Elämänkoululaiset?

tämmöinenseon

Millainen henkilö teille tulee mieleen jolla on "Elämänkoulu" Facebookissa ammatin kohdalla tai keskusteluissa käyttää tuota termiä, kun viitataan omaan koulutukseen?

Itselleni tulee mieleen kouluttamaton, junttimainen ihminen. Viikon paras asia on, kun pääsee vetämään räkäkännit jossain kuppilassa. Inhoaan seksuaalivähemmistöjä ja ulkomaalaisia. Käyttäytyy kuin teini-ikäinen väittelytilanteissa. Jos on nainen niin on hankkinut lapsen nuorella iällä ja on pahasti rupsahtanut. On lähes poikkeuksetta ylipainoinen.

55

6850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermo.menee

      Tai toinen on nää joiden ammatti on hassunhauskasti "kotiäiti" yrityksessä "huusholli". Ja sit tulee niitä vitun vauvanpaskapäivityksiä 7 kertaa päivässä muut turhanpäiväiset "mitähän sitä seuraavaks tekis"- ja "keittäiskö kahvit"-päivityksiä. Hoida sitä kakaraas!

      • 1naaras

        Toi "kotiäiti" jaksaa huvittaa YH,lla.. Miksei voi kirjottaa ihan suoraan elävänsä yhteiskunnan verorahoilla.


      • 1plus3

        Itsellänikin on kavereita (ei tosin kotiäitejä) jotka laittavat viestejä "Pitäisiköhän mennä nyt salille", "Voisi käydä kaupassa" jne... siis miksi kukaan kirjoittaa noin arkisia asioita Facebookiin? Pitäisikö minunkin kirjoittaa joka kerta kun käyn vessassa?


      • 20929

        Jos ajattelette kavereistanne tuolla tavalla niin miksi ylipäänsä olette heidän kavereinaan (myös FB:ssä)?


      • hermo.menee
        20929 kirjoitti:

        Jos ajattelette kavereistanne tuolla tavalla niin miksi ylipäänsä olette heidän kavereinaan (myös FB:ssä)?

        Facebook mahdollistaa kaiken turhankin. Eihän sitä livenä kukaan koko aikaa paskaa jauha, mutta valitettavasti joillakin on liikaa aikaa roikkua facessa ja joku ihmeen pakottava tarve kertoa täysin turhia ja hyödyttömiä asioita. Itse kun lueskelen facen fiidiä, niin joka toisen kohdalla tulee sellainen fiilis, että "mitähän vittua mä tälläkin tiedolla taas teen", kun pirjo-petteri kertoo, että kävin paskalla. Joillakin ihmisillä ei ole vaan elämässään oikeaa sisältöä, ja kun on ihan pakko päivittää jotain.


      • 6plus12
        20929 kirjoitti:

        Jos ajattelette kavereistanne tuolla tavalla niin miksi ylipäänsä olette heidän kavereinaan (myös FB:ssä)?

        Voivathan he olla ihan mukavia livenä, mutta ärsyttäviä Facebookissa. Onneksi en lue Facebookia niin usein.


    • Rähh

      Sellanen joka ei ehkä koskaan ole ollut työelämässä tai ainakin hyvin vähän käynyt töissä elämänsä aikana. Ollaan yhteiskuntaa vastaan ja pidetään työssäkäyviä lampaina ym. Ei oteta huomioon sitä kuitenkaan että kaikki työssä käyvät maksavat näiden herrojen "elämän".

      • pata.ja.kattila

        Elämänkoulu voi tarkoittaa tuota, mutta se voi myös tarkoittaa rankkaa elämää. Kun elämä potkii päähän niin sillä on myös opettava vaikutus. Luulisin tämän olevan se näkemys miten "elämänkoululaiset" itse tilanteensa näkevät, ja tuo sinun näkemys miten muut ihmiset haluavat heidät nähdä.


    • miesyli40

      Ei herätä minussa positiivisia mielikuvia. Mutta toisaalta ajattelen, että ei pidä tehdä liian pitkälle meneviä yleistyksiä ihmisistä yksittäisten asioiden perusteella, eikä muutenkaan.

    • Poistan välittömästi facebookista jokaisen, joka ilmoittaa koulutuksekseen elämänkoulun. Mieleen tulee lähinnä nuo hyvin yksinkertaiset ja agressiiviset sossupummit, jotka sikiää enemmän kuin olisi varaa, lapset heitteillä, viinaa ja huumeita. Ja kaikki ongelmat on yhteiskunnan tai muiden vika. Alhaisia, heikkoja, ruikuttavia paskiaisia.

    • Mies-22v

      Aika lailla sama kuva kuin aloittajalla paitsi että osa lievemmän tason elämänkoululaisista saattaa olla sentään ammattikoulun käynyt ja tehdä jopa jotain duunarin hommia.

    • höhööhöhöhöh

      Sellainen ihminen, joka matkii muita ja kuvittelee olevansa niin cool. Ihankuin joku elämänkoulu ois joku hieno sana ja sitä pitää käyttää, koska muutkin käyttää.

    • 7_3

      Täysin samaa mieltä! :D Oisin voinu itse kirjoittaa saman tekstin :D
      Elämänkoululainen = juntti, ikisinkku, eronnut, omasta tahdosta työtön.. jne...

    • zxcvcxzzz

      Ilmeisesti se uusavuton turhaan koulutettu on parempi?

    • elämämkolu
      • IkisM

        Hemmetin hyvä, ihan kuin joku Juice Leskisen ralli.


      • vielä.pahempi.nolla

        Tuolla tyypillä ei ole paljon varaa mollata 'elämän koulun' käyneitä. Mitä hän itse on saavuttanut?


      • Naisasialooser11

        Tottakai hänellä on varaa. Hän on itse käynyt yliopiston ja hän myöntää olevansa totaalinen häviäjä ja on tehnyt siitä suorastaan taidetta ja on erittäin älykäs ja on saavuttanut nuo loistavat biisit sekä suosiomme.

        Elämän koululainen on vain turhanpäiväinen perusjuntti.


      • jekyll.and.hyde
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        Tottakai hänellä on varaa. Hän on itse käynyt yliopiston ja hän myöntää olevansa totaalinen häviäjä ja on tehnyt siitä suorastaan taidetta ja on erittäin älykäs ja on saavuttanut nuo loistavat biisit sekä suosiomme.

        Elämän koululainen on vain turhanpäiväinen perusjuntti.

        Joku epäili hämistä nalliksi aiemmin. Voisihan se olla mahdollista.


    • IkisM

      "Millainen henkilö teille tulee mieleen jolla on "Elämänkoulu" Facebookissa ammatin kohdalla tai keskusteluissa käyttää tuota termiä, kun viitataan omaan koulutukseen? "

      Jos mies niin valitettavasti tulee mieleen henkilö joka saa p..ua ja jolle useat naiset on vääntäneet jälkeläisiä. Elämänkoulu kertoo sen että vaikka se miten on töppöillyt se aina silti löytää itselleen naisen joka elättää ja pitää huolta, se osaa käyttää sanaa ja nyrkkiä niin että naiset kiihottuu ja kiintyy. Harmittaa tavallaan se että itse ei ole tullut oltua riittävän tyhmä tai viisas elämänkoululaiseksi, moni asia hoituisi paljon helpommin.

    • Elämänkoululainen on mielestäni käynyt enintään peruskoulun ja mahdollisesti sekin on jäänyt kesken.

      Kun sanoo käyneensä elämänkoulun, niin saa itsensä kuulostamaan kovia kokeneelta ja elämän varrella kokemuksien kautta jotain oppineelta.

      Mutta mikäs tuossa, en pidä sitä mitenkään negatiivisena jos tykkää noin koulutuksensa ilmaista. Ihan sama.

    • angry_bird_

      Enpä ole muuten katsellut pahemmin mitä vähäisillä naamakavereillani on ammatteina, jos jotain on. Tiedän kyllä useampien ammatit muutenkin. En ole kyllä omaakaan ammattiani/työpaikkaani laittanut.

      Erään huomasin tosin ilmoittaneen "elämänkoulun" ammatin kohdalle. Hän on nainen ja tiedän kyllä hänen historiansa. Ja ei, se "historia" ei ole sellainen kuin te jotkut tällä palstalla heti visioitte.

      • lihavihatipunen

        Kato perkele, täähän olikin vanha ketju ja olen jo tähän vastannutkin jo. Samoin olisin vastannut nyt.

        Tuolla yhdellä "elämänkoululaisella" on sairaus jota hän ei ole "tilannut" mutta se on laittanut elämän aikanaan uusiksi ja opettanut elämää.


    • ädmister

      Idiootti tulee mieleen.

    • kokoelämä-ätminä

      Olen käynyt elämänkoulun ja peruskoulu jäi kesken. Amista kävin jonkin verran ja armeijan jälkeen menin töihin, pari vuotta harjoittelin ja sain vakipaikan jossa olin 10 vuotta hyvällä palkalla kunnes firma meni konkkaan. Pari vuotta vaeltelin työttömänä mutta nyt olen uudessa duunissa vakipaikka sekin.

    • Mutsispaskaa

      Juntti on omasta mielestäni todella rasistinen käsite sillä itse olen maaseudulta ja voin sanoa, että kaikki maanviljelijät eivät ole elämänkouluja. Voit käyttää esimerkiksi käsitettä homo/ruottalainen sillä molemmat ovat yhtä loukkaavia.
      kiitos.

    • EdesUnissa

      Minä olen hiukan positiivisempi. Elämänkoulun käynyt ihminen katsoo oppineensa elämässään ne sosiaaliset ja ammatilliset taidot joita usealle meistä opetettiin jo koulussa.
      Siis arvioisin että henkilö olisi tasapainoinen, sujut itsensä kanssa ?

      • Sossueioooikeetyö

        Mee töihi sossuämmä


      • Elämänkoulua käyvä ja siitä oppia saava on ehkä pykälää tietoisempi itsestään ja ympäröivästä maailmasta. Se että sellasta lähtee mainostamaan facebookissa tai vastaavassa on aavistuksen ylimielisen kuuloista. Mutta omapahan on asiansa toisaalta, se luo ainakin painetta sille, miten tuon opetuksen toteuttaa. Vrt. Blogisti Minkkinen.


      • Dissident kirjoitti:

        Elämänkoulua käyvä ja siitä oppia saava on ehkä pykälää tietoisempi itsestään ja ympäröivästä maailmasta. Se että sellasta lähtee mainostamaan facebookissa tai vastaavassa on aavistuksen ylimielisen kuuloista. Mutta omapahan on asiansa toisaalta, se luo ainakin painetta sille, miten tuon opetuksen toteuttaa. Vrt. Blogisti Minkkinen.

        Niin ja miks porukka ajattelee, että kävisi vain elämänkoulua? Voihan olla vaikka diblomi-insinööri ja silti käynyt elämänkoulunkin... ei kai elämänkoulu muita pois sulje?


      • Buhahaha
        Dissident kirjoitti:

        Niin ja miks porukka ajattelee, että kävisi vain elämänkoulua? Voihan olla vaikka diblomi-insinööri ja silti käynyt elämänkoulunkin... ei kai elämänkoulu muita pois sulje?

        Yleensä koulutuksesta puhuttassa mainitaan se viimeisin ja korkein koulutus. Jos muuta mainittavaa kun elämänkoulu ei ole, niin hyvin todennäköisesti mitään muuta kouluakaan ei ole. Kaikkihan me olemme elämänkoulun käyneet. Tai käymässä siihen asti kunnes kuolemme. Ei kai se kolme-, neli- tai viisikymppisenäkään lopu?


      • Buhahaha kirjoitti:

        Yleensä koulutuksesta puhuttassa mainitaan se viimeisin ja korkein koulutus. Jos muuta mainittavaa kun elämänkoulu ei ole, niin hyvin todennäköisesti mitään muuta kouluakaan ei ole. Kaikkihan me olemme elämänkoulun käyneet. Tai käymässä siihen asti kunnes kuolemme. Ei kai se kolme-, neli- tai viisikymppisenäkään lopu?

        Joo. Lähinnä mietin, kun porukka tässä keskustelee, että pelkällä elämänkoululla menee..
        Mutta pelkillä ulkoisillakaan koulutuksilla ei ole väliä elämässä, jos ei elämänkoulutusta käy läpi. Ja lisäksi jos ei opi siitä mitään. On niitäkin, mitkä jaksaa hakata päätä seinään kuin kärpänen ikkunaruutuun.


      • Buhahaha
        Dissident kirjoitti:

        Joo. Lähinnä mietin, kun porukka tässä keskustelee, että pelkällä elämänkoululla menee..
        Mutta pelkillä ulkoisillakaan koulutuksilla ei ole väliä elämässä, jos ei elämänkoulutusta käy läpi. Ja lisäksi jos ei opi siitä mitään. On niitäkin, mitkä jaksaa hakata päätä seinään kuin kärpänen ikkunaruutuun.

        ... kuten palstan miesten valtaosa. Huvittavaa onkin, että ketjussa ei juuri elämän koulun läpäisseitä ylistetä, vaikka niitä kuitenkin eniten halutaan...


      • Buhahaha kirjoitti:

        ... kuten palstan miesten valtaosa. Huvittavaa onkin, että ketjussa ei juuri elämän koulun läpäisseitä ylistetä, vaikka niitä kuitenkin eniten halutaan...

        Joo. Elämä ja maailma ei liikoja armahda... Joko opit elämään maailman mukaan ja etsit oman tien, tai sit vänkäät vastaan ja mariset muitten tekemisiä lopun elämää.

        Jokainen saa eväät elämään ja kyse ei ole mitä saat niinkään, kun ennemmin että miten niitä käytät. Joskus pitää aikuistua ja ottaa elämästään vastuu itse. Oikeestaan aika iisiä...


    • öjdgkasgpö

      No kyllähän se hiukan negatiivinen ilmaisu minun silmissäni on.

      En siis sinänsä väheksy kouluttamattomiakaan, he ovat yhtä hyviä ihmisiä kuin muutkin, mutta tuo ilmaisu elämänkoulu on jotenkin vähän öö urpo. Siitähän on väännös elämäm koulu ja elämäm korkea koulu ja niin edelleen

      super atm:n määrittely oli hyvä: Kun sanoo käyneensä elämänkoulun, niin saa itsensä kuulostamaan kovia kokeneelta .

    • elämänkouluonhyväkoulu

      Riippuu ihan siitä mihin hän on päätynyt elämänkoulun pohjalta. Jotkut ovat perustaneet heti yrityksen tai kymmenen ja sitten rikastuneet. Itse tajusin 5 vuoden opintojen jälkeen, että olisin pystynyt opettelemaan tärkeimmät asiat kuukaudessa kotona tai työelämässä. Ainut sivistys mitä koulussa saa on se, että sitä vanhenee samalla kun on vuosia opinnoissa. Se todellinen järki tulee iän ja kokemuksen kautta. Tietoviisaus ei ole järkeä, se on vain tietoa. Tiedolla yksistään ei tee mitään.

      Itse olin kouluelämässä IT-alan mullistuksen aikana ja mulla oli hyvä bisnesidea, johon perustin toiminimen, mutta äidin ja isän painostuksesta tein opinnon valmiiksi, kun samalla muutama luokkakaveri keskeytti opinnot ja laittoi bisnekset pystyyn velkarahalla, kun itse olin valmistunut ja ekassa työpaikassa, niin nämä entiset koulukaverit myivät liikkeensä muutamalla miljoonalla eurolla per mies.

    • No siis facebookin käyttäjä on sellainen, että luulee mielipiteidensä tai asioidensa oikeasti kiinnostavan ketään. Elämänkoulu on vain yksi variaatio asioista joilla halutaan päteä.

    • enolefacessa

      Olisin ensimmäisenä ajatellut, että näin ilmoittava on sarkastinen, ja haluaa antaa itsestään boheemin ja huumorintajuisen miehen kuvan. Toinen vaihtoehto on, että ei vain haluta levitellä itsestä yksityiskohtaisia tietoja, koska onhan laajalti tiedossa se seikka, että kaikki tieto mitä Facebookiin laittaa, rekisteröityy ikuisiksi ajoiksi vieraiden maiden tiedustelujen ja muiden analyytikkojen käyttöön.

      En itse ainakaan vapaaehtoisesti levittelisi itsestäni koko elämääni levälleen ventovieraiden räävittäväksi.

      Vaikka opintoja ja loppututkintoja onkin, saattaisin itsekin merkata "elämänkoulu", jos ylipäätään koskaan profiilia Facebookiin edes koskaan perustaisin.

      En ole halunnut perustaa, koska on niin paljon negatiivista koko facebookin ympärillä.

      Milloin käyttäjien oikeuksia ja yksityisyydensuojaa on poljettu mitenkin, kun "vahingossa" levähti taas kaikki tiedot julkiseksi, vaikka käyttäjä ne yksityisiksi olikin asettanut.

      • enolefacessa

        -koskaan. (Tuli puhelu väliin kun oli kirjoittaminen kesken)


    • Anonyymi

      Minusta ihminen saa tehdä mitä haluaa niin ei tarvitse elänkoulua käuneitä haukkua Itse en tottele valtiota koska minä haluan olla vapaa enkä valtion kone. Eikä robotteja saa tehä lukekaa sarjakuvia mitä silloin tapahtuu

    • Anonyymi

      Minusta 5G ei saa tulla se on vaaralline ja en saa omia asioita kuuluviin kun en ole SOMEssa kun en halua kirjautua ja nähdä joitain tyhmiä siellä

    • Anonyymi

      Suoraan sanottuna: Minulle tulee mieleen tyyppi, joka ei ole pärjännyt koulussa, ja siksi koulutustaso vähäinen. Se "elämänkoulun käynyt" on kiertely-kaarteluilmaisu koulutustason vähäisyydelle. -Likinäkörillitäti

      • Anonyymi

        Ei se aina niin ole. Joskus voi pärjätä mutta ei huvita opiskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se aina niin ole. Joskus voi pärjätä mutta ei huvita opiskella.

        Vielä pahempi juttu…


    • Minulle tulee mieleen protituoitu.

    • Anonyymi

      minulle tulee mieleen rikollinen ja vankilassa istunut eli vankila venkula tai korkeastikoulutettu jännä joka tekee jänniä asioita

    • Anonyymi

      Elämänkoulu on oikeastaan sitä normaalia arkielämää, jota käy joka ikinen. Elämänkoululainen on taas sitten eri.

    • Anonyymi

      Itselleni tulee ensimmäisenä mieleen ihminen, joka on kyllästynyt jatkuviin uteluihin työpaikastaan ja koulutuksestaan jne. Tulee ensimmäisenä mieleen, koska olen itse kyllästynyt. tuohon. Nuo ovat asioita, jotka eivät valtaosalle ihmisistä kuulu millään tavalla. Mä en edes työskentele alalla, jota opiskelin, joten opiskelujeni kysyminen ei anna satunnaiselle ihmiselle mitään oleellista tietoa. 🙂

      • Jep. Jotkut voi sanoa, että ammattina tai koulutuksena on elämänkoulu, koska eivät halua ilmoittaa kaikkia yksityisasioitaan. Aika monella suomalaisella on joku pinttymä tai fiksaatio siitä, että pitää kysyä ihan vieraaltakin missä on töissä ja mitä on opiskellut tai joko koulut on käyty. Ja toinen on, jota joskus saatetaan kysyä, ihan tuntemattomaltakin, multakin joskus on, että seurusteletko/oletko naimisissa lapsia vai ei. Mitä nämä toisille kuuluu, ei ainakaan täysin tuntemattomille.

        Elämänkouluja käynyt ihminen on minusta sellainen, jolle on sattunut kaikenlaista ja joka on oppinut selviytymään elämässä tavalla tai toisella ja jota elämä on ehkä kasvattanut ja jolle parhaimmillaan on tullut takaiskuista ja muista asioista jonkinlaista viisautta tai tietoa miten selvitä eteenpäin.

        Jotkut voi tietysti ilmoitta elämänkoulun ammatikseen ja/tai koulutuksekseen, jos sellaista ei oikein ole.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Jotkut voi sanoa, että ammattina tai koulutuksena on elämänkoulu, koska eivät halua ilmoittaa kaikkia yksityisasioitaan. Aika monella suomalaisella on joku pinttymä tai fiksaatio siitä, että pitää kysyä ihan vieraaltakin missä on töissä ja mitä on opiskellut tai joko koulut on käyty. Ja toinen on, jota joskus saatetaan kysyä, ihan tuntemattomaltakin, multakin joskus on, että seurusteletko/oletko naimisissa lapsia vai ei. Mitä nämä toisille kuuluu, ei ainakaan täysin tuntemattomille.

        Elämänkouluja käynyt ihminen on minusta sellainen, jolle on sattunut kaikenlaista ja joka on oppinut selviytymään elämässä tavalla tai toisella ja jota elämä on ehkä kasvattanut ja jolle parhaimmillaan on tullut takaiskuista ja muista asioista jonkinlaista viisautta tai tietoa miten selvitä eteenpäin.

        Jotkut voi tietysti ilmoitta elämänkoulun ammatikseen ja/tai koulutuksekseen, jos sellaista ei oikein ole.

        Somessa, kuten Facessa, mä voin ymmärtää myös jos tuolla haluaa erottautua monesta muusta samannimisestä vaihtoehdosta. Jos haluaa ilmaista, että minä olen se X.X, joka kävi vuonna keppi ja kivi sitä ja tuota koulua tmv. Mun nimelläni on kuitenkin tasan yksi ihminen tässä maassa ja luultavasti koko planeetalla, kun ei meitä suomalaisin nimin tuolla muualla niin kauheasti ole. Että jos tällä nimellä etsii, niin löytää oikean. Enkä mä muutenkaan jaa mitään itsestäni missään somessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Somessa, kuten Facessa, mä voin ymmärtää myös jos tuolla haluaa erottautua monesta muusta samannimisestä vaihtoehdosta. Jos haluaa ilmaista, että minä olen se X.X, joka kävi vuonna keppi ja kivi sitä ja tuota koulua tmv. Mun nimelläni on kuitenkin tasan yksi ihminen tässä maassa ja luultavasti koko planeetalla, kun ei meitä suomalaisin nimin tuolla muualla niin kauheasti ole. Että jos tällä nimellä etsii, niin löytää oikean. Enkä mä muutenkaan jaa mitään itsestäni missään somessa.

        Joo, ei mitään kauhean henkilökohtaista kannata jakaa somessa.


    • Anonyymi

      Kaulatatuoitu ulosteklöntti jonka läheisille olisi helpotus jos se älyäisi lopettaa itsensä.

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      Olen paljon kouluja käynyt, mutta en ole elämää nähnyt.
      Olisiko tuo parempi mainoslause?

      AV

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe