IT Alan työt Yhdysvalloissa.

HaaveenaUSA

Noniin. Ajattelin nyt täältä kysäistä vähän apuja kun ei internetin ihmeellisestä maailmasta meinannut oikein paljon tietoa irrota.
Eli tarkoituksena olisi suorittaa Tradenomi (Tietojenkäsittely) Koulutus ja on alkanut tuo Yhdysvaltoihin muutto ja työskentely siellä kiinnostamaan joten löytyykö sieltä IT alan töitä sekä millaista on palkkataso. Ja vielä että kuinka helppoa on saada töitä sieltä näin Suomesta käsin.

4

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2-20

Kilpailu USA:n työpaikoista ja H1B-viisumeista on sen verran kovaa että voisi olla viisasta asettaa koulutustavoitteesi korkeammalle, maisterintutkintoon oikeasta yliopistosta.

• Tilasto

Jenkeissä on työllisyysaste tasolla Heikko. Itse asiassa huomattavasti huonompi (58,6 %) kuin jopa Suomessa (69,5 %), joka on Pohjoismaiden heikoin (Ruotsi 74,4 %, Norja 75,8 %, Tanska 72,6 %, Islanti 80,2 %). En nyt lähtisi riskeeraamaan ellet nyt muuten vain halua sinne töihin.

• a-----

Jos jenkkeihin meinaa menna toihin, pitaisi olla vahintaan parin vuoden tyokokemus alalta. Kylla bachelor-tutkinto riittaa, mutta insinoori olisi varmaan parempi kuin tradenomi. Palkoissa on paljon vaihtelua. Mutta jos on siis pari vuotta kokemusta, niin $80000 - $100000 per vuosi. Microsoft, google ja muut huippufirmat maksaa enemman, ehka $150000 ja siita ylospain, kuten myos finanssi-firmat New Yorkissa. Viisumi on kylla varmasti vaikea saada. Kipailijoina intialaiset, kiinalaiset ja venalaiset.

Mistakohan noin tyollisyysluvut tuossa ylla on saatu. Just oli uutisissa, etta tyottomyys on 5,5%. Suomen tyottomyys on paljon korkeampi (tammikuussa 8,8%). Jos aletaan vertaaman software developerin tyottomyytta jenkeissa ja suomessa on ero varmasti paljon suurempi.

• aslfkjsalkf

Niin, USA:ssa se palkkahaitari on paljon, paljon suurempi kuin Suomessa. Jos työnkuva on vaativa ja vastuullinen, niin palkka on todennäköisesti aika hyvä, ainakin yksityisen sektorin työnantajilla. Esim. joku sql-serveristä / tietokannoista vastaava henkilö: n. 100000 dollaria vuodessa ihan realistinen.Toisaalta lomaa ei ole juuri ollenkaan yksityisellä sektorilla (2 viikkoa vuodessa max) ja työntekijä voidaan irtisanoa hyvin helpostikin. Ja USA:ssa on paljon sitä pakollista sosiaalista kanssakäymistä myös siellä työpaikalla, ehkei IT-alalla niin paljon, mutta voi olla että siellä työpaikalla pitää kuitenkin "viihtyä" paljon enemmän kuin 40 tuntia viikossa ellei etätyöpolitiikka ole rennompi....

USA:ssa myös terveydenhuoltoetuudet ovat merkittävä osa palkkaa. Jos joutuu itse ostamaan terveysvakuutuksia tai terveydenhuoltopalveluita, niin se ei sitten todellakaan ole halpaa lystiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 535
      8609
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3698
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2215
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      856
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe