Ihmisellä ei ole voimaa pysyä suhteessa. Kaikkea on liikaa: hyödykkeitä, rientoja, mutta ainoa arvokas asia, millä on oikeasti elämässä mitään arvoa, jää huomiomatta. Tämä ainoa arvokas asia elämässä on Perhe, lapset, aviomies.
Suhteen lopettaminen on lyhytnäköistä, kypsymätöntä, vastuun pakoa. Suhteen lopettaminen tuo epäonnea. Se on rikollista ja ala-arvoista. Se on oman hyödyn tavoittelua, keinottelua, anteeksiantamatonta.
Ongelmat pitää hoitaa yhdessä. Jos suhde loppuu ja perhe, niin kaikki muu on yhtä tyhjää ja halpaa. Pyhyys lopuu ja omasta elämästä tulee ala-arvoista ja mitätöntä pettämistä, valehtelua, pekenemista. Ihmisellä ei ole arvoa enää.
Suhde loppuu vain luonnolliseen kuolemaan
8
112
Vastaukset
- hohhoijakkaa
Sinäkö taas höpötyksinesi :D
- Puhupukille
On olemassa valitettavan paljon suhteita, jotka loppuvat vasta toisen kuolemaan mutta joiden olisi pitänyt päättyä kauan aikaa sitten, jotta myös paha olo joko molemmilta tai vain toiselta olisi myös poistunut. Ts. valehdella voi toisinkin päin eikä se ole yhtään sen parempi, viisaampi tai oikeudenmukaisempi vaihtoehto. Päinvastoin.
- leskeys
Ihmiset lopettavat suhteen liian nopeasti. Ei jakseta tutustua. Luullaan,että jossakin on se suurempi ihastus. Sitä etsitään,vaikka se on vierellä. Ei nähdä metsää puilta. Olin 20 vuotta miehen kanssa. Siihen mahtui paljon kaikenlaista. Kun menimme avioliittoon 11 vuoden seurustelun jälkeen,se oli sinetti. Lupaus yhdessäolemisesta,kunnioitus toista kohtaan. Näin teimme. Elämä on silloin mielekästä,kun on vierellä kulkeva,huonot ja hyvät päivät kestävä puoliso. Toimin mieheni omaishoitajana,kun hän sairastui vakavasti. Halusin ehdottomasti hänet kotiin. Kun hän nukkui pois.minusta meni puolet mukana. Tai,niin silloin tuntui.
Nyt kun aikaa on kulunut,olen eheytynyt ja löytänyt uuden ihastuksen. Hän on karismaattinen ja luonteemme sopivat yhteen. En ikinä uskonut näin käyvän. En voi uskoa,että kohdalleni sattuisi vielä mielenkiintoinen ja hurmaava persoona. Otan rauhallisesti ja katson mitä tuleman pitää. Jos mies osoittaa minua kohtaan edelleen kiinnostusta,olen valmis hänelle. Näin luulen,että elämässä on tarkoitus edetä.Asiat vain tapahtuvat. - turhaa_mussuttamista
Aika pahaa yleistämistä. Olisitko itse loppuelämän huonossa suhteessa tai avioliitossa?!? Hyvin tekopyhää ajatella, kaikki ongelmat hoidetaan yhdessä ja ollaan loppu elämä yhdessä. Pelkkä rakkaus ei vaan riitä. Jotkut asiat ei vain ole korjattavissa...
- EroVoiOllaSiunaus
Unohdat nyt sen, että kaikki suhteet eivät ole mitään tasapainoisia ja onnellisia suhteita.
Entä jos suhde tuottaa enemmän tuhoa ja onnettomuutta kuin onnea? Pitäisikö naisen jäädä suhteeseen, vaikka mies pettäisi, hakkaisi ja juopottelisi? Tai entä jos huomataan, että halutaankin ihan erilaisia asioita elämältä?- erovoiollauudenalku
"Pitäisikö naisen jäädä suhteeseen, vaikka mies pettäisi, ja juopottelisi?" No ei pidä jäädä, omaa elämää pitää opetella elämään ilman kuormitusta! Ymmärrystä ei tipu ko. tilanteessa!
- Jauhapaskaa
Blaa blaa blaa. Kaikenlainen fundamentalismi on pahasta. Niin myös parisuhteen lopettamisen tuomitsemisessakin.
- ojastarotkoon
Älkää viitsikö kärjistää. Ymmärsin aloituksesta, että jos kaikki on kuitenkin hyvin, niin täytyykö silti etsiä sitä jännitystä? Se jännityksen etsiminen on vain joillekin niin sisäänkirjoitettua, etteivät pysty avartumaan, vaan se yksi ja ainoa tunne määrää, kunnes sekin on tylsää ja ,,,, No, huono elämä juopon ja valehtelijan kanssa ei kannata, mutta muutoin saattaa mennä ojasta allikkoon ja ovi on takana suljettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579