Sibbe Sibelius kunniaan!

MrJuha82outolintu

Jean "Sibbe" Sibelius kunniaan.
Selkeät sävelet, suuret linjat ja herkkyys ja tarvittaessa omintakeisia ratkaisuja.

Paras.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talespinnin

      Ei ainakaan tuota Keski-Euroopan klassista aina jaksa kuunnella kun se on niin hemmetin matemaattista ja ennalta-arvattavaa. Tuntuu että muotoseikat sisältöä tärkeämpi asia siellä suunnassa.
      Kyllä Sibeliuksesta voidaan olla ylpeitä. Hakkaa Kaikki Keski - Euroopan muotoseikkailijat.

    • G.Ran

      Niin,kyllä Sibeliuksen luova kyky kiistattomasti on merkittävimpiä koko teollisen yhteiskunnan muotoutumisen ajalta.
      Hevosen ja höyryvoiman ajalla syntynyt Sibelius eli nähdäkseen sähkön ja polttomoottorin voittokulun.
      Miten loistokkaalla tavalla hän havainnoikaan elinympäristönsä dynamiikkaa,varhaisista töistä aina viimeisiin!

      • MrJuha82outolintu

        JA sitten täytyy kehua myös muun musatyylin suomalaisia suuria nimiä, kuten Juice, K.Röyhkä, Hector, Kassu Halonen, A.Raninen, Mårtenson, R.Lehtinen ja vaikkapa bändi nimeltään Hassisen kone, joka edustaa mulle semmosta uuden aallon ja taiderokin suuntausta ja missään tapauksessa ei voi unohtaa progebändejämme kuten Tabula rasa ja Wigwam.
        Dingon porukka teki suuria biisejä, sillä sävellykset olivat melankolisia ja hakivat aika suuria linjoja paikoin.
        Kolmas nainen aikuisrokin pioneeri, jolla tasaisen tappavaa matskua ja osasivat myös yllättää.

        Ei sovi unohtaa YUP;ta ja CMX;ää, jotka mun kirjoissani maailman parhaimpia yhtyeitä.

        Musiikissa hyvyys ei johdukaan siitä, mitä genreä se edustaa.
        Moni väittää, että klassinen on parasta, koska se on haastavinta, mutta esim jazz on haastavaa, samoin proge.
        Punk on helpomaa, mut sekin omalla tavallaan vaikeaa kuten rockn roll, koska ne on niin helppoja ollakseen vaikeita.
        Niihin on vaikea keksiä mitään uutta.
        Olen aina pitäny jenkki-brittirokkia kaupallisen kuuloisena ja kornina, jossa vokaaleja vain huudetaan.
        Ja nykypop on niin pinnallista ja muovimaista.


      • Toisinsanoen

        Niin no,jazz on haastavaa sikäli,että siitä on vaikea löytää mitään yleisiä musiikillisia arvoja.
        Ja proge pyrkii sinne,missä muut jo ovat.


      • 051240
        Toisinsanoen kirjoitti:

        Niin no,jazz on haastavaa sikäli,että siitä on vaikea löytää mitään yleisiä musiikillisia arvoja.
        Ja proge pyrkii sinne,missä muut jo ovat.

        Ai, että ei olis musiikillisia arvoja????

        Trio toykeat [ 1995]Jazzlantis 5. Banana republic
        https://www.youtube.com/watch?v=YM9iehck940


    • MrJuha82outolintu

      Suomenkielestä on hyötyä musiikissa.
      Jotenki kaikki enkunkieliset biisit muistuttavat jollain tapaa toisiaan, ainakin nämä rokkibiisit.
      En pysty kuuntelemaan kovin hyvin.

    • I-pod-Idiot

      Enimmäkseen kyllä. "öinen ratsastus ja auringon nousu"ei ole vielä avautunut.

    • 051240
    • aina_kunnioitettu

      Ainahan Sibeliuksen musiikkia on kunnioitettu. Vai onko joskus ollut aika, jolloin ei?

    • Aikojensaatto

      Sibelius yritti opettaa neandertalilaisille nuotinnusta. Kajanus oppi nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe