Etsin töitä/apua Norjaa kala-laivalle/tehtaalle

annemai1970

tai öljynporauslautalle ym. Töitä etsin mieshenkilölle, ei käytä nettiä, joten autan, kun sellainen netin suurkuluttaja oon ja toivon saavani täältä tietoa mihin kääntyä. Hän puhuu vapaasti englantia ja suomea, ei ruotsia tai norjaa. Kyseessä joku fyysistä kuntoa vaativa työ, mihin koulutetaan paikan päällä. Haussa niin lyhyt- kuin myös pitkäaikainen työ.
Oon katsonut läpi ne www.nav.no ja joboffer ja euresin paikat, ei näytä hyvälle ja kun mun ruotsin kielen taidot olemattomat.
Onko joku itse töissä tai ystävä tai naapuri :) jolla olisi infoa, vaikka firman nimi mihin kääntyä.
Kiitos!
s-postini: [email protected]

6

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Statoilman

      Merimiespassi kaikki turvakurssit (Rauma) Täydellinen englanti og på norsk naturligvist..Pitää olla jo joku yrke esim.elektrikker eller nåent.Ae gi ikke for mye håp men lykke till uansett! :) 14 på jobb 28 fri.

      • skönötin

        Kertoisitko enemmän Statoilman, itse olen ajatellut hakea sieltä töitä, merimiespassi, pätevyyskirjat löytyy konepuolelle, välttävä norja, hiukan parempi ruotsi jne.

        Siellä taitaa olla väki pakkolomalla tällä hetkellä..?


    • Kielitaitoon_kaatuu

      Norjaan on lähes mahdoton päästä töihin jos ei osaa puhua sujuvasti norjaa/ruotsia.

      • njfbddknxbxkd

        Ei se kyllä noin mene. Itse lähdin norjaan olemattomalla ruotsin taidolla ja ekana päivänä sain duunin raksasiivoojana. Puolessa vuodessa olinkin kieltä oppinut niin hyvin, että pääsin jo parempiin hommiin.
        Norja on helppo kieli oppia, helpompi kuin ruotsi.


    • Reissaavamerimies

      Itselläkin olisi kiinostusta lähtä Norjaan kalastus alukselle töihin. Itse olen laivakokki ja puol matruusin kirjat on nyt tulossa myös. kokemusta on laivakokin alalta jo reilu 10 vuotta. Ruotsi, Suomi ja Englanti sujuu ongelmitta kaikki. Eli onko kellään tietoa mites Kokiksi taikka johonkin muuhuhn työhön pääsis noihin kala aluksille. Ja onko tietoa palkoista ja työvuorojen pituuksista.. Kyll on yrittäny kattoo vaikka mitä sivuja suomen ruottin ja norjan kielellä mut suurin osa tiedoista on jo vuosia vanhoja ja ymmärtääkseni muutoksia on jonkun verran tullut.... Kiitos näin etukäteen avusta..

    • VoiVoiAutettavaa

      Jos aloittaisit ihan suomen kielestä.

      "Etsin töitä/apua Norjaa kala-laivalle/tehtaalle"

      Ne oikein kirjoitus säännöt... Suur kuluttajan todella luulisi niitä kin oppi-van.

      "täältä tietoa mihin kääntyä... vaikka firman nimi mihin kääntyä."

      - Tietoon ei käännytä. Firman nimeen ei käännytä. Kristityksi käännytään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe