Näky - Jeesus Kristus, Johdattajamme, Ohjaajamme.

sinettisormus1

29.1. aamulla sain näyn, jossa ilmestyi käsi ja käden etusormi osoitti kuvan oikeaa reunaa. Näin kun mies nousi autosta, oli pimeää. Mies käveli autonsa eteen ja kohotti katseensa ylös, oli siinä hetken ja palasi autoonsa, mutta nyt apukusikin puolelle... Mietin tämän tarkoitusta joka kyllä selvisi pian. Käsi halusi osoittaa minulle nähtäväksi, tuossa pimeydessä saapuvaa miestä, hän kulki omalla henkisellä ajoneuvollaan, omalla voimallaan, oli tullut pysäyksen paikka ja mies astui ulos autosta ”kuorestaan” ja käveli Jeesuksen eteen, Jeesuksen kasvojen eteen. Hän antoi itsensä Jeesukselle, otti Hänet Herrakseen, hän palasi autoonsa, mutta nyt apukuskin paikalle, sillä hän oli antanut Jeesukselle Herruuden elämässään ja Jeesus sai olla nyt kuski ja johdattaja ja ohjaaja hänen elämässään...
Sana avautui Sanalaskut 12: 26 ja28.

26. Vanhurskaus opastaa lähimmäistänsä, mutta jumalamattomat eksyttää heidän oma tiensä.

28. Vanhurskauden polulla on elämä, ja sen tien kulku ei ole kuolemaksi.

Veljeni vaimo, heidän viimeksi kyläillessään kertoi tällaise opettavaisen tarinan, katsotaan osaanko sen vielä kertoa:
Jeesus liftasi naisen kyytiin. Nainen pysähtyi ja kehoitti Jeesusta menemään takapenkille. Jeesus vastasi:
-” Ei käy.”
Nainen pyysi sitten Jeesusta istumaan eteen, hänen viereensä, apukuskin penkille, johon Jeesus vastasi:
-” Ei käy.”
Nainen oli ihmeissään, mitä nyt sitten, johon Jeesus vastasi:
-” On vain yksi mahdollisuus, minun nousta kyytiin, on se, että minä olen kuski, minä olen se joka ohjaa.”

Tämä oli hyvin opettavainen tarina ja sopii hyvin jatkoksi tähän näkyyni. Jos haluamme Jeesuksen elämäämme, on meidän todellakin annettava ohjaus valta elämästämme Hänelle, Hän on meidän elämämme Herra.

Herran Rauhaa ja Siunausta kaikille.

201

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_Jumala_anna

      Vaikka kuinka yritän antaa elämäni Jeesukselle, niin ei onnistu. Auringonkehräni on liian vahva ja tietoni tappavaa.

      Räyhää ja rakkautta tässä maailmantilanteessa tarvitaan!

    • sinettisormus1

      Ensimmäinen Johanneksen kirje 1
      1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
      2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
      3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
      4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
      5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
      6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
      7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      • KiitosSS_

        Olipa avaava kohta Raamattua, harmi kun olen niin keskittymiskyvytön etten koko kirjaa voi lukea.


      • sinettisormus1

        ... tässä sinulle Johanneksen ensimmäinen kirje kuunneltavaksi, jos jaksat siihen keskittyä ja Raamatun tekstiä löytyy YouTubesta lisää kuunneltavaksi jos oikeasti kiinnostaa ....

        https://www.youtube.com/watch?v=cZlBWvDVGKc


      • Paksstori

        Kommentaari:
        1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
        - Olemmeko me nähneet ja koskettaneet, elämän sanaa?

        2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
        - Ihmisen omista koodiavaruuksista ilmestyi sana, sitä ateistit pitävät ihmisen omana saavutuksena, ja Jehovakin sanoo, Minä Hänet loin.

        3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        - Iloa ja surua, sanotaan Neitsyt Marian tunteneen vuorotellen, kun Jeesuksensa synnytti, Jee -surrur... Meillä on yhteys Jeesukseen, elävien veljiemme kautta, Jeesuksen havainnoiminen elävänä keskuudessamme, vaatii uskoa.

        4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        - Kuitenkin:"Kaiken pohjalla voi olla suru ja ikävä"(Salomon Sananlasku)

        5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        - Pimeyttähän ei tarvitse edes luoda, koska kaikki on oletusarvoisesti pimeää, ilman massan murtamista emissioillaan...

        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        - Milloin te uskovaiset ymmärrätte, että sen minkä jätitte tekemättä omalle veljellenne, tai sellaiselle, tavalliselle ihmiskunnan asukille, "sen te jätitte tekemättä minulle"(Jeesus)

        7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        - Tarvitseeko tätä enää jankuttaa, emmekö kaikki Suomessa ole jo tuon suorittaneet ja tehneet, jopa luterilaiset:-) Maahanmuuttajamuslimeille ehkä tarvisisi kertoa perinteinen evankeliumi, tai ehkä ei.

        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        - "Sokeaa ei voi syyttää synnistä, missä kaksi sokeaa toisiaan taluttaa, he kuoppaan putoavat"(Jeesus). Te sanotte näkevänne, siksi synti pysyy teissä(Jeesus fariseuksista)
        Uhratkaa sonneja ja lampaita ja lintuja, syntienne sovitaamiseksi(Mooses). Mutta Jeesus sanoo: Uhratkaa edes joskus itsenne, ja oma voitonhimonne, jotta korkeimman lapsia olisitte...

        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        - Tunnustaisitko syntisi, minäkin voin tunnustaa omani, olin runkku...

        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        - Tokihan syntiä, silmän ylentämistä, sydämen ja järjen edelle, asiassa kuin asiassa, tapahtuu paljon, mutta eihän rumilla ole siihen edes viettelystä?


      • amen

        Amen


      • Amen

        Amen.


      • sdgg
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... tässä sinulle Johanneksen ensimmäinen kirje kuunneltavaksi, jos jaksat siihen keskittyä ja Raamatun tekstiä löytyy YouTubesta lisää kuunneltavaksi jos oikeasti kiinnostaa ....

        https://www.youtube.com/watch?v=cZlBWvDVGKc

        pwtrh


    • sinettisormus1
    • Kiitos Sinetti taas jakamastasi näystä, se oli erittäin kuvaavaa... "kuskin vaihto yöllä".

      TIEDOKSI: En enää voi käyttää -jarmo- nimimerkkiä, koska etuliitteenä ei saa enää olla ( - )
      Olen rekisteröinyt omalla nimelläni itseni S24:lle ja käytän tästä eteenpäin sitä.

      Siunausta kaikille.

      Terveisin -jarmo-

      • sinettisormus1

        ... kiitos -jarmo- , katsoinkin ensin ihmeissäni, että kuka JarmoEklund, tuntuu tutulle, mutta sinähän se siellä, rakas jarmo veliseni... :)
        Mitä tykkäät uudesta Suomi 24:stä? Eipä monikaan tunnu olevan ilahtunut, enkä huuda minäkään uudistukselle hurraa huutoja, mutta näillä mennään... Siunausta, Jarmo!


      • Kiitos kiittämästä :) niinhän se on ettei nuo päivitykset useinkaan onnistu. Alalla moni on haksahtanut siihen mihin meidän näkökulmasta pitäisi pistää arvoa mutta nämä internet maailma perustuu pitkälle populismiin ja olisi syytä kysyä hyvin tarkkaan suurelta kentältä mihin suuntaan ne haluaa muovata näitä palstoja. Luterilaisuus tekee Kristinuskolle sitä juuri... muuttaa evankeliumia populismille mukavaksi, "kaikki saa anteeksi ja pääsee taivaaseen, kunhan laskut on maksettu kirkolle". Tietotekniikan yleistymisen alkuaikoina eräs ATK-guru sanoi minulle ettei pitäisi mitään mennä päivittämään niin kauan kuin homma toimii.

        Niin, eli nyt en sitten voi käyttää -jarmo- nimimerkkiä. Sääli, mutta nyt sitten katsotaan alkaako tällä omalla koko nimellä jengi huomata että olen se sama. Olihan Jyrkikin monella nimellä täällä (lapsi, tsekattu jne. en muista kaikkia) ja nytkin se on bannissa.


      • Minävaan

        Minusta tää on hyvä uudistus sivustolla.
        Miksikö?
        Siksi, että nyt asia tulee esille. Aiemmin kirjoittajat kilpailivat näkyvyydellään.


      • Hyvä pointti mutta uskon että sama jatkuu, heti kun toimintatapa tulee tutummaksi.


      • Onseniinkin

        Johan tämä on joillekin tutuksi tullut.


      • Luulenniin
        JarmoEklund kirjoitti:

        Hyvä pointti mutta uskon että sama jatkuu, heti kun toimintatapa tulee tutummaksi.

        Pian tuleekin.


      • Aikaonpaha

        Herra, armahda meitä,


      • Näkökulmaa
        JarmoEklund kirjoitti:

        Kiitos kiittämästä :) niinhän se on ettei nuo päivitykset useinkaan onnistu. Alalla moni on haksahtanut siihen mihin meidän näkökulmasta pitäisi pistää arvoa mutta nämä internet maailma perustuu pitkälle populismiin ja olisi syytä kysyä hyvin tarkkaan suurelta kentältä mihin suuntaan ne haluaa muovata näitä palstoja. Luterilaisuus tekee Kristinuskolle sitä juuri... muuttaa evankeliumia populismille mukavaksi, "kaikki saa anteeksi ja pääsee taivaaseen, kunhan laskut on maksettu kirkolle". Tietotekniikan yleistymisen alkuaikoina eräs ATK-guru sanoi minulle ettei pitäisi mitään mennä päivittämään niin kauan kuin homma toimii.

        Niin, eli nyt en sitten voi käyttää -jarmo- nimimerkkiä. Sääli, mutta nyt sitten katsotaan alkaako tällä omalla koko nimellä jengi huomata että olen se sama. Olihan Jyrkikin monella nimellä täällä (lapsi, tsekattu jne. en muista kaikkia) ja nytkin se on bannissa.

        Minutkin laittoivat banniin,ja syytä en tiedä.Mutta vaihdoin vain ip:n.Bannatkoon niin pitkään ja usein kuin huvittaa tulen ja menen kuten tahdon.En edelleenkään hyväksu suomen valtion antikristillistä politiikkaa.


      • Liianpian
        Luulenniin kirjoitti:

        Pian tuleekin.

        Tosi pian.


    • Tuulah

      tänä aamuna näky. seisoin pimeällä tiellä. minua kohti ajaa iso bussi. bussi oli valoa täynnä. se pysähtyy kohdallani ja astun sisälle. vaatteeni ovat muuttuneet valkoisiksi ja bussin sisusta on myös valkoinen. katselen ympärilleni istuessani penkille. näen muutamia muitakin sisällä. katson eteen, nähdäkseni kuskin. en kuitenkaan näe, muutakuin kuskin jalat ja kädet jotka ovat isot. kuskin vieressä kuitenkin seisoo matkustajiin päin pienempi luulisin että naishenkilö. siihen näky loppuukin, kun bussi lähtee ajamaan eteenpäin.

      • Amen! Lähtö on lähellä. Eilen juuri puhuimme siitä 7 laihasta lehmästä ja 7 lihavasta. Tiesittekö että noita lehmiä syntyi kaksi 25.9.2014 joiden otsissa oli numero 7
        https://www.youtube.com/watch?v=CaWxXggDlAY


      • Tuulah

        mielenkiintoista vai oikein kaksi samanlaista vasikkaa syntynyt. ei mitään sattumaa. vielä tuosta aamullisesta näystä. tiedäthän jarmo tuolla heinolan kohdalla sen lentokoneiden hätä laskeutumispaikan. tuo bussi ajoi Helsingistä päin hakemaan minua tuolle laskeutumispaikalle ja se minkä muistan myös siitä näystä. se lähti helsinkiin päin takaisin kun oli hakenut minut siltä pimeältä tieltä.se bussi oli sisältä, kuin lentokone.sellasellakohan nuo enkelit meidät tulee keräämään. sehän sanotaan raamatussa. että hän laittaa enkelit keräämään valitut maan neljältä kulmalta.


      • Kappas!, Joo, mä tiedän sen varalaskeutumispaikan ja näin itse samankaltaista unta viime kesänä kun olin täyttänyt juuri viiskyt vuotta.
        Oltiin erään hesalaisporukan kans pikkubussilla menossa kohti pohjoista, ilmeisesti juuri niillä seuduin mistä näit unta, kun yhtäkkiä meitä alkoi kyllästyttää ja käännyimme takaisin. Sitten kun olimme hetken ajaneet bussilla takaisin päin, niin pysähdyimme jostain syystä johonkin maatilalle, jossa oli juhlat valmisteilla. Siinä minä katselin juhlien alkamista ja meinasin jo alkaa pitään kiitospuhetta kun luulin että nämä on minulle yllätysjuhlat viiskymppisen takia. Sitten minä tajusin että nämä ovat hääjuhlat, jotka olivat juuri alkamassa. Ihmiset siirtyivät jo paikkaan missä vihkiseremonia pidettäisiin ja he lauloivat onnellisina kävellessään suurena lauttana vihkipaikalle jonnekin takapihalle.


      • Tuulah

        jarmo tää ei ole sattumaa, että samas paikas ollaan oltu näyssä ja unessa.


      • sinettisormus1

        Ei todellakaan ole sattumaa että olette nähneet samantyyppiset unet, Jarmon unen muistankin ja olemme siitä keskustelleet, mutta myös sinun unessa, Tuula, koen vanhurskaan seurakunnan olevan matkalla häihin, ja uskon että Jeesus on tuon bussin kuski ... Tätä odotellessa, Herran Rauhaa ja ja Siunausta teille,


      • Seurailija1

        No löytyhän täältä sinetin kirjoituksia kun on oppinut tuntemaan hänet otsikoista, muuten tämä uudistus on vain huono asia. Viisain varmaan laitta otsikkoon nimimerkkinsä niin tietää kuka on kirjoittaja.


      • Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

        No löytyhän täältä sinetin kirjoituksia kun on oppinut tuntemaan hänet otsikoista, muuten tämä uudistus on vain huono asia. Viisain varmaan laitta otsikkoon nimimerkkinsä niin tietää kuka on kirjoittaja.

        Ei voi enää edes peukuttaa!!!!!!


      • Paksstori

        Minä näin unen, jossa Martti Ahtisaaren väitettiin kuolevan kohta, mutta ketään ei asia kiinnostanut, mitä siitä, samanlainen kuolema kuin muilla, melko vanhaksi elävillä? Vai oliko? "Kuolemalla on ääretön määrä merkityksiä, mutta kaikki ne ovat sille yhdentekeviä"


    • Tähän ketjuun voisin lisätä viime yönä näkemäni unen myös:

      Näin unta tai oikeastaan painajaista että olin hyvässä maineessa oleva ihminen mutta todellisuudessa täysi konna ja rikollinen. Olin tehnyt täysin itsekeskeisesti murhia, varkauksia, ryöstöjä ja kaikkea pahaa. Kukaan vaan ei ollut saanut minua kiinni mutta ratkaisevat todisteet olivat ihan viittä vaille julki, kaikkien silmien edessä. Odotin sydän kylmänä ja etsin pakopaikkaa mihin karata kun omatunto ja pelko kiinnijäämisestä oli kovin raskas. Näin jopa kuinka rikoskumppanini vangittiin ja vietiin selliin. Pelkäsin tuomioita vielä enemmän kuin omaatuntoa mutta sitten tapahtui jotain outoa. Minua ei syytettykään mistään, pääsin kuin koira veräjästä ja kukaan ei syyttänyt minua mistään, vaan noita rikoskumppaneita, eikä kukaan näyttänyt olevan kiinnostunut edes syyttämään minua. Siihen outoon tilanteeseen minä heräsin.

      • Näkökulmaa

        Näit unta,että olit J.Katainen.Ensin ajattelin että näit unta että olit P.Lipponen,mutta asiaa mietittyäni päädyin Kataiseen.


    • Tuulah

      onkos kukaan muu miettinyt noita mysteerisiä ihmisten katoamisia. tuokin Imatralla kadonnut. jalan jäljet johtivat laiturille, mutta takaisin ei ollut tullut, vaan hävinnyt kuin tuhka tuuleen. onkohan ylöstempaus menossa, kun mysteerisiä katoamisia tapahtuu kokoajan

      • Juu, olen minä ainaski. Siis mulla on turvallisuusalan koulutuskin käytynä aiheesta, jossa on otettava huomioon joukkojen hallinta ja stressireaktio ym. ongelmat.
        Uskovana tämä antaa ihan eri näkökulman asialle, kuin maallikko uskosta osaton näkee asian. Jumala nimittäin tietysti näkee kaukaa miten ihmiset reagoi mihinkin ja osaa siten johdattaa maailmaa siihen suuntaan sallimusten kautta. Samoin saa_tana osaa ennakoida ja tulla tilanteeseen omalta intressiltään. Tämä kokonaisuus on nyt nähtävillä ja siksi Raamattu sanoo "kun te näette näiden asioiden alkavan tapahtua, nostakaa silloin päänne, sillä vapautuksenne on lähellä". Tämä lause ei olisi ajankohtainen, ellei näitä asioita ympärillämme tapahtuisi. Ajat ovat koko ajan lähempänä ja taas lähempänä. On monta vuotta jo menty siihen että joko nyt tänä keväänä ja sitten taas siirtyy seuraavalle vielä suurempien merkkien saattelemana.

        Voidaan ajatella niin että nämä jatkuvastiu taoaisesti lisääntyneet katoamiset ovat siksi jotta uskova osaa valmistautua ja siksi jotta uskosta osattomille on hyvä selitys sitten kun "se" massakatoaminen tapahtuu. He ovat ensin tolaltaan ja alkavat miettiä, toiset tulevat uskoon ja toiset alkavat vihata uskovia vielä enemmän. Tämä on selvää suunnitelmaa jota molemmat toteuttavat, niin Jumala kuin saa_tanakin.
        Yksikään ihminen ei saa tulla Jumalan viimeiselle tuomiolle sanomaan perustellusti että "mutta kun en saanut mahdollisuutta". Siksi nämä kaikki tapahtuu ja siksi Jumala joutuu lähettämään sen "väkevän eksytyksenkin" koska hän ei halua että viimeisellä tuomiolla kukaan voi puolustella itseään tietämttömyydellään.


      • Näkökulmaa
        JarmoEklund kirjoitti:

        Juu, olen minä ainaski. Siis mulla on turvallisuusalan koulutuskin käytynä aiheesta, jossa on otettava huomioon joukkojen hallinta ja stressireaktio ym. ongelmat.
        Uskovana tämä antaa ihan eri näkökulman asialle, kuin maallikko uskosta osaton näkee asian. Jumala nimittäin tietysti näkee kaukaa miten ihmiset reagoi mihinkin ja osaa siten johdattaa maailmaa siihen suuntaan sallimusten kautta. Samoin saa_tana osaa ennakoida ja tulla tilanteeseen omalta intressiltään. Tämä kokonaisuus on nyt nähtävillä ja siksi Raamattu sanoo "kun te näette näiden asioiden alkavan tapahtua, nostakaa silloin päänne, sillä vapautuksenne on lähellä". Tämä lause ei olisi ajankohtainen, ellei näitä asioita ympärillämme tapahtuisi. Ajat ovat koko ajan lähempänä ja taas lähempänä. On monta vuotta jo menty siihen että joko nyt tänä keväänä ja sitten taas siirtyy seuraavalle vielä suurempien merkkien saattelemana.

        Voidaan ajatella niin että nämä jatkuvastiu taoaisesti lisääntyneet katoamiset ovat siksi jotta uskova osaa valmistautua ja siksi jotta uskosta osattomille on hyvä selitys sitten kun "se" massakatoaminen tapahtuu. He ovat ensin tolaltaan ja alkavat miettiä, toiset tulevat uskoon ja toiset alkavat vihata uskovia vielä enemmän. Tämä on selvää suunnitelmaa jota molemmat toteuttavat, niin Jumala kuin saa_tanakin.
        Yksikään ihminen ei saa tulla Jumalan viimeiselle tuomiolle sanomaan perustellusti että "mutta kun en saanut mahdollisuutta". Siksi nämä kaikki tapahtuu ja siksi Jumala joutuu lähettämään sen "väkevän eksytyksenkin" koska hän ei halua että viimeisellä tuomiolla kukaan voi puolustella itseään tietämttömyydellään.

        Toisaalta moni tahtoo kadota tahallaan.Taitavasti hoidettu katoaminen johtaa kuolleeksi julistamiseen.Voi tietysti kadota suvultaan kun määrää osoitteensa salaiseksi,samoin puhelinnumeron.Nettiäkin voi käyttää niin ettei oma ip tule näkyviin.

        Tahdoin itse kadota suvultani,ja onnistuinkin siinä hyvin.Heistä kukaan ei tiedä olinpaikkaani,eikä tule tietämäänkään.Netistä minusta ei löydy mitään tietoa.Lukuunottamatta viranomaisia,mutta heidän kanssaan minulla ei ole riitaa.Harkitsin joskus kadota niin,että todella katoaisin,ja lavastaisin itseni kuolleeksi.Teen varmaan niin sitten kun muutan kansalaisuuteni ulkomaille.Suomi alkaa olla liian lähellä petovaltiota,ja liittovaltiota.Jos tästä vapaamuuraien tyrännisoimasta maasta tahtoisi lähteä,olisi lähdettävä jo lähiaikoina,sillä kohta on rajat kiinni täältä lähteviltä.Voisi tietysti lähteä turistina matkoille vaikka andeille,ja kadota sille tielleen.

