Perheväkivallan kauheus

Surullinen123

Perheväkivalta on surullisen yleistä nykyään. Itsekin olen sen uhriksi joutunut. Kunpa ihmiset tajuaisivat, että väkivalta on sellainen tila, jota ei tulisi koskaan hyväksyä. Se satuttaa ja tekee ihmisistä sokeita. Sokeina rakastamme niitä ihmisiä, jotka satuttavat meitä. Väkivalta on kauheaa ja sitä ei tulisi hyväksyä. Väkivalta voi olla fyysista että henkistä. Kumpikin satuttaa ja vaikuttaa ihmiseen syvästi. Onneksi Suomessa meillä on hvyä korkeakulttuuri ja voimme pyytää apua näihin tilanteisiin. Yksin ei kannata jäädä miettimään näitä kauheita tekoja. On olemassa vahvojakin ihmisiä.

2

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nunneli

      Tiedän mistä puhut. Jos perheessä on lapsia, tuhoaa heidän elämänsä. Kun vanhemmilla on intohimoinen rakkaus-viha suhde, lapset elävät turvattomina, maffia-säännöissä, eivätkä kykene koulunkäyntiinsä, ihmissuhteisiin... Vankiloista heidät löytää vanhempana. Se tulee paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle kuin apu varhaisessa vaiheessa. Väkivaltaa harjoittava ihminen, mies tai nainen ei kykene ihmissuhteisiin, vaan tuhoaa toisten elämän. Jokaisella on oikeus ja vastuu jättää epämiellyttävä suhde, jossa harjoitetaan fyysistä tai psyykkistä pahoinpitelyä. Äitini piti minua varalla sisarusteni kasvattamisessa. Koulun alkaessani sain kuulla, että sinä sitten autat minua nuorempien sisarusten kanssa, kun isä jättää meidät.
      Sain käydä työssä maksaakseni itse keskikoulun. Lukiota en kyennyt käymään, kun oli haettava uusi asunto ja ravintolatyö selviytyäksemme. Kun asunto oli hankittu äidille ja meille lapsille, minua alettiin syyttää vanhempieni erottamisesta! Äiti ja isä menivät rakastuneesti kietoutuneina perumaan kaiken. Kun tulin 19:ta vuotiaaksi, olin saanut tarpeekseni siitä narrinpelistä ja lähdin kotoa. Syytettynä itsekkyydestä, tietysti. Aikuisena vasta kuulin, että kun äidillä ei enää ollut minua hakattavana, hän hakkasi verille nuoremmat lapset. Koulun olisi pitänyt puuttua asiaan, kun lapset olivat voimistelutunnilla kuin veriset seeprat. Pahoja lapsia tietysti! Nyt kun äiti on kuollut, tunnen helpotusta, ettei hän enää meitä raatele. Rauhan sain 65-vuotiaana eläkeläisenä ja veljieni elämää ei ole paljoa enempää jäljellä. Uhkauksella, valheilla, lupauksilla, syyttelyllä meidät on kasvatettu, emmekä muusta oppineet mitään tietämään. Pahoinpitelijät elelivät yhteiskunnassa aina 84-
      vuotiaaksi koskaan muuttamatta menettelyään. Osa sisaruksistani kasvoi vankilassa nälässä varasteltuaa. Niin se heidän uransa aukeni. Osa oli useamman kerran naimisisa eroten ja muuttaen. Itse olen elänyt nunnan elämää kaiken maailman ahdistuksista ja masennuksista kärsien. Isä ja äiti sinne vankilaan olisivat alunperin kuuluneet. Eivät veljeni.
      Mutta Suomessa saa omat perheen jäsenet pilkkoa. Teeppä sama vieraalle, niin joudut oikeuteen!

      • nyt67vuotias

        Niin ja kaikeen tuohon oikeutti SOTA. Vanhemmat käytivät sotaa syynä hakkaamiseen ja alistamiseen. Meitä 1939-1952 syntyneinä 9 lasta. Kesäisin ei uimaan kehdannut mennä joku näkee remmin jäljet kuinka laiska olen ollut. Hakkaamisen syy oli kuitenkin aina väärin ymmärretty työmääräys, ei tekemättä jättäminen. Äidin mielestä isä hakkasi koska olimme tyttöjä. Isä päällysti pikkulan seinät Jallun kuvilla kun viimein tajusi mitä kuvat esittivät n. 10 v. tärisin varmaan koko kesän joka kerta kun jouduin pikkulassa asioimaan.

        Äiti määräsi etten saa mennä avioon enkä saada lapsia. Minun tehtäväni on hoitaa heidät vanhoina, jos lähden kotoa alaikäisenä haettavat poliisilla takaisin. Meillä oli kolme eri elinkeinoa jotka kaikki työvaltaisia. Vanhin sisaruksista karkasi yöllä ollessaan 19 v.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe