Lukemalla tätä palstaa ja RL:n perusteella on tullut selväksi etten tahdo enää suhdetta. Ne muutamat suhdepyrkimykset joista ei tullut mitään samoin kuin ihastumiset sun muut on hyvä unohtaa.
Toinen sukupuoli on antanut itsestään kuvan vastenmielisinä olentoina jotka kuitenkin odottavat etusijaa elämässä sekä etuoikeutettua kohtaloa. Siihen päälle vielä jatkuvat kasvavat odotukset mitä tulee olla, miltä tulee näyttää, mihin pyrkiä, mitä tehdä ja jopa kenen kanssa liikkua.
Palstalla epäempaattisuus näkyy lähes jokaisessa viestissä mikä tänne pulpahtaa. Todellisessa maailmassa tämä sukupuoli on hautautunut lähinnä omaan elämäänsä ja suurin osa tehnyt siitä tietynlaisen kliseen kuin jostain televisiosarjasta.
En inhoa tai vihaa tuota sukupuolta. Totean vain että tietyt etäiset välit ovat parhaat kuten ne ovat toimineet tähänkin asti. Lähelle pyrkiminen josta pitäisin tuottaa vain lopulta jossain vaiheessa kuitenkin kipua. En tahdo kuluttaa elämästäni aikaa toiseen ihmiseen vuosia tai edes kuukausia joka ei johda mihinkään ja saa taas nähdä mitä siellä sen kaiken kuoren alla piilee. Ei yleensä mitään yllättävää paitsi matoja ja mätää.
Nämä samanlaiset esiintyvät täällä palstalla niin itsevarmoina ja itsetietoisina miten asioiden tulisi olla. Miten maailma pyörii heidän ympärillään tai ainakin miten sen tulisi pyöriä. Jos se ei pyöri niin vastapuolessa on jotain vialla, eihän heissä koska hehän ovat yksi täydellinen entiteetti jossa ei ole vikoja ja jos sellainen on niin se on median puheltama kupla joka tulee puhkaista. Heistä ei saa puhua pahaa sanallakaan, toisista kyllä.
Tuo sukupuoli on naiset. Olen mies.
En tahdo enää suhdetta
41
223
Vastaukset
- selvääää
OK.
- IkäväTodeta
Hieno vastaus. Sitä oli varmasti mietitty pitkään.
Aivan oikea tapa reagoida turhaan tunteen purkaukseen. Piti vain jakaa ajatus jonkun kanssa.
I'm done.
Oli kyllä ihan hauskaa että paljastit nuo sukupuoliroolit vasta lopuksi. Eipä tuosta olisikaan ilman lopun paljastusta kyennyt arvaamaan että kummankohan sukupuolen edustaja tällä kertaa on purkanut turhautumistaan toiseen sukupuoleen, sen verran samanlaisia sanankäänteitä molemmat käyttävät. :D
Pakko brassailla että minä kyllä arvasin: tuo "kenen kanssa liikkua" paljasti. Ilman kavereita ei saa, vai miten se menikään. :D
Mutta aloittajalle, mikä toimii kenellekin. Jos ei tunne tarveta lähteä suhteilemaan niin mikäs siinä, maailma on täynnä kaikkea muutakin jännää. Onnea valitsemallasi tiellä.- IkäväTodeta
se_vinee kirjoitti:
Pakko brassailla että minä kyllä arvasin: tuo "kenen kanssa liikkua" paljasti. Ilman kavereita ei saa, vai miten se menikään. :D
Mutta aloittajalle, mikä toimii kenellekin. Jos ei tunne tarveta lähteä suhteilemaan niin mikäs siinä, maailma on täynnä kaikkea muutakin jännää. Onnea valitsemallasi tiellä.Ajattelin että tuo osuus voisi paljastaa, mutta miksi juuri tuo kohta?
Eikö nainen voisi sanoa samaa miehestä että nämä ovat liian mustasukkaisia?
En puhunut että ei olisi kavereita, mutta onhan se aika mielenkiintoista että miehellä tulee olla kavereita paljon sekä vielä kaiken lisäksi mielellään niiden tulee olla tietynlaisia.
Minulle on hyvin vaikea ymmärtää jotain naista jonka mielestä ihminen tai mies joka liikkuu useimmiten yksin ja tekee juttuja yksin olisi jotenkin mielenkiinnoton jos kuitenkin mies muuten tulee sosiaalisesti toimeen ihmisten kanssa. En ymmärrä mikä ajatus siinä on takana kunnes tajuat että kyse on miehen sosiaalisesta suosiosta ja vallasta jota nainen kaiketi haluaa ja sitä että mies olisi "sosiaalisesti normaali".
Minulle taas se että nainen liikkuu yksin on tietynlainen vahvuuden merkki, ettei hän tarvitse kaakattavaa kanalaumaa hyväksyttämässä omia mielipiteitään ja uskaltaa tehdä asioita ihan yksinkin. - IkäväTodeta
*stellaria81
Se oli tarkoitukseni. Molemmat sukupuolet voivat kohdata vastaavan tilanteen eikä siihen sinällään liity syyllistämistä kumpaakaan sukupuolta kohtaan tai toisaalta yksilöä vastaan.
Kyse on ihan elämänpolusta miten se johdattaa meidät tajuamaan erilaisia asioita ihan neutraalilla kannalta katsottuna esimerkiksi että huomaa että vaikka itsellä olisi paljon hyviä ja positiivisia ominaisuuksia parisuhteita ajatellen niin ei ehkä jaksa sitä rumbaa jota se vaatii varsinkin jos kokemukset sen osapuolen edustajista joiden kanssa sitä pitäisi rakentaa ovat juuri huonoja ja negatiivisia.
Tällöin ihminen itse kokee olevansa hyvä ja positiivinen, mutta kokemukset toisesta sukupuolesta tahraavat häntä sekä vaikeuttavat elämää. Joidenkin mielestä tämä on ehkä sitä "täydellisyyden" etsimistä, mutta eikö kuitenkin parisuhteen ja sen tavoittelunkin pitäisi tuottaa ennen kaikkea tyytyväisyyttä ja onnellisuuden tunnetta eikä päinvastoin? IkäväTodeta kirjoitti:
Ajattelin että tuo osuus voisi paljastaa, mutta miksi juuri tuo kohta?
Eikö nainen voisi sanoa samaa miehestä että nämä ovat liian mustasukkaisia?
En puhunut että ei olisi kavereita, mutta onhan se aika mielenkiintoista että miehellä tulee olla kavereita paljon sekä vielä kaiken lisäksi mielellään niiden tulee olla tietynlaisia.
Minulle on hyvin vaikea ymmärtää jotain naista jonka mielestä ihminen tai mies joka liikkuu useimmiten yksin ja tekee juttuja yksin olisi jotenkin mielenkiinnoton jos kuitenkin mies muuten tulee sosiaalisesti toimeen ihmisten kanssa. En ymmärrä mikä ajatus siinä on takana kunnes tajuat että kyse on miehen sosiaalisesta suosiosta ja vallasta jota nainen kaiketi haluaa ja sitä että mies olisi "sosiaalisesti normaali".
Minulle taas se että nainen liikkuu yksin on tietynlainen vahvuuden merkki, ettei hän tarvitse kaakattavaa kanalaumaa hyväksyttämässä omia mielipiteitään ja uskaltaa tehdä asioita ihan yksinkin.Luen tekstiäsi paljolti ns. palstakielen silmälasien läpi, etsien sieltä niitä kliseitä joita täällä tottuu kuulemaan. Toisen osapuolen röyhkeys ja itsekeskeisyys (= etusija, etuoikeutettu), ystävä- tai tuttavapiirin sekä materian merkitys ovat teemoja, jotka miesten kirjoituksisssa näin näppituntumalta usein tuntuvat toistuvan. Vastaavasti naiskirjoittajat puhuvat usein toisen osapuolen saamattomuudesta tai yrityksen puutteesta. Ulkonäkö on läsnä molempien teksteissä.
Sikäli myös tilastot olivat ihan muuten vaan puolellani, koska palstan kirjoittajista suurin osa tuntuu olevan miehiä.
Tekstisi varsinainen pointti menee minulta kieltämättä jossain määrin epäselväksi. Puhujan sukupuolen tietoinen häivyttäminen antaa ymmärtää että kyseinen ajatusmaailma voisi kuulua sekä naiselle että miehelle. Jollet ihan proosan maailmaan ole heittäytynyt ja tämä teksti sisällä kokonaan sinusta erillistä kertojaa, niin esität kuitenkin 'toisen' sukupuolen olemuksesta toteamuksia, joiden voi katsoa kuvaavan naisia sellaisina kuin he sukupuolensa vuoksi oikeasti ovat, eikä siis siten, kuin epäonnistuneen parisuhteen osapuoli näkee toisen.
Lukijana olen kiikun kaakun siitä, koitatko sanoa että 1) kokemusten summa voi katkeroittaa ja saada maailman näyttäytymään tietynlaisena eikä se ole varsinaisesti kenekään yksittäisen henkilön saati koko sukupuolen syytä vaiko 2) naiset ovat inhottavia olentoja ja sisältä mätiä.- IkäväTodeta
se_vinee kirjoitti:
Luen tekstiäsi paljolti ns. palstakielen silmälasien läpi, etsien sieltä niitä kliseitä joita täällä tottuu kuulemaan. Toisen osapuolen röyhkeys ja itsekeskeisyys (= etusija, etuoikeutettu), ystävä- tai tuttavapiirin sekä materian merkitys ovat teemoja, jotka miesten kirjoituksisssa näin näppituntumalta usein tuntuvat toistuvan. Vastaavasti naiskirjoittajat puhuvat usein toisen osapuolen saamattomuudesta tai yrityksen puutteesta. Ulkonäkö on läsnä molempien teksteissä.
Sikäli myös tilastot olivat ihan muuten vaan puolellani, koska palstan kirjoittajista suurin osa tuntuu olevan miehiä.
Tekstisi varsinainen pointti menee minulta kieltämättä jossain määrin epäselväksi. Puhujan sukupuolen tietoinen häivyttäminen antaa ymmärtää että kyseinen ajatusmaailma voisi kuulua sekä naiselle että miehelle. Jollet ihan proosan maailmaan ole heittäytynyt ja tämä teksti sisällä kokonaan sinusta erillistä kertojaa, niin esität kuitenkin 'toisen' sukupuolen olemuksesta toteamuksia, joiden voi katsoa kuvaavan naisia sellaisina kuin he sukupuolensa vuoksi oikeasti ovat, eikä siis siten, kuin epäonnistuneen parisuhteen osapuoli näkee toisen.
Lukijana olen kiikun kaakun siitä, koitatko sanoa että 1) kokemusten summa voi katkeroittaa ja saada maailman näyttäytymään tietynlaisena eikä se ole varsinaisesti kenekään yksittäisen henkilön saati koko sukupuolen syytä vaiko 2) naiset ovat inhottavia olentoja ja sisältä mätiä.En ole noiden kahden vaihtoehtojen ystävä koska se rajaa yleensä kiltisti muut vaihtoehdot pois sekä samalla myös kaventaa mahdollisuutta sille että molemmat olisivat totta yhtä aikaa.
Kokemusten summa saa ihmiset kohti erilaisia pisteitä ja riippuen ihmisen reaktioista noiden kokemusten aikana sysää häntä sitten polulle joka voi poiketa aika lailla muista. Nämä tunteet joita siihen sisältyvät voivat olla monenlaisia, esimerkiksi katkeruus ei välttämättä ole sinällään läsnä paitsi liittyen tiettyihin kokemuksiin. Jos kyseinen henkilö sitten kokee esimerkiksi että toisen sukupuolen kanssa ongelmat tulevat esiin tietyissä vaiheessa erilaisia suhteita niin kyllähän se tälle henkilölle kertoo joko siitä sukupuolesta jotain tai siitä interaktiosta joka tapahtuu sukupuolten välillä tai henkilön kohtaamisesta toisen sukupuolen edustajien kanssa.
Ilman mitään katkeruutta voin todeta tähän sen tosiasian että jos ei sukulaissuhteita lasketa (joissa on myös mätiä omenia) niin en muista kuin muutaman kokemuksen naisista joista ei ole paljastunut jotain ikävää kun puhutaan lähemmistä ihmissuhteista kuten jo vaikkapa kaveruudesta.
Ihmisille on hyvin luontaista välttää asioita jotka vahingoittavat häntä ja tuottavat tuskaa/surua. Jos välinpitämättömyys on nostanut päätään minulla niin vahvasti että epäilen etten kykene nähtävästi enää esimerkiksi ihastumaan niin ihmissuhteen luominen toisen sukupuolen edustajan kanssa tuntuu aika kaukaiselta mahdollisuudelta vaikka sellainen nököttäisi suoraan edessäni. Tähän kun lisätään mielekäs elämä aspekti ja se että jokainenhan päättää mihin elämänsä käyttää niin kysymys on että miksi vaivautua? Mitä minä siitä saan jos olen kuitenkin itse valmis antamaan paljonkin? Vai tarkoittaa että minun antaminen merkitsisi myös monista asioista luopumista tai esimerkiksi jonkinlaisesta toisen vikojen ja epätäydellisyyden hyväksymisestä (kuten alempana vihjailtiin) ihan vain sen vuoksi että voi todeta toista "rakastavansa"? Eikös se ole silloin valheellista? - IkäväTodeta
IkäväTodeta kirjoitti:
En ole noiden kahden vaihtoehtojen ystävä koska se rajaa yleensä kiltisti muut vaihtoehdot pois sekä samalla myös kaventaa mahdollisuutta sille että molemmat olisivat totta yhtä aikaa.
Kokemusten summa saa ihmiset kohti erilaisia pisteitä ja riippuen ihmisen reaktioista noiden kokemusten aikana sysää häntä sitten polulle joka voi poiketa aika lailla muista. Nämä tunteet joita siihen sisältyvät voivat olla monenlaisia, esimerkiksi katkeruus ei välttämättä ole sinällään läsnä paitsi liittyen tiettyihin kokemuksiin. Jos kyseinen henkilö sitten kokee esimerkiksi että toisen sukupuolen kanssa ongelmat tulevat esiin tietyissä vaiheessa erilaisia suhteita niin kyllähän se tälle henkilölle kertoo joko siitä sukupuolesta jotain tai siitä interaktiosta joka tapahtuu sukupuolten välillä tai henkilön kohtaamisesta toisen sukupuolen edustajien kanssa.
Ilman mitään katkeruutta voin todeta tähän sen tosiasian että jos ei sukulaissuhteita lasketa (joissa on myös mätiä omenia) niin en muista kuin muutaman kokemuksen naisista joista ei ole paljastunut jotain ikävää kun puhutaan lähemmistä ihmissuhteista kuten jo vaikkapa kaveruudesta.
Ihmisille on hyvin luontaista välttää asioita jotka vahingoittavat häntä ja tuottavat tuskaa/surua. Jos välinpitämättömyys on nostanut päätään minulla niin vahvasti että epäilen etten kykene nähtävästi enää esimerkiksi ihastumaan niin ihmissuhteen luominen toisen sukupuolen edustajan kanssa tuntuu aika kaukaiselta mahdollisuudelta vaikka sellainen nököttäisi suoraan edessäni. Tähän kun lisätään mielekäs elämä aspekti ja se että jokainenhan päättää mihin elämänsä käyttää niin kysymys on että miksi vaivautua? Mitä minä siitä saan jos olen kuitenkin itse valmis antamaan paljonkin? Vai tarkoittaa että minun antaminen merkitsisi myös monista asioista luopumista tai esimerkiksi jonkinlaisesta toisen vikojen ja epätäydellisyyden hyväksymisestä (kuten alempana vihjailtiin) ihan vain sen vuoksi että voi todeta toista "rakastavansa"? Eikös se ole silloin valheellista?Tuohon kokemukset osioon tahtoisin lisätä että kaiken kaikkiaan vaikka pintapuolisesti pidän naisista paljonkin niin jos yksinkertaisesti hyviä kokemuksia naisista vain ei ole jotka merkittävästi parantaisivat omaa elämää niin johtopäätöksen on oltava se mitä aloituksen otsikkona esitän. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä vaikka ehkä läheisyyden puute vaivaisikin ja luonto lisääntymistä kohti ajaisikin.
- 100_hetero_mies
Tuollainen "tunteiden" märehtiminen on naisten ja homojen miesten juttuja. Oikea mies panee kyrvän pilluun ja päästää spermat ja pieree ja se siitä. Ja se on muuten UMPIHOMOA ettei %-merkkiä saa tungettua nimimerkkiin. Tässä kaikille hinttareille vähän tätä: %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%, alkaako riittää häh?
- ihannekohde
Nythän sä voit vaikka kääntyä uskoon tai persuksi tms. Otollista maanperää taitaville manipulaattoreille.
- IkäväTodeta
Olen varmaan maailman huonoin käännytettävä yhtään mihinkään. Järjestelmällisesti olen yhden miehen vastarintaliike ja manipulaattoreilla yleensä menee jauhot suuhun kanssani.
Sen vuoksi varmaan toisen sukupuolenkaan jutut eivät mene minun sontaritilöiden läpi.
- matemATMikko
Lisää tällaisia uutisia! mitä useampi mies jää pois markkinoilta, sitä enemmän naisia jää niille HETEROmiehille, joita vastakkainen sukupuoli edelleen kiinnostaa.
- mymlan
Hyvin surullista, että kohtaamisesi naisten kanssa ovat päättyneet huonosti ja naisista on paljastunut "matoja ja mätää". Toivon mukaan et kuitenkaan kovin paljon anna arvoa tämän palstan epäempaattisille kommenteille. Ainakaan itse en oikeassa elämässä törmää samalla tavalla epäempaattisuuteen kuin suomi24:ssä, tällekin palstalle on vain helppoa kaataa kaikki omat turhautumiset ja vihan tunteet, jos muualle ei voi.
- IkäväTodeta
Minäkin törmään mukaviin ja kivoihin naisiin jatkuvasti. Mutta valitettavasti huomaan että se on usein vain pintaa. Moni tahtoo miellyttää niin kauan kuin siitä on heille hyötyä. Nainen myös itse kiinnostuneena käyttäytyy eri tavalla kunnes sitten koittaa aika että sieltä alta alkaa paljastua muita ominaisuuksia. Mitä enemmän opit tuntemaan ihmisiä muita kuin hyvän päivän tuttuina niin huomaat heissä paljon negatiivisia piirteitä jotka voivat olla hyvinkin vahingollisia sinulle itsellesi elämän kannalta. Kaikenlainen turhamaisuus ja oman itsen korostaminen rehottaa.
Varmaan sama koskisi myös tätä minun sukupuoltani sillä erotuksella että kyllähän minä kaveritkin ja ystäväni valitsen sekä heidän kanssaan harkitsen miten heidän kanssa olla tekemisissä. Kun puhutaan sitten parisuhteesta niin nuo ominaisuudet ja ihmisten teot vain korostuvat koska sinun tulisi luottaa siihen ihmiseen ja uskoa hänen positiivisiin ominaisuuksiin.
Tuota luottamusta ja uskoa on järkytetty sen verran etten näe enää parisuhdetta järin rehevänä kasvattaa mitään pysyvää. Ehkä jotain kevyempää, mutta siinä kaikki. - mymlan
Harmillista, ettet usko pysyvän parisuhteen löytymiseen. Vaikutat hyvin älykkäältä ja ajattelevaiselta mieheltä. Sellaiselta, jonka kanssa ei ainakaan tule tylsää maailmaa ja ihmisten touhuja ihmetellessä.
Kirjoitit todella hyviä ajatuksia kunnianhimostakin alla. Jotkut ovat vielä nykypäivänäkin valmiita uhraamaan sosiaaliset suhteensa (ml. lasten kasvatuksen) ja terveytensä kunnianhimoisten tavoitteidensa saavuttamiseksi, mutta onko se sen kaiken arvoista lopulta...
Voihan olla, että sinulla on yksinkertaisesti ollut huono onni naisten kanssa? Voihan olla, että olet vain tavannut vääriä naisia? Aloin myös miettimään, millaisia asioita tuot itsestäsi esille, jos tutustut uuteen ihmiseen. Tuotko esille tuon pohdiskelevan, itsevarman, itsensä tuntevan ja määrätietoisen miehen, joka teksteistäsi ilmenee? IkäväTodeta kirjoitti:
Minäkin törmään mukaviin ja kivoihin naisiin jatkuvasti. Mutta valitettavasti huomaan että se on usein vain pintaa. Moni tahtoo miellyttää niin kauan kuin siitä on heille hyötyä. Nainen myös itse kiinnostuneena käyttäytyy eri tavalla kunnes sitten koittaa aika että sieltä alta alkaa paljastua muita ominaisuuksia. Mitä enemmän opit tuntemaan ihmisiä muita kuin hyvän päivän tuttuina niin huomaat heissä paljon negatiivisia piirteitä jotka voivat olla hyvinkin vahingollisia sinulle itsellesi elämän kannalta. Kaikenlainen turhamaisuus ja oman itsen korostaminen rehottaa.
Varmaan sama koskisi myös tätä minun sukupuoltani sillä erotuksella että kyllähän minä kaveritkin ja ystäväni valitsen sekä heidän kanssaan harkitsen miten heidän kanssa olla tekemisissä. Kun puhutaan sitten parisuhteesta niin nuo ominaisuudet ja ihmisten teot vain korostuvat koska sinun tulisi luottaa siihen ihmiseen ja uskoa hänen positiivisiin ominaisuuksiin.
Tuota luottamusta ja uskoa on järkytetty sen verran etten näe enää parisuhdetta järin rehevänä kasvattaa mitään pysyvää. Ehkä jotain kevyempää, mutta siinä kaikki.”Mitä enemmän opit tuntemaan ihmisiä muita kuin hyvän päivän tuttuina niin huomaat heissä paljon negatiivisia piirteitä jotka voivat olla hyvinkin vahingollisia sinulle itsellesi elämän kannalta. Kaikenlainen turhamaisuus ja oman itsen korostaminen rehottaa.”
Näin naisnäkökulmasta tuo kyllä vaikuttaa aikamoisen vaativalta asenteelta. Aivan satavarmasti tiedän että minä olen joskus turhamainen ja itseäni korostava, enkä näinollen kelpaisi sinunlaisellesi miehelle alkuunkaan.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä että miksi koet nuo asiat jotenkin itseäsi vahingoittavina. Ei kai nyt mieleltään suurinpiirtein terveen ihmisen hyvinvointiin pitäisi kovin paljoa vaikuttaa sen, että toisella voi joskus olla huono päivä ja käytös typerää. Eikö olisi yksinkertaisempaa vain hyväksyä se tosiasia että täydellistä naista ei ole olemassakaan, ja suhtautua ymmärryksellä toisten vikoihin? Ja tietty jos rohkeutta riittää, niin voisi varovaisesti alkaa miettimään että mahtaisikohan niitä vikoja löytyä ihan siitä omasta itsestäkin…- IkäväTodeta
stellaria81 kirjoitti:
”Mitä enemmän opit tuntemaan ihmisiä muita kuin hyvän päivän tuttuina niin huomaat heissä paljon negatiivisia piirteitä jotka voivat olla hyvinkin vahingollisia sinulle itsellesi elämän kannalta. Kaikenlainen turhamaisuus ja oman itsen korostaminen rehottaa.”
Näin naisnäkökulmasta tuo kyllä vaikuttaa aikamoisen vaativalta asenteelta. Aivan satavarmasti tiedän että minä olen joskus turhamainen ja itseäni korostava, enkä näinollen kelpaisi sinunlaisellesi miehelle alkuunkaan.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä että miksi koet nuo asiat jotenkin itseäsi vahingoittavina. Ei kai nyt mieleltään suurinpiirtein terveen ihmisen hyvinvointiin pitäisi kovin paljoa vaikuttaa sen, että toisella voi joskus olla huono päivä ja käytös typerää. Eikö olisi yksinkertaisempaa vain hyväksyä se tosiasia että täydellistä naista ei ole olemassakaan, ja suhtautua ymmärryksellä toisten vikoihin? Ja tietty jos rohkeutta riittää, niin voisi varovaisesti alkaa miettimään että mahtaisikohan niitä vikoja löytyä ihan siitä omasta itsestäkin…Tuon viimeisen katso peiliin kommenttisi myötä on helppo todeta että et todellakaan ymmärrä minua etkä varmasti olisi nainen jota etsin. En etsi niuhoittajaa enkä myöskään äksyilevää lasta vaan fiksu naista. Tietysti jos on tunne että sinulla ei natsaa miesten kanssa niin ehkä noiden vikojen korjaaminen olisi paikallaan jotta olisit täydellisempi nainen miehille.
En ihan ymmärrä asennetta jossa kerrot kuinka katsella peiliin etsien vikoja, mutta muiden viat tulisi hyväksyä. Toisin sanottuna toisten surkea käytös ja mahdolliset asiat jotka vaikuttavat suoraan parisuhteeseen sekä sitä kautta minun elämääni tulee vain hyväksyä tietynlaisina faktoina samalla kun kimmotat ongelman jonkinlaiseksi itsetutkiskeluksi jossa minun tulisi tuntea huonoa oloa -jostain?
Näin miesnäkökulmasta sanon että minulla on vaativa asenne ja laatustandardini ovat korkeat tietyiltä osin. Eikös sen pitänyt tulla jo esille ihan aloituksessa? Ymmärrän että tietynlainen typeryys ja matalaotsaisuus leimaa aikaamme, mutta miksi mennä aina siitä mihin joku on leikannut siihen aitaan aukon ja josta muutkin kulkevat?
Jos turhamaisuus ja oman itsen korostaminen ovat sinulle vaikeita asioita ja ne näkyvät mahdollisuuksissa parisuhteeseen niin kokeileppa korjata niitä. Sitten ei tarvitse Sinkut-palstalla olla heijastelemassa omia vikoja toisiin vaikkapa miehiin jotka ovat juuri todenneet että eivät etsi enää suhdetta. - IkäväTodeta
stellaria81 kirjoitti:
”Mitä enemmän opit tuntemaan ihmisiä muita kuin hyvän päivän tuttuina niin huomaat heissä paljon negatiivisia piirteitä jotka voivat olla hyvinkin vahingollisia sinulle itsellesi elämän kannalta. Kaikenlainen turhamaisuus ja oman itsen korostaminen rehottaa.”
Sitä en kuitenkaan ymmärrä että miksi koet nuo asiat jotenkin itseäsi vahingoittavina. Ei kai nyt mieleltään suurinpiirtein terveen ihmisen hyvinvointiin pitäisi kovin paljoa vaikuttaa sen, että toisella voi joskus olla huono päivä ja käytös typerää. Eikö olisi yksinkertaisempaa vain hyväksyä se tosiasia että täydellistä naista ei ole olemassakaan, ja suhtautua ymmärryksellä toisten vikoihin? Ja tietty jos rohkeutta riittää, niin voisi varovaisesti alkaa miettimään että mahtaisikohan niitä vikoja löytyä ihan siitä omasta itsestäkin…Kirjoitin edellisen sitä ajatellen että tuli tunne ettet kirjoittanut minulle vaan olit lukenut jotenkin viestini ohi ja kirjoitit jollekin hahmottelemallesi miesryhmälle joka ajattelee tietyllä tavalla sekä kuvittelet minun olevan siihen kuuluva joku arkkityyppi.
- IkäväTodeta
mymlan kirjoitti:
Harmillista, ettet usko pysyvän parisuhteen löytymiseen. Vaikutat hyvin älykkäältä ja ajattelevaiselta mieheltä. Sellaiselta, jonka kanssa ei ainakaan tule tylsää maailmaa ja ihmisten touhuja ihmetellessä.
Kirjoitit todella hyviä ajatuksia kunnianhimostakin alla. Jotkut ovat vielä nykypäivänäkin valmiita uhraamaan sosiaaliset suhteensa (ml. lasten kasvatuksen) ja terveytensä kunnianhimoisten tavoitteidensa saavuttamiseksi, mutta onko se sen kaiken arvoista lopulta...
Voihan olla, että sinulla on yksinkertaisesti ollut huono onni naisten kanssa? Voihan olla, että olet vain tavannut vääriä naisia? Aloin myös miettimään, millaisia asioita tuot itsestäsi esille, jos tutustut uuteen ihmiseen. Tuotko esille tuon pohdiskelevan, itsevarman, itsensä tuntevan ja määrätietoisen miehen, joka teksteistäsi ilmenee?"Voihan olla, että sinulla on yksinkertaisesti ollut huono onni naisten kanssa? Voihan olla, että olet vain tavannut vääriä naisia? Aloin myös miettimään, millaisia asioita tuot itsestäsi esille, jos tutustut uuteen ihmiseen. Tuotko esille tuon pohdiskelevan, itsevarman, itsensä tuntevan ja määrätietoisen miehen, joka teksteistäsi ilmenee?"
En tiedä huonosta onnesta. Toisin kuin tämä stellaria81 olettaa niin tässä on aika paljon vuosien varrella katseltu peiliin ja etsitty niitä vikoja mm. itsestä. Jos hän olisi sanonut nuo asiat 10 vuotta sitten täydellisyyden etsimisestä niin OK, mutta näillä kokemuksilla mitä minulla on niin asiat ovat juuri kuten kirjoitin.
Minä en osaa lainkaan sanoa miten joku nainen minut näkee todellisuudessa tai mitä asioita tuon itsestäni esille. Enkä aio enää niitä lähteä tutkimaan koska tuollainen prosessi on mielestäni hyvin rasittava ja hyvin halventava. Uskoisin sosiaalisten kykyjeni riittävän tuovan esille niitä ominaisuuksia joita edustan ja loppuhan on naisen vastuulla ottaa selvää asioista. Odotan vahvaa vastavuoroisuutta ja fiksuuutta joka näkyy ennen kaikkea ymmärryskyvyssä eri ilmiöitä kohtaan sekä ihmisten elämää kohtaan.
Jos olen umpirehellinen niin pohdiskeleva jne. jutut eivät ole välttämättä mitään valttikortteja naisten kanssa vaikka teidän mielestä näin onkin. Palstalla kirjoitettu asia ei välttämättä vastaa sitä tilannetta tuolla muualla elämässä kun pitäisi tehdä vaikutus.
Loppujen lopuksi minulla ei ole sinällään tietämystä siitä miten päädyin tällaiseen ratkaisuun jota tässä aloituksessa esitin. Tajusin vain että en näe tässä hommassa mitään järkeä että tavoittelen jotain mitä ei ole löytyväksi. Jos se sitten on täällä mainittu "täydellisyys" jota ei ole olemassa niin hyvä niin. Sitten sellaista ei ole olemassa, mutta lopputulos on sama. - ExPUA
IkäväTodeta kirjoitti:
Tuota luottamusta ja uskoa on järkytetty sen verran etten näe enää parisuhdetta järin rehevänä kasvattaa mitään pysyvää. Ehkä jotain kevyempää, mutta siinä kaikki.Naisten huonous myös aktivoituu jos he kiinnostuvat parisuhteesta kanssasi.
Eräs kaverini, jolla alkoi ns. kemiat kamumuijan kanssa, totesi, että eipä kestänyt kauaakaan kun ne helvetin pelit alkoivat.
- BEM
Onhan se vähän tällaista. Yhä enemmän ihmisiä syrjäytyy. Menestyjillä menee entistä paremmin ja luusereilla entistä huonommin. Tämä näkyy paitsi taloudessa, myös naismarkkinoilla. Valitettavasti nämä ihmiset, jotka menestyvät yhdessä menestyvät usei toisessakin, koska molemmissa arvostetaan, reippautta, sosiaalisuutta, aloitekykyä, määrätietoisuutta, ulkonäköä, ahkeruutta, sinnikkyyttä, periksiantamattomuutta jne.
Suunnitelmatalouden aika on ohi ja markkinatalous jyrää- IkäväTodeta
Kuinkas sattuikaan että tätä on ihan kommentoitu, kuinka kivaa!
En koe itseäni menestyjäksi tai luuseriksi. Olen ennen kaikkea selviytyjä. Huomaan vain aina lopulta että seison yksin kaiken keskellä ja asioiden tapahtumisen jälkeen. En usko että jos jatkaisin linjallani että olisin millään tavalla "syrjäytyjä" naismarkkinoilla. Työelämäkin menee ok. Jossain vaiheessa vain fiksu ihminen alkaa miettiä että tahtooko ihan tieten tahtoen turhautua ja kuluttaa energiaansa johonkin josta ei koe saavansa sitä takaisin mitä tahtoisi.
Olen myös reipas ja sosiaalinen oikeassa seurassa. Sosiaalisuuteni on kuitenkin kärsinyt ja olen alkanut eriytymään sekä tietyllä tavalla erakoitumaan ajan myötä. Sosiaaliset piirini ovat pienet, tarkoituksella.
Olen myös aloitekykyinen (no, enpä ole enää!), hyvinkin määrätietoinen, mutta valitettavasti en ole kunnianhimoinen joka vaikuttaa olevan aika monen naisen unelma. Ulkonäköni pitäisi olla ok ja joidenkin mielestä ja omaksi yllätyksekseni jotkut ovat pitäneet jopa komeana. Ahkeruus suuntautuu tiettyihin asioihin ja sanoisin että sinnikkyydessä ja periksiantamuudessa löytyy harvoja jotka jaksavat yhtä kauan.
Olen kuitenkin vierivä kivi joka huomasi vain että toisesta sukupuolesta tarttuu sammalta niin paljon mukaan että se haittaa muuta elämää ja keskittymistä omiin asioihin sekä kaikesta tästä nauttimista. En ole kertomassa tässä kuinka sinkkuus on ihanaa, mutta ihminen joutuu tekemään valintoja elämässä mihin aikaansa ja energiaansa käyttää sekä tunteitaan suuntaa.
Huomaan että en ole sen mallinen mies joka soveltuu noihin suhteisiin ja toisaalta tarjolla olevat naiset eivät ole sen mallisia kuin minä tahtoisin. En usko että olen ainut kummastakaan sukupuolesta joka kokee vastaavaa toisesta sukupuolesta.
Tämä tunne on ollut oikeastaan aina minulla mukanani, mutta ajan kuluessa se on vain vahvistunut kunnes jonkun aikaa sitten läikähti tajuntaani että mitä minä oikein touhuan ja miksi? Senkö takia että minulle on opetettu että täytyy olla joku?
Vaikka en tahtoisi puhua sijoittamisesta kun puhutaan ihmisistä niin se on tietynlainen päätös olla sijoittamatta johonkin jonka ei usko tuottavan itselle voittoa. Jos sijoittamisesta tai uhkapelistä ei nauti niin miksi olla mukana siinä? Nouset vain pöydästä ja toteat että pelit on nyt pelattu. - Kunnianhimoko
"valitettavasti en ole kunnianhimoinen joka vaikuttaa olevan aika monen naisen unelma."
Tuon lauseen sisältö herättää minussa negatiivisia ajatuksia.
Naisen deitti-ilmoituksessa mainittu kunnianhimoisuus on ehdoton turn off minulle.
Kunnianhimoisuudella ikäänkuin annetaan itselle lupa jyrätä kaikki muut omien asioiden läpiviemiseksi.
Näiden naisten mielestä se on myös hyvä ominaisuus kumppanissa.
No kukin tyylillään - IkäväTodeta
Kunnianhimoko kirjoitti:
"valitettavasti en ole kunnianhimoinen joka vaikuttaa olevan aika monen naisen unelma."
Tuon lauseen sisältö herättää minussa negatiivisia ajatuksia.
Naisen deitti-ilmoituksessa mainittu kunnianhimoisuus on ehdoton turn off minulle.
Kunnianhimoisuudella ikäänkuin annetaan itselle lupa jyrätä kaikki muut omien asioiden läpiviemiseksi.
Näiden naisten mielestä se on myös hyvä ominaisuus kumppanissa.
No kukin tyylilläänMinulle kunnianhimoisuus tarkoittaa jonkinlaista kilpailuhenkisyyttä yhteiskunnassa jossa tarkoituksena on saavuttaa enemmän kuin muut sekä saada sosiaalista suosiota. Olen aina pitänyt enemmän hyvin työnsä tekevistä tyypeistä jotka ovat päteviä ja heitä voisi kuvailla vaatimattomiksi, mutta omat kykynsä tunteviksi "käsityöläisihmisiksi".
Kunnianhimoisuus haiskahtaa että odotetaan taputuksia selkään omista suorituksista ja vieläpä siten että kumppani saa niitä jolloin tietää että tämä pyrkii ylemmäs yhteiskunnassa joten hänen reppuselässä voi korota jollain sosiaalisilla portailla.
Mieleen tulee että itseä tällöin korostetaan ja kuinka kerätään yhteen joitakin hienoja ominaisuuksia joka tekee tästä ihmisestä niin erityisen, mutta kysymys kuuluu että kehen verrattuna?
Taloudellisen kilpailun ajattelu on tällöin siirretty kaikkiin muihinkin elämän toimiin jonkinlaisena loputtomana kilpailuna ja pätemisenä toisille ihmisille. Tärkeintä tällöin ei ole edes välttämättä olla hyvä jossakin vaan vain saavuttaa jotain jotta saa ihailua.
Olen aina kiertänyt moiset naiset kaukaa, mutta silti huomaan kuinka naisille se on hyvin tärkeää. Kai se on se juttu ettei vaan joudu tyytymään siihen toiseksi parhaaseen jolla ei ole riittävästi sitä kunnianhimoa.
Mielestäni koko tuo käsite on lapsellinen eikä minun maailmaani kuuluva.
- naikkon
Mua taas kuvottaa miehissö yleensö se et niil tulee tarve kontrolloida ja hallita naisen elämää ja päteö. Osaan kyl hoitaa omat asiani paremmin ku kukaan muu enkä tarvi ketään opastamaan siinä mitö saan tehö ja mitö en.
- Ujo.atm25
Naiset nyt väittävät olevansa aina oikeassa vaikka yleensä aina ovat väärässä.
- villihevosia
Olipa herkkua, hyvin harvinaista sellaista, kun törmää jonkun kirjoittavan aivan kuin tuo joku olisi istunut kanssani pitkiä iltoja ajatuksiani vakoillen. Puhumatta sanaakaan silti ymmärtäen ja osaten ilmaista asian juuri kuten olen usein tuntenut vaikka sanoiksi pukematta olen jättänytkin. Olen aloittaja naispuolinen vastineesi ja epäilen meidän joskus tällä palstalla aiemminkin keskustelleemme. Tästä kommentistani ei ole luultavimmin sinulle mitään apua, koska voin vain sanoa: ymmärrän. Et sinä toisaalta apua tarvitse, koska ratkaisu sinulla jo on, uskot vaan itseesi.
- IkäväTodeta
Olemme keskustelleet täällä aiemmin? (hah!) Kuinka jännittävää. En nyt usko alkuunkaan että olisin ainut joka on päätynyt vastaavaan ratkaisuun tai kirjoittaisi kuten minä kirjoitan, mutta kiitos kuitenkin huomiostasi.
En minä apua tarvitse enkä sitä kaipaa. Olen jo oppinut aikaa sitten että kaikki täytyy tehdä ihan itse jos meinaa jotain aikaiseksi saada. Uskon kyllä siinä suhteessa itseeni. Usko tiettyjen asioiden muuttumiseen tai siihen että jotenkin maailman toinen sukupuoli muuttuu aivan tuosta noin vain sopivammaksi minun kannaltani niin siihen en usko.
- IkäväTodeta
Lueskeltuani palstan viestejä tässä illan aikana niin toteanpa että vaikka aloitukseni varmaan oli väärään paikkaan laitettu niin eipä kuva naisista ainakaan parannu tämän palstan juttuja lukemalla. Suosittelen kaikkia seuraamaan sydäntään ja poistumaan tältä palstalta.
- Jotainsamaa
Erinomaista tekstiä aloittajalta. Oma henkinen painini liittyy siihen, että samankaltaisista ajatuksista huolimatta olen kovin parisuhdeorientoitunut ihminen. Vuosien varrella olen toki tottunut tekemään asiat itse ja olen samaa mieltä, että useimmiten on tehtävä itse, jos haluaa saada jotakin aikaan. Samalla kuitenkin tiedostan, että tästä omasta tekemisestäni, ts. vain itselleen tekemisestä, minun on suurelta osin hyvin vaikea täysin nauttia. Tai monesti nauttisin asioiden tekemisestä enemmän oikean kumppanin kanssa.
Kolmantena seikkana näissä pohdinnoissa on ollut mukana se, mitä itse voisin tarjota suhteeseen tai kumppanille. Ulkoiset asiat, varallisuus jne. ovat varmaankin päällisin puolin kunnossa. Tätähän en tietysti oikeasti voi tietää ja kanta riippuu aina katsojastakin. Henkisellä tai sielullisella puolella en ole lainkaan varma omista tarjottavistani. Periaatteessa osaan keskustella asioista ja nautin ajatteluni kehittämisestä. Pyrin myös olemaan empaattinen ja avarakatseinen. Sisälläni on vain sellainen tunne, että jotain olennaista henkisestä minästäni puuttuu. En esimerkiksi ole kovin hyvä heittäytymään asioihin, vaikka pidänkin uusien asioiden kokeilemisesta. Toisaalta nautin yleensä hyvin yksinkertaisista asioista ja yksinkertaisuus ei tässä ajassa oikein tunnu hyveeltä.
Aloittajan tavoin en ole kunnianhimoinen ja määrätietoisuuteni tulee esiin vain niissä asioissa, joihin todella päätän ryhtyä. Ulkopuolisesta elämänkulkuni voisi näyttää hapuilevalta, mutta olen yleensä päätynyt olemaan juuri siinä missä olen halunnutkin tai suunnitellut olevani. Näin siis elämässäni ihmissuhteiden ulkopuolella. Luulen myös, että kunnianhimoisuuden ja määrätietoisuuden puute ovat etenkin ammatillisessa ja vielä enemmän taloudellisessa mielessä suurimpia esteitä kumppanin löytymiselle. Pidän kyllä siitä mitä teen, mutta en kaipaa muiden arvostusta tai taloudellista menestystä. Kun en halua kilpailla, niin tämän päivän parisuhteen etsiminen tuntuu osin hyvin vieraalta.
Silti, olkoon syynä biologia tai mikä hyvänsä, jokin heikko toivo elää vielä sisälläni. En siis ole luopunut aivan kokonaan parisuhdetoiveesta. Kenties oikeissa olosuhteissa, oikean ihmisen kanssa voisi kaikki olla mahdollista. Saattaa tietysti olla, että ajattelun kehittyminen on tältä osin kesken ja päädyn vielä aikanaan samaan lopputulemaan kuin aloittaja.- ExPUA
Minulla, sinulla ja aloittajalla on aikalailla samaa.
Pitää toivoa, että ihme, tai ehkä jopa ihmeitä tapahtuisi.
Muuten meidän on pysyttävä miehinä jotka kulkevat omia teitään.
- loputontapaskaa
Ole sitten ilman äläkä täällä säälipillua kalastele. Sut apinan tunnistaa kilometrien päästä. Voi kyynel ja yhyy. Runkkaa äläkä valita.
- loputontapaskaa
Jos sekuntinkin verran mitä käytät ruikuttamiseen täällä, olisit keskittynyt jonkin tyttöystäväsi miellyttämiseen tai tekemiseen jotain hänen hyväkseen, ok. Mutta ei, aina ollaan marttyyreita ja etsitään vikaa kaikesta muusta. Jos ei yhteiskunta niin tyttöystävät. Otappa pää perseestäsi ja mieti edes joskus muitakin kuin itseäsi ja ainutlaatuisuuttasi.Not. Mikä on tilastollinen todennäköisyys sille että AINA kaikissa muissa on vikaa paitsi sinussa? Varsinainen mätisäkki itse ja kehtaa arvostella muita.Ja jotkut vielä uskoo ja säälii. Hohhoijaa ja PYH.
- ExPUA
Tyypillinen ämmän viesti: täynnä 100% itsekkyyttä ja vaatimuksia siitä, miten tätä narsistia pitäisi miehen miellyttää, sen sijaan että nainen itse ottaisi opiksi, häpeäisi ja parantaisi tapansa.
Käytännössä olet juuri sellainen ämmä mistä aloittaja puhuu.
Naisten on otettava vastuu vallan lisäksi, joten hopi hopi, tapojaan parantamaan siitä, eikä vain vaatimaan että muiden pitäisi alistua teidän oikuillenne. - tumpullesinäheti
ExPUA kirjoitti:
Tyypillinen ämmän viesti: täynnä 100% itsekkyyttä ja vaatimuksia siitä, miten tätä narsistia pitäisi miehen miellyttää, sen sijaan että nainen itse ottaisi opiksi, häpeäisi ja parantaisi tapansa.
Käytännössä olet juuri sellainen ämmä mistä aloittaja puhuu.
Naisten on otettava vastuu vallan lisäksi, joten hopi hopi, tapojaan parantamaan siitä, eikä vain vaatimaan että muiden pitäisi alistua teidän oikuillenne.hoh hoijaa, näin miehenä ihan hävettää tämä ExPUA tai lähinnä se mitä se suustaan suoltaa.
- ExPUA
tumpullesinäheti kirjoitti:
hoh hoijaa, näin miehenä ihan hävettää tämä ExPUA tai lähinnä se mitä se suustaan suoltaa.
Miehenä sinun pitäisi hävetä sitä, että olet miesvittu, ja vastaat samalla tasolla kuin kurpat. NOh, tuolta se näyttää kun koulutus on mennyt perille. Häpeäisit vässykkä!
Mitä pitäisi hävetä ja mitenhän pitäisi tapansa parantaa? :D
- piiloalfa
Miksi tätä kirjoitusta kehutaan näin paljon? Näen vain miehen, joka on valinnut vääriä naisia. Se tahallaan työtön hippi on oikeasti jees. Juuri ketkään muut eivät ole.
- naiset_on
Panoringeissä ja nauttivat elostaan! Sinun tumputuksesi ei vaikuta tippaakaan naisten nautintoon ringeissä.
- hyvätodeta
että evoluutio toimii, kun vedät käteesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623862Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493020Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312951Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3722021- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101146Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27969- 47941
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109940