Miksi eroaminen on niin vaikeaa?!

kilttijaressukka

Saa sanoa mielipiteitä ja varmaan haukkujakin tulee. Tilanne siis... Ollaan molemmat yli 30-v. ja yhdessä n. 5 vuotta. Ei lapsia. Minulla vuosia kestänyttä masennusta ja itsehyväksynnän puutetta, joista pääsemässä yli. Ressukka nainen siis.

Suhde alkoi seksisuhteena, se lievitti yksinäisyyttäni. Säälittävää. Hän on hauska ja huomaavainen luonne, nautimme läheisyydestä. Läheisyys, huumori ja miehen iloinen luonne pitää suhteen kasassa.

Mies käyttää vapaa-ajalla reilusti alkoholia, sitä on vaikea hyväksyä. Hän sanoo, että kamalan työn takia on pakko saada pää täyteen kerran viikossa, siitä juomisesta hän ei koskaan luovu.

Olen pohtinut eroa koko suhteen ajan. Mitä se kertoo suhteesta? Hän on jaksanut kuunnella jatkuvia erojuttuja. Hän vain odottaa, että ne menee ohi. Hän on sietänyt kaikenlaista naisilta ja on kaikkien mielestä kiltti. Liianki. Hän on vihjaillut, ettei koskaan saisi minua parempaa. Heikon itsetunnon takia olen minäkin suhteeseen jäänyt.

Tiedän, että itse pitää vaan päättää mitä haluaa ja hyväksyy.

Onko muita, jotka miettii eroa liian kauan? Kertokaa kokemuksia.

4

381

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläsesiitä

Järki sanoo lähde, tunneside sanoo älä lähde. Tämmöistä tämä ihmiselämä on.. roikutaan jossain, ihan kenessä vaan, kunhan jossain :)

• aikaonerota

Kyllä sen sitten tietää kun on aika lähteä!

• ajatuksia

Olen ollut nyt melkein puoli vuotaa sinkkuna kun 7 vuotta kestänyt suhteeni päättyi. Mies oli asiassa aloitteellinen. Meillä oli joku vuosi sitten miehen aloitteesta lyhyt ero (n. viikon) mutta päätettiin palata yhteen. Vaikka mies oli erossa aloitteellinen olin itsekin miettinyt että onko tämä se ihminen jonka kanssa haluan olla vielä 10 vuoden päästä. Tuntui oudolta tajuta että en pysty kuvittelemaan meitä yhdessä. Meillä ei isoja ongelmia ollut, mutta molemmilla oli tyytymättömyttä, mutta eri asioissa. Kun ero sitten tuli, en itkenyt sitä kuin kerran ja sen jälkeen on ollut helppoa. Meilläkään ei ole lapsia, joten asiat oli helppo järjestellä. Eniten ihmetytti oma "kylmyyteni" eron jälkeen. Olin luullut että itkisin ja hajoilisin ym., mutta ei mitään. Olin kai käsitellyt asian valmiiksi.

Olen erosta oppinut että yhdessä ei kannata jatkaa jos ero on jo nostettu esille, silloin on jo jotain oikeasti vialla. Itse en ottanut eroa puheeksi koska pelkäsin yksinäisyyttä ja vaikka ja mitä. Nyt olen paljon onnellisempi kuin pitkään aikaan. Me emme vaan enää tehneet toisiamme onnellisiksi. Uskon että olisit onnellisempi yksin, et sinä sitä eroa muuten miettisi.

• Sisu456

Heippa.
      Mä oon ollut suhteessa nelisen vuotta. Meilläkin suhteen ensimmäiset puoli vuotta oli lähinnä seksiä. Suhteen aluksi mies kohteli mua tosi huonosti, enkä ole vieläkään pystynyt antamaan anteeksi..Viimeiset kaksi vuotta on mennyt todella huonosti, lähinnä vaan tapellaan koko ajan. Hyviäkin hetkiä on, tosin harvoin, ja ne saa aina jatkamaan.
      Mietin eroa lähes päivittäin, mutten siltikään saa aikaiseksi tehdä sitä lopullista päätöstä.
      Suoraan sanottuna mua pelottaa eron jälkeen tuleva yksinäisyys. Ei olekaan enää sitä ihmistä joka jaksaa kuunnella mun turhanpäiväisiä juttuja, edes välillä. Ystävätkin on tässä matkanvarrella jääneet kokonaan.
      En vaan näe meitä yhdessä vanhana, joten todella tyhmää tavallaan tuhlata molempien aikaa tälläisessa huonossa suhteessa. Mut ei se siltikään ole mikään helppo juttu erota. Enpä olisi ennen tätä suhdetta uskonut että tyydyn tälläiseen suhteeseen..
      Mutta uskon kuitenkin että se ero tulee jossain vaiheessa, sitä voi pitkittää vielä vuosillakin mutta jossain vaiheessa se tulee kuitenkin eteen.Siks tuntuu että nyt ois vaan pakko toimia.

Sori sekava kirjoitus!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      113
      1403
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      921
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      746
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      133
      704
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      676
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      565
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      525
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      500
    11. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      101
      485
    12. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      478
    13. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      477
    14. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      468
    15. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      468
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      466
    17. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    18. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52