IT Alan työt Yhdysvalloissa.

HaaveenaUSA

Noniin. Ajattelin nyt täältä kysäistä vähän apuja kun ei internetin ihmeellisestä maailmasta meinannut oikein paljon tietoa irrota.
Eli tarkoituksena olisi suorittaa Tradenomi (Tietojenkäsittely) Koulutus ja on alkanut tuo Yhdysvaltoihin muutto ja työskentely siellä kiinnostamaan joten löytyykö sieltä IT alan töitä sekä millaista on palkkataso. Ja vielä että kuinka helppoa on saada töitä sieltä näin Suomesta käsin.

4

651

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2-20

Kilpailu USA:n työpaikoista ja H1B-viisumeista on sen verran kovaa että voisi olla viisasta asettaa koulutustavoitteesi korkeammalle, maisterintutkintoon oikeasta yliopistosta.

• Tilasto

Jenkeissä on työllisyysaste tasolla Heikko. Itse asiassa huomattavasti huonompi (58,6 %) kuin jopa Suomessa (69,5 %), joka on Pohjoismaiden heikoin (Ruotsi 74,4 %, Norja 75,8 %, Tanska 72,6 %, Islanti 80,2 %). En nyt lähtisi riskeeraamaan ellet nyt muuten vain halua sinne töihin.

• a-----

Jos jenkkeihin meinaa menna toihin, pitaisi olla vahintaan parin vuoden tyokokemus alalta. Kylla bachelor-tutkinto riittaa, mutta insinoori olisi varmaan parempi kuin tradenomi. Palkoissa on paljon vaihtelua. Mutta jos on siis pari vuotta kokemusta, niin $80000 - $100000 per vuosi. Microsoft, google ja muut huippufirmat maksaa enemman, ehka $150000 ja siita ylospain, kuten myos finanssi-firmat New Yorkissa. Viisumi on kylla varmasti vaikea saada. Kipailijoina intialaiset, kiinalaiset ja venalaiset.

Mistakohan noin tyollisyysluvut tuossa ylla on saatu. Just oli uutisissa, etta tyottomyys on 5,5%. Suomen tyottomyys on paljon korkeampi (tammikuussa 8,8%). Jos aletaan vertaaman software developerin tyottomyytta jenkeissa ja suomessa on ero varmasti paljon suurempi.

• aslfkjsalkf

Niin, USA:ssa se palkkahaitari on paljon, paljon suurempi kuin Suomessa. Jos työnkuva on vaativa ja vastuullinen, niin palkka on todennäköisesti aika hyvä, ainakin yksityisen sektorin työnantajilla. Esim. joku sql-serveristä / tietokannoista vastaava henkilö: n. 100000 dollaria vuodessa ihan realistinen.Toisaalta lomaa ei ole juuri ollenkaan yksityisellä sektorilla (2 viikkoa vuodessa max) ja työntekijä voidaan irtisanoa hyvin helpostikin. Ja USA:ssa on paljon sitä pakollista sosiaalista kanssakäymistä myös siellä työpaikalla, ehkei IT-alalla niin paljon, mutta voi olla että siellä työpaikalla pitää kuitenkin "viihtyä" paljon enemmän kuin 40 tuntia viikossa ellei etätyöpolitiikka ole rennompi....

USA:ssa myös terveydenhuoltoetuudet ovat merkittävä osa palkkaa. Jos joutuu itse ostamaan terveysvakuutuksia tai terveydenhuoltopalveluita, niin se ei sitten todellakaan ole halpaa lystiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      156
      1441
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1160
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      859
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      772
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      58
      658
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      39
      604
    7. 48
      603
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      562
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      542
    Aihe