Kadotus on olemassa!

1500

He, jotka väittävät, että tuomiota, stanaa ja kadotusta ei ole olemassa, valehtelevat ja johdattavat harhaan. Mihin tarvittaisiin ristin sovitusta, jos kaikki pääsisivät taivaaseen? Eihän Jeesuksen olisi tarvinnut tulla maan päälle eikä kuolla puolestamme, jos meitä ei odottaisi viimeinen tuomio. Monet ihmiset eivät halua uskoa, että Jumala lähettäisi meidät helvettiin. Jumala ei ole julma, mutta Hän on oikeudenmukainen. Hän tutkii jokaisen sydämen tilan eikä Häntä pysty huijaamaan.

Kuoleman jälkeen tulee viimeinen tuomio. Viimeisellä tuomiolla avataan kirjat.
Hepr. 9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
http://paula1.com/index.htm

37

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 321321321

      Jehovan todistajathan vesittävät tämän opin siten, että heidän mielestään parannuksen voi tehdä kuoleman jälkeenkin!
      Mutta samalla he vesittävät myös oman oppinsa; Miksi tehdä parannusta, liittyä Jehovan todistajiin, koska senhän voi tehdä kuoleman jälkeenkin!

      • Mutta eikö tuo ole myös koko maailman kristillis vaikuteisten uskontjen oppien suunta, että syntisenä mennään tuomiolle ja saadaan armahdus, koska ollaan myönnety, että ollaan syntisiä, sen sijaan että oltaisiin luovuttu niistä synnistä, mikä olisi ollut se oikea ratkaisu.

        Ei riirä, että pelkästään myöntää syntisyytensä, sillä synnit myönnetään, jotta niistä voitaisiin luopua, sillä eihän viastaan voi luopua, jos ei edesmyönnä, että vikaa on olemassa.

        Rakas veljemme Johanne

        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. (1 Joh 1:8-10)


      • Tälleenpäs

        Voi hyvä Mikko. Sinä sotket kuin sika vatukossa.
        Jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja tekee jatkuvasti kun ei osaa elää tekemättä syntiä. Tahtomattaankin.
        'Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, mutta sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen.'
        Vain Jeesuksen tähden syntinen voi saada syntinsä anteeksi.

        Ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein olen Pyhän tehtosi rikkonut.


      • euyuy

        65387


    • okkigaam

      Kun aika koitta siellätoisella puolen: ME joudutaan itse itsemme teoistamme tuomitsemaan. Kukaan ei voi sitä vältää.
      Mitäään ihuista kadotusta ei ole.

      • Omakeksintösi

        okkigaam.
        Kerro lähde kirjoituksellesi.


      • AurinkoistaPäivää

        Voisko se olla Raamattu? Jaakobin kirje 1? "Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Ei Jumala ole pahan kiusattavissa, eikä Hän itse kiusaa ketään.Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee" Tämän perusteella en ymmärrä koko ajatusta ikuista helvetista, vaan itseaiheutetusta kärsimyksestä josta pääsee pois rangaistuksen kärsittyään. Enkä myöskään itse usko että kärsimys ja koettelemus loppuu jotakin mantraa hokemalla, vaan ajatuksia ja tekoja muuttamalla nimenomaan itsessä eikä toisissa ihmisissä.


      • Esimerkit

        Ei se sananpaikka koske iäisyyttä, se koskee elämämme vastoinkäymisiä täällä kun tupeksimme maan päällä.

        6:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'


      • AurinkoistaPäivää
        Esimerkit kirjoitti:

        Ei se sananpaikka koske iäisyyttä, se koskee elämämme vastoinkäymisiä täällä kun tupeksimme maan päällä.

        6:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'

        Eli onko ajatuksesi se että iäisyydessä ei ole enää kiusausta?


      • okkigaam
        Omakeksintösi kirjoitti:

        okkigaam.
        Kerro lähde kirjoituksellesi.

        Niin moni on voinut tulla kertomaan siitä.
        Minun ei tarvitse selittää mitään, eikä kertoa lähde aineistoa. Sillä sellaista ei ole. On kokemus millaisena minä sen tiedän.
        Toiset sa olla toista mieltä ja tutkia raamattuaan, sieltä löytyy selviä-kin vihjeitä.
        Tulet vielä yllättymään.
        maagikko


      • armo

        Vastailen tässä aloittajan kommenttiin.Kyllä helvetti todella on Raamatun mukaan olemassa.Sinne ei joudu kun pyytää Jumalalta synnit anteeksi eli kaikki vääryydet mitä elämän aikana on tehnyt. Jeesus Kristus, Jumalan Poika on välimies meidän ja Jumalan välillä. POika on lihan ruumiseen syntynyt Jumala.Jeesus on Jumala ja ihminen ja Isä on häntä suurempi.Jeesuksen Kristuksen veri puhdista kaikesta synnistä.Synnin likaama sydämemme tulee puhtaaksi ja puhtaalla sydämellä pääsee Taivaaseen.
        Ei ole ihmistä joka ei syntiä tekisi. Täällä maan päällä olemme vajavaisia ja voimme langeta tekemään jotakin väärin. Tahallaan ei saa tehdä väärin, mutta voi olla heikko tai tietämätön. Heikko esim. lankeaa juomaan, aviorikokseen tmv. Tulee tehdä taas parannus ja rukoilla voimaa elää oikein.Jumalan voima auttaa ihmistä, koska emme omassa voimassa kykene elämään oikein.
        Elämme loppupuolella maailmanaikaa.Saatana eksyttää ihmisiä kaikenmaailman valhetiedolla ja tieteellä, joka kieltää Jumalan olemassaolon, koko maailman Luojan.Kymmenen käskyä, jotka Jumala on antanut neuvoksi ihmisille hyvään elämään rikotaan surutta. Ei ole enää sellaista Jumalan pelkoa, jotta pahaa kartettaisiin, kuten vielä esim. 40 luvulla.Suomen kansa tulee saamaan kovan kurituksen , jos se ei käänny totuuteen ja hylkää väärää menoa.Muistakaa missä on turva ahdistuksenkin päivinä.
        Huutakaa edes sitten jos ette vielä usko, avuksenne elävää Jumalaa, Isää Jeesuksen Kristuksen nimessä, rukoilkaa, pyytäkää apua hätännepäivänä mikäli kuritustuomiot kohtaavat maatamme synnin ja Jumalan pilkan tähden mitä täällä harjoitetaan .

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAA&url=http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.50.html&ei=ginSVMTALcPlaK7mgrgJ&usg=AFQjCNET6g_xZj7d33f92j2fIcEJc8biug


      • Hammastenkiristystä

        Raamattu opettaa.


      • Tiesitkömuuten

        Toisilla on luvassa juuri sitä hammastenkiristystä ja toisilla ei.


      • okkigaam
        armo kirjoitti:

        Vastailen tässä aloittajan kommenttiin.Kyllä helvetti todella on Raamatun mukaan olemassa.Sinne ei joudu kun pyytää Jumalalta synnit anteeksi eli kaikki vääryydet mitä elämän aikana on tehnyt. Jeesus Kristus, Jumalan Poika on välimies meidän ja Jumalan välillä. POika on lihan ruumiseen syntynyt Jumala.Jeesus on Jumala ja ihminen ja Isä on häntä suurempi.Jeesuksen Kristuksen veri puhdista kaikesta synnistä.Synnin likaama sydämemme tulee puhtaaksi ja puhtaalla sydämellä pääsee Taivaaseen.
        Ei ole ihmistä joka ei syntiä tekisi. Täällä maan päällä olemme vajavaisia ja voimme langeta tekemään jotakin väärin. Tahallaan ei saa tehdä väärin, mutta voi olla heikko tai tietämätön. Heikko esim. lankeaa juomaan, aviorikokseen tmv. Tulee tehdä taas parannus ja rukoilla voimaa elää oikein.Jumalan voima auttaa ihmistä, koska emme omassa voimassa kykene elämään oikein.
        Elämme loppupuolella maailmanaikaa.Saatana eksyttää ihmisiä kaikenmaailman valhetiedolla ja tieteellä, joka kieltää Jumalan olemassaolon, koko maailman Luojan.Kymmenen käskyä, jotka Jumala on antanut neuvoksi ihmisille hyvään elämään rikotaan surutta. Ei ole enää sellaista Jumalan pelkoa, jotta pahaa kartettaisiin, kuten vielä esim. 40 luvulla.Suomen kansa tulee saamaan kovan kurituksen , jos se ei käänny totuuteen ja hylkää väärää menoa.Muistakaa missä on turva ahdistuksenkin päivinä.
        Huutakaa edes sitten jos ette vielä usko, avuksenne elävää Jumalaa, Isää Jeesuksen Kristuksen nimessä, rukoilkaa, pyytäkää apua hätännepäivänä mikäli kuritustuomiot kohtaavat maatamme synnin ja Jumalan pilkan tähden mitä täällä harjoitetaan .

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAA&url=http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.50.html&ei=ginSVMTALcPlaK7mgrgJ&usg=AFQjCNET6g_xZj7d33f92j2fIcEJc8biug

        Se ei ole paikka, se on tila.
        Se ei ole ikuinen se on meistä kiinni.- Kuinka huomamme siellä oman syyllisyytemme ja hyvät puolet. Ei Jumala meitä rankaise sen temme itse jo teoillamme. Hän ja poikansa antaa anteeksi on armahtavainen. Siellä meille näytetään elämämme nauha jonka mukaan se "tuomio" tapahtuu- Myös ajatuksemme on siinä, sillä ajatus on energiaa joka vaikuttaa


      • okkigaam kirjoitti:

        Se ei ole paikka, se on tila.
        Se ei ole ikuinen se on meistä kiinni.- Kuinka huomamme siellä oman syyllisyytemme ja hyvät puolet. Ei Jumala meitä rankaise sen temme itse jo teoillamme. Hän ja poikansa antaa anteeksi on armahtavainen. Siellä meille näytetään elämämme nauha jonka mukaan se "tuomio" tapahtuu- Myös ajatuksemme on siinä, sillä ajatus on energiaa joka vaikuttaa

        Näin minäkin asian itse ajattelen. "Tuomio" on yhtä kuin tekojemme kohtaaminen, sekä oikeiden että väärien. Mutta miltä sellainen ajatus tuntuu, että jos yksinkertaisesti pyydän Jumalalta synnit anteeksi niin sitten minun ei tarvitse kohdata vääriä tekojani? Vai voisiko olla niin että sitten kun minä vilpittömästi kadun ja lakkaan vääriä tekoja tekemästä olen oppirahani maksanut ja vapautettu koettelemuksesta niiden asioiden osalta? Kuitenkin sanonta että hedelmistään puu tunnetaan viittaa mielestäni juuri siihen että pelkkä puhuminen ja itsensä autuaaksi julistaminen ei riitä, vaan mentäisiin ajatusten ja tekojen tasolle näissä asioissa.


      • okkigaam
        Myriadi kirjoitti:

        Näin minäkin asian itse ajattelen. "Tuomio" on yhtä kuin tekojemme kohtaaminen, sekä oikeiden että väärien. Mutta miltä sellainen ajatus tuntuu, että jos yksinkertaisesti pyydän Jumalalta synnit anteeksi niin sitten minun ei tarvitse kohdata vääriä tekojani? Vai voisiko olla niin että sitten kun minä vilpittömästi kadun ja lakkaan vääriä tekoja tekemästä olen oppirahani maksanut ja vapautettu koettelemuksesta niiden asioiden osalta? Kuitenkin sanonta että hedelmistään puu tunnetaan viittaa mielestäni juuri siihen että pelkkä puhuminen ja itsensä autuaaksi julistaminen ei riitä, vaan mentäisiin ajatusten ja tekojen tasolle näissä asioissa.

        Koulussa opetettii Turmiolan Tommia. Joka eli ja konnaili. Hakkasi vaimoaan, piekisi lapsiaan. Mutta kun viimein putosi sairasvuoteelle rukoili syntejään anteeksi ja pääsi viivana taivaaseen.
        Tuollainen opetus on niiiiiiiiiiin väärin. Tässä saisi mellastaa ilman sitä omaatuntoa ja luottaa etukäteen tietävänsä hetken jota kukaan ei väistä.
        Turha tuudittauta siihen ettei näe tekojensa seurausta.
        On myös totta että meidät armahdetaan. On eri asia miten kauan sitä ennen piehtaroimme tekojemme katumusta. Ai niin sielä ei ole aikaa kuten meillä täällä.
        maagikko


      • armo kirjoitti:

        Vastailen tässä aloittajan kommenttiin.Kyllä helvetti todella on Raamatun mukaan olemassa.Sinne ei joudu kun pyytää Jumalalta synnit anteeksi eli kaikki vääryydet mitä elämän aikana on tehnyt. Jeesus Kristus, Jumalan Poika on välimies meidän ja Jumalan välillä. POika on lihan ruumiseen syntynyt Jumala.Jeesus on Jumala ja ihminen ja Isä on häntä suurempi.Jeesuksen Kristuksen veri puhdista kaikesta synnistä.Synnin likaama sydämemme tulee puhtaaksi ja puhtaalla sydämellä pääsee Taivaaseen.
        Ei ole ihmistä joka ei syntiä tekisi. Täällä maan päällä olemme vajavaisia ja voimme langeta tekemään jotakin väärin. Tahallaan ei saa tehdä väärin, mutta voi olla heikko tai tietämätön. Heikko esim. lankeaa juomaan, aviorikokseen tmv. Tulee tehdä taas parannus ja rukoilla voimaa elää oikein.Jumalan voima auttaa ihmistä, koska emme omassa voimassa kykene elämään oikein.
        Elämme loppupuolella maailmanaikaa.Saatana eksyttää ihmisiä kaikenmaailman valhetiedolla ja tieteellä, joka kieltää Jumalan olemassaolon, koko maailman Luojan.Kymmenen käskyä, jotka Jumala on antanut neuvoksi ihmisille hyvään elämään rikotaan surutta. Ei ole enää sellaista Jumalan pelkoa, jotta pahaa kartettaisiin, kuten vielä esim. 40 luvulla.Suomen kansa tulee saamaan kovan kurituksen , jos se ei käänny totuuteen ja hylkää väärää menoa.Muistakaa missä on turva ahdistuksenkin päivinä.
        Huutakaa edes sitten jos ette vielä usko, avuksenne elävää Jumalaa, Isää Jeesuksen Kristuksen nimessä, rukoilkaa, pyytäkää apua hätännepäivänä mikäli kuritustuomiot kohtaavat maatamme synnin ja Jumalan pilkan tähden mitä täällä harjoitetaan .

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAA&url=http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.50.html&ei=ginSVMTALcPlaK7mgrgJ&usg=AFQjCNET6g_xZj7d33f92j2fIcEJc8biug

        Nonnih, olen positiivisesti ilahtunut... ethän kumminkaan loukkaannu vaikka sanon mutta nythän sinä esitit syntisyys/armo-asian juuri siten kuin se pitääkin ymmärtää. Hieno homma!


      • okkigaam kirjoitti:

        Koulussa opetettii Turmiolan Tommia. Joka eli ja konnaili. Hakkasi vaimoaan, piekisi lapsiaan. Mutta kun viimein putosi sairasvuoteelle rukoili syntejään anteeksi ja pääsi viivana taivaaseen.
        Tuollainen opetus on niiiiiiiiiiin väärin. Tässä saisi mellastaa ilman sitä omaatuntoa ja luottaa etukäteen tietävänsä hetken jota kukaan ei väistä.
        Turha tuudittauta siihen ettei näe tekojensa seurausta.
        On myös totta että meidät armahdetaan. On eri asia miten kauan sitä ennen piehtaroimme tekojemme katumusta. Ai niin sielä ei ole aikaa kuten meillä täällä.
        maagikko

        En ole koskaan ymmärtänyt sitä yhtälöä että ensin opetetaan että ihminen ei voi maanpäällä saavuttaa sielun puhdasta täydellisyyttä. Sen jälkeen kerrotaan että jos syntiä teet joudut ikuiseen helvettiin ja vain puhtaat ja täydelliset pääsevät ikuiseen taivaaseen.
        Käsitys ikuisesta helvetistä mitätöisi kaikki hyvät tekoni. Ajatus siitä että mitä kylvät sitä niität koskisikin vain pahoja tekoja. En saa tätä sopimaan käsitykseen rakastavasta, oikeudenmukaisesta ja armahtavasta Jumalasta.
        Sen sijaan jos saisin hyviä tekoja tekemällä ja vääriä tekoja katumalla helpotusta ja lyhennystä ja armahdusta kuolemanjälkeiseen helvettiini niin semmoinen tuntuisi minusta selväjärkisemmältä.


      • Krrot
        okkigaam kirjoitti:

        Koulussa opetettii Turmiolan Tommia. Joka eli ja konnaili. Hakkasi vaimoaan, piekisi lapsiaan. Mutta kun viimein putosi sairasvuoteelle rukoili syntejään anteeksi ja pääsi viivana taivaaseen.
        Tuollainen opetus on niiiiiiiiiiin väärin. Tässä saisi mellastaa ilman sitä omaatuntoa ja luottaa etukäteen tietävänsä hetken jota kukaan ei väistä.
        Turha tuudittauta siihen ettei näe tekojensa seurausta.
        On myös totta että meidät armahdetaan. On eri asia miten kauan sitä ennen piehtaroimme tekojemme katumusta. Ai niin sielä ei ole aikaa kuten meillä täällä.
        maagikko

        Miksi väität puutaheinää?


      • armo kirjoitti:

        Vastailen tässä aloittajan kommenttiin.Kyllä helvetti todella on Raamatun mukaan olemassa.Sinne ei joudu kun pyytää Jumalalta synnit anteeksi eli kaikki vääryydet mitä elämän aikana on tehnyt. Jeesus Kristus, Jumalan Poika on välimies meidän ja Jumalan välillä. POika on lihan ruumiseen syntynyt Jumala.Jeesus on Jumala ja ihminen ja Isä on häntä suurempi.Jeesuksen Kristuksen veri puhdista kaikesta synnistä.Synnin likaama sydämemme tulee puhtaaksi ja puhtaalla sydämellä pääsee Taivaaseen.
        Ei ole ihmistä joka ei syntiä tekisi. Täällä maan päällä olemme vajavaisia ja voimme langeta tekemään jotakin väärin. Tahallaan ei saa tehdä väärin, mutta voi olla heikko tai tietämätön. Heikko esim. lankeaa juomaan, aviorikokseen tmv. Tulee tehdä taas parannus ja rukoilla voimaa elää oikein.Jumalan voima auttaa ihmistä, koska emme omassa voimassa kykene elämään oikein.
        Elämme loppupuolella maailmanaikaa.Saatana eksyttää ihmisiä kaikenmaailman valhetiedolla ja tieteellä, joka kieltää Jumalan olemassaolon, koko maailman Luojan.Kymmenen käskyä, jotka Jumala on antanut neuvoksi ihmisille hyvään elämään rikotaan surutta. Ei ole enää sellaista Jumalan pelkoa, jotta pahaa kartettaisiin, kuten vielä esim. 40 luvulla.Suomen kansa tulee saamaan kovan kurituksen , jos se ei käänny totuuteen ja hylkää väärää menoa.Muistakaa missä on turva ahdistuksenkin päivinä.
        Huutakaa edes sitten jos ette vielä usko, avuksenne elävää Jumalaa, Isää Jeesuksen Kristuksen nimessä, rukoilkaa, pyytäkää apua hätännepäivänä mikäli kuritustuomiot kohtaavat maatamme synnin ja Jumalan pilkan tähden mitä täällä harjoitetaan .

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAA&url=http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.50.html&ei=ginSVMTALcPlaK7mgrgJ&usg=AFQjCNET6g_xZj7d33f92j2fIcEJc8biug

        >Suomen kansa tulee saamaan kovan kurituksen , jos se ei käänny totuuteen ja hylkää väärää menoa.Muistakaa missä on turva ahdistuksenkin päivinä.

        Ei missään.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13429797


    • Pimpelipompelii

      Edelliset kommentit eivät ole tietoa Raamatusta lainkaan.
      On syytä laittaa raamatuntekstit esille, joihin vetoaa.
      Silloin pysymme asiassa.

      • Pimpelii

        2Tess. 1:9
        Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta.
        Matt. 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        Biblia (1776)
        Jotka vaivaa kärsimän pitää, ijankaikkisen kadotuksen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä:
        Matt. 8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
        Matt. 13:41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        Matt. 13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.


      • Pompeliii
        Pimpelii kirjoitti:

        2Tess. 1:9
        Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta.
        Matt. 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        Biblia (1776)
        Jotka vaivaa kärsimän pitää, ijankaikkisen kadotuksen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä:
        Matt. 8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
        Matt. 13:41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        Matt. 13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Uuden testamentin alkukieli oli kreikka.http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamattu#Raamatun_k.C3.A4.C3.A4nn.C3.B6ksi.C3.A4_ja_versioita
        Kreikan kielen sana aioni http://fi.wikipedia.org/wiki/Aioni
        on käännetty monessa kohtaa tarkoittamaan aikaa tai ajanjaksoa ja sitten synnin kohdalla sana on käännetty suomen kielen sanaksi "iankaikkinen".


    • uraaaa

      Totta puhut , kadotus ja todellinen maanpäällinen helvetinpesä on moskovassa kremlissä putlerin toimistossa.

      • Synninpalkka

        Kiva olis pysyä asiassa. Kuoleman jälkeinen kadotus on eri asia kuin maanpäällä oleva stanan valtakunta.


      • Synninpalkka kirjoitti:

        Kiva olis pysyä asiassa. Kuoleman jälkeinen kadotus on eri asia kuin maanpäällä oleva stanan valtakunta.

        On niissä se yhteistä, että kumpikin on mielikuvituksen tuote.


    • sdfasdassfd
      • Hyväon

        Pitääkin katsella tuossa illemmalla.


      • Olette

        Katsoiko kukaan, mitä mieltä?


      • Olemassa

        Jos on taivas, on helvattikin.


    • järkky

      Miksi kukaan teistä kiihkouskovista ei vastaa yhteen yksinkertaiseen kysymykseen.. Nimittäin siihen että miten se vaikuttaa teidän uskoonne, että kirkot ja uskovaiset yhteisöt ovat lisänneet ja poistaneet raamatusta kohtia aina tilaanteen mukaan ja saaneet raamatun sanoman jälleen "oikeaoppiseksi".

      • Vastausta

        No, esim. siksi, että kun tietää niiden kohtalon tulevaisuudessa, jotka muuttavat Raamatunsanaa, niin tuntuu pahalta.
        Esim. näin.

        Ilm. 22:18
        Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        5Moos. 4:2 Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
        5Moos. 12:32 Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."


      • Vastausta kirjoitti:

        No, esim. siksi, että kun tietää niiden kohtalon tulevaisuudessa, jotka muuttavat Raamatunsanaa, niin tuntuu pahalta.
        Esim. näin.

        Ilm. 22:18
        Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        5Moos. 4:2 Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
        5Moos. 12:32 Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."

        >5Moos. 12:32 Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."

        Eli koko uusi testamentti on vastoin Jahven käskyä. Tätä mieltä juutalaiset ovatkin aina olleet.


    • okkigaam

      " Kiirastuli ei ala ihmisten kuoleman jälkeen, vaan jo heidän syntyessään"

    • >Jumala... tutkii jokaisen sydämen tilan eikä Häntä pysty huijaamaan.

      Ehkei, mutta eihän siinä enää mitään häviä jos yrittää.

      >Kuoleman jälkeen tulee viimeinen tuomio. Viimeisellä tuomiolla avataan kirjat.

      Jokos siellä Ylhäällä on siirrytty e-kirjoihin vai painetuillako mennään?

    • Jeesukseltatulee

      Kyllähän nyt kaikkia syntisiä pitää kiduttaa ikuisesti Helvetissä. Eihän ikuinen autuus taivaassa tuntuisi yhtään niin nautinnolliselta jos kaikki sinne pääsisivät. Suurimman tyydytyksen siellä saa siitä, kun toiset kärsivät mielipuolisissa kidutuksissa iankaikkisesti (esim. vaikka äiti ja muut lähisukulaiset jos heissä oli hitunenkaan syntiä jäljellä kuoleman hetkellä). Minulta ainakin tulee melkein orgasmi heti kun ajattelen taivaan ihanaa nautintoa!

      • Onni on suhteellinen käsite. Jos kaikki olisivat rikkaita, rikkaus ei enää tuntuisi miltään. Niinpä taivaassa elokin peilautuu aina siihen vaihtoehtoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      313
      3638
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2095
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      92
      1319
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1197
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      914
    Aihe