näitä voit nauttia kerran viikossa, vaikka lauantaisin kohtuudella.

      Säännöllisellä rytmillä, ruokavaliolla, nukkumisella ja ulkoilulla saa paljon tehtyä. Siitä se lähtee, kun elämä tulee tasapainoon. Epäsäännöllinen rytmi esimerkiksi ruokailussa, jos syöt vaihteleviin kellonaikoihin aiheuttaa ongelmia ruuansulatukseen ym. Sama koskee nukkumista.

      Säännöllinen aerobinen liikunta päivisin vähintään tunti, mielellään enemmänkin tyyli on vapaa. Kun tulee nälkä syö hedelmiä ja kasviksia. Näissähän on vain hyviä ravinteita ja vitamiineja. Ennen kaikkea monipuolinen ruokavalio hiilihydraatteja sekä proteiinia, mutta ei valmisteita. Valmista ruoka itse, äläkä syö mitään valmisruokia.

      Jätät tosiaan kaikki lääkkeet (=mitä lääkäri ei ole määrännyt) pois, tabletit ja vitamiinipillerit, jotka ovat todellakin pelkkää kansalaisten aivopesemistä. Vitamiinit saadaan monipuolisesta ruuasta eikä pillereistä. Käytät mineraalipitoista suolaa ruuassa, josta saa aimoannoksen kivennäisiä, ei mitään ravinneköyhää pöytäsuolaa, josta saat kovat verenpaineet. Jos pannullakin jotain satut valmistamaan paista se voissa, sillä näin ravinteet imeytyvät paremmin suolistossa. Kun käytät voita margariinin sijaan imeytyy ravinteet paremmin ja mahdollisesti veren rasvapitoisuus jää pienemmäksi jos sinulla riittää kulutusta päivän mittaan. Voita siis kohtuudella jos käytät rasvaa.

      Näillä kesää kohti niin hyvä tulee.

      • Minävainen

        Maaperä on kuule niin köyhä, ettei paljon vitamiineja ruuasta irtoa. Hedelmät on täynnä säilöntäainemyrkkyjä ja paistaminen hapattaa elimistöä. Eiköhän voissakin ole sitä eläinrasvaa ja jääkaapissa kovettuu ja sen kyllä elimistössäkin huomaa. Pehmeät rasvat on parhaimpia, ja margariinit julistan pannaan. Viljat on elukoiden ruokaa, ei ihmisten. Ei ihmistä ole tarkoitettu ruohoa syömään!


      • Tietoasinulle

        Ulkomaisten hedelmien kuorissa saattaa olla torjunta-ainejäämiä, mitkä valtaosin lähtee hyvällä pesulla irti jos kuorineen haluaa syödä. Suosi kotimaista tai poimi omalta takapihalta. Ruuan valmistaminen pannulla ei tarkoita ruuan pohjaan polttamista.

        Synteettisesti valmistetut vitamiinit ei toimi elimistössä kuten luontaisessa muodossa olevat vitamiinit. Jos tiedät mitään ihmisten evoluutiosta niin muinoin ihmisten ruokavalio koostui pääsääntöisesti "ruohosta" eli kasviksista ja hedelmistä.


      • sulleOIKEETAtietoo

        Buahhahaa ..

        Ravinto koostui lihasta, äyriäisistä jotka sai pomimalla kiinni, linnun munista jne. (maalla elävät lajit) Tämä viittaa selkeästi siihen että näitä on saatu "kiinni" jo jokinlaisilla kivilingoilla ja ansoilla, koska ihmisen vastustuskyky alkoi huononemaan.

        Miksikö vastustuskyky alkoi huononemaan? No koska ei enää tarvinnut tyytyä raatoihin yms. vaan osattiin itse saalistaa jo tuoretta lihaa.


      • VeijoPuustinen
        Minävainen kirjoitti:

        Maaperä on kuule niin köyhä, ettei paljon vitamiineja ruuasta irtoa. Hedelmät on täynnä säilöntäainemyrkkyjä ja paistaminen hapattaa elimistöä. Eiköhän voissakin ole sitä eläinrasvaa ja jääkaapissa kovettuu ja sen kyllä elimistössäkin huomaa. Pehmeät rasvat on parhaimpia, ja margariinit julistan pannaan. Viljat on elukoiden ruokaa, ei ihmisten. Ei ihmistä ole tarkoitettu ruohoa syömään!

        Vastaan myös , ajan riittämisen mukaan, kysymyksiisi, emailini kautta:

        [email protected]

        Syyskuu 2009: Dietary Fat and Coronary Heart Disease: Summary of Evidence from Prospective Cohort and Randomised Controlled Trials. Genomgång av forskare från University of Otago, New Zealand.

        Johtopäätös: ”Tyydyttyneiden rasvojen nauttimisella ei voitu osoittaa olevan selvää yhteyttä sepelvaltimosairauksiin”

        Maaliskuu 2010: Meta-analysis of prospective cohort studies evaluating the association of saturated fat with cardiovascular disease. Genomgång av forskare från Children’s Hospital Oakland Research Institute, USA, och Harvard School of Public Health, USA.

        Johtopäätös: ”Tyydyttyneen rasvan ja sydän- ja verisuonisairauksien välillä ei voitu osoittaa olevan selvää yhteyttä”

        Maaliskuu 2014: Association of Dietary, Circulating, and Supplement Fatty Acids With Coronary Risk: A Systematic Review and Meta-analysis. Genomgång av forskare från bland annat University of Cambridge, Imperial College London, Storbritannien, och Harvard School of Public Health, USA.

        Yhteenvedosta: ”Ei löydy todisteita jotka tukisivat sydänterveyden osalta neuvoja joissa neuvotaan vaihtamaan suurin osa tyydyttynyttä rasvaa monityydyttämättömiin”.

        VHH-ryhmä sai myös paremmat kolesteroliarvot kuin vähärasvainen ryhmä. Paremmat HDL arvot ja vähemmän triglyceridejä sekä paremman kolesterolijakauman (kokonais/HDL). Kaiken hyvän päälle heidän sydänsairaus-riskinsä pieneni Framingham riskiarvion mukaan ja kehon tulehdukset vähenivät selvästi (mittausmenetelmä CRP)

        http://annals.org/article.aspx?articleid=1900694


      • Raivostuttavaa

        Mene VP? jo häiriköimään jonnekin muualle.


    • Tsiisus

      Tissuttelu seis, ei mitään muuta keinoa. En muutenkaan tajua tuollaista alkoholin litkimistä. Kannattaako ollenkaan edes yrittää mitään painonpudotusta, kun henkinen tila on noin huono.

    • surusuremalla

      Olet tunnesyöjä ja -juoja. Ongelmasi on nyt tuo suru ja hylkäämiskokemus. Etsi siihen apua nyt ihan muuten kuin keskittämällä ajatukset kehoon, syömiseen, laihtumiseen. Puhuminen, liikkuminen ja kirjoittaminen tunteiden palossa on parempi keino. Kannattaa tarttua asiaan myös koko elämää silmällä pitäen.
      Syödään elääksemme ei nattiaksemme. Sama pätee päihteisiin.

    • Pauliina46

      Kannattaako aloittaa rankka laihdutuskuuri, jos muutoinkin on mieli maassa. Yritä vähentää alkoholin käyttöä pikkuhiljaa, alkoholi kuitenkin vaikuttaa seuraavina päivinä sekä mieleen, että kehoon. Jos on kurja olo, ei siihen ruokailuunkaan saa kunnolla otetta. Alkoholi kerää nestettä kehoon todella paljon. Aika vaarallinen yhdistelmä myös bentsot ja alkoholi, yhteisvaikutukset saattaa olla arvaamattomia. Sun pitäisi tuo eroasia saada käsiteltyä ja kunnioittaa ja rakastaa itseäsi päästäksesi terveelliseen ruokavalioon ja kohtuulliseen alkon käyttöön. Ajattele, että haluat vain itsellesi terveempää elämää, kukaan muu ei siihen voi vaikuttaa. Tsemppiä ! ps. älä kokeile mitään ihmedieettejä, niistä saa vaan pahan mielen. Aikaa tarvitaan, kyllä sinä onnistut.

    • tyhmempi

      kannattaako edes tollasta kysellä..äly hoi älä jätä!!!!

    • sodisti

      Tavoitteeni on 4 kg, koska nykypainonikin katsotaan normaalipainoksi. Kuitenkin olen tottunut tuohon alempaan painoon. Verenpaine oli alempi, puuskutan ylämäkiä noustessa vähemmän.

      Aloitin aamulla vatsanpuhdistuksella. Ruokalusikallinen ruokasoodaa vesilasilliseen. Vessakeikkaa se tietää pian niin että kotona on oltava ja vessa vapaa.
      Katso netistä ruokasoodan käyttöalueesta. Niitä on terveydenhoidosta kuparirahojen puhdistukseen.

    • Vanha_Jojo

      Riippuu lähtöpainosta. Jos olet normaalipainoinen, viisi kiloa voi tehdä tiukkaa. Alkoholista tulee turhia kaloreita, jotka kannattaa korvata oikealla ruualla. Alkoholista on vielä sekin haitta laihdutukselle, että sillä aikaa kun maksa polttaa alkoholia, se ei polta mitään muuta.

      Joidenkin suosituksen mukaan alkoholista saisi tulla korkeintaan viisi prosenttia nautitusta energiamäärästä. Se tarkoittaa esimerkiksi 1500 kcal päivittäin syövällä noin yhtä annosta, eli nykyisestä juomisesta olisi hyvä pudottaa ainakin puoleen.

      Voit myös miettiä, onko juuri nyt hyvä aika laihduttaa, kun on paljon murheita. Lähtöpainosta riippuu myös, onko laihduttaminen ylipäätään tarpeen.

    • onnistuuvarmaan

      Kolesterolin kannalta kannattaa juoda alkoholia. Punaviiniä 1-2 annosta (korkeintaan 2) kerran päivässä. Lisää merkittävästi HDL-kolesterolin määrää. Sitä paitsi: herkullisia salaattiannoksia on ihana syödä jonkun viinilasin kanssa.

      Mutta light siiderissä on kaloreita aivan järkyttävä määrä. Älä anna sen light-sanan huijata. Ennemmin tosiaan tavallista punaviiniä, jossa on sokeria se alle 4 g / 100 ml. Kannattaa lisätä liikuntaa, niin se auttaa painonhallinnassa (ja voi polttaa sen, mitä on tullut juotua)

    • onnistuuvarmaan

      Kolesterolin kannalta kannattaa juoda alkoholia. Punaviiniä 1-2 annosta (korkeintaan 2) kerran päivässä. Lisää merkittävästi HDL-kolesterolin määrää. Sitä paitsi: herkullisia salaattiannoksia on ihana syödä jonkun viinilasin kanssa.

      Mutta light siiderissä on kaloreita aivan järkyttävä määrä. Älä anna sen light-sanan huijata. Ennemmin tosiaan tavallista punaviiniä, jossa on sokeria se alle 4 g / 100 ml. Kannattaa lisätä liikuntaa, niin se auttaa painonhallinnassa (ja voi polttaa sen, mitä on tullut juotua)

    • Kehovalkku

      Kehokuurilla sain viikossa tuon määrän pois, pudotettavaa oli kyllä lisääkin itsellä! Jos olet kiinnostunut lisää ota muhun yhteyttä [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe