Miksi eroaminen on niin vaikeaa?!

kilttijaressukka

Saa sanoa mielipiteitä ja varmaan haukkujakin tulee. Tilanne siis... Ollaan molemmat yli 30-v. ja yhdessä n. 5 vuotta. Ei lapsia. Minulla vuosia kestänyttä masennusta ja itsehyväksynnän puutetta, joista pääsemässä yli. Ressukka nainen siis.

Suhde alkoi seksisuhteena, se lievitti yksinäisyyttäni. Säälittävää. Hän on hauska ja huomaavainen luonne, nautimme läheisyydestä. Läheisyys, huumori ja miehen iloinen luonne pitää suhteen kasassa.

Mies käyttää vapaa-ajalla reilusti alkoholia, sitä on vaikea hyväksyä. Hän sanoo, että kamalan työn takia on pakko saada pää täyteen kerran viikossa, siitä juomisesta hän ei koskaan luovu.

Olen pohtinut eroa koko suhteen ajan. Mitä se kertoo suhteesta? Hän on jaksanut kuunnella jatkuvia erojuttuja. Hän vain odottaa, että ne menee ohi. Hän on sietänyt kaikenlaista naisilta ja on kaikkien mielestä kiltti. Liianki. Hän on vihjaillut, ettei koskaan saisi minua parempaa. Heikon itsetunnon takia olen minäkin suhteeseen jäänyt.

Tiedän, että itse pitää vaan päättää mitä haluaa ja hyväksyy.

Onko muita, jotka miettii eroa liian kauan? Kertokaa kokemuksia.

4

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläsesiitä

      Järki sanoo lähde, tunneside sanoo älä lähde. Tämmöistä tämä ihmiselämä on.. roikutaan jossain, ihan kenessä vaan, kunhan jossain :)

    • aikaonerota

      Kyllä sen sitten tietää kun on aika lähteä!

    • ajatuksia

      Olen ollut nyt melkein puoli vuotaa sinkkuna kun 7 vuotta kestänyt suhteeni päättyi. Mies oli asiassa aloitteellinen. Meillä oli joku vuosi sitten miehen aloitteesta lyhyt ero (n. viikon) mutta päätettiin palata yhteen. Vaikka mies oli erossa aloitteellinen olin itsekin miettinyt että onko tämä se ihminen jonka kanssa haluan olla vielä 10 vuoden päästä. Tuntui oudolta tajuta että en pysty kuvittelemaan meitä yhdessä. Meillä ei isoja ongelmia ollut, mutta molemmilla oli tyytymättömyttä, mutta eri asioissa. Kun ero sitten tuli, en itkenyt sitä kuin kerran ja sen jälkeen on ollut helppoa. Meilläkään ei ole lapsia, joten asiat oli helppo järjestellä. Eniten ihmetytti oma "kylmyyteni" eron jälkeen. Olin luullut että itkisin ja hajoilisin ym., mutta ei mitään. Olin kai käsitellyt asian valmiiksi.

      Olen erosta oppinut että yhdessä ei kannata jatkaa jos ero on jo nostettu esille, silloin on jo jotain oikeasti vialla. Itse en ottanut eroa puheeksi koska pelkäsin yksinäisyyttä ja vaikka ja mitä. Nyt olen paljon onnellisempi kuin pitkään aikaan. Me emme vaan enää tehneet toisiamme onnellisiksi. Uskon että olisit onnellisempi yksin, et sinä sitä eroa muuten miettisi.

    • Sisu456

      Heippa.
      Mä oon ollut suhteessa nelisen vuotta. Meilläkin suhteen ensimmäiset puoli vuotta oli lähinnä seksiä. Suhteen aluksi mies kohteli mua tosi huonosti, enkä ole vieläkään pystynyt antamaan anteeksi..Viimeiset kaksi vuotta on mennyt todella huonosti, lähinnä vaan tapellaan koko ajan. Hyviäkin hetkiä on, tosin harvoin, ja ne saa aina jatkamaan.
      Mietin eroa lähes päivittäin, mutten siltikään saa aikaiseksi tehdä sitä lopullista päätöstä.
      Suoraan sanottuna mua pelottaa eron jälkeen tuleva yksinäisyys. Ei olekaan enää sitä ihmistä joka jaksaa kuunnella mun turhanpäiväisiä juttuja, edes välillä. Ystävätkin on tässä matkanvarrella jääneet kokonaan.
      En vaan näe meitä yhdessä vanhana, joten todella tyhmää tavallaan tuhlata molempien aikaa tälläisessa huonossa suhteessa. Mut ei se siltikään ole mikään helppo juttu erota. Enpä olisi ennen tätä suhdetta uskonut että tyydyn tälläiseen suhteeseen..
      Mutta uskon kuitenkin että se ero tulee jossain vaiheessa, sitä voi pitkittää vielä vuosillakin mutta jossain vaiheessa se tulee kuitenkin eteen.Siks tuntuu että nyt ois vaan pakko toimia.

      Sori sekava kirjoitus!:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3155
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2381
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1730
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1573
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1087
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      866
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      811
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      784
    Aihe