        Nepali on houkuttanut matkakohteena,ja pitempiaikaisena oleskelupaikkana,hintatasonsa vuoksi joka on edullinen,paitsi matka nepaliin on kallista mutta oleskelu siellä on edullista.


    • Tuulah

      lapissa jossakin muutamia kuukausia sitten auto löytyi katoltaan tien vierestä syrjäisellä tiellä, ja poliisit ymmällään, eivätkä tajua, mihin kuski oli kadonnut.jalanjälkiä ei ollut

      • Niin, tässäpä se on... Nämä ovat niitä mistä sanoin yllä. Niille katoamisille sitten kun se ISO katoamistapahtuma tulee, pitää ihmisten löytää sanat, "kyllä näitä on ollut ennekin" jne.


    • Ajatelkaas asiaa niin että Suomi on sellainen paikka missä on suhteessa väkilukuun HUOMATTAVAN paljon enemmän uudestisyntyneitä uskovia kuin vaikkapa Iranissa tai Intiassa. Kuinka monta uudestisyntynyttä sinä silti tunnet naapuristostaisi noin 1 km säteellä? Et varmaan kovin montaa, en minäkään. Katoamisia on siis ERITTÄIN pieni määrä todellisuudessa, onhan kyse "viljan heilutuslyhteestä" sadon näytteestä Herralle lahjaksi.
      Olisiko uudestisyntyneiden suhdeluku kansassamme 1:500 henkilöä, vai 1:1000 henkilöä? Eli jos pienellä paikkakunnalla lähtee vaikka viisi ihmistä ja isoissa kaupungeissa muutamasta sadasta pariin tuhanteen ihmistä. Sitten synnytyslaitos, vauvat ja sylilapset, hengellisesti köyhät, eli ns. vammaiset. Suomessa kokonaismäärä on siis parisataa tuhatta ehkä ja miljoonat jää. Siitä tilanteesta alkaa äärettömän kova spekulaatio, jossa lööpit hehkuttaisi asiaa muuten viikko tolkulla ja joka kanavalta tulisi pelkästään aiheeseen liittyvää, mutta maailman tilanne keskeyttää kaiken ja asia jää hieman taustalle, koska ilmestyskirjassa kuudes ja seitsemäs sinetti vaikuttaa välittömästi ja maailmassa tulee paljon muuta mietittävää.
      Koetelkaa tämä mitä sanoin.

      • Tuulah

        no tämäpä antoi miettimisen aihetta, mitä rakas veljeni jarmo nyt lateli.


    • Tuulah

      niin jarmo sitä kai se on. näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon kirjoittaa tänne. sekin eräs auto oli ajanut kanssa jossakin päin suomea tien sivuun. kuskista ei hajuakaan, mutta auton omistajan koira oli paikalla. siispä jäämme odottamaan josko ylöstempaus tulee vaikkapa ensiyönä.

      • Amen, rakas Tuula sisar :D


    • Näkökulmaa

      Onko teillä kuten minulla ollut tunne että jotakin outoa ja pahaa tapahtuu tämän vuoden aikana maailmanlaajuisesti?Ehkä luen liikaa maailmantapahtumia ja tunne johtuu siitä.

      • Kyllä! Kannattaa alkaa seurata silmät erityisen avoimena heti 20.3.2015 jälkeen, joka on Nooan ajan vuodenvaihde, eli ns. raamatullinen vuodenvaihde.
        Tämä vuosi on ns. Shmita vuosi, eli nollavuosi. Tästä 20.3. alkaa jokin uusi aika hivenen kryptisesti auringonpimennyksellä.
        Raamatullisesta vuodenvaihteesta 14 päivää on pääsiäinen 4.4.2015 jossa heti kuunpimennys, eli verikuu.
        Nämä kaksi yhdessä ovat suuri varoitusmerkki, "kun aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi..." Tämä tapahtuu jo kahden kuukauden kuluttua.


      • Näkökulmaa
        JarmoEklund kirjoitti:

        Kyllä! Kannattaa alkaa seurata silmät erityisen avoimena heti 20.3.2015 jälkeen, joka on Nooan ajan vuodenvaihde, eli ns. raamatullinen vuodenvaihde.
        Tämä vuosi on ns. Shmita vuosi, eli nollavuosi. Tästä 20.3. alkaa jokin uusi aika hivenen kryptisesti auringonpimennyksellä.
        Raamatullisesta vuodenvaihteesta 14 päivää on pääsiäinen 4.4.2015 jossa heti kuunpimennys, eli verikuu.
        Nämä kaksi yhdessä ovat suuri varoitusmerkki, "kun aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi..." Tämä tapahtuu jo kahden kuukauden kuluttua.

        Elämme mielenkiintoisia,ja kauhistuttavia aikoja.


      • sinettisormus1
        Näkökulmaa kirjoitti:

        Elämme mielenkiintoisia,ja kauhistuttavia aikoja.

        Mutta Herrassamme, Jeesuksessa Kristuksessa, saamme olla turvassa. Aamen.


      • Näkökulmaa
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Mutta Herrassamme, Jeesuksessa Kristuksessa, saamme olla turvassa. Aamen.

        Amen.Varaudun kyllä siihen että saatan kuollakin tulevissa vainoissa.Joitakin vangitaan joitakin murhataan,osa pääsee pakoon.Viisaat ja varakkaammat ovat paenneet suomesta jo Paavo Lipposen aloittaessa suomen alasajon.Muutto ulkomaille pysyvästi vaatii kuitenkin melkoisen suurta tulotasoa.Esimerkkinä 2000 euron kuukausitulot eivät ole riittävät.

        Suomen valtion yksipuoliset sopimukset ovat estäneet tehokkaasti maastamuuton muilta kuin varakkaimmilta.Suomeen muutolle sensijaan ei ole asetettu mitään esteitä,ei edes rikosrekisteri ole esteenä tänne tulolle.

        Jonain päivänä pakenen tästä maasta,mikäli vielä pääsen lähtemään edes turistimatkalle.Harhautuksena kannattaa ostaa menopaluulippu,vaikkei takaisinpaluu olisikaan suunnitelmissa..


    • sinettisormus1

      Herra on tänään hyvin hiljaa, tosin illalla kun kävin nukkumaan, tunsin Herrani läsnäolon vahvana, koin että makuuhuoneen energiakin muuttui toiselaiseksi. Äsken pyysin Herralta Sanastaan " sormpaikkaa", ja se avautui Ester 8.
      Herran Rauhaa ja Siunausta teille, rakkaat siskot ja veljet, te, jotka Jeesuksen Kristuksen nimeen kuljette.

      • sinettisormus1

        ESTER 8
        1. Sinä päivänä kuningas Ahasveros lahjoitti kuningatar Esterille
        Haamanin, juutalaisten vastustajan, talon. Ja Mordokai pääsi kuninkaan eteen, sillä Ester oli ilmoittanut, mikä Mordokai oli hänelle.
        2. Ja kuningas otti kädestään sinettisormuksensa, jonka hän oli otattanut pois Haamanilta, ja antoi sen Mordokaille; ja Ester pani Mordokain Haamanin talon hoitajaksi.
        3. Mutta Ester puhui vielä kuninkaan edessä ja lankesi hänen jalkainsa juureen, itki ja rukoili häntä torjumaan agagilaisen Haamanin pahuuden ja sen juonen, jonka tämä oli punonut juutalaisia vastaan.
        4. Niin kuningas ojensi Esteriä kohti kultavaltikan, ja Ester nousi ja seisoi kuninkaan edessä.
        5. Ja hän sanoi: "Jos kuningas hyväksi näkee ja jos minä olen saanut armon hänen edessänsä ja kuningas sen soveliaaksi katsoo ja minä olen hänen silmissänsä otollinen, niin kirjoitettakoon määräys ja peruutettakoon agagilaisen Haamanin, Hammedatan pojan, juoni, ne kirjeet, jotka hän kirjoitutti tuhotaksensa juutalaiset kaikissa kuninkaan maakunnissa.
        6. Sillä kuinka minä jaksaisin nähdä kansaani kohtaavan onnettomuuden, kuinka jaksaisin nähdä sukuni surman!"
        7. Niin kuningas Ahasveros sanoi kuningatar Esterille ja juutalaiselle Mordokaille: "Katso, Haamanin talon minä olen lahjoittanut Esterille, ja hän itse on ripustettu hirsipuuhun, koska hän oli käynyt käsiksi juutalaisiin.
        8. Ja nyt kirjoittakaa kuninkaan nimessä sellainen juutalaisia koskeva määräys, kuin hyväksi näette, ja sinetöikää se kuninkaan sinettisormuksella; sillä kirjelmä, joka on kirjoitettu kuninkaan nimessä ja sinetöity kuninkaan sinettisormuksella, on peruuttamaton."
        9. Niin kutsuttiin kuninkaan kirjurit silloin, kolmannessa kuussa, se on siivan-kuussa, sen kahdentenakymmenentenä kolmantena päivänä, ja kirjoitettiin, aivan niinkuin Mordokai käski, määräys juutalaisille sekä satraapeille, käskynhaltijoille ja maaherroille sataan kahteenkymmeneen seitsemään maakuntaan, Intiasta Etiopiaan saakka, kuhunkin maakuntaan sen omalla kirjoituksella ja kullekin kansalle sen omalla kielellä; myös juutalaisille heidän kirjoituksellaan ja kielellään.
        10. Hän kirjoitutti kuningas Ahasveroksen nimessä ja sinetöi kuninkaan sinettisormuksella. Ja hän lähetti ratsulähettien mukana, jotka ratsastivat tammatarhoissa kasvatetuilla hovin hevosilla, kirjeet:
        11. että kuningas sallii juutalaisten jokaisessa kaupungissa, missä heitä onkin, kokoontua puolustamaan henkeänsä hävittämällä, tappamalla ja tuhoamalla kansan ja maakunnan kaiken aseväen, joka heitä ahdistaa, sekä myös lapset ja vaimot, ja ryöstämään, mitä heiltä on saatavana saalista,
        12. samana päivänä kaikissa kuningas Ahasveroksen maakunnissa, kahdennentoista kuun, se on adar-kuun, kolmantenatoista päivänä.
        13. Kirjeen jäljennös oli julkaistava lakina jokaisessa maakunnassa, tiedoksi kaikille kansoille, ja että juutalaiset olisivat valmiit sinä päivänä kostamaan vihollisillensa.
        14. Hovin hevosilla ratsastavat lähetit lähtivät kuninkaan käskystä kiiruusti ja nopeasti matkaan kohta, kun laki oli annettu Suusanin linnassa.
        15. Mutta Mordokai lähti kuninkaan luota puettuna kuninkaalliseen punasiniseen purppuraan ja pellavapukuun, ja hänellä oli suuri kultakruunu ja viitta, tehty valkoisesta pellavakankaasta ja purppuranpunaisesta kankaasta. Ja Suusanin kaupunki riemuitsi ja oli iloissaan.
        16. Juutalaisille oli tullut onni, ilo, riemu ja kunnia,
        17. ja jokaisessa maakunnassa ja kaupungissa, joka paikassa, mihin kuninkaan käsky ja hänen lakinsa tuli, oli juutalaisilla ilo ja riemu, pidot ja juhlat. Ja paljon oli maan kansoista niitä, jotka kääntyivät juutalaisiksi, sillä kauhu juutalaisia kohtaan oli vallannut heidät.


      • sinettisormus1

        .... tämä Esteri on minulle hyvin tärkeää tekstiä, sen kautta Jumala on puhunut minulle vahvasti ja tämän kautta hän tulee käyttämään minua, kuin Esteriä, näin on minulle profetoitu, tuossa tekstissä on kohtia jotka liittyivät minun nimimerkkiini, Herra osoitti ne eteeni ... Tänään Hän haluaa taas muistuttaa tulla Esterin tekstillä, joten olisiko kohta jonkin tärkeän aika?


      • sinettisormus1

        ... sopii hyvin tämän ketjun kuvitukseksi .... :D


    • Liikaonliikaa

      Olen väsynyt koviin kipuihini.Olen väsynyt olemaan yksin ja hyljätty.Olen väsynyt Jumalan alituisiin vaatimuksiin hänen rakastamisestaan,saamatta kuitenkaan vastarakkautta.Toivon ja odotan vain että kuolen pois kitumasta,sillä en näe elämässäni mitään tarkoitusta.Liikaa on ollut kärsmystä elämässä,ja olen väsynyt tuskiin ja vaivoihin,sekä epäonneen kaikessa mitä teen.Olen tuskaantunut luettuani uutisia ihmisten sekä eläinten kärsimyksistä.Kumpa maailma jo loppuisi ja kaiken elollisen kärsiimyksille tulisi loppu.Olen menettänyt kaiken toivoni,ja kun ei ole toivoa,ei ole mitään.

      • sinettisormus1

        Voimia sinulle rakas ihminen. On vaikea sanoa mitään kun ihminen on noin väsynyt ja kokee yksinäisyyttä, voi kunpa voisin nyt, tässä ja nyt halata sinua, antaa sen kaiken Kristukselta saamani rakkauden. Voit ehkä yrittää kuvitella että täällä on ainakin yksi joka välittää ja tiedän että Jumalakin rakastaa sinua vaikkei sinusta aina siltä tunnukkaan. Olen niin usein kuullut tuota samaa muiltakin ihmisiltä, etteivät enää jaksa. Laita kätesi sydämesi päälle ja sulje silmäsi ja katso ja tunne kuinka Jeesus rakastaa sinua, katso hänen kasvojaan. Usein emme vain omalta itseltämme näe hänen rakkauttaan, kiellämme kaiken emmekä halua ottaa vastaan ... olemme itse, itsemme pahin vihollinen. Tänään näin näyssä tekstin jota koko aamun olen yrittänyt avata, ajattelin sen olevan ehkä sanalasku, en nähnyt sitä kokonaan, ja näin siinä luki:
        - "Kun ei itse katso .... ..... ...."
        Nyt kun tässä kirjoitan sinulle, tunnen että asia liittyy tähän sinun viestiisi. Minulle nousi myös mieleeni tämä tarina ja hain sen sinulle luettavaksi ja tietysti muillekkin, tämä on monelle niin tuttu ja rakas:

        Tarina

        Eräänä yönä mies näki unen. Hän oli kävelemässä rannalla Jeesuksen kanssa, kun taivaalle välähti näkymiä hänen elämästään.

        Jokaisen näkymän kohdalla hän huomasi kahdet jalanjäljet hiekassa; toiset olivat hänen omansa ja toiset Jeesuksen jalanjäljet.

        Ennen kuin viimeiset näkymät hänen elämästään tulivat esille, hän katsoi taakseen. Hän huomasi, että monta kertaa matkan varrella hiekassa oli vain yhdet jalanjäljet. Hän myös huomasi, että toiset jäljet puuttuvat juuri niinä aikoina, jolloin hänellä oli ollut elämässään kaikkein vaikeinta. Tämä vaivasi häntä kovasti, joten hän kysyi Herralta.

        "Herra, kun päätin seurata Sinua, sanoit kulkevasi mukanani joka askeleella. Nyt kuitenkin huomaan, että elämäni vaikeimpina aikoina hiekassa on vain yhdet jalanjäljet. En ymmärrä, miksi hylkäsit minut silloin, kun Sinua eniten tarvitsin".

        Luoja vastasi. "Rakas lapseni, rakastan sinua enkä milloinkaan hylkäisi sinua. Vaikeuksiesi aikoina, jolloin näit vain yhdet jäljet hiekassa, silloin minä kannoin sinua."

        Muistatko raamatusta Paavalin, niin sairas ja kurja oli hänenkin elämänsä, mutta niin hän halusikin olla, sillä se oli hänen piikkinsä lihassaan, muistuttamalla nöyryydestä ja siitä että nöyrinä olemme vahvoja rukoilijoita, on poissa ihmisestä se ylpeys joka on synti, on vain jäljellä nöyrä ihminen, joka ei katso itseensä, vaan luottaa Jumalansa apuun ja rakkauteen, tuon nöyryyden kautta meidät kirkstetaan. Pysy vahvana rakas sisko/ veli, äläkä koskaan luovuta, niin vaikeaa kuin onkin, vaikka kaikki muu katoaisi, ei katoa Jumalan rakkaus meitä kohtaan, etsi hänen läheisyyttään, läsnäoloaan hiljaisuudesta, siinä ei tarvita edes sanoja kun vain olet hänen edessään. Lue Psalmi 139 ja Jesaja 35. Ne ovat niin rakkaat, olen itkenyt usein niiden äärellä, näen niissä Herrani rakkauden ja sen kuinka pieni itse olenkaan Jumalan suunnitelman edessä, jonka hän on meille jokaiselle erikseen tehnyt, olemme näin ainutkertaisia hänen edessään, ei ole toista sinunkaltaistasi. Meillä kaikilla on oma elämän tarinamme, joillakin helpompi ja joillakin vaikeampi, mutta palkkamme on sitten sen mukainen, kun sen jaksamme ottaa vastaan, Paavalikin kiitti Jumalaa vaikeuksistaan kun oli ymmärtänyt niiden suuren merkityksen ja itse olen saanut kokea myös tuon Paavalin kirkastuksen asiasta, se oli valtava ymmärrys ... Kiitos Jumalalle!
        Voimia sinulle rakkaani, nosta itsesi sieltä syvyydestä, missä nyt oletkin, älä anna masennuksen kautta kunniaasi ja voimaasi saatanalle, vaan nosta katseesi ylös Herraan, Jeesukseen Kristukseen ja ala kiittää ja ylistää häntä, laula vaikka virsiä kunhan ylistät, ja tulet huomaamaan että kun ylistät ei mene kauaa kun masennus väistyy, sillä saatana vihaa ylistystä ja väistyy, olen hyväksi havainnut ja se toimii aina kun sen ottaa käyttöön ja niin on moni muukin todistanut tapahtuvaksi. Et siis ole yksin, minä olen täällä ajatuksissasi, Jeesuksen kanssa ja hänen rakkaudellaan.
        Rakkain terveisin, siskosi, sinettisormus.


      • sinettisormus1

        PSALMIT 139
        1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
        minut.
        2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
        5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
        6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
        7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
        9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
        10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
        11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
        12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
        13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
        14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
        15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
        16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
        17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
        18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
        19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
        20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
        21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
        22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
        23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
        24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.


      • sinettisormus1

        .. ja tässä vielä sinulle .... :

        JESAJA 35
        1. Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin
        lilja.
        2. Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
        3. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
        4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
        5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
        6. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
        7. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
        8. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
        9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
        10. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.


      • sinettisormus1

        Nousi vielä tämä kysymys sinulle "liikaonliikaa", luitko tämän ketjun aloituksen, se sopii sinunkin kohdallesi, oletko miettinyt Jeesuksen paikkaa elämässäsi, onko hän takapenkillä, vieressäsi, vai kuskin paikalla ja näit olet antanut hänelle valtuudet ohjata elämääsi ja sinä otat vain vastaan mitä on tarjolla? Joskus saamme näitä vaikeita asioita ja emme ymmärrä miksi Jumala niitä meille tahtoo, mutta ne kasvattavat meitä, käymme asiat läpi "kantapäänkautta" eli sen vaikeamman koulun, mutta kun niistä selviää huomaa itsekin kuinka se oli hyväksi opiksi, vaikeudet voivat muuttua siunauksiksi lopussa.


      • kipuilija

        Kiitos lohduttavista vastauksista.Sain niistä lohtua,ja voimia..Mikähän siinä on että välillä tulee niin uskomaton väsymys koko elämään ja sen turhuuksiin.Se jatkuva taistelu lihan ja hengen välillä,ja oma heikkous jonka näen.Tunnen olevani kelvoton,ja epäonnistunut.Olen oppinut kyllä,ettei usko ole tunteita,vaan usko on uskoa,vaikka toivonkin lisää rauhaa,ja ilokaan ei pahitteeksi olisi.Minkäs teen kun kipu kun se on jatkuvaa tuppaa masentamaan välillä.Olen 57 v mies,yksinelelijä johon on elämänkokemukseni ja tilanteet ohjanneet.Olen kyllä sopeutunut yksikseni elelemään.Elämäni tarkoitus vain välillä on kadoksissa.En tiedä olenko edes oikeutettu sanomaan,mutta toivotan siunausta kaikille,sekä voimia myös teille,ja etenkin näin lopun aikoina.Tarvitsemme tietysti myös toisiamme:,ja lohduttavia sanoja,sekä rukouksia jokaiselle meistä,jotta kestämme loppuun asti.Onneksi edessäni on vähemmän odotettavia vuosia kuin on takana,ainakin siinä mielessä olen voitonpuolella,sillä saatana on yrittänyt minut jo monesti murhata.Ehkä elän jatkoajalla.


      • Lohduksesi minä ilmoitan sinulle erään seikan, jota juuri tuossa tilanteessa ei yleensä kykene huomioimaan. Olet varmaan lukenut Jobin tarinan. Jumala koettelee sellaisia ihmisiä rankasti, joita hän erityisesti rakastaa. Kaikki loppuu täällä aikanaan ja silloin saat paljosta kiittää että sinua koeteltiin.


      • sinettisormus1
        kipuilija kirjoitti:

        Kiitos lohduttavista vastauksista.Sain niistä lohtua,ja voimia..Mikähän siinä on että välillä tulee niin uskomaton väsymys koko elämään ja sen turhuuksiin.Se jatkuva taistelu lihan ja hengen välillä,ja oma heikkous jonka näen.Tunnen olevani kelvoton,ja epäonnistunut.Olen oppinut kyllä,ettei usko ole tunteita,vaan usko on uskoa,vaikka toivonkin lisää rauhaa,ja ilokaan ei pahitteeksi olisi.Minkäs teen kun kipu kun se on jatkuvaa tuppaa masentamaan välillä.Olen 57 v mies,yksinelelijä johon on elämänkokemukseni ja tilanteet ohjanneet.Olen kyllä sopeutunut yksikseni elelemään.Elämäni tarkoitus vain välillä on kadoksissa.En tiedä olenko edes oikeutettu sanomaan,mutta toivotan siunausta kaikille,sekä voimia myös teille,ja etenkin näin lopun aikoina.Tarvitsemme tietysti myös toisiamme:,ja lohduttavia sanoja,sekä rukouksia jokaiselle meistä,jotta kestämme loppuun asti.Onneksi edessäni on vähemmän odotettavia vuosia kuin on takana,ainakin siinä mielessä olen voitonpuolella,sillä saatana on yrittänyt minut jo monesti murhata.Ehkä elän jatkoajalla.

        En tiedä tilannettasi ja mahdollisuuksiasi, mutta jos suinkin niin hakedu jonkin seurakunnan pariin jonka tunnet kodiksesi, tai jos tunnet jonkun uskovan, hakeudu hänen / heidän pariinsa, käy ensin tutustumassa kun valitset henkistä kotia itsellesi, sillä seurakunnissakin on moniksi ... ota tämä vaikka yhtenä uskon askeleena, jos suinkin mahdollista, tiedän ettei se aina kaikille ole mahdollista, itsekin haluaisin enemmän seurakunta yhteyteen, mutta kortittomana täällä metsän keskellä se ei onnistu ja mieheni ei ole uskova ja sitä kautta ei myöskään hänellä ole kiinnostusta ...


      • sinettisormus1

      • kipuilija
        sinettisormus1 kirjoitti:

        En tiedä tilannettasi ja mahdollisuuksiasi, mutta jos suinkin niin hakedu jonkin seurakunnan pariin jonka tunnet kodiksesi, tai jos tunnet jonkun uskovan, hakeudu hänen / heidän pariinsa, käy ensin tutustumassa kun valitset henkistä kotia itsellesi, sillä seurakunnissakin on moniksi ... ota tämä vaikka yhtenä uskon askeleena, jos suinkin mahdollista, tiedän ettei se aina kaikille ole mahdollista, itsekin haluaisin enemmän seurakunta yhteyteen, mutta kortittomana täällä metsän keskellä se ei onnistu ja mieheni ei ole uskova ja sitä kautta ei myöskään hänellä ole kiinnostusta ...

        Olin seurakuntayhteydessä.Olin seurakunnan jäsen.Jumala selkeästi ohjasi minut sieltä pois.Opin että Jumala ei asu ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä,sillä hän on kaikkialla läsnäoleva,ja lupauksensa mukaan keskellämme silloin kun kaksi tahi kolme kokoontuu hänen nimessään.Nyt olisi vaikeaa edes vierailla seurakunnassa,sillä muutin kauas rajaseudulle missä ei ole kirkkoja,kauppoja eikä seurakuntia,en tiedä onko täällä uskoviakaan.Netissä on kyllä mahdollista kuunnella saarnoja,ja sananopetusta.Minulla on ollut ilo löytää hyviä lähteitä sieltä,joita välillä luen ja kuuntelen.Omistan myös raamtun,jota olen lueskellut/tutkinut alkaen joskus 70 luvulta.Nyt on raamatun lukeminen jäänyt,ja yksi syy on tuo kipu joka vaikeuttaa keskittymistä,ja aina on niska tullut kipeämmäksi.Netin kautta voi kuunnella raamattua,Silloin ei huonontunut näkönikään ole esteenä.


      • sinettisormus1

        Aamen. Jumala ei asu ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä ... niin totta puhut ja tuohon minäkin aina turvaan ja siksi ehkä olen välttynytkin monilta vääriltäkin asioilta... Jumala on itse minua opettanut ja olen saanut ja saan edelleen käydä hänen ihanaa elämän kouluaan. Hyvä että on tämä netti jossa voimme keskustella ja kuunnella vaikka raamattua, jos emme enää itse nähdä voi lukea ... tässä taas nousi minulle nuo sanat: "Kun ei itse kato" tai oikeammin ne luki näin murteella, jota myös ihmettelin, mutta selvisihän sekin tässä: "Kun ei ite kato ..."
        Eilen illalla nukkumaan menessä muistelin koulutus jaksoa joka oli silloin niin ihmeellinen ja meni pitkään ymmärtää sen tarkoitus. Näin muutaman viikon ajan näyn jonka sitten seuraavana päivänä näin vastaavana kuvana tv:stä. Kerran näin kastemaljan jossa oli kansi, jotain metallia, kuparia mitä lie ja seuraavana iltana kun katsoin Emmerdalia, oli siinä sama kastemalja, sitten näin kuin vaaleat tuntoviikset ja pian näin luonto ohjelman jossa oli valkoinen kala jolla oli nuo viikset ja kuva näytettiin juuri samallalailla kuin tv:ssä, tuossa puhuttiin kalan aisteista jotka olivat hyvin herkät ja nuo viikset auttoivat sen elämää. Silloin ymmärsin että meidänkin tulee olla herkkiä ja avoimia kaikelle mitä ympärillämme tapahtuu, sillä Jumala puhuu meille niin moninaisesti, Hän todella on kaikkialla. Psalmi 19 sopii tähän kohtaan, käynpä hakemassa ....


      • sinettisormus1

        PSALMIT 19
        1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.

        2. Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
        3. Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
        4. Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
        5. Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
        6. Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        7. Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
        8. Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
        9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
        10. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
        11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
        12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
        13. Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
        14. Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
        15. Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani.


      • sinettisormus1

        Huomaat varmaan "liikaonliikaa" kuinka Jumala on johdattanut tänään keskusteluamme, hän itse on ollut ohjaimissa, niin ihanasti, ja nuo näky sanatkaan ei olleet sattumaa, vaan hän osoitti minulle niillä sinut; "kun ei ite kato..."
        Kiitos ja Kunnia Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle, Ylistetty olkoon Hän, Iankaikkisesti.
        Aamen.


    • Näkökulmaa

      Kerro nyt kuten jotkut sanovat "kuningasvuorikokemukseni".Se on kertomus siitä kun näin kristuksen.Olin teininä ollessani kiinnostunut oudolla tavalla yliluonnollisesta,ja silloin kaveriporukassa punkkua otettiin ja pelleiltiin tällä asialla,emme kuitenkaan jumalaa pilkanneet,vaan silloin kiehtoi tv-sarja Safiiri ja Teräs,ja etenkin yksi sen jaksoista,jossa Teräs näki kuolleen enimmäisen maailmansodan britti sotilaan.Sotilas oli vartiossa piikkilangoilla suojatun aidan takana ja vihelteli laulua" It's a long way to Tipperary,It's a long way to go."Tarttuva nuotti,ja viheltelin tätä.Jostakin syystä sain yöllä vieraakseni demonin.Demoni sanoi"Älä rukoile Jumalaa,rukoile Saatanaa"Sen opetus olikin että vain Jumala voi pirun karkoittaa,muutakin siinä kävi ja sanottiin,mutta kerroin tuon lyhyesti.Noin 2 viikkoa sen jälkeen olin ravintolassa kaveri siinä istui vastapuolella.Sanoin siinä että "uskon Jeesukseen"se oli kuin kömpelö tunnustus uskostani.Yllättäen tunsin valtavaa hyvää oloa ja että minua rakastettiin.Katselin ylemmäs ja ja olin kuin istumassa valkealla lattialla,tuntui muuten kuin olisin palannut kotiin vaikken tiedä siellä ennen käyneeni,kenties ihmiset ovatkin lähtöisin alkujaan sieltä,siksikö se kodilta tuntui.en tiedä.Hetkessä olin kauniin valkoisen tuolin edessä joka oli kuin valtaistuin,ja koristeista muistan että ristejä oli koristeena,sekä kaiverruksia,se oli taitavaa käsityötä.Sitten näin kuninkaan kävelevän alas rappusia minusta kauempana."Tiesin siinä ja kuin kuulin että jokainen "täällä" olisi valmis antamaan henkensä milloin tahansa tämän puolesta,kuningas oli niin rakastettu,myös minä tunsin suurta rakkautta silloin jota en ollut milloinkaan tuntenut,enkä sen jälkeen".Kuninkaallinen näky jota ei voi sanoin kuvata.Kaikki hänessä osoitti voimaa ja valtaa ja kuninkaallisuutta.Ei kuten kuninkaat maan päällä jotka ovat epäjumalia ja iljetyksiä,vaan oikeaa ja aitoa kuninkuutta ja voimaa.Sitten näin hänet istumassa.Hän ei katsonut minuun,ja ihailin olentoa rauhassa ja kiireettä.Yllätykseni oli suuri kun Hän kääntyi ja katsoi minuun taivaansinisillä silmillään ja hymyillen niin että valkeat hampaat näkyivät,hymy oli valloittava.Olin siinä jo ymmärtänyt että kyseessä oli Jeesus Kristus, sen vain tietää ja tuntee.Sekä sen voiman ja kaiken vallan joka hänellä oli.--En olisi yllättynyt jos hän olisi ilmestynyt tuomiten,mutta tässä ei ollut tuomiota lainkaan,sillä en ole missään tuntenut itseäni niin hyväksytyksi kuin silloin sekä rakastetuksi.Hän todellakin rakastaa paljon langennutta ihmistä.Olin todella yllättynyt ja varmaan hassun näköinen ollessani siinä suu ihmetyksestä auki.Sanoin sitten Jeesus,jolloin hän vastasi "Minä olen teidän keskellänne".Jeesus olikin keskellä ja ylhäällämme näyssäni.Tähän näky loppui.Olin vasta aloittelija raamatun tutkimuksessani ja löysin myöhemmin tuon saman lauseen raamatusta jonka Jeesus tuossa sanoi.Jeesus Kristus todella on keskellämme tarkemmin ylhäällä keskellä kuten alkutekstikin sanoo, silloin kun kokonnumme hänen nimessään,on siitä lupaus.Tuo mitä näin ja kuulin oli suurta armoa,sillä ilman sitä näkyä olisin nyt kuollut oman käteni kautta,niin vaan olisi tapahtunut,sillä elämä oli monesti kovaa ja ihmiset kovia.Menetinhän myöhemmin kaiken omaisuuteni sekä rakkaanikin,ei siis jäänyt muuta kuin muistot.Muistojani ei saatana sentään ole voinut viedä.Vaikka rakkaideni muisteleminen tekeekin kipeää, olivat he rikkaus elämässäni ja ainoa kallisarvoinen aarteeni.Tottapuhuen en ole kiinnostunut jalokivistä, en pennin vertaa.Uskon ja ymmärrän aarteilla taivaassa tarkoitettavan aivan muuta kuin monet ymmärtävät.Aarre taivaassa on jokainen jonka ihminen on kuuliaisuudellaan ja teoillaan pelastanut kristukselle.Kuinka arvokkaaksi mittaisitte ihmisen ikuisuuselämän,siihenhän ei riittäisi koko maailman rikkaudet,ne olisi kuin ei mitään tämän rinnalla.Katsoin hyväksi kertoa tämän kokemani rohkaisuksi kaikille,ja vastapainoksi viestimilleni negatiivisille asioille joita viestin tuossa aiemmin. ja ylempänä.Kiitos jos jaksoitte lukea loppuun asti:)

      • sinettisormus1

        Aamen.
        Ihanan Todistuksen meille kerroit, näitä toivoisin enemmänkin ihmisten avaavan, sillä niitä kyllä on,mutta harva rohkenee kertoa. Ymmärsin jo aiemmin että elämässäsi on tapahtunut ikäviä asioita, jotka todella sattuu, luin jotenkin rivien välistä elämääsi. On kuitenkin hyvä että olet jaksanut uskoa silti Jumalaan, etkä ole antanut periksi. Sinulla on vahva usko, luota siihen...
        Jumala olkoon kanssasi rakas veljeni, Herran Rauhaa ja Siunausta. Taivaan kodissa tapaamme, kun aika on ...


      • sinettisormus1

      • Miksivihaa

        Voiko muuten pelastua kun uskoo,mutta pelastusvarmuutta ei ole.Tiedän että kysymys on vaikea.Minulla on syyllisyyttä vaikka teen parannusta,syyllisyys ei vaan lähde.Usein olen masentunut.Pelastusvarmuutta en ole saanut.Miksi Jumala minua vihaa.?


      • sinettisormus1

        Vaikeampa laitoit ja ensiksi, Jumala ei vihaa sinua,ei ketään meistä, mutta oma epävarmuutesi näkyy sinussa Jumalaa kohtaan, miksi et usko saanesi, eikö Jumalalla ole riittävää valtaa antaa anteeksi. Oletko itse antanut anteeksi, niin itsellesi kuin muille, oikeasti anteeksi? Kun sen teet, saat rauhan, sinä tiedät että olet antanut anteeksi, itsellesi ja muille ja jos et saa vastakaikua, se jää muiden häpeäksi ja synniksi, sinä olet tehnyt omanosasi ja riittää sinulle. Tässä hyvä linkki jonka löysin.
        http://www.tulta.net/Pelastus/varmuus.htm
        Itse kävin aikanani kasteella ja sain rauhan, vanha elämä ja synnit upotetaan. Tulee kuitenkin muistaa että olemme vain ihmisiä ja voimme eksyä, siksi onkin hyvä päivittää anteeksi pyyntöä joka sisältyy esim. Isä meidän rukoukseen, sitä rukolen itsekkin joka päivä, illalla ja aamulla ja rukoilla se uskoen, täydestä sydämestä, käsi sydämellä. Jumalan rakkautta älä milloinkaan epäile, mutta itsessämme voimme kysyä, olemmeko uskossamme täydelliset. Älä katso olosuhteisiin kuin Pietari merellä, vaan Jeesuksen kasvoihin, häneen vain turvautuen, vaikka ympärillä olisi mitä. Ota Jeesus elämäsi kuskiksi, ei taka eikä etupenkille, vaan anna hänen ohjata elämääsi.
        Ole siunattu Jeesuksen Kristuksen nimeen, joka on Herramme, ja Vapahtajamme, Hän meitä ohjatkoon!
        Aamen.


      • Miksivihaa

        Kiitos vastauksesta.Olet kultainen,sinettisormus1.:)Itselleen anteeksiantaminen on minulle varmaankin vaikeinta.


      • sinettisormus1

        Voi kiitos, "Miksivihaa" .... Sinä olet minun rakas lähimmäiseni ja tiedän Jeesuksen RAKASTAVAN sinua, siksi hän sovitti sinunkin syntisi, ota siis se vastaan, jätä ne Jeesuksen ristin juurelle, usko siihen sovitus työhön, jos Jeesus rakkaudessaan voi tehdä kaiken tuon sinulle, niin mikset voisi antaa anteeksi myös itsellesi, ne kaikki on mennyttä ja voit pyrkiä vain parempaan. Ajattele vain Hänen kasvojaan ja sitä suurta rakkautta, laita käsi sydämellesi ja silmät kiinni ja ole Hänen läsnäolossaan, älä ajattele mitään ulkopuolella olevia olosuhteita, sillä ne ovat sen saatanan kuiskutuksia, jottet löytäisiä tietäsi Jeesuksen läheisyyteen, saatana kyllä löytää meistä vikoja ja kuiskii niitä kuin ominamme. Rauhaa, Rauhaa ja Siunausta sinulle, olet rakas!


    • sinettisormus1

      Shalom!
      Tämän aamun näyt oli tällaiset, ensimmäinen kuva oli taas pimeää, oliko pimeän aika ja näin kuinka mies juoksi ja perässään hän johdatteli toista ihmistä, joka näytti naiselta. Käsi kädessä he juoksivat ja suunta oli kuvan oikeaan reunaan ...
      Sitten näin vain vetta, savista kuraista vettä, ....
      Herra johtaa omiaan, jotka häneen turvaavat, hän on pelastuksemme, Jeesus Kristus, Herramme. Herra olkoon kanssanne, missä kuljettekin ja mitä teettekin, olkaa hänen nimeensä siunattuja.
      Aamen.

      • sinettisormus1

        Kun aamulla tätä kirjoittelin tänne nousi mieleeni Jesaja 40. Sillä Jeesuksessa Kristuksessa saamme olla vahvoja, toinen toistamme tukien, jumalattomat kaatuu mutta Herraan uskovat nousee uuteen voimaan. Aivan äsken, otin Raamatun käteeni ja pyysin: "Herra, anna jotain tähän hetkeen sopivaa ..." Klo. oli n. 10:20
        Ja Raamattuni avautui sanasta joka jo aamulla kohosi mieleeni, Jesaja 40.

        JESAJA 40
        1. "Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani", sanoo teidän Jumalanne.

        2. "Puhukaa suloisesti Jerusalemille ja julistakaa sille, että sen vaivanaika on päättynyt, että sen velka on sovitettu, sillä se on saanut Herran kädestä kaksinkertaisesti kaikista synneistänsä."
        3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.
        4. Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.
        5. Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."
        6. Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
        7. ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa.
        8. Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.
        9. Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja; korota voimakkaasti äänesi, Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja. Korota, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Katso, teidän Jumalanne!"
        10. Katso, Herra, Herra tulee voimallisena, hänen käsivartensa vallitsee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.
        11. Niinkuin paimen hän kaitsee laumaansa, kokoaa karitsat käsivarrellensa ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita.
        12. Kuka on kourallaan mitannut vedet ja vaaksalla määrännyt taivaitten mitat? Kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun, puntarilla punninnut vuoret, vaa'alla kukkulat?
        13. Kuka on Herran Henkeä ohjannut, ollut hänen neuvonantajansa ja opettajansa?
        14. Kenen kanssa hän on neuvotellut, joka olisi hänelle ymmärrystä antanut ja opettanut oikean polun, opettanut hänelle tiedon ja osoittanut hänelle ymmärryksen tien?
        15. Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.
        16. Ei Libanon riittäisi polttopuiksi eikä sen riista polttouhriksi.
        17. Kaikki kansakunnat ovat niinkuin ei mitään hänen edessään, ne ovat hänelle kuin olematon ja tyhjä.
        18. Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
        19. Jumalankuvanko? - Sen valaa valaja, ja kultaseppä kullalla päällystää, sepittää sille hopeaketjut.
        20. Kenellä ei ole varaa sellaiseen antimeen, se valitsee puun, joka ei lahoa, hakee taitavan tekijän pystyttämään jumalankuvan, joka ei horju.
        21. Ettekö te tiedä, ettekö kuule, eikö teille ole alusta asti ilmoitettu, ettekö ole maan perustuksista vaaria ottaneet?
        22. Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi.
        23. Hän tekee ruhtinaat olemattomiksi, saattaa maan tuomarit tyhjän veroisiksi.
        24. Tuskin he ovat istutetut, tuskin kylvetyt, tuskin on heidän vartensa juurtunut maahan, niin hän puhaltaa heihin, ja he kuivettuvat; myrsky vie heidät kuin oljenkorret.
        25. "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.
        26. Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.
        27. Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"?
        28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.
        29. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.
        30. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
        31. mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.


      • sinettisormus1

    • sinettisormus1
    • Muistatteko kun kerroin siitä miehestä joka istuu pyörätuolissa kymmenien leikkausten jälkeen kun ampiainen oli sitä pistänyt. Se sai erittäin harvinaisen viruksen joka ei poistu elimistöstä, vaan tulehduttaa aina kuolioon saakka jos tulee haava. Hänen omavoimainen elämänsä Jumalan piti viedä kyllä ihan "tappiin saakka", eikä jäänyt kuin kituva torso enää pyörätuoliin, jota toisen käden kahdellä vielä tallella olevalla sormella kykenee ohjaamaan.
      Tämä mies siis tuli viimein uskoon viime syksynä ja kerroin siitä silloin täällä.
      Nyt tämä sama mies on useana yönä nähnyt unta että hän juoksee omin avuin rannalla, eikä yhtään ainoaa osaa puutu kropasta. Hän kertoo tunteneensa kuin nuoruusvuosina olonsa siinä unessa.
      Veikkaan että lähtömme lähenee jo aivan silmiemme eteen. Tule Herra Jeesus!

      • sinettisormus1

        Hienoa että tämä mies on tullut uskoon. Jumala puhuu hänelle unien kautta että kohta hänen maallinen kärsimyksensä on täällä ohi ja minulle nousi mieleen tähän kohtaan Jesaja 35, joka on minulle kovin rakas:

        JESAJA 35
        1. Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin
        lilja.
        2. Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
        3. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
        4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
        5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
        6. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
        7. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
        8. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
        9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
        10. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

        "TULE HERRAMME, JEESUS KRISTUS, TULE PIAN!!!"


    • Seurailija1

      Tulin juuri romanien seuroista, puhujana oli Raimo Rahnasto, väkevä Jumalan sanansaattaja. Jeesuksen toiselle tulemiselle ei ole esteitä, maailma odottaa ratkaisijaa ja hän on Jeesus Kristus. Mitään syntejä ei saa olla kaapissa, kaikki on pyydettävä anteeksi ja on elettävä Raamatun mukaista elämää, Hän voi tulla milloin vain Aamen.

      • sinettisormus1

        Kiitos Seurailija tästä sanomasta. Kuvittelin että olit jo poistunut täältä kokonaan. Ja Totisesti, Tule Jeesus Pian!!! Puhdistakaa kaikki kaappinne pohjiaan myöten ja laittakaa ne salatuimmatkin syntinne Jeesuksen ristin juurelle ja tehkää täysi luopuminen niistä, sillä aika on täysi. Hän tietää meidän syntimme emmekä niitä häneltä piilottaa voi, nyt voi olla henkilökohtaisella tasolla se viimeinen hetki tehdä parannus ja ottaa Jeesuksen Kristuksen sanoma vastaan ilman JOS sanoja, sillä mikä on USKO joka jossittelee. Tehkää siis NYT ryhdistys liike, älkää pantatko pitempään, sillä huominenkin voi olla jo myöhäistä, Hän tulee milloin vain.
        Aamen!


      • sinettisormus1

      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos Seurailija tästä sanomasta. Kuvittelin että olit jo poistunut täältä kokonaan. Ja Totisesti, Tule Jeesus Pian!!! Puhdistakaa kaikki kaappinne pohjiaan myöten ja laittakaa ne salatuimmatkin syntinne Jeesuksen ristin juurelle ja tehkää täysi luopuminen niistä, sillä aika on täysi. Hän tietää meidän syntimme emmekä niitä häneltä piilottaa voi, nyt voi olla henkilökohtaisella tasolla se viimeinen hetki tehdä parannus ja ottaa Jeesuksen Kristuksen sanoma vastaan ilman JOS sanoja, sillä mikä on USKO joka jossittelee. Tehkää siis NYT ryhdistys liike, älkää pantatko pitempään, sillä huominenkin voi olla jo myöhäistä, Hän tulee milloin vain.
        Aamen!

        En poistu(harmittaa kun ei voi peukuttaa).. Näin näyn juuri ennen kuin menin tuonne romanien seuroihin.. Olin kävelemässä ovea kohti kun näin että Jeesus meni sisään, avasi oven ja astui sisään, että oli paikalla ja sen tunsi!. Rahnaston saarna oli ehkä paras mitä olen ikinä kuullut ja kaikki muukin oli niin hyvää kuin vain voi olla. Sinetti puhuu tosi asiaa ,ja Rahnasto neuvoi uskovia olemaan rohkeita evankelioinnissaan sillä aikaa on enää vähän.


      • sinettisormus1

        Vau, siellä on ollut vahva kokous ja se tuli ilmi tuosta viestistäsikin, hyvän näyn sait ja varmasti Jeesus oli siellä mukana, sen kyllä tuntee ja sanoma on sen mukaista.
        Harmi tosiaan kun ei voi enää peukuttaa, olisi monelle voinut peukun nostaa ja nyt en tiedä koska seurilija käy lukemassa, enkä tiedä lukeeko enää kukaan kun ei lukijoita ilmoiteta, harvoin kukaan vastaa, joten usein tulee tunne että lukeeko näitä enää kukaan, kannattaako täällä olla, mutta sitten on noita ihania viestejä, kuin "liikaonliikaa ja Miksivihaa", niissä sai tuntea Jeesuksen rakkauden vahvasti, se oli vahvasti läsnä kun heille vastailin ja tunsin, koin ja näin sen johdatuksen jota Herramme antoi keskustelun edetessä. Ajattelin että nyt en kyllä näihin osaa vastata, mutta kun aloin kirjoittaa, asiaa alkoi tulla aivan itsestään, joku johdatteli tuolta ylhäältä.


    • Tuulah

      minulla on alkanut elämää ihan tosielämässä se valveilla saatu näky siitä valobussista, vaikka en ajattelisikaan sitä. jos näen kirkkaan kulkuneuvon tuolla liikenteessä, niin jostakin kumman ajatus syövereistä se näky nousee mieleen, että tuossakohan se bussi nyt sitten on, joka tulee hakemaan.

    • Tuulah

      tänä aamuna vielä unen ja todellisuuden rajamailla, joku/ jokin sanoi minulle. "olet elänyt hyvän elämän". noh. minä kerkesin sitten herätä ja muistin nuo sanat, mitä kuulin. mietin kuka ne sanoi minulle. ehkäpä suojelusenkelini. tiedä häntä. aloin miettimään omaa elämääni. ehkäpä se sanoja tarkoittikin minun henkistä elämääni, eikä maallista. olenhan aina ollut kutenkin kuuliainen Jumalalle silloin kun elin vielä ilman Jumalaa maailmassa.

      • sinettisormus1

        Uskon että tuo sanoma; "olet elänyt hyvän elämän", tarkoittaa juuri sinun henkistä uskon elämääsi.
        Minullekkin näytettiin ennen äitini kuolemaa näyssä ne kolme tummanpunaista ruusua ja nuo ruusut oli teemana hautajaisissakin ja nyt, nuo ruusut tulee joka paikassa vastaan. Ostin tässä valkoisen "kapioarkun ja siihen tuolin" ja arkussa oli kaksi punaista ruusua ja tuolissa yksi ja joululahjaksi saimme eräässä paketissa punaisen kynttilä ruusun, nuo ruusut tulee vastaan mitä ihmeellisimmissä paikoissa ....
        Toivotan tässä vielä tämän "Runon" muodossa kaikille HYVÄÄ YSTÄVÄN PÄIVÄÄ!!!
        Siunausta teille YSTÄVÄNI!

        Paavalin korinttolaiskirje (Rakkaus on...)
        muunneltuna ystävyyden ylistykseksi.

        Ystävyys on pitkämielinen.
        Ystävyys on lempeä.
        Ystävyys ei kadehdi.
        Ystävyys ei kerskaa.
        Ystävyys ei pöyhkeile.
        Ystävyys ei käyttäydy sopimattomasti.
        Ystävyys ei etsi omaansa.
        Ystävyys ei katkeroidu.
        Ystävyys ei muistele kärsimäänsä pahaa.
        Ystävyys ei iloitse vääryydestä,
        vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.
        Kaikki se peittää.
        Kaikki se uskoo.
        Kaikki se toivoo.
        Kaikki se kärsii.
        Parasta maailmassa on ystävyys!


      • sinettisormus1

    • sinettisormus1

      15.2. Olen viime päivinä harjoitellut askarrellen sytykeruusuja ja tänä aamuna kun heräsin näin tuollaisen ruusun kuvan näkynä, enkä edes miettinyt mitään niihin liittyvää ja heti sen jälkeen tuli toinen kuva jota ensin ihmettelin mikä se on? Ajattelin että onko tuo jokin laukaisin painike, mutta kun sitä paremmin tarkastelin, huomasin ettei siinä ollut painiketta, mutta koin että se oli jokin kohdistin, kun haetaan esim. kohde, joita näkee usein noissa nato armeijan kuvissa …
      Mietin mitä tuo voisi tarkoittaa? Sotaa, vaiko hengellistä sotaa? Sitten ajattelin tuota sytyke ruusua ja mieleeni kohosi Hengen tuli? Avasin raamattuni, josko sieltä kohoaisi vastaus ja tämä kohta kiinnitti huomioni:



      Jesaja 30:33:
      33. Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon. Herran henkäys kuin tulikivi-virta sytyttää sen.


      Herran Rauhaa, olkoon Hän teidän kanssanne, Siunattuja olette!

    • Huomenta Sinetti... voisinko saada sinut kirjoittamaan se unen Jeesuksesta peräkärryssä viljapellolla. Haluaisin julkaista sen mun profetioissa, nimimerkilläsi. Sopiikko?

      • sinettisormus1

        Yritin etsiä muistiinpanoistani tuota unta, jotta saisin sen tarkemmin ja löytyisi sen tarkempi ajankohtakin, mutten sitä löytänyt, en ehkä kirjoittanut sitä koskaan ylös näiden lentävien jäniksien ja oravien takia ... mutta viritän taas muistiani ja koen että tämän näin noin parisen vuotta sitten unessa:
        " Olimme korjaamassa satoa kotimme vierellä olevilla pelloilla, katsahdin metsänreunassa oleviin sähkölankoihin ja hämmästyin ja huudahdin: - "Ei voi olla totta....!"
        Näin lankojen yllä lentävän jäniksiä ja oravia. Saimme sadon korjattua ja siemeniäkin jäi yli mutta hämmästyksekseni ne piti laittaa pellonreunaan olevaan saihoon, vaikka talvi oli tulossa. Olimme traktorin luona kun näin Jeesuksen tulevan väsyneenä ja ehdotin että hän jäisi meille yöksi, mutta hän kieltäytyi ja halusi vain levätä taraktorin lavalla hetkisen. Sitten luokseni tuli mies jolla oli simät melkein umpeutuneet kiinni, ja olivat kovin rähmäiset. Hän halusi että Jeesus hänet parantaisi mutta sanoin että anna minun ensin koettaa tehdä niinkuin Jeesus teki sokeaa parantaessaan ja jos ei parannusta tule, odotetaan sitten Jeesuksen heräämistä ja niin teimme... ja uni loppui".

        Saa käyttää... jos tuosta on mitään iloa ... (sopii...:) )


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Yritin etsiä muistiinpanoistani tuota unta, jotta saisin sen tarkemmin ja löytyisi sen tarkempi ajankohtakin, mutten sitä löytänyt, en ehkä kirjoittanut sitä koskaan ylös näiden lentävien jäniksien ja oravien takia ... mutta viritän taas muistiani ja koen että tämän näin noin parisen vuotta sitten unessa:
        " Olimme korjaamassa satoa kotimme vierellä olevilla pelloilla, katsahdin metsänreunassa oleviin sähkölankoihin ja hämmästyin ja huudahdin: - "Ei voi olla totta....!"
        Näin lankojen yllä lentävän jäniksiä ja oravia. Saimme sadon korjattua ja siemeniäkin jäi yli mutta hämmästyksekseni ne piti laittaa pellonreunaan olevaan saihoon, vaikka talvi oli tulossa. Olimme traktorin luona kun näin Jeesuksen tulevan väsyneenä ja ehdotin että hän jäisi meille yöksi, mutta hän kieltäytyi ja halusi vain levätä taraktorin lavalla hetkisen. Sitten luokseni tuli mies jolla oli simät melkein umpeutuneet kiinni, ja olivat kovin rähmäiset. Hän halusi että Jeesus hänet parantaisi mutta sanoin että anna minun ensin koettaa tehdä niinkuin Jeesus teki sokeaa parantaessaan ja jos ei parannusta tule, odotetaan sitten Jeesuksen heräämistä ja niin teimme... ja uni loppui".

        Saa käyttää... jos tuosta on mitään iloa ... (sopii...:) )

        KIITOS! Sain ja liitän sivustolleni. Pidän tätä erittäin upeana Jumalan Pyhän Hengen ilmoituksena monellakin tavalla.


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        KIITOS! Sain ja liitän sivustolleni. Pidän tätä erittäin upeana Jumalan Pyhän Hengen ilmoituksena monellakin tavalla.

        Kiitos itsellesi, täytyy seurata mitä sinne kirjoitat, olen sivullasi usein käynnytkin, kyllä minun näkyjä ja uniani saa käyttää, sillä lahjaksi ne olen saanutkin .... jaettavaksi muille .... :)


      • sinettisormus1

        Kiitos Jarmo, kiitos, että uni sai vihdoin vahvan tulkinnan. Tule Herra Jeesus!


      • sinettisormus1

        Kopioin sen omiin muistiinpanoihini, omaan tiedostooni .... kiitos!


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Kopioin sen omiin muistiinpanoihini, omaan tiedostooni .... kiitos!

        Jeesus on Herra! ...ja armo on ainoa tie Herrassa Jeesuksessa.


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        Jeesus on Herra! ...ja armo on ainoa tie Herrassa Jeesuksessa.

        AAMEN! KIITOS JA KUNNIA JEESUKSELLE KRISTUKSELLE; HERRALLEMME!


      • sinettisormus1

      • sinettisormus1

        Tänä päivänä emme edes uskalla kohdata ihmisiä, uskalla katsoa tuntematonta silmiin, käännämme katseemme alas. Emme tunne naapureitamme ja kyläänkään ei voi mennä jos et ole vähintään tilannut aikaa. Kaikki läheisyys ja rakkaus on meistä kaukana.
        - Mitä se kertoo?
        Sen että emme enää tunne Jumalaa! Ole läsnä jatkuvasti Jumalan kanssa, rukoile ja ime itseesi Jumalan Sanaa, se on todellista hengen ravintoa jota tämän päivän ihminen tarvitsee, hän on tästä ravinnosta aliravittu. Mitä enemmän sitä teet, sitä voimallisemmaksi se käy. Tämän olen itsekin todennut voimallisesti. Olen aivan eksynyt niinä päivinä jolloin jostain syystä en löydä aikaa Jumalalle. Nälkä on kova! Tuon profetaalisen sanan, ajatuksen saatuani ja pyydettyäni merkkejä, olisiko sana todella Jumalalta vai minusta itsestäni, näin unen:
        - Vanha mies istui puiston penkillä. Menin istumaan vastapäätä olevalle penkille. Mies nousi ja otti jalkani käsiinsä ja alkoi hieroa niitä. Estelin, sillä luulin että mikä lääppijä tämä on? Mies alkoi kuitenkin rukoilemaan samalla, en saanut sanoista selvää, mutta voimallista rukousta se oli. Sitten ymmärsin että mies pesi jalkojani rituaaliseti, niin kuin raamatussakin pestiin

        32.
        Jeesuksen jalat. Lopuksi viereeni ilmestyi Jeesus ristillä ja sitten uni loppui.
        - Mitä tämä tarkoitti?
        Sain kunnioitetun pesun ja minua palveltiin, puiston penkillä ja kaiken kruunasi Jeesus ristillä! Vau!
        Eräänä päivänä pian tämän jälkeen katsoin tv7:ltä ohjelman, Isännän pöydässä - Vieraana Jouko Heikkinen (2010).
        Kemin Jokeksi häntä kutsuttiin. Hän kertoi elämäänsä, kuinka Ruotsissa ollessaan oli täysi alkoholisti, niin huonossa kunnossa että oli aivan jalaton. Puistojen elätti. Hän kertoi rankkaa elämäänsä kunnes sai Jeesukselta pelastuksen ja pelastaa itse Jeesuksen avulla huono-osaisia. Äkkiä tuli tunne että tämähän on saman näköinen mies, kuin unessa oleva vanha mies puistossa. Samalla tavalla hän oli pyöreähkö, vaaleahiuksinen eikä enää kovin nuori. Eleli puistoissa ja puistossa minun jalkapesukin tehtiin.
        - Mutta mitä tämä taas tarkoittaa?
        - Mitä yhteistä minulla on tämän Kemin Joken kanssa?
        - Onko tässä kyseessä Jumalan suunnitelma?
        - Arvaamattomat on Herran tiet?
        Jeesus pesi opetuslastensa jalat ja palveli heitä. Jos me haluamme olla suurempia kuin nyt olemme, meidän velvollisuus on pestä toistemme jalat ja palvella toisiamme.
        - Onko meillä herkkä sydän?
        - Kuulemmeko Jumalan äänen?
        Sano Jumalalle että tarvitset Hänen rakkauttaan, suostu Jumalan kouluun. Pelastumisen lahja on ilmainen.


      • WAU! Olipas siinä todistus... enpäs osaa tai uskalla sanoa mitään.
        Sen sijaan minä sain tänään yllättävän sähköpostin pelastussanoman lukijalta. Hän mainitsi puhelinlankojen yli lentävän jäniksen, joka ei oikeastaan liittynyt mihinkään. Ihmettelin lausetta ja sitten päätin kirjoittaa siitä sulle tänne.
        Toinen asia minkä sain eilen kuulla, oli että eräs jo melko vanha nainen, joka on hieman kehitysvammainen ja hän on esimerkiksi luonnostaan täysin vilpitön sielu. Hän liikkuu epävarmasti ja puhuu epäselvästi mutta hän näki edellisyönä Jeesuksen joka kertoi tälle naiselle tulevansa aivan juuri nyt. Hän on siis ikäänkuin tulossa jo.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Tänä päivänä emme edes uskalla kohdata ihmisiä, uskalla katsoa tuntematonta silmiin, käännämme katseemme alas. Emme tunne naapureitamme ja kyläänkään ei voi mennä jos et ole vähintään tilannut aikaa. Kaikki läheisyys ja rakkaus on meistä kaukana.
        - Mitä se kertoo?
        Sen että emme enää tunne Jumalaa! Ole läsnä jatkuvasti Jumalan kanssa, rukoile ja ime itseesi Jumalan Sanaa, se on todellista hengen ravintoa jota tämän päivän ihminen tarvitsee, hän on tästä ravinnosta aliravittu. Mitä enemmän sitä teet, sitä voimallisemmaksi se käy. Tämän olen itsekin todennut voimallisesti. Olen aivan eksynyt niinä päivinä jolloin jostain syystä en löydä aikaa Jumalalle. Nälkä on kova! Tuon profetaalisen sanan, ajatuksen saatuani ja pyydettyäni merkkejä, olisiko sana todella Jumalalta vai minusta itsestäni, näin unen:
        - Vanha mies istui puiston penkillä. Menin istumaan vastapäätä olevalle penkille. Mies nousi ja otti jalkani käsiinsä ja alkoi hieroa niitä. Estelin, sillä luulin että mikä lääppijä tämä on? Mies alkoi kuitenkin rukoilemaan samalla, en saanut sanoista selvää, mutta voimallista rukousta se oli. Sitten ymmärsin että mies pesi jalkojani rituaaliseti, niin kuin raamatussakin pestiin

        32.
        Jeesuksen jalat. Lopuksi viereeni ilmestyi Jeesus ristillä ja sitten uni loppui.
        - Mitä tämä tarkoitti?
        Sain kunnioitetun pesun ja minua palveltiin, puiston penkillä ja kaiken kruunasi Jeesus ristillä! Vau!
        Eräänä päivänä pian tämän jälkeen katsoin tv7:ltä ohjelman, Isännän pöydässä - Vieraana Jouko Heikkinen (2010).
        Kemin Jokeksi häntä kutsuttiin. Hän kertoi elämäänsä, kuinka Ruotsissa ollessaan oli täysi alkoholisti, niin huonossa kunnossa että oli aivan jalaton. Puistojen elätti. Hän kertoi rankkaa elämäänsä kunnes sai Jeesukselta pelastuksen ja pelastaa itse Jeesuksen avulla huono-osaisia. Äkkiä tuli tunne että tämähän on saman näköinen mies, kuin unessa oleva vanha mies puistossa. Samalla tavalla hän oli pyöreähkö, vaaleahiuksinen eikä enää kovin nuori. Eleli puistoissa ja puistossa minun jalkapesukin tehtiin.
        - Mutta mitä tämä taas tarkoittaa?
        - Mitä yhteistä minulla on tämän Kemin Joken kanssa?
        - Onko tässä kyseessä Jumalan suunnitelma?
        - Arvaamattomat on Herran tiet?
        Jeesus pesi opetuslastensa jalat ja palveli heitä. Jos me haluamme olla suurempia kuin nyt olemme, meidän velvollisuus on pestä toistemme jalat ja palvella toisiamme.
        - Onko meillä herkkä sydän?
        - Kuulemmeko Jumalan äänen?
        Sano Jumalalle että tarvitset Hänen rakkauttaan, suostu Jumalan kouluun. Pelastumisen lahja on ilmainen.

        Tämä sanan paikka liitteeksi tuohon Kemin Jokke tarinaan:
        Joh. 13:1-20:
        1. Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti.
        2. Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen,
        3. niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö,
        4. nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.
        5. Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
        6. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        7. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
        8. Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
        9. Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
        10. Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
        11. Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
        12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        16. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
        18. En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
        19. Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se.
        20. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        WAU! Olipas siinä todistus... enpäs osaa tai uskalla sanoa mitään.
        Sen sijaan minä sain tänään yllättävän sähköpostin pelastussanoman lukijalta. Hän mainitsi puhelinlankojen yli lentävän jäniksen, joka ei oikeastaan liittynyt mihinkään. Ihmettelin lausetta ja sitten päätin kirjoittaa siitä sulle tänne.
        Toinen asia minkä sain eilen kuulla, oli että eräs jo melko vanha nainen, joka on hieman kehitysvammainen ja hän on esimerkiksi luonnostaan täysin vilpitön sielu. Hän liikkuu epävarmasti ja puhuu epäselvästi mutta hän näki edellisyönä Jeesuksen joka kertoi tälle naiselle tulevansa aivan juuri nyt. Hän on siis ikäänkuin tulossa jo.

        Kiitos Jarmo. Mietin noita oravia ja jäniksiä lentämässä noilla langoilla ja niistä minulle nousi mieleen maailma, kuinka noita lankoja pitkin kulkee maailman valheet ... kuvastiko ne valhetta, sillä eihä jänikset ja oravat osaa lentää, näit itse ne koin ja äsken kun Jokkea tuossa kuuntelin, hänkin puhui valheesta ja varmisti minulle tuota tunnettani ...


      • sinettisormus1

        ... tämä vielä piti kertoa tuosta jalkojen pesu unesta ja Jokesta, kera tuon Joh.13:1-20, jossa Jeesus piti jalkojen pesua hyvin tärkeänä, olemmeko unohtaneet joain hyvin tärkeää, pestä toistemme jalat, alentua lähimmäisen jalkojen juureen, vaikka hän olisi huono osaisempi? Voimmeko nöyrtyä niin paljon? Tärkeä opetus Jeesukselta. Itse koen tuon valtavan tärkeänä, miksi muuten Herra olisi siitä halunnut minulle unessa kertoa ja olen parilta jalat pessytkin ja ensimmäinen oli mieheni joka ei ole uskossa, kysyin häneltä saanko pestä sillä koin sen tärkeäksi ja hän hymyillen myöntyi, piti varmaan minua aivan hassuna, kun pidätte esim. noita koti kokuksia, toivoisin että voisitte jossain muodossa ottaa tuon jalkojen pesun käyttöön, koen sen hyvin tärkeänä ....

        8. Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".


      • sinettisormus1

        Tuli tälläine tunne, että niin haluaisin pestä teidän lukijoiden jalat, mutta sehän on mahdottomuus, mutta laittakaa silmänne kiinni, käsi sydämelle ja toinen ilmaan koholle ja ottakaa hengessä vastaan, Herramme Henki tahtoo kauttani pestä sinun jalkasi siinä, juuri nyt, käyttäen minua tässä apuvälineenään, tehdään se näin virtuaalisesti, mielessämme, ottakaa se vastaan noiden johannes 13 sanoin ...
        Olette siunattuja Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        Aamen.


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Tuli tälläine tunne, että niin haluaisin pestä teidän lukijoiden jalat, mutta sehän on mahdottomuus, mutta laittakaa silmänne kiinni, käsi sydämelle ja toinen ilmaan koholle ja ottakaa hengessä vastaan, Herramme Henki tahtoo kauttani pestä sinun jalkasi siinä, juuri nyt, käyttäen minua tässä apuvälineenään, tehdään se näin virtuaalisesti, mielessämme, ottakaa se vastaan noiden johannes 13 sanoin ...
        Olette siunattuja Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        Aamen.

        Amen, Sinetti. Tehkäämme se sielussamme ja hengessämme toinen toisillemme.
        Lihamme ei aina ole siihen kuitenkaan niin valmis mutta henki olisi.
        Muistan lapsena kun meillä oli ehtoolliskirkko, niin silloin seurakuntalaiset pesivät toistensa jalat. Minä olin aika pieni silloin ja ihmettelin sitä aina kovasti sitä toimenpidettä. Tietysti vasta myöhemmin tajusin sen merkityksen.


      • sinettisormus1

        Aamen Jarmo, nyt sinun jalkasi on pesty, Pyhän Hengen yhteyden kautta.


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen Jarmo, nyt sinun jalkasi on pesty, Pyhän Hengen yhteyden kautta.

        Niin myös sinun, sisareni Sinetti... Kiitos ja ylistys Jeesus Kristus, joka meidät puhdistaa joka päivä uudelleen ja uudelleen, jotta saisimme olla hänessä puhtaat.


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        Niin myös sinun, sisareni Sinetti... Kiitos ja ylistys Jeesus Kristus, joka meidät puhdistaa joka päivä uudelleen ja uudelleen, jotta saisimme olla hänessä puhtaat.

        Kiitos, Herralle, Jeesukselle Kristukselle, että olemme saaneet Pyhän Hengen yhteyden hänen kauttaan.
        Aamen, Aamen, Aamen!


      • sinettisormus1

        Ja Pyhä Henki pesee myös sinun jalkasi, seurailija, Pike, siellä mäen takana, yksin armosta (hilja), Tuulah, liikaonliikaa, miksi vihaa, kesää kohti, näkymätön niinni ja te kaikki jotka haluatte ottaa tämän vastaan, Hengessä olette puhdistetut ... Kiittäkää sielut Herraa, Jeesusta Kristusta.
        Aamen.


      • Tuulah
        JarmoEklund kirjoitti:

        WAU! Olipas siinä todistus... enpäs osaa tai uskalla sanoa mitään.
        Sen sijaan minä sain tänään yllättävän sähköpostin pelastussanoman lukijalta. Hän mainitsi puhelinlankojen yli lentävän jäniksen, joka ei oikeastaan liittynyt mihinkään. Ihmettelin lausetta ja sitten päätin kirjoittaa siitä sulle tänne.
        Toinen asia minkä sain eilen kuulla, oli että eräs jo melko vanha nainen, joka on hieman kehitysvammainen ja hän on esimerkiksi luonnostaan täysin vilpitön sielu. Hän liikkuu epävarmasti ja puhuu epäselvästi mutta hän näki edellisyönä Jeesuksen joka kertoi tälle naiselle tulevansa aivan juuri nyt. Hän on siis ikäänkuin tulossa jo.

        wau sanon minäkin kuten jarmo. itsellänikin se valobussi elää mielessä kokoajan. Jeesus on todellakin tulossa pian takasin.


      • Näkökulmaa
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos Jarmo. Mietin noita oravia ja jäniksiä lentämässä noilla langoilla ja niistä minulle nousi mieleen maailma, kuinka noita lankoja pitkin kulkee maailman valheet ... kuvastiko ne valhetta, sillä eihä jänikset ja oravat osaa lentää, näit itse ne koin ja äsken kun Jokkea tuossa kuuntelin, hänkin puhui valheesta ja varmisti minulle tuota tunnettani ...

        Minulle tuli mieleen sama asia .Demonit muuten ilmestyy ihmisille joskus eläinhahmoina,kuten jäniksenä tai pöllönä.En tiedä liittyykö se tuohon uneen,mutta tulipa mieleeni.


      • lglgglgll
        Näkökulmaa kirjoitti:

        Minulle tuli mieleen sama asia .Demonit muuten ilmestyy ihmisille joskus eläinhahmoina,kuten jäniksenä tai pöllönä.En tiedä liittyykö se tuohon uneen,mutta tulipa mieleeni.

        "Miksi sanomme tämän? Koska maailmamme ei tänä päivänä etsi hengellistä messiasta, vaan teknologista pelastajaa. Jos jokin UFO laskeutuisi maaplaneetalle ja ulos kävelisi Kristuksen kaltainen ystävällinen olio, E.T., joka väittäisi omistavansa korkeamman älyn, joka voisi ratkaista kaikki taloudelliset, ympäristölliset ja teknologiset ongelmat, niin maailma kokoontuisi hänen ympärilleen."

        Tuleepa antikristus ulos UFO:sta tai sitten ei, niin on mahdollista, että hänen lyhyt hallintoaikansa maan päällä on paljon kauhistavampi, kuin mitä kukaan meistä voi ikinä kuvitella. Viimeisimmässä kirjassaan, The Amazing Claims of Bible Prophecy, tri. Mark Hitchcock puhuu oudoista "heinäsirkoista," joita kuvailtu Ilm. 9 luvussa ja joille annetaan rajoitettu tilaisuus vahingoittaa pedon seuraajia ahdistuksen aikana. Tri. Hitchcock sanoo: "Demoneilla on todellakin kyky ilmestyä erilaisissa aineellisissa muodoissa, sekä ihmisinä että eläiminä," ja hän antaa tästä esimerkkejä. Raamattu sanoo, että nämä heinäsirkat itse asiassa ovat syvyyden kuilusta joksikin ajaksi vapautettuja demoneita. Tri Hitchcock viittaa tähän demoniseen laumaan "muukalaisinvaasiona" (lainaten elokuvasta Independence Day) ja kysyy: Millaista se mahtaa olla, kun lukemattomat tuhannet demonit, jotka ovat olleet kahlehdittuina syvyyden kuilussa tuhansia vuosia riehuvat valtoimenaan kaikkialla maan päällä näkyvässä muodossa ahdistuksen aikana? On oleva sanoinkuvaamaton kauhu!"

        Mutta kuten tiedät, niin nyt jo vuosikymmeniä maailma on ollut valmistamisen prosessissa tämän hyväksymiselle normaalina. Sellaiset elokuvat kuin The Day the Earth Stood Still, Star Wars, Independence Day ja TV-sarjat kuin Star Trek, Babylon Five, Lois and Clark ja Stargate SG-1 -- vain joitakin harvoja mainitakseni -- ovat tuoneet yhteiskunnan kokonaisuutena tilaan, että jos jotakin ajatukseen astumatonta pitäisi realisoitua, niin monet hyväksyvät sen väistämättömänä kehityksenä. Ja koska ilmiö on saatanistinen, niin vihollinen hallitsee massoja.Lähde kokonaan luettavissa:
        http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu31.htm


      • Eksytyssanomasta
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen Jarmo, nyt sinun jalkasi on pesty, Pyhän Hengen yhteyden kautta.

        Jarmo pesee jalkojaan ja odottaa antikristusta kiihkeästi


    • sinettisormus1
    • Rukoillaan yhdessä Herramme edessä että Jeesus tulisi ja ottaisi jo morsiamensa kotiin.

      • sinettisormus1

      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Rauhan Ruhtinas...

        https://www.youtube.com/watch?v=R3zESAv4K8g

        Kansa joka tänäänkin vaeltaa pimeydessä

        On näkevä suuren valkeuden

        Sillä meille lapsi syntynyt on

        Beetlehemissä

        On annettu poika ihmeellinen

        Hän on rauhanruhtinas

        Hän on herra, hän on kuningas

        Hän on maailman valkeus

        Hän on toivo, hän on pelastus

        Julistamme vangituille me vain vapautusta

        Nyt avaimet löytyy kahleisiin

        Julistamme vuotta herran me näin otollista

        Ja lohtua tuomme murheisiin

        Hän on rauhanruhtinas

        Hän on herra, hän on kuningas

        Hän on maailman valkeus

        Hän on toivo, hän on pelastus .... =)


      • sinettisormus1

        ”Vapahtaja on todellisen rauhan lähde. Vapahtajan sovituksen ja Hänen armonsa ansiosta vanhurskas elämä – kaikkine koettelemuksineenkin – palkitaan henkilökohtaisella rauhalla.”1 Sen ymmärtäminen, että Jeesus Kristus on Rauhan Ruhtinas, voi auttaa meitä löytämään sisäisen rauhan ja vahvistamaan uskoamme Häneen.

        Jeesus Kristus on sanonut: ”Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman.” (Joh. 16:33.)


    • Tuulah

      kiitos sinetti. tein, kuten käskit ja ihan tuntui, niin kuin pyhähenki olisi pessyt todella jalkani.

      • sinettisormus1

        Kun teemme uskossa asioita, epäröimättä, ottaen näin uskon askeleita ja aktivoimme itsemme, mitä teemmekin, käy moni asia mahdolliseksi. Tein tuon jalkojen pesun teille kaikille vastaanottaville niin että ensin rukoillen tein Herralle pyyntöni että sain olla hänen työkalunsa tässä jalkojenpesussa ja sitten luin ääneen tuon J0h.13 jakeet ja samalla ilmaan tein kädellä liikkeitä kuin pesiessäni jalkoja ... ja vielä sanoin että Herra antaa jäädä tuon vaikutuksen niille jotka tätä myöhemminkin lukee, että he voivat saada uskonsa avulla tuon saman pesun... Nyt voitte aloittaa tekemään sitä oikeasti, ohjeet löydät noista Johanneksen jakeista, Jeesus teki sen malliksi, ota pieni astia ja pieni liina ja sillä pyyhi läheisesi jalat ja kuivaa, aloita vaikka puolisostasi, niin kuin minä tein.
        Tänä aamuna kun heräsin ja odottelinnäky kuvaa, jota tänään ei harmiksi tullut, mutta siinä odotellessa huomasin että mieleni hiljaa lauloi: "Jeesus puhdistaa, Jeesus puhdistaa, Jeesus puhdistaa .....
        Olkaa Siunattuja Herramme, Jeesuksen Kristuksen nimeen. Kiitos ja Kunnia Herra, Herra Sebaotille, Israelin Jumalalle, Siunattu Olet Israel, sinä Jumalamme lempilapsi!
        Herra olkoon kanssanne ja antakoon teille rauhan.
        Aamen.


      • sinettisormus1

    • sinettisormus1

      Veljeni vaimo toi minulle luettavaksi Rakkaan edes menneen evankelista, Hilja Aaltosen kirjan; POLKUNI VARRELTA (Päivä)
      Se oli kaunista luettavaa, mutta etenkin viimeinen otsikko jakso puhutteli minua ja ajattelin sen tallentaa itselleni, kyyneleet vierivät lukiessani Hiljan ajatuksia:

      Palaako lamppusi?

      Kaikille tuttu Matteuksen evankeliumin 25 luku kertoo näin: ”Mutta yösydännä kuului huuto: ”Katso ylkä tulee, menkää häntä vastaan.” Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille, antakaa meille öljyänne, sillä meidän lampumme sammuvat.”
      Tämä Matteuksen evankeliumin 25 luku on kuin Jumalan kansan eväspaketti matkaa tehdessämme tänä vaikeana aikana. Siinä puhutaan Jeesuksen tulemisesta.
      Kun olen tarkastellut aikaa tällä pienellä vartiopaikallani, missä työtä teen, niin selvästi kuuluu Hengen korvaan tuo huuto: katso ylkä tulee. Jumalan ihmisen hengen korva kuulee tuon Hengen huudon: Jeesus tulee, Herra on vartiopaikalleni lähettänyt ihmisiä, joiden ensimmäinen sana, kun he alttarille tulevat, on: minun lamppuni sammuu. Heillä on hätä tästä, ei sitä huudeta ääneen, mutta sydän tuntee sen. Kauhistuu, mistä minä saan öljyä.
      Kotini hiljaisen alttarin ääreen on laskettu taakkoja, haavoja, tahroja kantava sydän. Tänä päivänä tuhannet Jumalan joutsenet ovat lentokyvyttöminä laskeutuneet laineiden vietäväksi. Miksi? On leikitelty Jumalan armon kanssa. Tie on kaita, portti on ahdas. Sen läpi olemme uuden syntymisen itkuissa ja iloissa käyneet. Meille on annettu ihana leima: Jumalan lapseus, anteeksiantamus Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta tie on kaita. Se on aidattu kahta puolta. Siinä keskellä on vain Golgatan verinen polku, kotitie, kirkkotie, jossa on Jeesuksen askeleet. Siitä ei saa poiketa mihinkään, mutta siltä tieltä ei hullukaan eksy.
      Tahdon tänä päivänä todistaa: Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä. Tämä on vanhanaikainen sana tämän päivän jumalisuuden keskellä. Nyt pitää olla himphamppua. Menet polkkaa tai valssia, kunhan käyt kirkossa tai kokouksessa, niin matka on kunnossa. Ei ystävät, tie on kaita!
      Tänä päivänä yön huuto: ”Jeesus tulee pian” kuuluu elävän kristityn korvaan. Kun se huuto kuuluu, silloin joutuu katsomaan, mitä nutun alla on. Tuntuu siltä, että lamppuni sammuu. Näitä sammuvia lamppuja Jumalan seurakunnan keskellä on. Kun uskon lamppu sammuu ja sydän on karrella, me tiedämme, öljy on loppunut. Vaikka raapaisee kuinka monta tulitikkua, jos öljy on lopussa, niin lamppu ei pala.
      Mitä öljy on? Uskon näkemyksetkö? Ei, ystävät. Golgatan verinen voima, anteeksiantamus Kristuksessa Jeesuksessa. Kun tämä armon öljy on sydämessä, ihmeellinen Lampunhoitaja niistää sen sydämen, jos se on karrelle palanut. Ja liekki syttyy. Sammuneet lamput syttyvät vain Golgatalla. Ei se siitä parane, vaikka muutat seurakuntaa ja kirkkoa. Kun öljy on loppu, niin se on loppu. Vie sydämesi Golgatan huoltoasemalle, siellä se pestään, täytetään säiliöt ja matka jatkuu. Olkoon tämä sellainen päivä, jolloin sammuvan lampun karsta otetaan pois ja sydän täytetään taivaallisella öljyllä Pyhässä Hengessä.
      Minä tiedän, sammunut voi syttyä. Karsta niistetään pois. Sydämen säiliöön annetaan öljyä Pyhässä Hengessä, ja lamppu palaa. Uskon, että kun sammuneiden lamppujen kanssa tullaan sielunhoitajien luokse ja kun alttarilla hoidetaan sammuneita lamppuja kuntoon, ne syttyvä uudestaan. Eräs ystävä eilen soitti ja sanoi: ”Minä olen seitsemän kuukautta ollut pimeydessä. En ole uskaltanut enkä jaksanut lukea Jumalan sanaa ja minun rukoukseni on ollut kuivaa. Ryömin Golgatalle. Kotipolkua Golgatalle. Jäin Herran jalkoihin ja Taivaan Isä korjasi tekonsa, kosketti minua.”
      Jeesuksen tulo on lähellä. Puoliyön huuto kuuluu sydämen korvaan. Lamppumme sammuvat. Tuodaan sammuvat lamput Golgatan huoltoasemalle, siellä ne syttyvät uudestaan. Siellä annetaan tyhjiin sydämemme astioihin öljy, joka riittää. Meillä on Jeesus Kristus. Et sinä enkä minä. Me olemme vain työvälineitä Herran suurilla vainioilla. Ei muuta. Sanotaan Herralle: tässä minä olen, tapahtukoon sinun tahtosi.
      *******
      Tässä Hiljan ajatuksia ja niin tosia, olkoon tänään se päivä …....

    • Iloitaan_aina

      Iloitaan aina Jeesuksen antamasta tulevaisuudesta ja toivosta kun olemme saaneet parannuksen tehdä ja elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjan vastaanottaa. Kiitetään Isää ja ymmärretään minkälaiseen kirkkauteen olemme Jeesuksessa kutsutut että meitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi ja Jeesuksen kanssaperillisiksi.

    • sinettisormus1

      Shalom rakkaat ystäväni.
      Eilen, kun olin töissä, nyt tuolla vanhusten parissa, olin erään uskovan, 87 vuotiaan naisen huoneessa ja hän kuunteli hengellisiä levyjään, meille tietenkin tuli puhetta uskosta, lopuksi hän kysyi minulta: haluatko saada syntisi anteeksi? Ja minä, tunnistin itseni ihmiseksi ja tiesin että meidän tulee päivittää tätä tunnustamista, sillä ihmisinä niin helposti huomaamattamme teemme syntiä, toki rukoilen se kaksi kertaa päivässä Isä meidän, mutta nyt, tuon mummon edessä sanoin: Tietysti, tietysti minä tahdon!"
      Mummo ojensi käsiään minua kohti ja julisti minulle että olin syntini anteeksi saanut. Minä kiitin tuota mummoa ja tietysti Jeesusta ja lähtiessäni vielä siunasin tuota mummoa. Näin Jeesus johdattaa meitä työ elämässäkin ja kaikkialla siellä missä olemme.
      Olkoon Herra teidän kanssanne ja olkoon armollinen ja antakoon rauhan.
      Siunausta teille, te uskonpolkua kulkevat.
      Aamen

      • sinettisormus1

        ... lisään vielä tuosta johdatuksesta, joka tuossa eilisessä kävi, tein tehtäviäni ja kuljin järjestyksessä huoneita, kun jo käytävällä kuulin että jossakin kuunnellaan Jumalan sanaa, herkistäydyin mstä se tulee ja katsoin tuota ovea jonka takaa ääni kuului, ilo hypähti sydämessäni, mutta järjestys tulisi säilyttää näissä tehtävissä, olisi yksi huone ennen tuota huonetta ja aikakin kävi jo vähiin, tuo huone jäisi seuraavaan päivään. Olin menossa huoneeseen joka olisi ollut seuraavana, mutta huomasin että siellä oli jokin jumppa terapeutin kanssa käynnissä ja en siis voinut häiritä heitä, oli siis mentävä kohti tuota ovea josta Jumalan sana kuului. Herra järjesti, että menin päiväni päätteeksi juuri tuohon huoneeseen ja lopun tiedättekin, .... se on sitä johdatusta, tunnistatko sinä Jeesuksen jhdatuksen? Oletko hänen kasvojensa edessä tarpeeksi avoin, hänelle jättäneenä kaikkesi, hänen tahdossaan. Näin tein kun menin tähän uuteen työhöni, sanoin jeesukselle, että hän saa kulkea siellä työssäkin minun edelläni, että teen sielläkin hänen johdatuksessaan ja ohjauksessa ja tässä oli siitä yksi vastaus. Kiitos Jeesus!


      • Seurailija1

        Juuri noin Jumala toimii. Kiitos Jeesus!


      • Näkökulmaa
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... lisään vielä tuosta johdatuksesta, joka tuossa eilisessä kävi, tein tehtäviäni ja kuljin järjestyksessä huoneita, kun jo käytävällä kuulin että jossakin kuunnellaan Jumalan sanaa, herkistäydyin mstä se tulee ja katsoin tuota ovea jonka takaa ääni kuului, ilo hypähti sydämessäni, mutta järjestys tulisi säilyttää näissä tehtävissä, olisi yksi huone ennen tuota huonetta ja aikakin kävi jo vähiin, tuo huone jäisi seuraavaan päivään. Olin menossa huoneeseen joka olisi ollut seuraavana, mutta huomasin että siellä oli jokin jumppa terapeutin kanssa käynnissä ja en siis voinut häiritä heitä, oli siis mentävä kohti tuota ovea josta Jumalan sana kuului. Herra järjesti, että menin päiväni päätteeksi juuri tuohon huoneeseen ja lopun tiedättekin, .... se on sitä johdatusta, tunnistatko sinä Jeesuksen jhdatuksen? Oletko hänen kasvojensa edessä tarpeeksi avoin, hänelle jättäneenä kaikkesi, hänen tahdossaan. Näin tein kun menin tähän uuteen työhöni, sanoin jeesukselle, että hän saa kulkea siellä työssäkin minun edelläni, että teen sielläkin hänen johdatuksessaan ja ohjauksessa ja tässä oli siitä yksi vastaus. Kiitos Jeesus!

        Johdatuksesta tuli mieleeni minulle tapahtunut asia jossa olin johdatuksessa tietämättäni että siinä olin.Tästä on jo muutama vuosi.Olin lopettanut tupakoinnin en siksi,että pitäisin tupakointia pahana syntuinä vaan terveydellisistä syistä.Tupakantuskani yltyi kuitenkin niin kovaksi että päätin mennä kioskilta ostamaan askin savukkeita.Matkalla puolessa välissä valtasi herran läsnäolo,ja tuntui turvalliselta ja hyvältä,taivaallinen rauha.Jatkoin siitä polkupyörälläni matkaa kioskille päin,ohitin syöpää sairastavan uskovan ystäväni,mutta en voinut pysähtyä.Kioskilla sitten näin toisen tuttavan,jonka kanssa juttelin,ja ymmärsin että se mies olisi ohjattava kristuksen luo.Pyysin kokoukseen jonne tämä tulikin,jotakin muutakin siinä juteltiin.Jumala siis tahtoi tuon miehen pelastaa.Mielestäni toimin kelvottomasti koska en myöhemmin pitänyt yhteyttä tuohon mieheen ja ohjannut eteenpäin.Oma elämäntilanteeni toisin oli silloin se että olin melko loppuunpalanut.Herra aloitti siis työn siinä miehessä ja hän varmaankin saattaa työnsä päätökseen.Ainakin mies oli saanut kutsun Jumalalta,ja miksi minua siinä tilanteessa käytettiin oli varmaankin vain armoa itseäni kohtaan koska aloin väsyä liikaa..Sain tuntea että Herra ohjaa askeleita konkreettisestikin kun niin tahtoo.Hyvä oppi kantapään kautta kuitenkin.Ymmärsin selvästi että omalla toimillani ei ole mitään vaikutusta kenenkään uskoontuloon,eikä pelastumiseen.


    • sinettisormus1

      Herran palvelijan kutsumus. Israelin ihmeellinen pelastus.

      JESAJA 49
      1. Kuulkaa minua, te merensaaret, ja tarkatkaa, kaukaiset kansat. Herra
      on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka, hamasta äitini helmasta minun nimeni maininnut.
      2. Hän teki minun suuni terävän miekan kaltaiseksi, kätki minut kätensä varjoon; hän teki minut hiotuksi nuoleksi, talletti minut viineensä.
      3. Ja hän sanoi minulle: "Sinä olet minun palvelijani, sinä Israel, jossa minä osoitan kirkkauteni".
      4. Mutta minä sanoin: "Hukkaan minä olen itseäni vaivannut, kuluttanut voimani turhaan ja tyhjään; kuitenkin on minun oikeuteni Herran huomassa, minun palkkani on Jumalan tykönä".
      5. Ja nyt sanoo Herra, joka on minut palvelijakseen valmistanut hamasta äitini kohdusta, palauttamaan Jaakobin hänen tykönsä, niin että Israel koottaisiin hänen omaksensa - ja minä olen kallis Herran silmissä, minun Jumalani on tullut minun voimakseni -
      6. hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
      7. Näin sanoo Herra, Israelin lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle: Kuninkaat näkevät sen ja nousevat seisomaan, ruhtinaat näkevät ja kumartuvat maahan Herran tähden, joka on uskollinen, Israelin Pyhän tähden, joka on sinut valinnut.
      8. Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat,
      9. sanomaan vangituille: "Käykää ulos!" ja pimeässä oleville: "Tulkaa esiin!" Teiden varsilta he löytävät laitumen, kaikki kalliokukkulat ovat heillä laidunpaikkoina.
      10. Ei heidän tule nälkä eikä jano, ei hietikon helle eikä aurinko satu heihin, sillä heidän armahtajansa johdattaa heitä ja vie heidät vesilähteille.
      11. Minä teen kaikki vuoreni teiksi, ja minun valtatieni kulkevat korkealla.
      12. Katso heitä, he tulevat kaukaa! Katso, nuo pohjoisesta, nuo lännestä, nuo Siinimin maalta!
      13. Riemuitkaa, te taivaat, iloitse, sinä maa, puhjetkaa riemuun, te vuoret, sillä Herra lohduttaa kansaansa ja armahtaa kurjiansa.
      14. Mutta Siion sanoo: "Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut".
      15. Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.
      16. Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni.
      17. Sinun lapsesi tulevat rientäen; sinun hävittäjäsi ja raunioiksi-raastajasi menevät sinun luotasi pois.
      18. Nosta silmäsi ja katso ympärillesi: he kokoontuvat, he tulevat sinun tykösi kaikki. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, sinä puet heidät kaikki yllesi niinkuin koristeen ja sidot heidät vyöllesi niinkuin morsian vyönsä.
      19. Sillä sinä - sinun rauniosi ja autiot paikkasi, sinun hävitetty maasi - sinä käyt silloin ahtaaksi asukkaille, ja kaukana ovat ne, jotka sinua söivät.
      20. Vielä saavat sinun lapsettomuutesi lapset sanoa korviesi kuullen: "Paikka on minulle ahdas, tee tilaa, että voin asua".
      21. Silloin sinä sanot sydämessäsi: "Kuka on nämä minulle synnyttänyt? Minä olin lapseton ja hedelmätön, karkoitettu ja hyljätty. Kuka on heidät kasvattanut? Katso, minä olin jätetty yksin. Missä nämä silloin olivat?
      22. Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä nostan käteni kansakuntien puoleen, kohotan lippuni kansoja kohti, niin he tuovat sinun poikasi sylissänsä ja kantavat sinun tyttäresi olkapäillään.
      23. Kuninkaista tulee sinulle lastenhoitajat, heidän ruhtinattaristaan sinulle imettäjät. Sinun edessäsi he kumartuvat maahan kasvoillensa ja nuolevat tomun sinun jaloistasi. Silloin sinä tiedät, että minä olen Herra ja että ne, jotka minua odottavat, eivät häpeään joudu.
      24. Otetaanko sankarilta saalis, tai riistetäänkö vangit vanhurskaalta?
      25. Sillä näin sanoo Herra: Vaikka vangit otettaisiinkin sankarilta ja saalis riistettäisiin väkevältä, niin minä kuitenkin taistelen sitä vastaan, joka sinua vastaan taistelee, ja minä pelastan sinun lapsesi.
      26. Minä panen sinun sortajasi syömään omaa lihaansa, ja he juopuvat omasta verestään niinkuin rypälemehusta; ja kaikki liha on tietävä, että minä, Herra, olen sinun pelastajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun lunastajasi.

    • Näkökulmaa

      Ei muuten kannata nöita mainoslinkkejä avata lainkaan.Samalta spammaajalta kaikissa keskusteluosioihin tullut näitä mainoksia.No tulkoon,varoitin vain avaamasta.

    • Seurailija1

      Näin kaksi samantyylistä unta tänä yönä mutta muistan vain toisen, se onkin kirkkaana taltioituna mieleeni:

      "Joukko ihmisiä oli pelastunut meren armoilta, suuri laiva pelasti heitä meren kauhuilta..Oli huojuvat kapea silta jota pitkin he siirtyivät korkeaan laivaan (( ihmettelin miten he onnistuivat kapuamaan huojuvaa myrskyn huojuttamaa siltaa pitkin ylös laivaan))..

      Ensimmäisenä nousi nainen, mutta juuri kun hän oli päässyt ylös niin hän otti sormuksensa sormestaan ja ojensi sen ylös-auttajalle ja kääntyi sitten ja hyppäsi takaisin mereen!

      Joukko julkkiksia huomasi tapahtuneen, he sukelsivat naisen perään, kuulin kun eräs mieslaulaja huusi että "vain mustia hiuksia näkyy".. Siihen uni päättyi.. Mitä tarkoittaa?

      • sinettisormus1

        ... näin Seurailija unesi näin. Tuo meri, maailman meri, kaikkineen huolineen ja murheineen ja laivassa oleva pelastaja on tietenkin meidän kaikkien Pelastaja Jeesus Kristus. Nousi mieleen raamatusta tuo tapahtuma jossa Jeesus ja opetuslapset oli merellä ja Pietari oli hukkua, kun ei muistanut vain katsoa Jeesusta kasvoihin ja unohtaa ympärillä olevat olosuhteet ja tuo silta, se on kapea ja kaita, se on tie pelastukseen Jeesuksen kautta. Ja saamme kuulua Jeesuksen seurakuntaan, morsius seurakuntaan josta tuo sormus naisen kädessä ilmoitti, hän oli pelastettu, mutta viimetipassa luovutti ja siitä kertoo tuo sormuksen pois anto, moni uskova tulee luopumaan uskostaan juuri lähellä viimeistä pelastusta, moni yrittää heitä takaisin pelastaa, mutta silloin on enää turha mieltä kääntää ja nämä joutuvat kadotukseen ja koin että tuo mieslaulaja kuuluu niihin uskoviin jotka ovat herran edessä ja tehtävässään ylistäjiä ....
        Näin tuon unesi koin, kiitos Seurailija unestasi, onkin ollut ikävä sinua ja teitä kaikkia ja oli kiva huomata tässä, että ninnikin on vielä näkyvillä, vaikka hiljaa onkin, taisi olla tuolla Hilja Aaltosen ketjussa ... olette minulle niin rakkaat, sinäkin "näkökulmaa", olet ihastuttava uusi ystävä.
        Herran rauhaa ja siunausta teille kaikille, pidetään toisistamme huolta, ettei kukaan tekisi tuota epätoivoista luopumis hyppyä, takaisin maailman mereen....


      • sinettisormus1

      • sinettisormus1

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 8
        1. Kun hän astui alas vuorelta, seurasi häntä suuri kansan paljous.
        2. Ja katso, tuli pitalinen mies ja kumartui maahan hänen eteensä ja sanoi: "Herra, jos tahdot, niin sinä voit minut puhdistaa".
        3. Niin hän ojensi kätensä, kosketti häntä ja sanoi: "Minä tahdon; puhdistu". Ja kohta hän puhdistui pitalistaan.
        4. Ja Jeesus sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille".
        5. Ja kun hän saapui Kapernaumiin, tuli hänen tykönsä sadanpäämies ja rukoili häntä
        6. ja sanoi: "Herra, minun palvelijani makaa kotona halvattuna ja on kovissa vaivoissa".
        7. Hän sanoi hänelle: "Minä tulen ja parannan hänet".
        8. Mutta sadanpäämies vastasi ja sanoi: "Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.
        9. Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."
        10. Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
        11. Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
        12. mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
        13. Ja Jeesus sanoi sadanpäämiehelle: "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon." Ja palvelija parani sillä hetkellä.
        14. Kun Jeesus tuli Pietarin kotiin, näki hän hänen anoppinsa makaavan sairaana kuumeessa.
        15. Niin hän koski tämän käteen, ja kuume lähti hänestä; ja hän nousi ja palveli häntä.
        16. Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi;
        17. että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme".
        18. Mutta kun Jeesus näki paljon kansaa ympärillään, käski hän lähteä toiselle rannalle.
        19. Ja eräs kirjanoppinut tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, minä seuraan sinua, mihin ikinä menet".
        20. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi".
        21. Ja eräs toinen hänen opetuslapsistaan sanoi hänelle: "Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni".
        22. Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".
        23. Ja hän astui venheeseen, ja hänen opetuslapsensa seurasivat häntä.
        24. Ja katso, järvellä nousi kova myrsky, niin että venhe peittyi aaltoihin; mutta hän nukkui.
        25. Niin he menivät ja herättivät hänet sanoen: "Herra, auta, me hukumme".
        26. Hän sanoi heille: "Te vähäuskoiset, miksi olette pelkureita?" Silloin hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven.
        27. Ja ihmiset ihmettelivät ja sanoivat: "Millainen tämä on, kun sekä tuulet että meri häntä tottelevat?"
        28. Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea.
        29. Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?"
        30. Ja etäällä heistä kävi suuri sikalauma laitumella.
        31. Niin riivaajahenget pyysivät häntä sanoen: "Jos ajat meidät pois, niin lähetä meidät sikalaumaan".
        32. Ja hän sanoi niille: "Menkää". Silloin ne lähtivät heistä ja menivät sikoihin. Ja katso, koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui veteen.
        33. Mutta paimentajat pakenivat; ja he menivät kaupunkiin ja ilmoittivat kaikki, myöskin sen, miten riivattujen oli käynyt.
        34. Ja katso, koko kaupunki lähti Jeesusta vastaan; ja kun he hänet näkivät, pyysivät he häntä menemään pois heidän alueeltaan.


      • sinettisormus1

        Jeesus on meidän ainoa tie Pelastukseen - Jeesus Johdattaa ja Ohjaa meitä, niinkuin aloituksenikin kertoo, tässä hyvä lainaus Petri Paavolalta:

        Kun opetuslapset olivat myrskyn kourissa ja suuressa hädässä, niin silloin Jeesus käveli myrskyävän veden päällä kohti opetuslapsia. On hyvä ymmärtää, että Jeesus meidän sielujemme ylipaimen on myrskyaaltojen yläpuolella, eivätkä nämä aallot pysty hukuttamaan Jeesusta. Kun opetuslapset näkivät Jeesuksen he luulivat Häntä aaveeksi ja sen tähden huusivat pelon vallassa: " Se on aave."

        Silloin kun meidän elämässämme on kovia ahdistuksia, niin joskus käy siten ettemme pysty ahdistuksemme takia näkemään Jeesusta ja Hänen mahdollisuuksiaan. Mutta, Kiitos Jumalalle, Jeesus puhutteli opetuslapsia myrskyn keskeltä ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, Minä olen; (kreik. teks.) älkää peljätkö. Jeesus rauhoittelee meitä meidän ahdistuksissamme ja kehottaa ettemme pelkäisi. Myrskyaaltojen nostattama pelko tulee paulaksi opetuslapselle, eikä tällaisen pelon vallassa oleva opetuslapsi voi palvella Jumalaa. Tämä on tärkeätä ymmärtää, että pelko estää sinua, niin ettet voi pelosta käsin palvella Jumalaa. Sen tähden Jeesus rauhoittaa meidän sisimpämme ja poistaa sisimmästämme pelon, jotta voimme käydä turvallisesti eteenpäin Jeesus-tiellä.

        Pietari huutaa myrskyn keskeltä: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten." Jeesus vastaa Pietarille: "Tule." Jeesuksen näkeminen ja Jeesuksen rauhoittavat sanat saivat Pietarin sydämessä olevan pelon pois, ja Pietari rohkastui, jospa minäkin voisin kävellä myrskyävän järven päällä. Jeesus kutsui Pietaria tulemaan uskon kautta poikki myrskyvän järven Hänen luoksensa. Nyt pysähdymme tähän! Älä lähde myrskyn päälle, ennenkuin Jeesus sanoo sinulle; tule! On erittäin tärkeätä ettet kulje eteenpäin ennenkuin Jeesus käskee sinun kulkea eteenpäin, koska muuten et voi nousta myrskyn päälle kävelemään.

        Pietari uskoi Jeesusta ja nousi veneestä myrskyvään järveen ja alkoi kävelemään kohti Jeesusta. Mutta kun Pietari irrotti katseensa Jeesuksesta ja alkoi katselemaan kuinka tuuli nostatti myrskyaaltoja, niin silloin Pietari alkoi vajoamaan. Pietari huusi peloissaan: "Herra, auta minua." Niin Jeesus ojensi kätensä ja tarttui Pietariin ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"

        Kun sinä uskon kautta kiinnität katseesi Jeesukseen, niin silloin tämän maailman myrskyaallot eivät voi sinua hukuttaa, mutta kun nostat katseesi pois Jeesuksesta ja alat katsella tämän maailman maininkeja, niin ne imaisevat sinut mukaansa. Kun Pietarin katse väistyi Jeesuksesta palasi pelko hänen sydämeensä. Ilman Jeesusta meille käy kuin Pietarille, eli tämän maailma tempaa meidät mukaansa.Vain uskomalla ja Jeesukseen katsomalla vältämme tämä maailman pyörteet.


    • näkymätön-ninni

      Todella hyvä ketju!!!

      Kiitos teille kaikille rakkaille sisarille ja veljille Jeesuksessa Kristuksessa, että vielä olette täällä. Meneekin loppupäivä rattoisasti, kun lukee kaikki ketjussa olevat viestit. :)

      On ollut pitkä tauko palstalta (taitaa tulla jo kaksi kuukautta taukoa), mutta aina olette sydämessäni kera Jeesuksen. Hämmentää nämä muutokset mitä täällä palstalla on tehty! Nimimerkkiin ei saa laittaa välilyöntiä, joten laitanpa viivan. :)
      Kaikkeen tottuu ja sopeutuu!

    • Seurailija1

      On ikävä minullakin ja samaten tunnen.. Tuo selityksesi on oikea suuntainen Kiitos.. Tuo mieslaulaja asuu lähelläni ja mielin hänet maalliseksi, en ole kuitenkaan varma.. pitää ajatella ja pyytää Pyhäähenkeä avaamaan lisää. Näky se oli. Herran Rauhaa sinetille myös.

      • sinettisormus1

        ... vahvan näyn olet saanut, tänään itse en saanut näkyjä ja sanoinkin Herralle että olet sitten järjestänyt jotain muuta ja usein on ollut niin, että kun itse en ole saanut mitään, jokin muu asia ulkopuolelta nousee tänne pinnalle. Kerran se oli "liikaonliikaa" murheineen ja "miksivihaa", Herra nosti heidän asiansa esille ja silloinkin mietin mitä vastaisin, mutta kun laitoin sormeni näppäimille, vastaus alkoi tulla kuin itsestään. Tänään oli vuorossa tämä Seurailijan vahva näky, ensin sitä mutustelin, mutta hetkenpäästä se piirtyi selvänä eteeni ... JA IHANAA, SILLÄ OLEMME SAANEET SISKOMME NINNIN TAKAISIN!!!
        Herralle kiitos ja kunnia.


      • sinettisormus1

        Tässä näitä eilisä näkyjä tuolta "Hilja" ketjusta...

        Shalom, ystäväni.

        22.2. aamulla sain pitkästä aikaa kolme näky kuvaa.

        Ensimmäisessä oli tie joka nousi korkealle mäelle ja mäen päällä oli valkoisia kerrostaloja, mieleeni kohosi sanat; korkealla on sinun asuinsijasi.

        Toisessa kuvassa näin kun nainen ojensi minulle tarjottimella jotakin, jonka otin vastaan, tähän nousi sanat; anokaa niin teille annetaan.

        Kolmas kuva oli mereltä ja näin kallioita joihin valtavat tyrskyt törmäsivät, mieleeni kohosi tästä, että nuo kalliot ovat niitä uskossaan vahvoja, jotka luottavat Jeesukselta saamaan apuun ja voimaan ja olemme kuin nuo kalliot merellä, aallon murtajina maailman myrskyissä.

        Herran rauhaa ja siunausta teille, olkaa uskossanne vahvat.


      • näkymätön-ninni

        Jotenkin on ollut merkillisen tyhjä olo, kun en ole täällä pitkään aikaan ollut. Tuntui hyvältä taas palata. Ja mikä parasta te rakkaat sisaret ja veljet olette täällä edelleen!

        Kiitos ja kunnia Herralle!!!


      • sinettisormus1

        Aika hiljaista täälläkin on ollut, kai tää palstan uudistuminen sai sen aikaan, onneksi Seurailija ja Jarmo on vielä pysyneet ja itse en ole tohtinut vielä antaa periksi.
        Tässä eräänä iltana kaihoissani kuuntelin tuolta Youtubesta Hanna Ekolaa ja Viktor Klimengoa ja tässä yksi ihana Viktorin ihana kappale, joka jäi niin sydämiin, sen haluan ojentaa myös teille ....
        https://www.youtube.com/watch?v=FDzkCFHPrO0


      • näkymätön-ninni

        Aivan ihku ihana tämä 459 Sua kohti Herrani. Viktor esittää sen upeasti! Mahtava ääni. Laitan vielä sanat kaikille, niin voidaan laulaa yhdessä. Eikä haittaa vaikka ei ääni yltäisikään Viktorin tasolle. :D

        1. Sua kohti, Herrani, sua kohti ain, / mua vaikka ahdistaa luokses risti vain. / Kuitenkin laulunain / soi täällä matkallain: / Sua kohti, Herrani, / sua kohti aina.

        2. Kun päivä pilvinen tien synkentää, / kun tumma, raskas yö usein yllättää, / niin katseen kaipaavan taivaalle kohotan. / Sua kohti, Herrani, sua kohti ain.

        3. Suo, että näkisin tien taivaaseen, / vaikka se peittyisi vaivaan, murheeseen. / Lohduta sanalla, uskoa vahvista. / Sua kohti, Herrani, sua kohti vain.

        4. Kun taival päättynyt on päällä maan, / käyn luokse Jeesuksen riemuun ihanaan. / Ei tuska yltää voi, kirkkaana laulu soi / sun luonas, Herrani, sun luonas ain.

        Laulun tekijätiedot:
        Melodia: Lowell Mason 1859
        Teksti: Sarah Adams 1841
        Suomentaja: 1920, U Niilo Rauhala (Vk 396)
        ja Sk-toimikunta
        Siionin kanteleeseen tulovuosi: 1961


    • näkymätön-ninni

      Huomasin tuolla ylempänä "Liikaonliikaa" nimimerkin viestin, joka kuului hätähuutona näin:
      "Olen väsynyt koviin kipuihini.Olen väsynyt olemaan yksin ja hyljätty.Olen väsynyt Jumalan alituisiin vaatimuksiin hänen rakastamisestaan,saamatta kuitenkaan vastarakkautta.Toivon ja odotan vain että kuolen pois kitumasta,sillä en näe elämässäni mitään tarkoitusta.Liikaa on ollut kärsmystä elämässä,ja olen väsynyt tuskiin ja vaivoihin,sekä epäonneen kaikessa mitä teen.Olen tuskaantunut luettuani uutisia ihmisten sekä eläinten kärsimyksistä.Kumpa maailma jo loppuisi ja kaiken elollisen kärsiimyksille tulisi loppu.Olen menettänyt kaiken toivoni,ja kun ei ole toivoa,ei ole mitään."

      Tämän päivän tekstinä hartauskirjasta osui kohta Psalmista 73:26, joka kuuluu näin.

      Vaikka ruumiini ja sieluni nääntyy, Jumala on kallioni, minun osani iankaikkisesti.

      Juha Vähäsarja kirjoittaa päivän tekstiin liittyen näin:

      Ne, jotka lupaavat tosissaan uskoville ja oikein rukoileville taivaat jo maan päällä, eivät tiedä mitä tekevät. He leikkivät ihmisten autuudella ja saattavat heidät ahdingoista pahimpaan. Jos luottamus Jumalan armoon ja hyvään tahtoon menetetään elämän kipeimmissä koetuksissa sairauksien keskellä, on se pahin mahdollinen katastrofi. - Olisivat siis hiljaa väärien lupauksien lupailijat! Taipuisivat Vapahtajan väkevän katseen alle ja tunnustaisivat ylpeytensä. Sillä ARMO ON TOTTA ERITYISESTI SILLOIN, KUN MEIDÄN RUUMIIMME JA SIELUMME NÄÄNTYY, KUN MEILLÄ EI OLE KETÄÄN MUUTA AUTTAJAA KUIN JEESUS KRISTUS. Hän nostaa sairaan lampaansa vahvoille olkapäilleen. Hän antaa suojan ja turvan ja uskon levon. HEIKKO SAA OLLA PAIMENTAAN KAIKKEIN LÄHIMPÄNÄ.

      Juuri sinä rakas veli/sisar "Liikaonliikaa", juuri sinä saat olla Jeesusta kaikkein lähimpänä. Olet Herran sylissä ja Hänen hoidossaan. Siitä kiitämme Herraa!

      • sinettisormus1

      • näkymätön-ninni

        Kiitos sinetti ihanasta laulusta! Hienot sanat kerrassaan...

        311 oi katsohan lintua oksalla puun:

        1. Oi katsohan lintua oksalla puun, / se laulaa niin kauniisti aina. / Se Korkeimman kiitokseen aukaisee suun, / kun huolet sen mieltä ei paina. / Se laulaen Luojaansa kiittää.

        2. Ei kylvä, ei niitä, ei aittaansa tuo / se seuraavan päivänkään ruokaa. / Ei murheiden painaa se mieltänsä suo, / ei huomisen huolia huokaa, / vaan silti ei puutetta kärsi.

        3. Jo aamulla alkaa se laulaen työt / ja päättää ne laululla illoin. / Niin rauhassa oksalla nukkuu se yöt, / kuin vuode ois peitetty villoin, / ja kattona sillä on taivas.

        4. Oi jospa kuin lintunen laulaen vain / myös lähteä päivääni voisin. / Kun eilenkin Herralta hoitoa sain, / niin nytkö hän toimisi toisin? / Ei lapsensa tarvitse surra.

        5. Hän autuudellansa on vaatettanut / ja lapseksi ottanut kerran. / Hän kasteessa on minut armahtanut / ja vieläkin antaa sen verran / kuin tarvitsen päivästä päivään.

        6. Kai kaikilla päivillä murheensa on, / vaan Herra ei liiaksi anna. / Kun vain Isän armo on muuttumaton, / en huomisen huolia kanna – / mä kalliimpi lintuja taivaan.

        Laulun tekijätiedot:
        Melodia: a) Jonas Andersson 1889,
        b) Oscar Ahnfelt 1863
        Teksti: Sigismund Chr. Dick 1868
        Suomentaja: Kauko Veikko Tamminen 1902
        Uudistaja: Lauri Thurén
        Siionin kanteleeseen tulovuosi: 1910


      • sinettisormus1

        Kiitos ninni kun laitoit nuo sanat, olin itsekin aikonut etsiä niitä, kaksi aivan ihanaa kappaletta, jotka sulattaa sydämen ..... Voi tule Jeesus pian!


    • Tuulah

      hei poppoo. kiva nähdä teitäkin. mukava todellakin on tämä ketju. näin toissa yönä selvän unen, joka Jumalan antama. olin eräässä asunnossa. iso vanha asunto. paikalla oli muutamia ihmisiä. kyse oli uskovista taikka niin antoivat ymmärtää. he kaikki odottivat Jeesusta. eräs nainen halusi tehdä minulle kasvo meikin ja annoinkin tehdä sitten luvalla. (todellisuudessa en meikkaa). ihmettelin sitä porukkaa itsekseni. he odottivat Jeesuksen tuloa. Jumalan sanaa silti en kuullut siellä asunnossa.eräät uskovat menivät parvekkeelle jo katsomaan, joko Jeesus tuli. silloin iski valtava ukkosen kuuro ja salamoi.Herra oli vihainen.kaikki oli peloissaan. herätessäni sain unelle selityksen viidestä viisaasta ja viidestä tyhmästä neitsyestä. pidä siis Jumalan sana esillä Jeesusta odottaessa eikä vain aikaa kuluttamalla. sillä aikaa kuluttamalla ei pääse ylösottoon mukaan vaan sanaa pitää lukea. niimpä lupasin Herralle lukea enemmän sanaa. Herra muistutti työpäivän päälle sitten, mitä olin luvannut. olenkin saanut sen jälkeen päivittäin raamatusta sanan paikan, jota lueskellut.

      • sinettisormus1

        Totta unesi kertoi, me, uskovatkin, keskitymme kaikkeen epäolennaiseen, mikä kuuluu maailmaan, vaikka tärkein on Jumalan sana joka on meidän Leipämme ja Juomamme.
        Hyvin tärkeä muistutus meille kaikille. Kiitos Tuula että toit unesi tänne.
        Herra olkoon kanssamme ja nauttikaamme Hänen Sanaansa, JOKA PÄIVÄ, ei vain pintapuolisesti, vaan oikeasti syventyen. Antaa sen imeytyä joka soluumme.
        Aamen.


      • sinettisormus1

        Tämä Sana sopii hyvin Tuulan tuomaan sanomaan Herraltamme:

        JESAJA 55
        1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
        ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
        3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
        4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
        5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
        6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
        8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
        10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
        12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
        13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.


      • näkymätön-ninni

        Niin totta, niin totta kirjoittavat Tuulah ja Sinettisormus1 tuossa ylempänä. Hyvin sanoit Tuulah: "pidä siis Jumalan sana esillä Jeesusta odottaessa eikä vain aikaa kuluttamalla." Hyvä muistutus!


      • näkymätön-ninni

        Ja vahvistus tuli "Ylhäältäpäin". Tismalleen yhtä aikaa laitoimme sinetin kanssa viestimme! :)

        Kiitos Herralle!


      • sinettisormus1

        Aamen!


      • sinettisormus1
        näkymätön-ninni kirjoitti:

        Ja vahvistus tuli "Ylhäältäpäin". Tismalleen yhtä aikaa laitoimme sinetin kanssa viestimme! :)

        Kiitos Herralle!

        ... Ja TUPLANA!!! KIITOS JA KUNNIA JEESUKSELLE KRISTUKSELLE; Hän meitä johdattaa ja näin näyttää meille kuinka on mielissään, kun sanoma vastaan otetaan .....


      • näkymätön-ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... Ja TUPLANA!!! KIITOS JA KUNNIA JEESUKSELLE KRISTUKSELLE; Hän meitä johdattaa ja näin näyttää meille kuinka on mielissään, kun sanoma vastaan otetaan .....

        Totta totisesti! Aamen! :)


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Tämä Sana sopii hyvin Tuulan tuomaan sanomaan Herraltamme:

        JESAJA 55
        1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
        ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
        3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
        4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
        5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
        6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
        8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
        10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
        12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
        13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

        Jesaja 55, alaviittein, että oikein voimme mutustella ja sulatella hyvää sanaa....
        http://www.finbible.fi/38alaviite/Jesaja/Jesaja_55.htm


      • sinettisormus1

        Aloin lukemaan tuota ääneen ja nostin käteni ylleni, jotta Herra saa siunata minua sanomallaan ja pidin toista kättäni sydämen päällä ja tunsin kuinka Pyhä Henki oli vahvasti läsnä ja viimeiset jakeet luinkin jo itkien. Ääneen lukeminen vahvistaa sanaa ja se muuttuu rukoukseksi ja aktivoimalla itsemme esim. kädet kohottamalla, otamme kuin uskon askelia, eikä sana jää näin pinnalliseksi.
        Jeesusm Herramme on niin meitä rakastava.


      • sinettisormus1

      • Tuulah
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Tämä Sana sopii hyvin Tuulan tuomaan sanomaan Herraltamme:

        JESAJA 55
        1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
        ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
        3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
        4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
        5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
        6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
        8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
        10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
        12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
        13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

        totta sinetti. tämä sana sopii hyvin uneeni kuin nenä päähän. kiitos siitä, että toit sen sinetti tänne.


      • sinettisormus1

        Tässä teille hyvä sivulinkki, jonka voitte halutessanne liittää kirjamerkkeihin, Raamatunsivustot, jossa ilmoitetaan myös alaviitteet, antaa nopeasti syvempää näkökulmaa ....
        http://www.finbible.fi/head/raam38Al_Raam.htm


      • sinettisormus1
        Tuulah kirjoitti:

        totta sinetti. tämä sana sopii hyvin uneeni kuin nenä päähän. kiitos siitä, että toit sen sinetti tänne.

        ... tuo Jesaja 55, kuuluu yhdeksi lempi kohdiksi Raamatussa, se on todella vahvaa sanaa ja niin totta .....


      • näkymätön-ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Tässä teille hyvä sivulinkki, jonka voitte halutessanne liittää kirjamerkkeihin, Raamatunsivustot, jossa ilmoitetaan myös alaviitteet, antaa nopeasti syvempää näkökulmaa ....
        http://www.finbible.fi/head/raam38Al_Raam.htm

        Wau!!! En tiennytkään että tuollainenkin sivulinkki on olemassa. Kiitos tuhannesti vinkistä. Saa suoraan näkyville nuo alaviitteet. On ollut aika työlästä etsiä ne aina itse Raamatun sivuilta. Meneeköhän tämä Sanan tutkiminen nyt liiankin helpoksi. :D

        Ja kiitos myös tuosta Jesajan 55 kohdasta. Pitää tässä illan hämärtyessä syventyä tuohon Jesaja 55 kohtaan tarkemmin, kun on talossa hiljaisuus ja rauha maassa... :)


      • sinettisormus1

        Toi olli itsellekkin hyvä löytö, säästyy huomattavasti aikaa ja voi paneutua paremmin olennaiseen .....


    • sinettisormus1

      Shalom!
      25.2. aamulla sain näyn, jossa vanhahko, vaalea hiuksinen mies oli kuvan vasemmassa reunassa ja hänen vartalonsa ja katseensa suunta oli oikealle. Hänen edessään, kuvan oikeassa reunassa, alhaalta ylös asti oli kengän pohjallisia ja ääni sanoi: - ”Hän oli nöyrä, hän teki paljon...”
      Mietin, että se sanottiin menneessä muodossa, ”oli”. Koska hän oli nöyrä, hän siis teki ja eli Jumalan tahdon mukaisesti ja koska hän oli tehnyt paljon, oli häneltä kulunut paljon kengiä, alttiuden kengiä, lähteä ja tarttua Jumalan työhön, siihen mikä on Jumalalle mieluista. Näin tulee meidän kaikkien tehdä, nöyränä ja alttiina …
      Tämä nosti mieleeni heti sananpaikan joka tähän sopii, mutustelkaamme ja sulatellaan sitä tänään:

      Kirje efesolaisille 6
      1. Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
      2. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
      3. "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
      4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
      5. Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
      6. ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
      7. hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
      8. tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.
      9. Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
      10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
      11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
      12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
      13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
      14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
      15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
      16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
      17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
      18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
      19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
      20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
      21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
      22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
      23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
      24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessa.

      Herran rauhaa ja siunausta teille, te, ystäväni ....

      • sinettisormus1

      • sinettisormus1

        .. sain toisenkin näyn ja se äsken nousi mieleeni, se oli sama kuin viikko tai pari sitten, kun näin kohdistimen/ tähtäimen, tänään näin taas tuon tähtäimen, ja mietin oliko tuo aamun näky erityisesti kohdistettu jollekkin tietylle ihmiselle, mutta hän kyllä sen omakseen tunnistaa ....


      • sinettisormus1

        ... ps. nostin tämän näyn myös omaksi ketjukseen, koska sanoma siinä oli vahva ....


      • Näkökulmaa
        sinettisormus1 kirjoitti:

        .. sain toisenkin näyn ja se äsken nousi mieleeni, se oli sama kuin viikko tai pari sitten, kun näin kohdistimen/ tähtäimen, tänään näin taas tuon tähtäimen, ja mietin oliko tuo aamun näky erityisesti kohdistettu jollekkin tietylle ihmiselle, mutta hän kyllä sen omakseen tunnistaa ....

        Tarkoittaako tuo näky että joku on tähtäimessä.Minkä tähtäimessä,hyvän vaiko pahan?,Olen ollut itse molempien kohteena,mutta kyllä me jokainen olemme tähtäimessä,ainakin jossakin välissä elämäämme.Tärkeintä siinä on miten selviydymme elämässä silloin kun joudumme johonkin tilanteeseen,joka on vaikea,ja omat neuvot saattaa olla vähissä,tai kokonaan lopussa.Vaikutatte vahvoilta ihmisiltä ja on hyvä rukoilla ettei Jumala koettele rajojamme.Joskus tai usein hän sallii meidän joutua kuritukseen,,ehkä sen tarkoitus on opettaa nöyryyttä,mutta kipeää se kyllä voi tehdä.Kunhan muistatte että ette sano milloinkaan"kestän mitä tahansa"Tuo sanonta on enemmänkin nuorille ominaista,sillä elämänkokemus vielä puuttuu,tai sitten se kuuluu nuoruuteen..Siunausta kaikille.


    • JotainJärkeäMölinään

      Sain ilmestyksen. Siinä jeesus nosti oikean kätensä ja nosti keskisormensa pystyyn ja osoitti sillä stubbidoa ja räsäskää. Mietin kovasti mitä raamatussa sanotaan tästä ilmestyksestä.

      • Näkökulmaa

        No oikeaan kohteeseen osoitti.Stub ja räsänen.Suomen ja kristittyjen uhka,tai tuho.Yksikään pyhitetty kristitty ei voi toimia politiikkona jotka ovat pirun vallassa.Politiikot on alkujaankin perustettu ajamaan vain rikkaiden etuja,ja sitähän nuo ovat suomessakin tehneet.Nyt näyttää siltä,että suomea ollaan viemässä kohti natoa,ja liittovaltiota.


    • Skitso

      Mitä kamaa sää vedät kun tuommosia näet? Vai onko sulla skitsofrenia? Hoitoon siis mene.

      • Näkökulmaa

        Sinun kieliasusi nauratti,Skitso .Siitä tuli mieleeni tähtien sota leffan jedi kouluttaja:Yoda on yksi tunnetuimpia Tähtien sota -hahmoja.DDD


    • Eräsuskova

      Ihmiset ovat kovin tietämättömiä armolahjoista. Tuo asia hämmästyttää jatkuvasti.
      Kiitos sinulle Sinetti - kirjoituksiasi on todella mielenkiintoista lukea.
      Siunausta sinulle! Olet saanut Herralta tärkeän tehtävän.

      • mitäimitä

        voisit perustella sanomasi,ketkä ovat tietämättömiä armolahjoista,ja miten tuo kuuluu tähänasiaan?


      • Eräsuskova

        Kiireessä katsoin, että "mitä kamaa jne" oli heitetty Sinetille, mutta se olikin toiselle kommentille? Ihmiset yleensäkin ympärillämme ovat tietämättömiä armolahjoista - täällä palstalla vakikirjoittajissa tottakai asiantuntemusta riittää. Sinetillä on ollut tärkeä osansa täällä. Puuttuu paljon, jos hän ei enää kirjoittele. Siunausta teille kaikille!


      • Näkökulmaa
        Eräsuskova kirjoitti:

        Kiireessä katsoin, että "mitä kamaa jne" oli heitetty Sinetille, mutta se olikin toiselle kommentille? Ihmiset yleensäkin ympärillämme ovat tietämättömiä armolahjoista - täällä palstalla vakikirjoittajissa tottakai asiantuntemusta riittää. Sinetillä on ollut tärkeä osansa täällä. Puuttuu paljon, jos hän ei enää kirjoittele. Siunausta teille kaikille!

        Pidän sinetistä,sekä myös muista.Sinetin viestit ovat rikkaus ja mielenkiinnolla lueskelen kaikkia viestejä.


    • Seurailija1

      Siunausta ja voimia sinetille..

      • hildern

        Siunausta ja voimia sinetille sekä myös kaikille muillekin.Vai eikö muille siunausta lainkaan.????


      • Seurailija1
        hildern kirjoitti:

        Siunausta ja voimia sinetille sekä myös kaikille muillekin.Vai eikö muille siunausta lainkaan.????

        Tottakai kaikille kuuluu Siunaus voimineen, anteeksi etten niin kirjoittanut. SIUNAUSTA JA VOIMIA KAIKILLE!.


      • hildern
        Seurailija1 kirjoitti:

        Tottakai kaikille kuuluu Siunaus voimineen, anteeksi etten niin kirjoittanut. SIUNAUSTA JA VOIMIA KAIKILLE!.

        OK.Siunausta myös sinulle


      • näkymätön-ninni

        Olet valitettavasti oikeassa tässä kirjoituksessasi Jarmo! :(
        Surullista mutta totta!
        Osasit pukea sanoiksi sen mitä mielessä pyöri tuon voiton jälkeen.
        (Tässäkin liha sanoo voitosta "hienoa", mutta henki puhuu toisin!)


      • Seurailija1
        näkymätön-ninni kirjoitti:

        Olet valitettavasti oikeassa tässä kirjoituksessasi Jarmo! :(
        Surullista mutta totta!
        Osasit pukea sanoiksi sen mitä mielessä pyöri tuon voiton jälkeen.
        (Tässäkin liha sanoo voitosta "hienoa", mutta henki puhuu toisin!)

        Henki todella puhuu toisin tuosta euroviisustamme.. Miten ihmeessä kehitysvammaiset ovat joutuneet tuolle tielle? punk rokkareita, paholaisen merkkejä käsin, kiroilua suusta, pääkalloja vaatteissa, heillä jotka olivat jo valittuja..(kuka tästä on vastuussa?, kukka heitä ohjaa?.. Tämä kaikki on niin pahaa, ei pää enää kestä tätä, eikä se osaa käsitellä enää tätä, menee niin yli... Tule Herra Jeesus ja vie meidät pois tästä pimenevästä pimeydestä..... Kiitos Jarmolle noista sivuistasi Aamen.


      • näkymätön-ninni kirjoitti:

        Olet valitettavasti oikeassa tässä kirjoituksessasi Jarmo! :(
        Surullista mutta totta!
        Osasit pukea sanoiksi sen mitä mielessä pyöri tuon voiton jälkeen.
        (Tässäkin liha sanoo voitosta "hienoa", mutta henki puhuu toisin!)

        Niinpä, rakkaani, Ninni ja Seurailija. Tämä oli todella arka aihe, joka jakaa mielipiteet hiuksen hienosti mutta TE rakkaat uskonveljet ja sisaret, te ymmärrätte sen syvemmän poinit. VALITETTAVASTI, kuten Ninni sanoi.


      • Näkökulmaa

        Syvempi pointti onkin tämä.Tulisi jo loppu koko maailmalle.Joutavuutta on kaikki.Ihmiset ovat itsekkäitä ja uskomattoman pahoja.Ihmiset ajattelevat vain omaa etuaan,jopa silloin kun tuomitsevat toisiaan helvettiin.Kun joku väsyy se pönkittää jonkun toisen itsetuntoa,ja kun tämä vuorostaan väsyy,saa siitäkin joku moraalista ylivaltaa,vaikka se onkin itsepetosta.Jokaista vihaa toinen,ja kolmas vihaakin itseään.Kirottu olkoon se päivä jolloin ihminen luotiin,ja kirottu on se päivä jolloin ihminen tuhotaan.Mitä iloa on ihmisellä kaikesta vaivannäöstään.?--Ei mitään nyt,ei ennen eikä tulevaisuudessa.Elämä on osa kirousta,miksi kummassa sitä sanotaan lahjaksi?

        Omnia mea mecum porto.


      • Seurailija1
        JarmoEklund kirjoitti:

        Niinpä, rakkaani, Ninni ja Seurailija. Tämä oli todella arka aihe, joka jakaa mielipiteet hiuksen hienosti mutta TE rakkaat uskonveljet ja sisaret, te ymmärrätte sen syvemmän poinit. VALITETTAVASTI, kuten Ninni sanoi.

        En kuullut edes kappaletta, tunnistin lehtikuvasta heidät ja muistin taannoisen tv lähetyksen missä he esiintyivät, muistin ne kiroilut ja sen huonon olon mitä siitä seurasi ja kun netistä löysin vielä enempi todisteita paholaisen merkkeineen niin meinas vintti pimetä.. Miten tämä kaikki on mahdollista? Kehitysvammaiset olen aina yhdistänyt aivan erilaiseen ympäristöön, rakastan heitä mutta tuosta punkkari yhtyeestä tuli huono olo enkä voi millään ymmärtää miten ovat lähteneet tuollaiseen mukaan! he jotka ovat Jumalan valittuja!.. Lopunaikoina näyttää kaikki olevan mahdollista ja kansa riemuitsee ja taputtaa käsiään, tämä aika on pimeääkin pimeämpää. Suomen yllä on mustanpuhuvat pilvet.. On sentään mukava että on muitakin jotka näkevät totuuden tästä arasta aiheesta .. Ninni ja Jarmo näkevät, Kiitos Jumalalle teistä.


      • Alasvapaamuurarit
        Seurailija1 kirjoitti:

        En kuullut edes kappaletta, tunnistin lehtikuvasta heidät ja muistin taannoisen tv lähetyksen missä he esiintyivät, muistin ne kiroilut ja sen huonon olon mitä siitä seurasi ja kun netistä löysin vielä enempi todisteita paholaisen merkkeineen niin meinas vintti pimetä.. Miten tämä kaikki on mahdollista? Kehitysvammaiset olen aina yhdistänyt aivan erilaiseen ympäristöön, rakastan heitä mutta tuosta punkkari yhtyeestä tuli huono olo enkä voi millään ymmärtää miten ovat lähteneet tuollaiseen mukaan! he jotka ovat Jumalan valittuja!.. Lopunaikoina näyttää kaikki olevan mahdollista ja kansa riemuitsee ja taputtaa käsiään, tämä aika on pimeääkin pimeämpää. Suomen yllä on mustanpuhuvat pilvet.. On sentään mukava että on muitakin jotka näkevät totuuden tästä arasta aiheesta .. Ninni ja Jarmo näkevät, Kiitos Jumalalle teistä.

        Myös Näkökulmaa on nähnyt totuuden.Et vain ymmärtänyt hänen viestiään.Juuri niin ihmiset kohtelevat toisiaan,mukaanlukien kristityt.
        Vox audita perit, littera scripta manet


      • Näkökulmaa
        Alasvapaamuurarit kirjoitti:

        Myös Näkökulmaa on nähnyt totuuden.Et vain ymmärtänyt hänen viestiään.Juuri niin ihmiset kohtelevat toisiaan,mukaanlukien kristityt.
        Vox audita perit, littera scripta manet

        Kyllä vain.Olen seurannut tilannetta yli 20 vuoden ajan,ja ovat onnistuneet kuten varoitin jo viime vuosisadalla ajamaan suomen talouden katastrofiin.Taustalla häärää vapaamuurarit jotka ovat pahuuden palvelijoina toimineet tehokkaasti.Kaikenlainen moraalin rappio,köyhyys,rikollisuuden lisääminen,köyhien ja keskituloisten sorto ja työttömyyden lisääminen,puhumattakaan täysin idioottimaisesta pakolaispolitiikasta on heidän aikaansaannostaan.Vapaamuurareiden takia suomi menettää miljardeja vuositasolla.Heidän yksi tavoitteensa on myös hävittää Jeesuksen Kristuksen nimi kaikkialta.Siinä he ovat osittain jo onnistuneetkin lisäämällä kristittyjen vainoa,haalimalla maahamme vain islamisteja,mukaanlukien terroristeja.Räsänen on tässä ollut myötämielinen,ja aktiivisesti mukana.Suomen hallitus on pedon palvelijana maailman ykkösijoilla,talouskasvussaan häntäpäänä toiseksi viimeisenä.Tämäkin on tarkoituksella tehtyä suomen alasajoa.Työttömyyttä on lisätty ja ostovoimaa heikennetty,jotta alasajoa on voitu vauhdittaa.Suomen varallisuutta jaetaan häpeilemättä tulonsiirtona ulkomaille,kuten pankkiireille.Jos joku vielä näkee tässä tilanteessa jotakin hyvää,nähköön.Näen itse suomen olevan Jumalan ruoskan alla,ja tämä on vasta kurituksen alkua.Kurituksessa Herra käyttää saatanaa ja tämän palvelijoita.Aivan kuten he ovat soluttautuneet maallisiin seurakuntiin,ovat he asettaneet asiamiehensä myös hallituksiin,ja kaikkeen päättäviin tai vaikuttaviin kohteisiin.Todennäköistä on että pian ilmestyy "pelastaja"joka sanoo hänellä olevan ratkaisu kaikkiin ongelmiin,niin talouden kuin maailman rauhan sekä hyvinvoinnin.Tämä henkilö on diktaattori antikristus.-Pedon palvelijat valmistavat tämän valtaantulolle tulolle tietä.Kun nato leviää suomeen,on venäjän pakko vallata maamme turvatakseen rajansa.Tästä voi lopuksi seurata hyvääkin,mikäli suomen kansa kääntyy silloin Jumalan puoleen,tehden parannusta.Saatamme päästä eroon eu:sta ja saada takaisin itsemääräämisoikeuden,vapauden ja itsenäisyyden,sekä menneen hyvinvointimme,jolloin kaikille halukkaille työkykyisille on tarjolla työtä,ja talouden tilanne oli hyvä.Optimistina näen,että suomella on Jumalan avulla mahdollisuus vielä nousta,ja saada paljonkin siunauksia,mutta vasta ankaran kurituksen kärsittyään.


    • merituulineiro

      Nyt kun tuli tuo euroviisumeininkikin käsittelyyn tällä palstalla niin otan kantaa. En ihan ole samoilla linjoilla Jarmon kanssa. Ensinnäkään en koe , että heidän esiintymisensä ruokkisi ihmisissä mitään sosiaalipornon aspektia (toisin kuin esim. J. Tukiaisesta luetaan hänen edesottamuksiaan) Täällä näemmä on moni palstalla hyväksi havaittu kristitty (arvostan itsekin heidän kirjoituksiaan) on lähtenyt Jarmon kanssa samoille linjoille. Olen varmaankin ihan väärän hengen vallassa , kun uskallan väittää, että vilpittömiä tyyppejä ovat (huolimatta näistä käsimerkeistä) , Jarmo kirjoitit, että heille naureskellaan. En koe asiaa näin. Kukaan ei heille naureskele vaan haluaa heidän pärjäävän. Eri asia sitten on, kuinka Jumalan tahdon mukaista ylipäänsä on tuo euroviisumeininki.

      • Näkökulmaa

        En minäkään näkisi asiaa kuin Jarmo,sillä noista tyypeistä ei saisi seksikästä,vaikka tungettaisiin takaisin sinne mistä ovat tulleetkin ja synnytettäisiin uudelleen.
        ps.Minunkin nikiini piti tehdä korjaus uudistuksen jälkeen jouduin ottamaan pisteen nikin perästä pois.


      • Näkökulmaa
        Näkökulmaa kirjoitti:

        En minäkään näkisi asiaa kuin Jarmo,sillä noista tyypeistä ei saisi seksikästä,vaikka tungettaisiin takaisin sinne mistä ovat tulleetkin ja synnytettäisiin uudelleen.
        ps.Minunkin nikiini piti tehdä korjaus uudistuksen jälkeen jouduin ottamaan pisteen nikin perästä pois.

        Verikuista kun on ollut puhetta.Tässä eräs Pihon sivulta haettu,uni ?Suhtaudun itse melko varauksella unennäkijöihin,mutta arvostelkaa uni itse.

        1.3.2015

        Nimimerkin "Sisar Kymestä" uni 19.2.2015

        Minulle annettiin kirja, jonka kannessa oli verenpunainen kuunpimennys. Siinä luki "Viimeinen verikuu" ja "Häät". Minulle annettiin ymmärrys sen nähdessäni, että kyse on Karitsan häistä ja viimeinen verikuunpimennys taas on syksyllä 2015 lehtimajanjuhlan aikoihin tuleva, eli se on viimeinen tuonlaatuinen ennen seurakunnan ottoa Karitsan häihin.


      • merituulineiro
        Näkökulmaa kirjoitti:

        En minäkään näkisi asiaa kuin Jarmo,sillä noista tyypeistä ei saisi seksikästä,vaikka tungettaisiin takaisin sinne mistä ovat tulleetkin ja synnytettäisiin uudelleen.
        ps.Minunkin nikiini piti tehdä korjaus uudistuksen jälkeen jouduin ottamaan pisteen nikin perästä pois.

        Ei Jarmollakaan ollut mitään seksistä ajatusta heidän kohdallaan, mutta muuten hän oli hakusessa , kun tuon porukan niputti ns sosiaalipornon linjaan. Yhtyeen sosisti Kari Aalto oli kyllä sangen karkea ja aggressiivinen heidän dokumentissaan, mutta myöhemmin ihan maltillinen. Itse kehitysvammaisten ohjaajana tiedsän tasan tarkkaan laulujen sanojen tunteen , kun ei saa juoda kahvia, kun pitää levätä ja nukkua jne


      • Näkökulmaa
        merituulineiro kirjoitti:

        Ei Jarmollakaan ollut mitään seksistä ajatusta heidän kohdallaan, mutta muuten hän oli hakusessa , kun tuon porukan niputti ns sosiaalipornon linjaan. Yhtyeen sosisti Kari Aalto oli kyllä sangen karkea ja aggressiivinen heidän dokumentissaan, mutta myöhemmin ihan maltillinen. Itse kehitysvammaisten ohjaajana tiedsän tasan tarkkaan laulujen sanojen tunteen , kun ei saa juoda kahvia, kun pitää levätä ja nukkua jne

        Kyllä,ymmärrän sen.Kieliasuni viestissäni oli virheellinen.Ei varmasti jarmo tarkoittanut seksiä,vaan sana porno tarkoitti tietysti muuta kuin seksiä,sen kyllä ymmärsin hyvin:)


      • Ei minun nuorempi taiteilijatyttärenikään ollut mun kans samaa mieltä, mutta ei myöskään pannut vastaankaan, koska ymmärsi mun pointin. Ei ole vielä naurun aika, vaan pukea keisari vaatteisiinsa. Nauru tulee vasta kun kansa ymmärtää että roska ei ole kultaa.
        Ajatellaan asiaa toisin päin. Ronaldo on jalkapalloilija jota on siunattu kaikella mahdollisella tavalla. Hän on ulkonäöllisesti anodis, kasvoiltaan kaunis kuin kuva ja taidoiltaan loistavista loistavin jo monta vuotta putkeen. Sitten tämä samainen henkilö pitää itseään suurempana kuin on ja kauniimpana kuin on ja taitavampana kuin on. Kuinka ylös hän voikaan korottaa itsensä? Onko määrällistä määrää korottaa itsensä niin...? ...ja entäpä muiden ihmisten samaistuminen häneen? Häneen ei kukaan voi samaistua, eikä pitää mallina tai ihanteena, koska hän on ylpeä ja maailman paras muutenkin. Hänestä ei saa kuin kateuden perikuvan itselleen.
        Tästä edellä mainitusta syystä meillä on säälilliset vastapainokohdat, joita me voimme turvallisesti korottaa jotta tunnemme itsemme ensinnäkin hyviksi ihmisiksi. Nämä korottamamme ihmisethän ovat juuri niitä jotka voimme luonnollisesti asettaa itsemme alapuolelle, kuten kehitysvammaiset ja sitten korottaa heidät turvallisesti, jotta korottuisimme itse siinä samalla.
        Totuus on kuitenkin vaan tässä, jonka sanoin. He ovat itsemme korottamisen välikappaleita, jotka sitten pudotetaan alas aikanaan.
        Eräs vertailukohta, jos nämä neljä keharia olisivat neljä tavis punkkaria Helsingin Kalliosta ja samalla biisillä... oleppas rehellinen ja kysy itseltäsi, tulisivatko HE valituksi.


    • Skitso

      Mitä kamaa sää vejät kun tuollasia skitsoja näet? Vai onko sulla skitsofrenia? Mee hoitoon heti!

      • merituulineiro

        En ymmärrä mitä tarkoitat. En ole skitso enkä mitään kamoja vedä. Miten täällä ylipäänsä tämän tästä esitetään noin yliampuvia kommentteja.


    • merituulineiro

      Ollaan - valitettavasti- menty jälleen ohi otsikon, mutta josko sen myötä jotain hyvääkin on tullut mukaan. No, joka tapauksessa Jeesus Kristus on Johdattajamme ja Ohjaajamme, Siitä pitäkäämme kiinni.

      • sinettisormus1

        Eli kaikki tuo lyhykäisyydessään, oli kyse terveestä tai vammaisesta, kuitenkin elollisesta ihmisestä, se mitä hän tekee on hyvää jos se on Jumalan tahdon mukaista ja se minkä Jumala on puhdistanut, on hyvää, tässä voimme itse nähdä, miten Jumala tämän asian näkisi, onko euroviisut yleisesti ottaenkaan Jumalan tahdon mukaista, esiintyy siellä sitten kuka tahansa, itse rakastan noita vammaisia ja olen heidänkin parissaan työskennellyt, mutta en pidä yllä kaikesta siitä mitä heille täällä maailmassa tarjotaan ja opetetaan. Tähän sopii myös tuo apostolien teot 10 teksti sanomaksi; se minkä Jumala puhdistaa...."
        Kiitos ihanista vastauksistanne ja myöskin noista edellä olevista lohdutuksen sanoista, meillä on sama HENKI!


      • merituulineiro

        Näillä mennään, Siunausta sinulle Sinettisormus kuten myös itsekullekin Herramme Jeesuksen seuraaajile ja tuleville seuraajille, joita odotamme ja rukoilemme riemuiten liittyvän Herramme kanssakulkijoihin.


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Eli kaikki tuo lyhykäisyydessään, oli kyse terveestä tai vammaisesta, kuitenkin elollisesta ihmisestä, se mitä hän tekee on hyvää jos se on Jumalan tahdon mukaista ja se minkä Jumala on puhdistanut, on hyvää, tässä voimme itse nähdä, miten Jumala tämän asian näkisi, onko euroviisut yleisesti ottaenkaan Jumalan tahdon mukaista, esiintyy siellä sitten kuka tahansa, itse rakastan noita vammaisia ja olen heidänkin parissaan työskennellyt, mutta en pidä yllä kaikesta siitä mitä heille täällä maailmassa tarjotaan ja opetetaan. Tähän sopii myös tuo apostolien teot 10 teksti sanomaksi; se minkä Jumala puhdistaa...."
        Kiitos ihanista vastauksistanne ja myöskin noista edellä olevista lohdutuksen sanoista, meillä on sama HENKI!

        Syvempi ajattelu ei välttämättä tarkoita sitä että sen ajattelun lopputulos olisi kiinni siitä mitä tunteita jollain on ajattelun kohteesta, vaan syvempi ajattelu on enemmän objektiivistä analyysiä tilanteesta, ottamalla huomioon ihmisten raadollinen käyttäytyminen. Se saattaa antaa sellaisen kuvan että ajattelija on jotenkin julma tai rasistinen. Ei näin ole kuitenkaan, jos tunnet muuten ihmisen joka uskaltaa ajatella ja kertoa sen näkökulman ääneen.
        Ymmärtäkää että me olemme Taivasten valtakunnan lapsia, emmekä tämän maailman seuraajia. Jeesuskin oli suora puheissaan ja näki monesti läpi suoraan ihmisten luonnollisen reaktion kautta saa_tanan tekemän taustatyön. Kuten nyt vaikkapa Pietarin suojeluyrityksen kun Jeesus kertoi että hänet tullaan tappamaan ja lävistämään ristillä, johon hän reagoi sanomalla "väisty saa_tana".
        Saa_tana käyttää meidän kaikkia heikkouksiamme hyväkseen ja osaa manipuloda. Hoivavietistä on esimerkiksi suvaitsevuus lähtöisin. Suvaitsevuushan on hyvä asia, mikäli se on valjasettu ja rajoissaan. Suvaitsevuus on lähtöisin estrogeenisestä lähteestä ja siitä Paavali neuvoi ihmiskuntaa varomaan ja ymmärtämään miehen ja naisen roolijaon. Tätä ei noudatettu enää -80 luvulla, jonka seurauksena naispapisto päästi etunenässä homoliitot kirkkoihin. Ikävä minun on tätä teille kertoa mutta kun se vaan on niin. En minä ole mikään sovinisti, sen enemää rasistikaan. Yritän vaan ymmärtää hyvin Taivasten valtakunnan sääntöjä ja Raamatun syvemmän tarkoituksen.


      • Näkökulmaa
        JarmoEklund kirjoitti:

        Syvempi ajattelu ei välttämättä tarkoita sitä että sen ajattelun lopputulos olisi kiinni siitä mitä tunteita jollain on ajattelun kohteesta, vaan syvempi ajattelu on enemmän objektiivistä analyysiä tilanteesta, ottamalla huomioon ihmisten raadollinen käyttäytyminen. Se saattaa antaa sellaisen kuvan että ajattelija on jotenkin julma tai rasistinen. Ei näin ole kuitenkaan, jos tunnet muuten ihmisen joka uskaltaa ajatella ja kertoa sen näkökulman ääneen.
        Ymmärtäkää että me olemme Taivasten valtakunnan lapsia, emmekä tämän maailman seuraajia. Jeesuskin oli suora puheissaan ja näki monesti läpi suoraan ihmisten luonnollisen reaktion kautta saa_tanan tekemän taustatyön. Kuten nyt vaikkapa Pietarin suojeluyrityksen kun Jeesus kertoi että hänet tullaan tappamaan ja lävistämään ristillä, johon hän reagoi sanomalla "väisty saa_tana".
        Saa_tana käyttää meidän kaikkia heikkouksiamme hyväkseen ja osaa manipuloda. Hoivavietistä on esimerkiksi suvaitsevuus lähtöisin. Suvaitsevuushan on hyvä asia, mikäli se on valjasettu ja rajoissaan. Suvaitsevuus on lähtöisin estrogeenisestä lähteestä ja siitä Paavali neuvoi ihmiskuntaa varomaan ja ymmärtämään miehen ja naisen roolijaon. Tätä ei noudatettu enää -80 luvulla, jonka seurauksena naispapisto päästi etunenässä homoliitot kirkkoihin. Ikävä minun on tätä teille kertoa mutta kun se vaan on niin. En minä ole mikään sovinisti, sen enemää rasistikaan. Yritän vaan ymmärtää hyvin Taivasten valtakunnan sääntöjä ja Raamatun syvemmän tarkoituksen.

        Tuo suvaitsevaisuuspropaganda on lähtöisin vapaamuurareilta.Tämä tuntuu oudolta mutta se että pitää suvaita kaikkea on ovela juoni saada aikaan lisää kaaosta kurjistamalla etenkin kristittyjen asemaa.Kaikkeahan pitää nykyään suvaita mutta kristittyjä ei tarvitse,ei myös suomen kantaväestöä.Propagandaa on mm.media syöttänyt yli 20 vuotta,ja viimeisen 10 vuoden aikana oikein urakalla.Kaikkea pahuutta ja Jumalan vastaista tapahtuu tämän seurauksena.Voisi sanoa että on valmisteilla islamin nousu koko maailmaan.Siinä ei ole silloin sijaa vapaaajattelijoilla,eikä kristityillä,ei myös ateisteilla.kunhan sharia lait astuvat voimaan.Tiedän kaiken pahuuden taustalla olevan suunnitelman,ja siitä on aineistoa paljon,ja jos sen tänne laittaisin mikään palsta ei siihen riittäisi.Kyllä vaan,vihaan niitä kelmejä jotka ajoivat suomen tuhoon,ja armotta jatkavat pahoja suunnitelmiaan.Varmaan en vihani takia taivaan porteista pääse sisälle,mutta vien ainakin muutaman heistä mukanni kun se aika koittaa,ehkä jo aiemmin.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Tuo suvaitsevaisuuspropaganda on lähtöisin vapaamuurareilta.Tämä tuntuu oudolta mutta se että pitää suvaita kaikkea on ovela juoni saada aikaan lisää kaaosta kurjistamalla etenkin kristittyjen asemaa.Kaikkeahan pitää nykyään suvaita mutta kristittyjä ei tarvitse,ei myös suomen kantaväestöä.Propagandaa on mm.media syöttänyt yli 20 vuotta,ja viimeisen 10 vuoden aikana oikein urakalla.Kaikkea pahuutta ja Jumalan vastaista tapahtuu tämän seurauksena.Voisi sanoa että on valmisteilla islamin nousu koko maailmaan.Siinä ei ole silloin sijaa vapaaajattelijoilla,eikä kristityillä,ei myös ateisteilla.kunhan sharia lait astuvat voimaan.Tiedän kaiken pahuuden taustalla olevan suunnitelman,ja siitä on aineistoa paljon,ja jos sen tänne laittaisin mikään palsta ei siihen riittäisi.Kyllä vaan,vihaan niitä kelmejä jotka ajoivat suomen tuhoon,ja armotta jatkavat pahoja suunnitelmiaan.Varmaan en vihani takia taivaan porteista pääse sisälle,mutta vien ainakin muutaman heistä mukanni kun se aika koittaa,ehkä jo aiemmin.

        Avan kuten Ninnikin sanoi tuolla ylempänä, puhut totta, valitettavasti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. 290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe