Hei!
Oon tämmönen 17v tyttö joka haluais oppia seisomaan käsillä ja myös mahdollisesti myöhemmin kävelemään. Olen harjoitellut vähän seinää vasten mutta en ole vielä uskaltanut niin paljon, että maha olisi seinää vasten. Voimaa kyllä löytyy salitreenauksen ansiosta, mutta tekniikassa ja uskaltamisessa on kyllä paljon paranneltavaa !
Kauanko meni opetella seisomaan käsillä? Miten kauan menee siihen, että pääsee ilman tukea käsiseisontaan? Miten voititte pelkonne? Ja voi antaa kaikenlaisia vinkkejä tulevat kyllä hyvään käyttöön ! :)
Ja tämän tänne laitoin siksi koska voimistelu puolella ei tuntunut saavan vastausta :)
Käsilläseisonta
6
300
Vastaukset
- minäosaan
jo hetken seistä. Harjoittelua ja hyvää kehonhallintaa se kyllä vaatii. :)
- vaasi
Jotain 5 vuotta mutta koska olet noin nuori niin voi mennä jo aiemmin, tarkoitan ilman tukea. Seinää kannattaa käyttää apuna, enkä täysin ymmärtänyt tuota, että "maha olisi seinää vasten". Voihan siinä olla toisin päin. Aluksi jalat nojaa seinään, ja siinä ollaan esim. 5 hengityksen ajan ja sitten vaikka 10.
Vähitellen jalat irtoaa seinästä kun alkaa löytyä tasapaino. Kädet jonkin verran irti seinästä, ettei lyö päätään seinään; katse käsien väliin.
Hae ohjeita joogan puolelta, jos nuo voimistelijoiden ohjeet tuntuvat liian vaarallisilta.
esim. youtube yoga handstand tutorial - Kannattaaa
harjoitella seinäävasten ja selkä seinään päin ettei tule haavereita. Irroitat ensin toisen jalan ja sitten viet toisen jalan viereen. Katse sormiin ja pakarat sekä vatsa suht tiukaksi eli vähän hollow kuppiasentoon. Aluksi pysyy mutamia sekunteja ja pikkuhiljaa rupeaa pysymään joitain kymmeniä sekunteja. Sellainen puolivuotta meni että pystyi pysymään 30 sekuntia seisonnassa. Ilman seinää pitää osata heittää jalat hallitummin ylös muuten sama. Pitää uskaltaa heittää jalat riittävän taakse ja siihen auttaa tai kannattaa opetella ensimmäiseksi kuperkeikka tai kaatuminen sivulle. Siitä sen käsilläkävelynkin oppii. Kun seisonnassa pysyy järjestäen yli 10sekuntia kannattaa alkaa harjoitella ilman seinää. Silloin tarvitsee jo paljon tilaa ympärille.
- Kässärihaltuun
http://virtuaalipaivakirja.blogspot.fi/2016/06/ohjeet-kasillaseisontaan.html
Video&teksti:) - samaajuttua
Mielestäni eka pitää voittaa pelko selälleen kaatumisesta kun nouset käsin seisontaan. Eli voikkasaleissa on patjoja johon voit harjoitella tätä kaatumista kun se menee niin sit noita yllämainittuja juttuja ja paljon toistoja.
- aitoBlueteam
aloittaa ensin jaloilla seisomisesta ja sitten päälläseisomisen kautta käsilläseisontaa
juoksumatto auttaa alkuun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468