Olen poika, harrastan jääkiekkoa ja ruumiinrakenteeltani olen lihaksikas ja hyväkuntoinen, silti en vain jaksa uida. Olisiko tekniikassa jotain pielessä, en tiedä. Selkää jaksan uida kuinka pitkään tahansa mutta kaikki muut tekniikat äärettömän hankalia jaksaa.
Toinen ongelma on se, että nenään menee vettä aina veden alla, tai niin ainakin kuvittelen. Onko se vaan sitä pelkoa?
vettä menee nenään & uiminen hankalaa muutenkin
3
125
Vastaukset
- Extol
Uinti on tekniikkalaji ja ilman oikeaa tekniikkaa uiminen on todella raskasta. Huomasin uinnin tekniikkakurssilla, että minua muuten huonokuntoisemmat jaksoivat uida paljon paremmin. Opittuani oikean tekniikan myös minusta tuli aikamoinen vesipeto. Eli suosittelen lämpimästi tekniikkakurssille menoa.
Minulla oli myös aluksi ongelmana veden meno nenään. Asia korjaantui, kun jaksoin tehdä hengitysharjoituksia veden alla. Joillakin tosin nenän rakenne saattaa olla sellainen, että sitä vettä vain menee nenään. Heille suosittelen nenäklipsiä. - samastakärsinyt
Veden alla on tarkoitus puhaltaa nenän kautta ulos, tällöin ei mene vettäkään nokkaan, kun poistuleva ilma syrjäyttää veden.
- E220_CDI
Juuri näin. Uimari hengittää koko ajan. Parhaiten se sujuu, kun vetää sisäänhengityksen nupin ollessa pinnalla ja puhaltaa ulos pinnan alta :-)
Nenäklipsi estää oikean uimisen, koska hengitysrytmi menee rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1727093
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes662831- 562188
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661379Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3641332- 561274
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181196Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171020Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79990Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384988