Irtisanominen...uusi alku?

Väsytetty

Olen 25-vuotias mies, ja ollut työelämässä nyt lähestulkoon yhtäjaksoisesti 18-vuotiaasta lähtien. Olin viimeisimmässä työsuhteessa noin kaksi vuotta, kunnes minut ja muutama muu firmasta irtisanottiin "tuotannollisista ja taloudellisista syistä", tosiasiassa sen takia ettei pärstä miellyttänyt.

Lähtö omasta toimesta oli käynyt mielessä usein ennen tuota, mutta onneksi jaksoin kärvistellä siinä paskassa ettei tarvinnut ottaa karenssia. Tuon paikan oli jo tuhoon tuominnut täysin epäinhimillinen työnjohto, jolla ei tuntunut olevan hajuakaan todellisuudesta. Itse tein aina hommat huolella ja ahkerasti työajan puitteissa, mutta se ei merkannut mitään. Ylitöihin kiristettiin, ja välillä niistä ei edes maksettu ennen kuin huomautit asiasta. Pekkasia ei koskaan saanut pitää silloin kun itse olisi tarvinnut omien asioiden hoitamiseen, firma päätti pekkaspäivät ennakkoon. Esimies oli täysin osaamaton epeli, joka usein yritti ratkaista ongelmia huutamalla pää punaisena. Työturvallisuutta ja määräyksiä rikottiin ihan surutta, kunhan vaan tuotanto ei kärsi. Pari todella ikävää työtapaturmaa näki näiden takia. Luottamusmies oli pelkkä kauniita puhuva työnjohdon lahjoma pelinappula. Hyviäkin puolia oli, kohtuu hyvä palkka sekä mukavat työkaverit. Huonoja puolia voisi luetella melkein loputtomiin.

Itse olen pikkuhiljaa palautunut tuosta paskasta ja elämä alkaa pikkuhiljaa maistua taas mielekkäälle. Nyt työttömänä on ollut aikaa pitää itsestään huolta esim. kuntoilemalla, ja tekemällä asioita mistä pitää. Uutta työtä haen, ja toivon että käy parempi tuuri seuraavan paikan kanssa. Yleisesti ottaen suomalainen työelämä tuntuu olevan todella sairas paikka.

3

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hemppa85

      Ihan oikein ja hyvä meininki sulla.
      Itsekin tässä nyt neljä vuotta kärvistellyt huonossa työpaikassa. Työ olisi muuten ihan jees (maanrakennusalalla mittamiehenä) ja työporukka on hyvä, mutta firman johto tuntuu tekevän parhaansa, että töissä olisi mahdollisimman ikävää. Huono palkkakaan ei paranna asiaa.

      Se punainen lanka on tekemisestä kadonnut kun saa jatkuvasti kuunnella johdon kiukuttelua, kaikesta saat olla vääntämässä, sovittuja asioita ei pidetä (ellet tajua ottaa niitä paperille nimikirjoitusten kanssa ja laittaa jemmaan tulevaa käyttöä varten) ja ne ukot jotka lähtee eläkkeelle, toteaa ennen lähtemistään että "ei tässä ole enää mitään järkee".

      Itse haen kevään yhteishaussa ammattikorkeaan, pääkaupunkiseudulla tehty hommia nyt 10 vuotta pian ja nyt tekisi hyvää 4-5 vuotta opiskelemassa jossain muualla rak. mestariksi. Rovaniemi, Oulu, vaikka Jyväskylä aivan sama, kunhan vain pääsee hetkeksi veke täältä. Keskittyisi opintoihin, taas saleiluun ja muuhun ja nauttisi uuden oppimisesta.

      Palataan sitten joskus Kehä III:n sisälle, jos palaan.

    • hhegf

      Hyvä draivi sulla! Itse sain just tutkinnon. Toivottavasti työnantaja näkis sen arvon, mitä oon opiskellut. Olis kyllä käyttöä työssäni. Mutta kun ei nähdä... Motivaatio on kyllä hukassa.

    • hyivittumikäala

      Kuulostaa niin tyypilliseltä natsijohtoiselta metallipuljulta. Koko ala kiteytyy hyvin tuohon kuvaukseesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe