Etsin töitä/apua Norjaa kala-laivalle/tehtaalle

annemai1970

tai öljynporauslautalle ym. Töitä etsin mieshenkilölle, ei käytä nettiä, joten autan, kun sellainen netin suurkuluttaja oon ja toivon saavani täältä tietoa mihin kääntyä. Hän puhuu vapaasti englantia ja suomea, ei ruotsia tai norjaa. Kyseessä joku fyysistä kuntoa vaativa työ, mihin koulutetaan paikan päällä. Haussa niin lyhyt- kuin myös pitkäaikainen työ.
Oon katsonut läpi ne www.nav.no ja joboffer ja euresin paikat, ei näytä hyvälle ja kun mun ruotsin kielen taidot olemattomat.
Onko joku itse töissä tai ystävä tai naapuri :) jolla olisi infoa, vaikka firman nimi mihin kääntyä.
Kiitos!
s-postini: [email protected]

6

911

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Statoilman

Merimiespassi kaikki turvakurssit (Rauma) Täydellinen englanti og på norsk naturligvist..Pitää olla jo joku yrke esim.elektrikker eller nåent.Ae gi ikke for mye håp men lykke till uansett! :) 14 på jobb 28 fri.

• skönötin

Kertoisitko enemmän Statoilman, itse olen ajatellut hakea sieltä töitä, merimiespassi, pätevyyskirjat löytyy konepuolelle, välttävä norja, hiukan parempi ruotsi jne.

Siellä taitaa olla väki pakkolomalla tällä hetkellä..?

• Kielitaitoon_kaatuu

Norjaan on lähes mahdoton päästä töihin jos ei osaa puhua sujuvasti norjaa/ruotsia.

• njfbddknxbxkd

Ei se kyllä noin mene. Itse lähdin norjaan olemattomalla ruotsin taidolla ja ekana päivänä sain duunin raksasiivoojana. Puolessa vuodessa olinkin kieltä oppinut niin hyvin, että pääsin jo parempiin hommiin.
        Norja on helppo kieli oppia, helpompi kuin ruotsi.

• Reissaavamerimies

Itselläkin olisi kiinostusta lähtä Norjaan kalastus alukselle töihin. Itse olen laivakokki ja puol matruusin kirjat on nyt tulossa myös. kokemusta on laivakokin alalta jo reilu 10 vuotta. Ruotsi, Suomi ja Englanti sujuu ongelmitta kaikki. Eli onko kellään tietoa mites Kokiksi taikka johonkin muuhuhn työhön pääsis noihin kala aluksille. Ja onko tietoa palkoista ja työvuorojen pituuksista.. Kyll on yrittäny kattoo vaikka mitä sivuja suomen ruottin ja norjan kielellä mut suurin osa tiedoista on jo vuosia vanhoja ja ymmärtääkseni muutoksia on jonkun verran tullut.... Kiitos näin etukäteen avusta..

• VoiVoiAutettavaa

Jos aloittaisit ihan suomen kielestä.

"Etsin töitä/apua Norjaa kala-laivalle/tehtaalle"

Ne oikein kirjoitus säännöt... Suur kuluttajan todella luulisi niitä kin oppi-van.

"täältä tietoa mihin kääntyä... vaikka firman nimi mihin kääntyä."

- Tietoon ei käännytä. Firman nimeen ei käännytä. Kristityksi käännytään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1305
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe