väkivalta meillä:(

pahoinpidelty

minä olen adobtoitu minun kuolleen äidin sukulaiselle ja sillä sukulaisella on oma lapsi joka on jo aikuinen ja hänelläkin on jo lopsia ja itse olen teini. ja sitten adobtio vanhemman lapsi tukistaa hyvin usein tyhmistä syistä minua ja laittaa nurkkaan, adobtio vanhempani ovat itsekkin yrittäneet estää mutta mikään ei auta esim: jos en anna tuoda hänen lastaan huoneeseeni hän laittaa minut tukistaen nurkkaan. enkä tahdo että hänen lapsiaan viedään pois ja sitten se yrittää mitätöidä mun puheita. mä en tiedä mitä tehdä olen niin loppu siitä sanonko mistä, olisiko hyvä asia soittaa poliisille? uskon että he yrittävät silti valehdella että ei ole tapahtunut mitään jotta säästyisivät häpeltä jos heitä kuulustellaan:( en itsekkään tahdo pois sieltä ja enkä usko että mikään yksi sakko auttaa. mitä teen:( ja se tekee samaa sen lapsille muttei anna melkein mitään sääntöjä nuorimmalle.

4

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilpurikissa

      Soita vaan poliisille ja sitä tietä saat uuden kodin jostain, luultavasti nuorten perhetukikeskuksesta. Tsemppiä ja aloita ajoissa asioidesi hoito kertomalla kaikki asiat, mitä sinulle on sattunut sukulaistesi luona. Mitä pikemmitem sitä parempi. Kyllä asiantuntija-apu olisi nyt tarpeen, ennenkuin on liian myöhäistä! Lähin terveyskeskus vaikka alkuun. Vointeja..!

    • sisua_sulle

      Lastensuojeluun soitto, käynti tai kirje. Auttaa varmasti kun olet (kirjallisesti) kuvaillut millaista arkielämäsi on.
      Asia ratkeaa esim. siten että tuo aikuinen lapsi tapaa vanhempiaan muualla, tai lakkaa käymästä kotonaan niin kauan kuin asut siellä. Toki aikuisen ihmisen pitäisi osata parantaa tapansa, mutta ei rikosilmoituskaan ole pahitteeksai!
      Pidä sitten itse pääsi ja puolesi, että et pyynnöstä valehtele, kaunistele tai vaikene.
      Ikävää kun olet jo menettänyt äidin ja tällaista vielä sattuu. Voimia! 16-vuotiaana tai jopa ennen voit muuttaa opiskelija- tai tukiasuntoon halutessasi, ilman että adoptiovanhemmat voivat estää. Tässäkin lastensuojelu auttaa. Muutenkin, koska olet "sijoitettu" alunperinkin perheeseen joka ei ole omasi, hyvin herkällä korvalla tulisi sosiaalipuolen ihmisten kuunnella huoliasi.

    • aikuinenonaikuinen

      Aikuisen pitäisi muistaa olevansa aikuinen.
      Asiat keskustellaan eikä tukistellen hoideta.Miten teillä keskustellaan?
      Kenen kanssa keskustelet.Nyt pitäisi ottaa härkää sarvista ja puhua asiasta.

      Olet 16 vuotias.
      Sinulla on aika heikko kirjallinen ilmaisu.Oletko saanut apua siihen?
      Toivottavasti olet saanut opiskelupaikan ja tarvittavaa tukiopetusta.
      vaikuttaa että tarvitset apua ihan muutenkin.

    • dpsreupsp

      Teini-ikäisenä on usein arka, eikä tiedä mitä tehdä asioiden eteen. On pakko olla tilanteessa, jossa ei viihdy, koska ei ole muitakaan mahdollisuuksia. Onko aloittajalla kenties välillä näitä palaverityyppisiä keskustelua kahden kesken viranomaisen kanssa. Luulisi, että adoptioasiassa oltaisiin yhteydessä viranomaisiinkin aika ajoin, en tiedä...Nyt varsinkin tämän Erika-poloisen asiaa kun käsitellään, siinä on yli kymmenen viranomaista saamassa syytteen virkarikoksesta, olisi myös aloittajalla mahdollisuus saada äänensä paremmin kuuluviin. Ehkä sosiaalitoimisto omalla paikkakunnalla, jonne voit kävellä ja pyytää päästä juttusille henkilön kanssa, jolle nämä adoptioasiat kuuluvat. Näyttää siltä, että aloittaja on joidenkin mielestä ylimääräinen henkilö taloudessa...Älä jää yksin murehtimaan, vaan mene eteenpäin vaikka pieni askelin, jotta saat elämäsi eheämmäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe