Parannutte kun luette kirjan "Ihmisyyden rajalla",

Annetaan-Parantumistakuu

kirjoittaja V E Frankl.

Annetaan parantumistakuu, kun ymmärrette mitä luette ja teette
kuten kirja opastaa.
Eikä tartte mitään myrkkyjä.

Helppoa kuin heinänteko.

12

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TottaJupiset

      Tuon on samalla myös varmasti halvin paranemiskonsti. Ja eniten tuosta hyötyy
      ns. masentunut.

    • "kun ymmärrätte mitä luette": kuulostaa paskapuheelta.

    • tarkempaatietoa

      Kuka ja mikä tuo kirjoittaja on?

      Ja kustantaja sekä minä vuona oli ensipainos ja missä?

    • Etsinitsetässänämä

      Kirjoitta syntyi 1905 ja kuoli 1997.

      Ihmisyyden rajalla (saks. Ein Psycholog erlebt das Konzentrationslager) on Viktor Franklin kirjoittama omaelämäkerrallinen teos vankeudesta keskitysleirillä ja logoterapian peruskäsitteistä. Alkuperäinen teos julkaistiin vuonna 1946, ja sen uusittu ja laajennettu versio on ...trotzdem Ja zum Leben sagen: Ein Psychologe erlebt das Konzentrationslager.

      Kirja on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa Frankl kertoo kokemuksiaan keskitysleiristä – leirille kuljetuksesta aina vapautumisen jälkeiseen aikaan – ja psykologisia havaintoja vangeista ja vartijoista. Frankl pohtii kirjassaan mikä sai jotkut ihmisen selviytymään keskitysleirin oloissa paremmin kuin toiset. Hän päätyi tulokseen, että ratkaisevaa oli pystyikö ihminen löytämään tarkoituksen elämälleen. Näiden kokemusten pohjalta Frankl kehitti uuden psykologisen ja psykiatrisen ajattelun teorian: logoterapian. Sen keskeisiä ajatuksia ovat elämälle motivaation löytämisen tärkeys, sekä ihmisen luovuttamaton, perimmäinen valinnanvapaus kaikissa olosuhteissa: vapaus valita oma suhteutumisensa olosuhteisiin.

      Toisessa osassa Frankl selvittää lyhyesti logoterapian keskeisiä käsitteitä, kuten eksistentiaalinen turhauma ja tyhjiö, noogeeninen neuroosi, noo-dynamiikka, sekä elämän, rakkauden ja kärsimisen tarkoituksia.


      Kaukaa ainakin tuo aihe on, mutta en kommentoi kirjan huyötyjä kun en tunne tarkemmin.

    • Etsinitsetä

      Kirjoitta syntyi 1905 ja kuoli 1997.

      Ihmisyyden rajalla (saks. Ein Psycholog erlebt das Konzentrationslager) on Viktor Franklin kirjoittama omaelämäkerrallinen teos vankeudesta keskitysleirillä ja logoterapian peruskäsitteistä. Alkuperäinen teos julkaistiin vuonna 1946, ja sen uusittu ja laajennettu versio on ...trotzdem Ja zum Leben sagen: Ein Psychologe erlebt das Konzentrationslager.
      Kirja on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa Frankl kertoo kokemuksiaan keskitysleiristä – leirille kuljetuksesta aina vapautumisen jälkeiseen aikaan – ja psykologisia havaintoja vangeista ja vartijoista. Frankl pohtii kirjassaan mikä sai jotkut ihmisen selviytymään keskitysleirin oloissa paremmin kuin toiset. Hän päätyi tulokseen, että ratkaisevaa oli pystyikö ihminen löytämään tarkoituksen elämälleen. Näiden kokemusten pohjalta Frankl kehitti uuden psykologisen ja psykiatrisen ajattelun teorian: logoterapian. Sen keskeisiä ajatuksia ovat elämälle motivaation löytämisen tärkeys, sekä ihmisen luovuttamaton, perimmäinen valinnanvapaus kaikissa olosuhteissa: vapaus valita oma suhteutumisensa olosuhteisiin.

      Toisessa osassa Frankl selvittää lyhyesti logoterapian keskeisiä käsitteitä, kuten eksistentiaalinen turhauma ja tyhjiö, noogeeninen neuroosi, noo-dynamiikka, sekä elämän, rakkauden ja kärsimisen tarkoituksia.


      Kaukaa ainakin tuo aihe on, mutta en kommentoi kirjan huyötyjä kun en tunne tarkemmin.

      • Huoh, keskitysleirit ovat niin masentava aihe, etteivät houkuttele lukemaan.


      • Lähempää-kuin

        arvaatkaan.
        Ei kannattaisi kommentoida jos ei tunne asiaa ollenkaan.
        Minä kirjan monta kertaa lukeneena ja masentuneita seuratessa, asiantuntijoiden kanssa keskustellessa, olen tullut myös siihen johtopäätökseen että kirja on erittäin terapeuttinen, kenelle tahansa.
        Lisäksi V Frankl hoiti koko elämänsä masentuneita, psykoottisia, neuroottisia etc tapauksia. Hän oli myös 2-kertainen tohtori ja professori, neurologia ja psykiatria, joten taitaa kaverilla piisata tavaraa kun kesti vielä 4 eri keskitysleiriä, vaikka menettikin koko omaisensa siellä.
        Jossakin nykyisessä tiedossa mainitaan että Frankl meinas tehdä itsemurhan päästyään vapaaksi keskitysleiristä. Onneksi ei tehnyt. Veikkaan että tuo kokemus syventää hänen viisauttaan aiheessa.

        Tuo kirja on viisain kirja mitä minä olen lukenut. Kirja on erittäin helppolukuinen, 1-osassa. 2.osa on vähän teoriaa, jos on kiinnostunut aiheesta. Kirjan 1-osa on n.100 sivua.


    • Perusteluja

      Onko tullut luettua hänen muita teoksiaan, jos niin miksi ehdotatte tuota?

      Kuka on teille suositellut kirjaa? ja juuri tätä.

      • Esim-minä

        olen lukenut kaikki Frankl'in suomennetut kirjat. Tuo on lyhin ja ytimekkäin hänen teoksistaan. sanovat sitä mylös hänen pääteoksekseen...

        En tarvitse muita suosittelemaan kirjoja jotka olen itse lukenut..


      • saturnoija
        Esim-minä kirjoitti:

        olen lukenut kaikki Frankl'in suomennetut kirjat. Tuo on lyhin ja ytimekkäin hänen teoksistaan. sanovat sitä mylös hänen pääteoksekseen...

        En tarvitse muita suosittelemaan kirjoja jotka olen itse lukenut..

        pysy hoidossa ja sairaana, älä leiki hoitajaa....


    • etolle

      Jo tuollainen asenne ja otsikointi on tietysti provosoiva. Joku lukee teoksen ja saa tästä uusia virikkeitä. Toinen ihminen ei ole siinä tilassa että jksaisi kirjaa lukea.

      Kreationismiin tukeutuvat ihmiset saattavat kirjoittaa; lue se kirja niin parannut, vieläpä ilman lääkkeitä. Näin jos kirja tukee omia ajatuksia.

      Ekchart Tollen kirjaa Läsnäolon voima on kehuttu erittäin voimauttavaksi teokseksi. Halpa tilattunakin. Tuon tilaan, vaikka on se kirjastoissakin.

    • sairashoitaasairaita

      Miksi juuri tätä kirjaa suosittelet, häneltähän on käännetty Suomeksi kymmenkunta.
      Olis myös hyvä kertoa tarkemmin mitä ja miksi suosittele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe