Miksi kansamme vaivanaika on niin vaikea aihe?

Kertausta. Olen täällä moneen otteeseen muistuttanut kreationisteja suomalaisten tuskaisasta vaivanajasta 300 vuotta sitten, kun kansaamme piinasivat perätysten suuret kuolonvuodet, rutto ja isoviha eli raaka venäläismiehitys. Kaikkiaan noin kolmannes kansastamme kuoli ennen aikojaan noiden päällemme langetettujen ilmestyskirjamaisten vitsausten vuoksi.

Olen koettanut saada kreationisteja vastaamaan seuraavaan: Miksi Herra tuolloin rankaisi yksimielisesti hurskaan luomisuskoista kansaamme hirvittävillä kärsimyksillä, mutta on viime vuosikymmeninä suonut meille ennennäkemättömän hyvinvoinnin ja rauhan, vaikka luomisuskoisia on enää vain pieni murto-osa 300 vuoden takaisesta määrästä?

Miksi kreationistit ovat vuodesta toiseen valtavan innokkaita ennustelemaan kansallemme sen jumalattomuudesta seuraavaa kauheaa vaivanaikaa aivan lähitulevaisuuteen, mutta samalla aktiivisesti unohtavat, että sellainen aika on jo ollut ja vallan hirmuinen olikin?

Jospa tämä erillinen avaus olisi se pihti, jolla tästä ilmeisen kiusallisesta aiheesta saisi lopultakin edes jotain irti.

45

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäjumalienkieltäjä

      Turha toivo. Et tule saamaan näiltä kierteleviltä ketkuilta mitään vastausta. Heidän "johtopäätöksensä" elävät omaa elämäänsä todellisuudesta irrallaan, joten niitä ei ikinä voi osoittaa vääriksi.

      • Jotain näyttöä kretuvastailun tasosta sentään jo sain. Vaikea on kyllä uskoa, että se oli parasta mitä siltä suunnalta löytyy.


    • defus

      Kaikki surkeus alkaa siitä kun kielletään Jumala ja kuvitellaan että ihmisviisaudella selvitetään kaikki ongelmat.
      Raamatun profetiat kertoo tulevaisuudesta ei kreationismi siitä päätä.

      • >Kaikki surkeus alkaa siitä kun kielletään Jumala ja kuvitellaan että ihmisviisaudella selvitetään kaikki ongelmat.

        Ooh. Ensimmäinen asiaan jotain sanonut kreationisti oli sitten lukutaidoton.

        Toivoisin vastauksia lähinnä sellaisilta kreationisteilta, jotka osaavat lukea ketjun avauksen ja edes auttavasti ymmärtävät sen.


      • iwukki
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kaikki surkeus alkaa siitä kun kielletään Jumala ja kuvitellaan että ihmisviisaudella selvitetään kaikki ongelmat.

        Ooh. Ensimmäinen asiaan jotain sanonut kreationisti oli sitten lukutaidoton.

        Toivoisin vastauksia lähinnä sellaisilta kreationisteilta, jotka osaavat lukea ketjun avauksen ja edes auttavasti ymmärtävät sen.

        Aloituksesi sisälsi sellaisia virheitä että siihen ei kannata vastata.


      • iwukki kirjoitti:

        Aloituksesi sisälsi sellaisia virheitä että siihen ei kannata vastata.

        Hehe. Ja varmaan pystyt yksilöimään ne virheet? Ei ku joo, sinähän et koskaan keskustele mistän vaan lähinnä möläyttelet lyhyitä möläytyksiä á la Perähikiä (jonka sivupersoona tietysti voit ollakin).


      • iwukki
        iwukki kirjoitti:

        Aloituksesi sisälsi sellaisia virheitä että siihen ei kannata vastata.

        Niin sisältää Raamattukin virheitä, enkä näistä vastaa. Jeesuksenlihaa ei saa Mäkkäristä
        mutta Jeesuksen käärepaperinkin on vielä hukassa ahhhaah


      • iwukki
        iwukki kirjoitti:

        Niin sisältää Raamattukin virheitä, enkä näistä vastaa. Jeesuksenlihaa ei saa Mäkkäristä
        mutta Jeesuksen käärepaperinkin on vielä hukassa ahhhaah

        Nikkivoro Darwininmorsian asialla. Mitä sinulla on meitä uskovaisia homoja vastaan? Raamatussa ei ole virheitä. Eikä homous ole syntiä.


      • iwukki
        iwukki kirjoitti:

        Nikkivoro Darwininmorsian asialla. Mitä sinulla on meitä uskovaisia homoja vastaan? Raamatussa ei ole virheitä. Eikä homous ole syntiä.

        Ihmisen ei kuulu tuomita toista mutta homouden ilmiönä voi tuomita. Aika erikoista että juuri evokkihomolle sattui sama nikki kuin minulle joka olen hetero.

        Toivottavasti paranet sekä ateismista että homoudestasi josta sinä haluat niin innokkaasti kirjoitella.


      • Kuinka Raamatussa kerrotaan sitten esim. ristiretkistä (Jerusalemissa järjestettiin useampikin verilöyly), 1300-l. mustasta surmasta (tappoi 1/3 eurooppalaisista) tai esim. 1600-l. uskonsodista?
        Nekin olivat tulevaisuutta Raamatun kirjoitusajankohdasta katsottuna.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Kuinka Raamatussa kerrotaan sitten esim. ristiretkistä (Jerusalemissa järjestettiin useampikin verilöyly), 1300-l. mustasta surmasta (tappoi 1/3 eurooppalaisista) tai esim. 1600-l. uskonsodista?
        Nekin olivat tulevaisuutta Raamatun kirjoitusajankohdasta katsottuna.

        Ei mitenkään. Yhtä merkityksettömiä tapahtumia olivat kuin sähkön, lääketieteen tai avaruusaluksen keksiminen.
        Mutta Lopun ajat, ne tulevat ihan kohta ja niiden kohdalla ennustukset pitävät tarkalleen paikkansa!


    • Syö aikalailla tuollaisen maailmanloppu-ideologian ideaa, jos ne pahimmat ajat ovat takanapäin. Mutta niin kauan kun ihmiset kuolevat, niin kauan on myös tuollaisia ideologioita.

    • teeseiska

      Uskikset näkee maailmanlopun merkkejä kun Afrikassa muutama ihminen kuolee Ebolaan. He näkevät WTC tornien kaatumisen kauhean isona ja merkittävänä asiana. Löytävät jopa Raamatusta profetioita tästä.

      Jostain syystä Raamattu ei puhu mitään Mustasta surmasta joka niittasi kristitystä maailmasta 1/3 osan. Eikä Aborginaalien tai Amerikan alkuperäisasukkaiden joukkotuhosta. Jotka johtuivat siitä että valkoinen mies (vierasperäisine tauteineen) tuli julistamaan evankeliumia pakanoille tai muuten valloittamaan maan kuninkailleen. Puhumattakaan Suomen katovuosista joihin kuoli 1/3 väestöstä.

      Mutta annas olla kun tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksyttiin eduskunnassa niin jopas alkoi tuomion pasuunat soimaan. Yksi jos toinen saarnamies alkoi varoittelemaan tulevasta. Alkaa vaivan aika ja Suomea koetellaan ties millä kauhistuksella. Näitä kauhistuksia saa sitten hakemalla hakea. Ehkä tuo lapsilisän leikkaus tai alv korotus on noita jumalallisia tuomioita....

      • "Näitä kauhistuksia saa sitten hakemalla hakea. Ehkä tuo lapsilisän leikkaus tai alv korotus on noita jumalallisia tuomioita...."

        Ehkä Jumala säästi Päivi Räsäsen hengen viime viikon kolarissa ihan vain rangaistaakseen ja kurittaakseen Suomea...?


      • Shakstori

        Luultavasti joku idiootti pelasi huonosti KD:n daamilla?


      • Hehhulii

        ÖÖ, mikä tässä on ongelma? Suomi on hengissä ja voi enimmäkseen "paksusti"; kävikö tässä jotenkin jumalattomasti? No ei kai.


    • Onkohanko

      Teepäs itse gatugalluppi, luulempa että jäät silti vähemmistöön. Tietenkään kaupungeissa ei tilanne ole sama kuin maaseudun "körttimailla", ja muilla hihhulimailla, joilla amerikkalaisten elokuvien valheet eivät ole eksyttäneet ihmisiä omituisiin maailmankuviinsa.

    • xxxxxx Miksi kreationistit ovat vuodesta toiseen valtavan innokkaita ennustelemaan kansallemme sen jumalattomuudesta seuraavaa kauheaa vaivanaikaa aivan lähitulevaisuuteen, mutta samalla aktiivisesti unohtavat, että sellainen aika on jo ollut ja vallan hirmuinen olikin? xxxxxx

      Se oli vallan hirmuinen aika niille uskottomille ihmisille, jotka elivät erossa Jumalasta.
      Mutta niille ihmisille, jotka olivat elävässä uskossa Jumalaan se ei ollut yhtään pahempi aika kuin mikään muukaan.

      "Älkää siis murehtiko sanoen: Mitä me syömme? tahi Mitä me juomme? tahi Millä me itsemme vaatetamme? Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
      Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan." (Matt.6:31-33)

      • Voi herran tähden sun juttujasi. Kolmasosa kansasta menehtyi, ja käytännössä kaikki hartaita uskovaisia!

        Täytyy tunnustaa että aikeeni oli saada puristettua teistä mahdollisimman päätöntä seliseliä, ja siinä onnistuin jopa yli odotusteni.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi herran tähden sun juttujasi. Kolmasosa kansasta menehtyi, ja käytännössä kaikki hartaita uskovaisia!

        Täytyy tunnustaa että aikeeni oli saada puristettua teistä mahdollisimman päätöntä seliseliä, ja siinä onnistuin jopa yli odotusteni.

        Nyt kun esimerkiksi Suomessa on uskovaisia vähemmän kuin koskaan historiassa, ihmisten eliniät ovat korkeammat kuin koskaan.
        Hassua.


    • xxxxx Olen täällä moneen otteeseen muistuttanut kreationisteja suomalaisten tuskaisasta vaivanajasta 300 vuotta sitten, kun kansaamme piinasivat perätysten suuret kuolonvuodet, rutto ja isoviha eli raaka venäläismiehitys xxxxxxx

      Ongelma on vain ei-uskovilla ja siksi kannattaa olla uskossa.

      "Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy.
      se sanoo: Herra on minun turvani ja linnani, Hän on minun Jumalani, johon minä turvaan.
      Sillä Hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
      Sulillansa Hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan Hänen siipiensä alla, Hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

      Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
      et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
      Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
      Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan -
      Sillä; Sinä, Herra, olet minun turvani -

      Korkeimmat olet sinä ottanut suojaksesi.
      Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
      Sillä Hän antaa enkeleillensä sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
      He kantavat sinua käsillänsä ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
      Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä -

      Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
      Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
      Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen." (Psalmi 91)

      • Eli Jaakob-Obadjallakaan ei ollut asiaan kerrassaan mitään järjellistä sanottavaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eli Jaakob-Obadjallakaan ei ollut asiaan kerrassaan mitään järjellistä sanottavaa.

        Jaakob yrittää ehkä taas valistaa siitä hyöty-ajattelustaan, eli että miksi kannattaa olla uskovainen.
        Eli on siis Jaakobin uskovaisuus vain tavatonta itsekkyyttä.


    • iwukki

      Repe kirijootti: ---yksimielisesti hurskaan luomisuskoista kansaamme---

      Aivan sama kuin sanoisi nyt että: ''olemme nyt yksimielinen evoluutiouskoinen kansa''.

      • Jos et tunne suomalaisten historiaa, syytön minä siihen olen. Tuo luonnehdinta ei suinkaan ollut omaa keksintöäni.


      • iwukki
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos et tunne suomalaisten historiaa, syytön minä siihen olen. Tuo luonnehdinta ei suinkaan ollut omaa keksintöäni.

        Nyt me siis ''olemme yksimielinen evoluutiouskoinen kansa'' mielestäsi.


      • iwukki kirjoitti:

        Nyt me siis ''olemme yksimielinen evoluutiouskoinen kansa'' mielestäsi.

        Hehe. Kyllä se oli omaa tyypillisen typerää höpinääsi.


    • Aloittajan kirjoituksessa annetaan ymmärtää, että nyt kun uskovaisia on vähemmän kuin keskiajalla, niin olot ovat nyt paremmat.

      Voidaan tietysti kysyä, ovatko ihmiset tänään onnellisempia kuin 300 vuotta sitten? Tuskin! Vaikka meillä on enemmän aineellista hyvinvointia, niin ihmiset voivat pahoin. Tiede ei ole tuonut onnea, vaan pikemminkin onnettomuutta.

      Toinen asia on se, että vaikka jumalattomuus on lisääntynyt, niin Jumala on rakkaudessaan ja armossaan antanut ihmisille aikaa parannuksen tekoon. Mutta Ilmestyskirjasta voimme lukea, että tulee aika, jolloin Jumala tulee tuomitsemaan maan. Silloin ihmiskuntaa kohtaa paljon suuremmat vitsaukset kuin Suomessa 300 vuotta sitten. Näistä jokainen voi lukea Raamatusta, Ilmestyskirjan luvuista 6-9.
      Uskovat Jeesus tulee kuitenkin tempaamaan Taivaaseen Karitsan hääaterialle, eikä heidän tarvitse kokea niitä kärsimyksiä, joihin ei-uskovat joutuvat.

      "Kun jumalattomat rehottavat niin kuin ruoho ja väärintekijät kaikki kukoistavat, on se heidän ikuiseksi häviöksensä.
      Mutta Sinä, Herra, olet korkea iankaikkisesti.
      Sillä katso, Sinun vihollisesi, Herra, katso, Sinun vihollisesi hukkuvat, kaikki väärintekijät joutuvat hajallensa." (Psalmi 92:8-10)

      • >Aloittajan kirjoituksessa annetaan ymmärtää, että nyt kun uskovaisia on vähemmän kuin keskiajalla, niin olot ovat nyt paremmat.

        No eipä varmasti. En sanonut keskiajasta sanaakaan. Et taida olla käynyt edes lukiota, kun yleissivistys puuttuu kokonaan?

        >Voidaan tietysti kysyä, ovatko ihmiset tänään onnellisempia kuin 300 vuotta sitten? Tuskin!

        Aina voidaan kysyä, mutta jos sinut heitettäisiin nyt 1600-luvulle, itkisit itsesi hengiltä tunnissa, ellei joku sitä ennen ehtisi tappaa sinua epäsikiönä.

        >Vaikka meillä on enemmän aineellista hyvinvointia, niin ihmiset voivat pahoin.

        Eivät kuitenkaan kuole keskimäärin kolmekymppisinä kuten 300 vuotta sitten. Kieltämättä noin lyhyessä elämässä ei oikein ehtinyt voida pahoin, kun raskasta työtäkin oli tehtävä melkein 24/7.

        >Tiede ei ole tuonut onnea, vaan pikemminkin onnettomuutta.

        Useimpien mielestä ihmisen eliniän kasvu jopa alle kolmestakympistä kahdeksaankymppiin ei ole kovin paha onnettomuus. Ainahan voit päästää itsesi päiviltä, jos itse olet sitä mieltä että onnettomuushan se on. Ei täällä kenenkään ole pakko kärsiä.

        Hienoa että te kreationistit erityisesti tässä ketjussa paljastatte mielenne pimeimmät syöverit ja odottamattomankin laajalle ulottuvan pohjattoman tietämättömyytenne.


      • Epäjumalienkieltäjä

        "Voidaan tietysti kysyä, ovatko ihmiset tänään onnellisempia kuin 300 vuotta sitten? Tuskin!"

        Älä nyt viitsi! Kun 300 vuotta sitten pahimpina aikoina jopa puolet imeväisistä kuoli ennen kuin täyttivät 2 vuotta, niin ei se ketään hirveästi naurattanut. "Normaali" lapsikuolleisuuskin huiteli tuolloin jossain 20% tienoilla.

        EI kai uskovaisetkaan ole pystynyt tukahduttamaan omaa inhimillisyyttään niin täydellisesti etteikö läheisten kuolema herättäisi surua? Eikä oma nälkiintyminenkään, talviset keripukit jne ehkä elämää arvokkaammaksi tee.

        Sinun kirjoituksesi kaltaiset möläytykset paljastavat uskonnon pelottavimman piirteen: sillä pystyy tukahduttamaan empatian. Uskontosi avulla pystyt olemaan ymmärtämättä nälkäkuoleman partaalla huojuvien perheiden tuskaa ja hätää, koska sen ymmärtäminen pakottaisi kyseenalaistamaan uskomuksiasi. Kiitos Jeesus!


      • NoAIG
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        "Voidaan tietysti kysyä, ovatko ihmiset tänään onnellisempia kuin 300 vuotta sitten? Tuskin!"

        Älä nyt viitsi! Kun 300 vuotta sitten pahimpina aikoina jopa puolet imeväisistä kuoli ennen kuin täyttivät 2 vuotta, niin ei se ketään hirveästi naurattanut. "Normaali" lapsikuolleisuuskin huiteli tuolloin jossain 20% tienoilla.

        EI kai uskovaisetkaan ole pystynyt tukahduttamaan omaa inhimillisyyttään niin täydellisesti etteikö läheisten kuolema herättäisi surua? Eikä oma nälkiintyminenkään, talviset keripukit jne ehkä elämää arvokkaammaksi tee.

        Sinun kirjoituksesi kaltaiset möläytykset paljastavat uskonnon pelottavimman piirteen: sillä pystyy tukahduttamaan empatian. Uskontosi avulla pystyt olemaan ymmärtämättä nälkäkuoleman partaalla huojuvien perheiden tuskaa ja hätää, koska sen ymmärtäminen pakottaisi kyseenalaistamaan uskomuksiasi. Kiitos Jeesus!

        Tuo Jaakobin kirjoitus on hänen tulkintansa kristillisestä opista. Omasta mielestäni se ei ole Jeesuksen opetuksen hengen mukainen, koska maallisten kärsimysten mitätöiminen (verrattuna taivahan karitsan häiden tuleviin iloihin) ei ole kristillistä opetusta. Kaikki kristityt, joita oikeasti arvostan, haluavat auttaa ihmisiä myös maallisissa kärsimyksissä.


      • NoAIG kirjoitti:

        Tuo Jaakobin kirjoitus on hänen tulkintansa kristillisestä opista. Omasta mielestäni se ei ole Jeesuksen opetuksen hengen mukainen, koska maallisten kärsimysten mitätöiminen (verrattuna taivahan karitsan häiden tuleviin iloihin) ei ole kristillistä opetusta. Kaikki kristityt, joita oikeasti arvostan, haluavat auttaa ihmisiä myös maallisissa kärsimyksissä.

        Todella. O-J:n käsitys ihmisen auttamisesta pyörii ilmeisen pakkomielteisesti vain taivasosuuden ympärillä. Hänhän on usein korostanut, että Pelastus on ihmiselle kaikkea muuta ylivoimaisesti tärkeämpi asia.
        Voin kuvitella, että vakavasti loukkaantunut liikenneonnettomuuden uhri saisi O-J:n paikalle ilmestyessä ensin käännytyssaarnan sielun pelastamiseksi ja sitten vasta soitettaisiin 112:een, jos enää aihetta ilmenisi.


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        "Voidaan tietysti kysyä, ovatko ihmiset tänään onnellisempia kuin 300 vuotta sitten? Tuskin!"

        Älä nyt viitsi! Kun 300 vuotta sitten pahimpina aikoina jopa puolet imeväisistä kuoli ennen kuin täyttivät 2 vuotta, niin ei se ketään hirveästi naurattanut. "Normaali" lapsikuolleisuuskin huiteli tuolloin jossain 20% tienoilla.

        EI kai uskovaisetkaan ole pystynyt tukahduttamaan omaa inhimillisyyttään niin täydellisesti etteikö läheisten kuolema herättäisi surua? Eikä oma nälkiintyminenkään, talviset keripukit jne ehkä elämää arvokkaammaksi tee.

        Sinun kirjoituksesi kaltaiset möläytykset paljastavat uskonnon pelottavimman piirteen: sillä pystyy tukahduttamaan empatian. Uskontosi avulla pystyt olemaan ymmärtämättä nälkäkuoleman partaalla huojuvien perheiden tuskaa ja hätää, koska sen ymmärtäminen pakottaisi kyseenalaistamaan uskomuksiasi. Kiitos Jeesus!

        >Sinun kirjoituksesi kaltaiset möläytykset paljastavat uskonnon pelottavimman piirteen: sillä pystyy tukahduttamaan empatian. Uskontosi avulla pystyt olemaan ymmärtämättä nälkäkuoleman partaalla huojuvien perheiden tuskaa ja hätää, koska sen ymmärtäminen pakottaisi kyseenalaistamaan uskomuksiasi. Kiitos Jeesus!

        Hemmetin väkevästi veli todistaa. O-J:n nyt suorastaan läpimädäksi osoittautunut asenne paljastuu tällaisessa ketjussa aivan toisella tavalla kuin niissä joissa hän itse on pyrkinyt valitsemaan tahtilajin.


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        "Voidaan tietysti kysyä, ovatko ihmiset tänään onnellisempia kuin 300 vuotta sitten? Tuskin!"

        Älä nyt viitsi! Kun 300 vuotta sitten pahimpina aikoina jopa puolet imeväisistä kuoli ennen kuin täyttivät 2 vuotta, niin ei se ketään hirveästi naurattanut. "Normaali" lapsikuolleisuuskin huiteli tuolloin jossain 20% tienoilla.

        EI kai uskovaisetkaan ole pystynyt tukahduttamaan omaa inhimillisyyttään niin täydellisesti etteikö läheisten kuolema herättäisi surua? Eikä oma nälkiintyminenkään, talviset keripukit jne ehkä elämää arvokkaammaksi tee.

        Sinun kirjoituksesi kaltaiset möläytykset paljastavat uskonnon pelottavimman piirteen: sillä pystyy tukahduttamaan empatian. Uskontosi avulla pystyt olemaan ymmärtämättä nälkäkuoleman partaalla huojuvien perheiden tuskaa ja hätää, koska sen ymmärtäminen pakottaisi kyseenalaistamaan uskomuksiasi. Kiitos Jeesus!

        xxxxx Älä nyt viitsi! Kun 300 vuotta sitten pahimpina aikoina jopa puolet imeväisistä kuoli ennen kuin täyttivät 2 vuotta, niin ei se ketään hirveästi naurattanut. "Normaali" lapsikuolleisuuskin huiteli tuolloin jossain 20% tienoilla xxxxx

        Jos ihmiset eläisivät uskossa, Jumala siunaisi kansaa niin, että sellainen aika, mistä kirjoitat, ei edes kohtaisi ihmisiä.


      • Obadja kirjoitti:

        xxxxx Älä nyt viitsi! Kun 300 vuotta sitten pahimpina aikoina jopa puolet imeväisistä kuoli ennen kuin täyttivät 2 vuotta, niin ei se ketään hirveästi naurattanut. "Normaali" lapsikuolleisuuskin huiteli tuolloin jossain 20% tienoilla xxxxx

        Jos ihmiset eläisivät uskossa, Jumala siunaisi kansaa niin, että sellainen aika, mistä kirjoitat, ei edes kohtaisi ihmisiä.

        >Jos ihmiset eläisivät uskossa, Jumala siunaisi kansaa niin, että sellainen aika, mistä kirjoitat, ei edes kohtaisi ihmisiä.

        Olet pohjattoman typerä etkä siis todellakaan tiedä 300 vuoden takaisesta Suomesta mitään. Et edes halua tietää, koska on näköjään mukavampi keksiä omiaan kuin ottaa asioista selvää. Ja ennen kaikkea silloin ei joudu kyseenalaistamaan asioita joiden kyseenalaistamisesta joutuu Helvettiin.


      • Epäjumalienkieltäjä
        Obadja kirjoitti:

        xxxxx Älä nyt viitsi! Kun 300 vuotta sitten pahimpina aikoina jopa puolet imeväisistä kuoli ennen kuin täyttivät 2 vuotta, niin ei se ketään hirveästi naurattanut. "Normaali" lapsikuolleisuuskin huiteli tuolloin jossain 20% tienoilla xxxxx

        Jos ihmiset eläisivät uskossa, Jumala siunaisi kansaa niin, että sellainen aika, mistä kirjoitat, ei edes kohtaisi ihmisiä.

        >>Jos ihmiset eläisivät uskossa, Jumala siunaisi kansaa niin, että sellainen aika, mistä kirjoitat, ei edes kohtaisi ihmisiä.<<

        Saamme kiittää lääketieteen kehitystä alhaisesta lapsikuolleisuutta. Se on kaikissa kehittyneissä maissa alhainen. Esimerkiksi Japanissa jossa kristityt ovat olematon marginaaliryhmä lapsikuolleisuus on alhaisempi kuin vaikka latinalaisen Amerikan umpiuskonnollisissa maissa.

        Se että et yleissivistyksesi on keskiverto esikoululaista huonompi ei ole kuitenkaan suurimman hämmästyksen aihe vaan teidän sairaan sadistiset kuvitelmanne teidän Jumalastanne. Mitä nautintoa sinulle tuottaa fantasia siitä, että Jumala kostaa kansan "harhaoppisuuden" rääkkäämällä ja tappamalla viattomia lapsia? Ja jos todella uskot noin, niin miksi ihmeessä haluat palvoa tuollaista Jumalaa? Pelostako?


    • Kun nyt historiasta puhutaan (tai ainakin yritellään), tässä hieman näyttöä Lopun ajoista ja Antikristuksesta mallia noin 400 vuotta sitten.

      http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1423108990420

      "1600-luvun alun maailma on täynnä enteitä ja magiaa. Odotettiin maailmanloppua. Ne, jotka asioista jotain tiesivät, tunsivat, että liu'uttiin kohti lopullista, suurta yhteenottoa.

      Kassiopeian tähdistöön oli 1573 syttynyt uusi tähti, joka tähtitieteilijä Tyko Brahen mukaan ennusti katolisen Rooman tuhoa ja viimeisen ajan alkua. Viimeisinä aikoina nousisi Messias, ja hän tulisi Pohjolasta."

      "Kaikki ovat uskonnollisia. Uskontoa ei voi erottaa muista motiiveista. Tuonpuoleinen on ihmisten elämässä todellisuutta. Kustaa II Aadolf, niin rationaalinen kuin onkin, uskoo lujasti taistelevansa Antikristusta vastaan. Ja Saatana nousee Puolasta."

      Obadja-Jaakob perskärpäsineen huomatkoon sanan "kaikki". Se tarkoittaa tässä yhteydessä, että ne äärimmäisen harvat jotka eivät olleet kovin uskonnollisia, eivät suurin surminkaan uskaltaneet sanoa sitä julkisesti. Jumalan kieltäminenhän oli erittäin ankarasti rangaistava rikos (mikä Obadja-Jaakobin ja perskärpästen mielestä oli varmaan erinomaista lainsäädäntöä).

      • xxxxx Obadja-Jaakob perskärpäsineen huomatkoon sanan "kaikki". Se tarkoittaa tässä yhteydessä, että ne äärimmäisen harvat jotka eivät olleet kovin uskonnollisia, eivät suurin surminkaan uskaltaneet sanoa sitä julkisesti. Jumalan kieltäminenhän oli erittäin ankarasti rangaistava rikos (mikä Obadja-Jaakobin ja perskärpästen mielestä oli varmaan erinomaista lainsäädäntöä). xxxxxx

        Usko ja uskonnollisuus ovat kaksi eri asiaa, joita ei pidä sekoittaa toisiinsa.
        Raamatun ajan juutalaiset olivat hyvin uskonnollista kansaa, mutta vanhan testamentin aikana he olivat Egyptin orjuudessa, pakkosiirtolaisuudessa Baabelissa ja uuden testamentin puolella heidät lopulta hajoitettiin ympäri maailmaa. He joutuivat kärsimään natsien keskitysleireillä paljon pahempia asioita kuin suomaliset 300 vuotta sitten.
        Jeesus sanoikin heistä: "Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana." (Matt.15:8)

        Joten ei silloin ihme jos suomalaisetkin ovat kärsineet siitä, että ovat palvoneet Jumalaa vain huulillaan. Mutta aivan samoin kuin Jumala armossaan on johdattanut israelilaisia monien vaikeiden aikojen halki, Hän on johdattanut myös suomalaiset läpi kärsimysten ajat.
        Vaikka Suomen kansalla on ollut kärsimyksiä, niin vielä pahemmin asiat olisivat varmasti olleet, jos kansa olisi kokonaan luopunut Jumalasta.
        Usko antaa aina paremman perustan ja lähtökohdan elämälle kuin ei-usko.


      • Obadja kirjoitti:

        xxxxx Obadja-Jaakob perskärpäsineen huomatkoon sanan "kaikki". Se tarkoittaa tässä yhteydessä, että ne äärimmäisen harvat jotka eivät olleet kovin uskonnollisia, eivät suurin surminkaan uskaltaneet sanoa sitä julkisesti. Jumalan kieltäminenhän oli erittäin ankarasti rangaistava rikos (mikä Obadja-Jaakobin ja perskärpästen mielestä oli varmaan erinomaista lainsäädäntöä). xxxxxx

        Usko ja uskonnollisuus ovat kaksi eri asiaa, joita ei pidä sekoittaa toisiinsa.
        Raamatun ajan juutalaiset olivat hyvin uskonnollista kansaa, mutta vanhan testamentin aikana he olivat Egyptin orjuudessa, pakkosiirtolaisuudessa Baabelissa ja uuden testamentin puolella heidät lopulta hajoitettiin ympäri maailmaa. He joutuivat kärsimään natsien keskitysleireillä paljon pahempia asioita kuin suomaliset 300 vuotta sitten.
        Jeesus sanoikin heistä: "Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana." (Matt.15:8)

        Joten ei silloin ihme jos suomalaisetkin ovat kärsineet siitä, että ovat palvoneet Jumalaa vain huulillaan. Mutta aivan samoin kuin Jumala armossaan on johdattanut israelilaisia monien vaikeiden aikojen halki, Hän on johdattanut myös suomalaiset läpi kärsimysten ajat.
        Vaikka Suomen kansalla on ollut kärsimyksiä, niin vielä pahemmin asiat olisivat varmasti olleet, jos kansa olisi kokonaan luopunut Jumalasta.
        Usko antaa aina paremman perustan ja lähtökohdan elämälle kuin ei-usko.

        >He joutuivat kärsimään natsien keskitysleireillä paljon pahempia asioita kuin suomaliset 300 vuotta sitten.

        Osa joutui, mutta moni tapettiin nopeastii. Keskitysleireillä murhattiin myös satoja tuhansia mustalaisia ja iso joukko kommunisteja. Miksi et koskaan tuo esille Herran erityisesti mustalaisia ja kommunisteja kohtaan tuntemaa armoa, johdatusta ja rakkautta?

        >Joten ei silloin ihme jos suomalaisetkin ovat kärsineet siitä, että ovat palvoneet Jumalaa vain huulillaan.

        Aina vain paranee. Pohjattomassa tietämättömyydessäsi kuvittelet että 300 vuoden takaiset suomalaiset eivät olleet uskossaan tosissaan. Pitää olla kyllä aika pihalla kaikesta keksiäkseen tuollaista.

        >Mutta aivan samoin kuin Jumala armossaan on johdattanut israelilaisia monien vaikeiden aikojen halki, Hän on johdattanut myös suomalaiset läpi kärsimysten ajat.

        Eli kun suureen vaivanaikaan menehtyi vain kolmasosa suomalaisista, se oli armollista johdatusta? Kuka täysijärkinen tuollaista armoa kaipaa?

        >Vaikka Suomen kansalla on ollut kärsimyksiä, niin vielä pahemmin asiat olisivat varmasti olleet, jos kansa olisi kokonaan luopunut Jumalasta.

        Kokonaan? Et siis suostu tajuamaan, että 300 vuotta sitten käytännössä kaikki, siis KAIKKI olivat uskossa ja yrittivät elää raamatun käskyjen mukaista elämää?


      • joosef_ek
        Obadja kirjoitti:

        xxxxx Obadja-Jaakob perskärpäsineen huomatkoon sanan "kaikki". Se tarkoittaa tässä yhteydessä, että ne äärimmäisen harvat jotka eivät olleet kovin uskonnollisia, eivät suurin surminkaan uskaltaneet sanoa sitä julkisesti. Jumalan kieltäminenhän oli erittäin ankarasti rangaistava rikos (mikä Obadja-Jaakobin ja perskärpästen mielestä oli varmaan erinomaista lainsäädäntöä). xxxxxx

        Usko ja uskonnollisuus ovat kaksi eri asiaa, joita ei pidä sekoittaa toisiinsa.
        Raamatun ajan juutalaiset olivat hyvin uskonnollista kansaa, mutta vanhan testamentin aikana he olivat Egyptin orjuudessa, pakkosiirtolaisuudessa Baabelissa ja uuden testamentin puolella heidät lopulta hajoitettiin ympäri maailmaa. He joutuivat kärsimään natsien keskitysleireillä paljon pahempia asioita kuin suomaliset 300 vuotta sitten.
        Jeesus sanoikin heistä: "Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana." (Matt.15:8)

        Joten ei silloin ihme jos suomalaisetkin ovat kärsineet siitä, että ovat palvoneet Jumalaa vain huulillaan. Mutta aivan samoin kuin Jumala armossaan on johdattanut israelilaisia monien vaikeiden aikojen halki, Hän on johdattanut myös suomalaiset läpi kärsimysten ajat.
        Vaikka Suomen kansalla on ollut kärsimyksiä, niin vielä pahemmin asiat olisivat varmasti olleet, jos kansa olisi kokonaan luopunut Jumalasta.
        Usko antaa aina paremman perustan ja lähtökohdan elämälle kuin ei-usko.

        "niin vielä pahemmin asiat olisivat varmasti olleet, jos kansa olisi kokonaan luopunut Jumalasta"

        Jos arvon paholaisenpalvoja obadjalla olisi ollenkaan järkeä päässä niin ymmärtäisit että asiat ovat parantuneet sitä mukaa kuin ihmiset ovat luopuneet tuosta "Jumalasta".


      • NOAIG
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >He joutuivat kärsimään natsien keskitysleireillä paljon pahempia asioita kuin suomaliset 300 vuotta sitten.

        Osa joutui, mutta moni tapettiin nopeastii. Keskitysleireillä murhattiin myös satoja tuhansia mustalaisia ja iso joukko kommunisteja. Miksi et koskaan tuo esille Herran erityisesti mustalaisia ja kommunisteja kohtaan tuntemaa armoa, johdatusta ja rakkautta?

        >Joten ei silloin ihme jos suomalaisetkin ovat kärsineet siitä, että ovat palvoneet Jumalaa vain huulillaan.

        Aina vain paranee. Pohjattomassa tietämättömyydessäsi kuvittelet että 300 vuoden takaiset suomalaiset eivät olleet uskossaan tosissaan. Pitää olla kyllä aika pihalla kaikesta keksiäkseen tuollaista.

        >Mutta aivan samoin kuin Jumala armossaan on johdattanut israelilaisia monien vaikeiden aikojen halki, Hän on johdattanut myös suomalaiset läpi kärsimysten ajat.

        Eli kun suureen vaivanaikaan menehtyi vain kolmasosa suomalaisista, se oli armollista johdatusta? Kuka täysijärkinen tuollaista armoa kaipaa?

        >Vaikka Suomen kansalla on ollut kärsimyksiä, niin vielä pahemmin asiat olisivat varmasti olleet, jos kansa olisi kokonaan luopunut Jumalasta.

        Kokonaan? Et siis suostu tajuamaan, että 300 vuotta sitten käytännössä kaikki, siis KAIKKI olivat uskossa ja yrittivät elää raamatun käskyjen mukaista elämää?

        Juutalaisetkin ovat maallistuneet. Mooseksen laki on suurimmaksi osaksi hylätty eikä Jeesusta ole otettu sydämeen. Ainut ryhmä, joka vakavasti uhkaa sitä kansaa, on kaikista uskovaisin ja kreationistisin joukkue maan päällä. Ei esimerkiksi ateistievokit, evoluutiouskovaiset tai maallistuneet homoliittoja fanittavat ev.lut. kristityt (ateisteja hekin, kuten tiedetään).
        Tutkimattomat ovat Herran tiet todellakin.


      • rakkausonkumivalkoinen
        Obadja kirjoitti:

        xxxxx Obadja-Jaakob perskärpäsineen huomatkoon sanan "kaikki". Se tarkoittaa tässä yhteydessä, että ne äärimmäisen harvat jotka eivät olleet kovin uskonnollisia, eivät suurin surminkaan uskaltaneet sanoa sitä julkisesti. Jumalan kieltäminenhän oli erittäin ankarasti rangaistava rikos (mikä Obadja-Jaakobin ja perskärpästen mielestä oli varmaan erinomaista lainsäädäntöä). xxxxxx

        Usko ja uskonnollisuus ovat kaksi eri asiaa, joita ei pidä sekoittaa toisiinsa.
        Raamatun ajan juutalaiset olivat hyvin uskonnollista kansaa, mutta vanhan testamentin aikana he olivat Egyptin orjuudessa, pakkosiirtolaisuudessa Baabelissa ja uuden testamentin puolella heidät lopulta hajoitettiin ympäri maailmaa. He joutuivat kärsimään natsien keskitysleireillä paljon pahempia asioita kuin suomaliset 300 vuotta sitten.
        Jeesus sanoikin heistä: "Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana." (Matt.15:8)

        Joten ei silloin ihme jos suomalaisetkin ovat kärsineet siitä, että ovat palvoneet Jumalaa vain huulillaan. Mutta aivan samoin kuin Jumala armossaan on johdattanut israelilaisia monien vaikeiden aikojen halki, Hän on johdattanut myös suomalaiset läpi kärsimysten ajat.
        Vaikka Suomen kansalla on ollut kärsimyksiä, niin vielä pahemmin asiat olisivat varmasti olleet, jos kansa olisi kokonaan luopunut Jumalasta.
        Usko antaa aina paremman perustan ja lähtökohdan elämälle kuin ei-usko.

        #Usko antaa aina paremman perustan ja lähtökohdan elämälle kuin ei-usko.#
        Millä perusteella osoittamasi tyhmistyminen on parempi perusta elämälle?


    • Porinpojka

      Kun puhutaan ajoista, menneestä ja tulevasta, niin uskon että koska Jumala on ajan yläpuolella iäsyydessä, niin Hänelle kaikki ihmisten ajat ovat "nyt aikaa" Hän siis näkee eilisen tämän päivän ja huomisen "nykyhetkenä" tämä pitää mielestäni ottaa huomioo tälläisistä asioista puhettaessa.

      Jeesus sanoi:
      "4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
      7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
      8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua."

      Eli kaikki tapahtumat Jeesuksen ylösnousemisesta tähän päivään on ollut synnytystuskien alkua. Raamattu kertoo että vielä tulee aika joka on järkyttävämpi mitä ihmiset ovat ikinä kokeneet.

      "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin".

      "24 Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
      25 ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät.
      26 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella."

      Eli "lihan" näkökulmasta pahin taitaa olla vielä edessä.
      Uskon kuitenkin että hengellisesti se on ihmisille hyvää aikaa ja monilta riisutaan "liha" hengensilmien päältä.

      Muutenkin kun puhutaan kuolemasta ja kärsimyksestä yms. Pitää muistaa että Jumala on Henki ja Henki on elämä ja Jumala on henkien Isä.
      Inhimillisesti kun katsoo kuolemaa ja kärsimystä on sitä vaikea hyväksyä ja ymmärtää jne.
      Mutta jos vajavaisellakin ymmärryksellään pyrkii ymmärtämään sitä Jumalan "näkökulmasta" jolle kaikki on mahdollista ja joka on Kaikkivaltias, niin mitkään inhimmilisesti ylivoimaset asiat, eivät tunnu enää niin ylivoimaisilta.
      Saa luottaa siihen että tapahtuipa mitä tahansa, Hänellä on kaikki hallussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1778
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1251
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe