Parannutte kun luette kirjan "Ihmisyyden rajalla",

Annetaan-Parantumistakuu

kirjoittaja V E Frankl.

Annetaan parantumistakuu, kun ymmärrette mitä luette ja teette
kuten kirja opastaa.
Eikä tartte mitään myrkkyjä.

Helppoa kuin heinänteko.

12

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TottaJupiset

      Tuon on samalla myös varmasti halvin paranemiskonsti. Ja eniten tuosta hyötyy
      ns. masentunut.

    • "kun ymmärrätte mitä luette": kuulostaa paskapuheelta.

    • tarkempaatietoa

      Kuka ja mikä tuo kirjoittaja on?

      Ja kustantaja sekä minä vuona oli ensipainos ja missä?

    • Etsinitsetässänämä

      Kirjoitta syntyi 1905 ja kuoli 1997.

      Ihmisyyden rajalla (saks. Ein Psycholog erlebt das Konzentrationslager) on Viktor Franklin kirjoittama omaelämäkerrallinen teos vankeudesta keskitysleirillä ja logoterapian peruskäsitteistä. Alkuperäinen teos julkaistiin vuonna 1946, ja sen uusittu ja laajennettu versio on ...trotzdem Ja zum Leben sagen: Ein Psychologe erlebt das Konzentrationslager.

      Kirja on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa Frankl kertoo kokemuksiaan keskitysleiristä – leirille kuljetuksesta aina vapautumisen jälkeiseen aikaan – ja psykologisia havaintoja vangeista ja vartijoista. Frankl pohtii kirjassaan mikä sai jotkut ihmisen selviytymään keskitysleirin oloissa paremmin kuin toiset. Hän päätyi tulokseen, että ratkaisevaa oli pystyikö ihminen löytämään tarkoituksen elämälleen. Näiden kokemusten pohjalta Frankl kehitti uuden psykologisen ja psykiatrisen ajattelun teorian: logoterapian. Sen keskeisiä ajatuksia ovat elämälle motivaation löytämisen tärkeys, sekä ihmisen luovuttamaton, perimmäinen valinnanvapaus kaikissa olosuhteissa: vapaus valita oma suhteutumisensa olosuhteisiin.

      Toisessa osassa Frankl selvittää lyhyesti logoterapian keskeisiä käsitteitä, kuten eksistentiaalinen turhauma ja tyhjiö, noogeeninen neuroosi, noo-dynamiikka, sekä elämän, rakkauden ja kärsimisen tarkoituksia.


      Kaukaa ainakin tuo aihe on, mutta en kommentoi kirjan huyötyjä kun en tunne tarkemmin.

    • Etsinitsetä

      Kirjoitta syntyi 1905 ja kuoli 1997.

      Ihmisyyden rajalla (saks. Ein Psycholog erlebt das Konzentrationslager) on Viktor Franklin kirjoittama omaelämäkerrallinen teos vankeudesta keskitysleirillä ja logoterapian peruskäsitteistä. Alkuperäinen teos julkaistiin vuonna 1946, ja sen uusittu ja laajennettu versio on ...trotzdem Ja zum Leben sagen: Ein Psychologe erlebt das Konzentrationslager.
      Kirja on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa Frankl kertoo kokemuksiaan keskitysleiristä – leirille kuljetuksesta aina vapautumisen jälkeiseen aikaan – ja psykologisia havaintoja vangeista ja vartijoista. Frankl pohtii kirjassaan mikä sai jotkut ihmisen selviytymään keskitysleirin oloissa paremmin kuin toiset. Hän päätyi tulokseen, että ratkaisevaa oli pystyikö ihminen löytämään tarkoituksen elämälleen. Näiden kokemusten pohjalta Frankl kehitti uuden psykologisen ja psykiatrisen ajattelun teorian: logoterapian. Sen keskeisiä ajatuksia ovat elämälle motivaation löytämisen tärkeys, sekä ihmisen luovuttamaton, perimmäinen valinnanvapaus kaikissa olosuhteissa: vapaus valita oma suhteutumisensa olosuhteisiin.

      Toisessa osassa Frankl selvittää lyhyesti logoterapian keskeisiä käsitteitä, kuten eksistentiaalinen turhauma ja tyhjiö, noogeeninen neuroosi, noo-dynamiikka, sekä elämän, rakkauden ja kärsimisen tarkoituksia.


      Kaukaa ainakin tuo aihe on, mutta en kommentoi kirjan huyötyjä kun en tunne tarkemmin.

      • Huoh, keskitysleirit ovat niin masentava aihe, etteivät houkuttele lukemaan.


      • Lähempää-kuin

        arvaatkaan.
        Ei kannattaisi kommentoida jos ei tunne asiaa ollenkaan.
        Minä kirjan monta kertaa lukeneena ja masentuneita seuratessa, asiantuntijoiden kanssa keskustellessa, olen tullut myös siihen johtopäätökseen että kirja on erittäin terapeuttinen, kenelle tahansa.
        Lisäksi V Frankl hoiti koko elämänsä masentuneita, psykoottisia, neuroottisia etc tapauksia. Hän oli myös 2-kertainen tohtori ja professori, neurologia ja psykiatria, joten taitaa kaverilla piisata tavaraa kun kesti vielä 4 eri keskitysleiriä, vaikka menettikin koko omaisensa siellä.
        Jossakin nykyisessä tiedossa mainitaan että Frankl meinas tehdä itsemurhan päästyään vapaaksi keskitysleiristä. Onneksi ei tehnyt. Veikkaan että tuo kokemus syventää hänen viisauttaan aiheessa.

        Tuo kirja on viisain kirja mitä minä olen lukenut. Kirja on erittäin helppolukuinen, 1-osassa. 2.osa on vähän teoriaa, jos on kiinnostunut aiheesta. Kirjan 1-osa on n.100 sivua.


    • Perusteluja

      Onko tullut luettua hänen muita teoksiaan, jos niin miksi ehdotatte tuota?

      Kuka on teille suositellut kirjaa? ja juuri tätä.

      • Esim-minä

        olen lukenut kaikki Frankl'in suomennetut kirjat. Tuo on lyhin ja ytimekkäin hänen teoksistaan. sanovat sitä mylös hänen pääteoksekseen...

        En tarvitse muita suosittelemaan kirjoja jotka olen itse lukenut..


      • saturnoija
        Esim-minä kirjoitti:

        olen lukenut kaikki Frankl'in suomennetut kirjat. Tuo on lyhin ja ytimekkäin hänen teoksistaan. sanovat sitä mylös hänen pääteoksekseen...

        En tarvitse muita suosittelemaan kirjoja jotka olen itse lukenut..

        pysy hoidossa ja sairaana, älä leiki hoitajaa....


    • etolle

      Jo tuollainen asenne ja otsikointi on tietysti provosoiva. Joku lukee teoksen ja saa tästä uusia virikkeitä. Toinen ihminen ei ole siinä tilassa että jksaisi kirjaa lukea.

      Kreationismiin tukeutuvat ihmiset saattavat kirjoittaa; lue se kirja niin parannut, vieläpä ilman lääkkeitä. Näin jos kirja tukee omia ajatuksia.

      Ekchart Tollen kirjaa Läsnäolon voima on kehuttu erittäin voimauttavaksi teokseksi. Halpa tilattunakin. Tuon tilaan, vaikka on se kirjastoissakin.

    • sairashoitaasairaita

      Miksi juuri tätä kirjaa suosittelet, häneltähän on käännetty Suomeksi kymmenkunta.
      Olis myös hyvä kertoa tarkemmin mitä ja miksi suosittele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      170
      3400
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1595
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe