Miten päästä eroon?

Lapanen

Viimeisimmästä lyönnistä on jo aikaa, yli 8 v. Silloin aloin odottamaan nuorinta lastamme.
En vain pysty unohtamaan. Aina kun tulee riitaa, näen sen hirviön joka hakkaa minua päähän nyrkillä istuen päälläni.
En millään tajua miksi en pääse irti tästä. En rakasta miestäni, mutta en uskalla jättää häntä. Olen puhunut erosta, jolloin hän on hermostunut ja uhkaillut minua. En saa lapsia, en saa omaisuudesta puolta, en mitään.
Tämä hirviö on myös raiskannut minut. Olen luultavasti läheisriippuvainen. Pelkään, että tilanne muuttuu huonommaksi jos eroamme. Pelkään että pilaan lasten elämän. Riistän heiltä isän, joudumme muuttamaan pieneen karmeaan kerrostaloasuntoon.
Etten ihan marttyyriksi rupea, niin kerrottakoon seuraava;
- minulla on ystäviä
- harrastan useita kertoja viikossa liikuntaa
- käyn myös hurvittelemassa kavereiden kanssa n. 1 krt/ 2kk
- en ole absolutisti
Mistään näistä asioista mieheni ei pidä. Hän ei harrasta, ei ystäviä.
Mies on kuin tyranni perheessämme. Hän valtaa sohvan töiden jälkeen. Määrää mitä televisiosta katsotaan. Ei laita ruokaa, ei siivoa, ei harrasta lasten kanssa. Asiasta jos mainitsee, niin kauhean huudon saa ja ovet paukkuu. Autolla hän ei aja iltaisin eikä viikonloppuisin puolen päivän jälkeen juomisen takia.
Niin, täysi pellehän tämä on. Miten pääsen hänestä ehjänä eroon. Hän tekee sen varmasti erittäin hankalaksi. Yrittää etsiä minusta syyn kaikkeen. Neuvoja, kiitos!

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kugigjkjhohio

      tosirakkautta on rakastaa itseään niin ettei ole kenenkään nyrkkeilysäkki. ehkäpä joku kerta kuolet nyrkkeihin eikä tarvitse miettiä kerrostaloelämän kamaluutta.

    • tyghjhjggfh

      Tuollaiselle sairaalle sialle ei pitäisi edes lapsia tehdä. Taidat olla vähän hidas jotenkin? Tai tosiaan läheisriippuvainen. Pelkäät pilaavasi lasten elämän? Sitä sinä teet jo parhaillaan kun annat heidän kasvaa tuossa ympäristössä. Eivät lapset välitä asunnon prameudesta, vaan siitä että on koti jossa on turvallista ja rauhallista olla. Taidat ITSE olla niin materian perään että mieluummin vaikka elät pelossa kuin lähdet omillesi. Sääli lastesi kannalta, he maksavat hinnan.

    • tsemppiiiisulle

      Mä jouduin muuttamaan toiseen kaupunkiin, että pääsin miehestä eroon. Tämä toimi ainakin mun kohdalla. Sä pärjäät kyllä, paremmin ilman sitä. Älä anna sen kusipään lannistaa sua, vaan jätä se nyt. Tsemppiä ihan älyttömästi!!!! Häivy lasten kanssa, kun se ei oo paikalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe