Elikkäs. Pitäisi nyt päättää otanko fysiikkaa lisää. Olen siis nyt ekalla vuodella.
Ensimmäisestä fysiikan kurssista tuli 9, mutta olen kuullut että fysiikka olisi todella vaikeata?
En oikein tiedä minne lukion jälkeen menen, niin kannattaisiko pelata varman päälle ja ottaa fysiikkaa lisää, ainakin tuo 2 (lämpö). Kuinka vaikea tuo 2 kurssi on?
Pitkästä matikasta on tullu 9 ja 7. Eikä se kovinkaan helppoa ole, mutta uskon että se lisäpanostuksella menee.
Fysiikka lukiossa
7
1326
Vastaukset
- Abi2014
Fysiikassa pärjää lyhyelläkin matematiikalla, mutta huonommin tietenkin. Sen ei pitäisi siis olla ongelma. Minusta sinun kannattaisikin ehdottomasti kokeilla seuraavaa kurssia. Mitä menetettävää siinä on kun voit halutessasi jättää jutun kesken?
- gmngfnmg
Kakkoskurssi on huomattavasti vaikeampi kuin ykkönen - ja siitä vielä kurssit vaikeutuvat. Muistan, kun itse viime vuonna opiskelin sen, ja kurssilla oli aivan täyttä helpon ykköskurssin jälkeen. Aika moni sitten kuitenkin jätti fysiikan opinnot, ja kolmoskurssilla oli huomattavasti vähemmän osanottajia. Osa opiskelijoista jätti ihan kakkoskurssin kesken eikä opiskellut sitä loppuun asti.
Onko fysiikka sitten kuinka vaikeaa verrattuna lukion ns. toiseen vaikeaksi luokiteltuun aineeseen, pitkään matikkaan?
- kdsjyfvjg
Kokeile ihmeessä! Et menetä mitään.
- sssssssss
Ite oon pitäny fysiikasta ja oonkin sitten sitä nyt kirjottamassa(joku mielen häiriö iski syksyllä ilmottautumisien aikaan)... Oon sitä mieltä, että kokeileminen kannattaa, jos esim kolmosella alkaakin sitten esim lääkis kiinnostamaan. Kakkos, kolmos ja seiska kurssit on vähän hankalempia kuin muut mut kyllä niistä selviää :)
Fysiikkaa tarvitsee hyvin monella eri alalla ja on mukavaa, kun tietää eri ilmiöistä - ei tarvitse luottaa saarnaajiin yms.
- IQ142
Älykkäimmät vievät pitkän matematiikan ja fysiikan ällät. Pakollisten ja syventävien kurssien määrät ovat myös omaa luokkaansa noissa aineissa. Kannattaa toki yrittää, jos uskoo olevansa tarpeeksi fiksu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467565
- 334173
- 573685
- 503170
- 172856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons572471- 542388
- 402329
- 452322
- 162266