Pakkohoito on hyväksi

psykiatri-

Tällä palstalla esiintyvä pakkohoidon vastustaminen johtuu harhaisuudesta.
Harhaiset potilaat ovat luulleet kokeneensa hoidon aikana kauheuksia ja oikeuksien riistoa. Tosiassa heitä on yritetty auttaa kaikin tavoin.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutkittuko

      Mistä sinä sen tiedät?
      Luulatvasti tuo totta useimmissa tapauksissa, mutta ei ehkä kaikissa. Virheitä sattuu ja kiireiselle ja yli-itsetuntoiselle lääkärille vielä useammin? Psykiatria ei ole mikään eksakti tiede.

      Olet naiivi, jos uskot kuten kirjoitit.

      • Ainahan sitä voi paskaa jauhaa...


      • Jatkettakoon vielä, että näinä päiinä, kun joku mainitsee pakkohoidon, niin minua alkaa jostain syystä huvittamaan.


      • No_fun

        Mitäs huvittavaa pakkohoidossa on? Et ilmeisestikään ole itse kokenut?


      • No_fun kirjoitti:

        Mitäs huvittavaa pakkohoidossa on? Et ilmeisestikään ole itse kokenut?

        Kun homot vainoaa ja yrittää raiskata mua perCC.


    • OPM

      Muutamat oikeusasiamiehen ratkaisut puhuvat kyllä selvää kieltä että Suomessa on 2000-luvulla tapahtunut aivan selvää lainvastaistaista kohtelua monessakin eri mielisairaalassa. Mielestäni selvä lainvastainen pakkokeinojen käyttö tai lainvastainen toiminta on selvää oikeuksien riistoa.

      Ja kuinkahan edes tietää että alasti eristäminen kiellettiin Suomessa vasta 2000-luvun alussa.

      Ja jos oikein haetaan ääriesimerkkiä niin otetaan Jorvi, virolainen entinen hoitaja ja seksuaalirikostuomio. Tällä jo päästääkin siihen että jotkut potilaat ovat oikeasti kokeneet kauheuksia ja oikeuksien riistoa.

      Voisikohan provonimimerkki psykiatri sitten perustella että millähän tavalla tuotakin tyttöä hoidossa oikeasti autettiin tuon virolaisen hoitajan taholta.

      Nämä ovat ääriesimerkkejä mutta aivan yhtä kärkeviä väittämiä ja yleistyksiä kuin väittää että psykiatrian vastustaminen johtuisi muka vain harhoista. Harhainen ihminenkin pystyy kokemaan muutakin kuin harhoja, esimerkiksi nöyryytystä, henkistä väkivaltaa, pelkoa jne. Kaikki ei vain johdu harhoista. Psykiatriassa on tapahtunut epäasiallista, epäoikeudenmukaista ja jopa lainvastaista kohtelua jossakin mitassa. Onhan ihan loogista että tällaisen kohtelun kohteeksi joutuneet asiasta tällaisilla palstoilla kirjoittelevat. Itse en tiedä että kumpi loppujen lopuksi on "harhaisempaa". Pakkohoidon vastustaminen vai nimimerkeillä provoilu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      330
      11091
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      54
      2272
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      164
      1859
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1354
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1349
    Aihe