Nortonin vaihto koneelta toiselle

troijanhevonen

Ostin vuosi sitten Symantecilta Nortonin virusohjelman kahdeksi vuodeksi. Muistaakseni sen pitäisi toimia useammalla koneella mutten ole koskaan käyttänyt sitä kuin yhdellä koneella. Nyt oma läppärini meni rikki ja aikomus on ostaa uusi. Nortonia on vielä jäljellä, ja mietin mitenköhän sen saa siirretyksi uudelle koneelle?

14

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asennat sen täältä: https://fi.norton.com/downloads

      Ja aktivoit Nortonin mukana tulleella lisenssikoodilla. Jatkossa kannattaa ottaa ilmainen virustorjunta käyttöön niin ei mene rahaa turhaan hukkaan vuosittain.

      • troijanhevonen

        Mikä on paras ilmainen virustorjunta? Uusissa koneissa on yleensä norton joten se pitää ilmeisesti ensin poistaa ennen uuden asentamista? Itsellä on aina ollut nor ton joten en tiedä ilmaisten virus ohjelmien laadusta. .


      • troijanhevonen kirjoitti:

        Mikä on paras ilmainen virustorjunta? Uusissa koneissa on yleensä norton joten se pitää ilmeisesti ensin poistaa ennen uuden asentamista? Itsellä on aina ollut nor ton joten en tiedä ilmaisten virus ohjelmien laadusta. .

        Windows 8 versiossa riittää sen oma Defender ja Windows Vistasta 7 versioon Panda Cloud free.


      • kerromiksi
        kannyman kirjoitti:

        Windows 8 versiossa riittää sen oma Defender ja Windows Vistasta 7 versioon Panda Cloud free.

        Miksei seiskassa riitä Microsoft Security Essentials, vaikka se on sama asia kuin Windows Defender?


      • hhhhhhkkkkkk
        kerromiksi kirjoitti:

        Miksei seiskassa riitä Microsoft Security Essentials, vaikka se on sama asia kuin Windows Defender?

        Kyllä se riittää jos on ohjelmat ajantasalla etkä hölmöile. Lisäksi voi asentaa vielä Malwarebytesin free version koneelle lisäturvaksi. Sillä voi suorittaa tarkastuksia silloin kun huvittaa ja se löytääkin jotain. Jos asennat Malwarebytesin koneelle, muista ottaa ruksi pois kokeiluversion kohdalta.


      • kerromiksi kirjoitti:

        Miksei seiskassa riitä Microsoft Security Essentials, vaikka se on sama asia kuin Windows Defender?

        Defender on kehittyneempi.


      • Minimerkki
        kannyman kirjoitti:

        Defender on kehittyneempi.

        Miten se voi olla kehittyneempi kun käyttää samoja tunnisteita MSE:n kanssa ja toimii täsmälleen samalla tavalla?



      • Minimerkki kirjoitti:

        Miten se voi olla kehittyneempi kun käyttää samoja tunnisteita MSE:n kanssa ja toimii täsmälleen samalla tavalla?

        Se on suunniteltu Windows 8 versiolle kun taas Defender Windows XP, Vista ja 7. Muutoksia on siis tapahtunut siinä.


      • 9091090
        kannyman kirjoitti:

        Se on suunniteltu Windows 8 versiolle kun taas Defender Windows XP, Vista ja 7. Muutoksia on siis tapahtunut siinä.

        Mitä muutoksia? Miten ne vaikuttavat tietoturvaan?


    • jos siinä on 3 lisessiä niin siitä vaan uuteen koneeseen, yleensä norton antaa käyttää ylimääräiseenkin koneeseen asennettua ohjelmaa jonkin aikaa ja jonkun ajan päästä loppuu siitä koneesta norton joka on ensin asennettu, sii pitäisi onnistua vaihti i lesensiin ohjelmassakin


    • ifdjvid

      Voit vapauttaa, tarvittaessa, rikkoontuneen koneen lisenssin kun luot ja kirjaudut tunnuksilla symantecin sivuille

    • Minulla oli vuoden Norton kolmessa koneessa, joista yhtä (xp) en käyttänyt ja harmitti että tuli siihenkin asennettua kun sitä ei enää edes avata. Ostin syksyllä uuden koneen ja koitin huvikseni asentaa myös siihen. No asennusyritykseni kysyi, haluanko jatkaa poistamalla sen jostain listan koneista. No halusinhan minä, ja pukkaamalla valinnan Norton siirtyi tähän uuteen - ei tarvinnut edes vanhaa rotiskoa käynnistää.
      Olin iloisesti yllättynyt vaihdon helppoudesta. Eli Norton on jo huomioinut sen, että koneita voidaan vaihtaa kesken lisenssijakson.
      Kyllä ne on viisaita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe