Jos ei menen, niin miksi papit sitten kastelee vauveja.
Pappien virat voisi puolittaa, kun lopetetaan tämä kirkkoon pakkoliittäminen
Meneekö kastamattomat vauvat Helvuttiin
11
59
Vastaukset
Uskoaksen tällä tällä tavalla haluttiin juurikin sitoa itselle asikkaita omaan leiriin, jotta eivät menisi hakemaan sitä kastetta myöhemmin sitten muualta.
Minä itse en lähtisi kastamaan lapsia, vaan ainoastaan miehiä ja naisia, kun tunnustavat uskonsa.
Ei pelkkä kaste ketään pelasta, vaan oikea usko ja sen mukaiset teot.Mikko Ainasoja sanoi :
Uskoaksen tällä tällä tavalla haluttiin juurikin sitoa itselle asikkaita omaan leiriin, jotta eivät menisi hakemaan sitä kastetta myöhemmin sitten muualta.
Minä itse en lähtisi kastamaan lapsia, vaan ainoastaan miehiä ja naisia, kun tunnustavat uskonsa.
Ei pelkkä kaste ketään pelasta, vaan oikea usko ja sen mukaiset teot.
Mikko Ainasoja sanoi :
Ei pelkkä kaste ketään pelasta, vaan oikea usko ja sen mukaiset teot.
- seonrienausta
Vauvakaste on kirkon suurimpia huijauksia samoin kun tuo siunattuun maahan hautaaminen, kumpikin on valhetta,
Jumala loi maan ja siunasi sen, jos haudataan kirkkomaahan niin se ei ole yhtään parempi paikka kun vaikka merenpohja jonne monet hukkuneet ovat jääneet, myös heitä odottaa ylösnousemus, jos siihen nyt sitten uskoo.
Näitten valheittein vuoksi erosin kirkosta jo 25 vuotta sitten, hautapaikan olen ostanut vapaahautausmaalta enkä pappien siunauksia halua.
Eikä ihmiset joudu helvettiin, synnin palkka on kuolema eikä kuolleet
kipua tunne, tuo helvettikin on valhe jolla ihmisiä on peloteltu
pitämään papisto rikkaana, aiemmin, nyt papit taitavat olla kaulusköyhälistöä.
Jeesus kävi opettamassa kansaa, ilmaiseksi, ja niin hän käski seuraajiensakin tehdä,
mutta miten kirkko tehtävän hoitikaan, köyhiltävietiin ruokakin suusta
kunhan pappi sai palkkansa. mikko.ainasoja kirjoitti:
Hyvä niin Pertti, jos olemme tästä samaa mieltä.
Vain uskovat voidaan "laillisesti" kastaa sanovat kirkkoisät mitä hyvänsä.
Niin tehtiin alkuseurakunnassa.seonrienausta kirjoitti:
Vauvakaste on kirkon suurimpia huijauksia samoin kun tuo siunattuun maahan hautaaminen, kumpikin on valhetta,
Jumala loi maan ja siunasi sen, jos haudataan kirkkomaahan niin se ei ole yhtään parempi paikka kun vaikka merenpohja jonne monet hukkuneet ovat jääneet, myös heitä odottaa ylösnousemus, jos siihen nyt sitten uskoo.
Näitten valheittein vuoksi erosin kirkosta jo 25 vuotta sitten, hautapaikan olen ostanut vapaahautausmaalta enkä pappien siunauksia halua.
Eikä ihmiset joudu helvettiin, synnin palkka on kuolema eikä kuolleet
kipua tunne, tuo helvettikin on valhe jolla ihmisiä on peloteltu
pitämään papisto rikkaana, aiemmin, nyt papit taitavat olla kaulusköyhälistöä.
Jeesus kävi opettamassa kansaa, ilmaiseksi, ja niin hän käski seuraajiensakin tehdä,
mutta miten kirkko tehtävän hoitikaan, köyhiltävietiin ruokakin suusta
kunhan pappi sai palkkansa.Tulinen järvi, joka Saatanalle ja hänen enkeleilleen valmistettiin on todellinen ja ikuinen rangaistus tottelemattomuudesta.
Tuo kuoleman tuomio, voidaan kuvata kuolettamisella, jolloin tuomittu jää kuolettumisen tilaa pysyväsi kärsimään.
Tämä totuus on syytä jokaisen pitää itsellään, jotta eksyisi.- Pikkulapsi
pertsa2012 kirjoitti:
Vain uskovat voidaan "laillisesti" kastaa sanovat kirkkoisät mitä hyvänsä.
Niin tehtiin alkuseurakunnassa.Mitenkäs sitten käy esim. kaksi vuotiaille kuoltuaan?
mikko.ainasoja kirjoitti:
Tulinen järvi, joka Saatanalle ja hänen enkeleilleen valmistettiin on todellinen ja ikuinen rangaistus tottelemattomuudesta.
Tuo kuoleman tuomio, voidaan kuvata kuolettamisella, jolloin tuomittu jää kuolettumisen tilaa pysyväsi kärsimään.
Tämä totuus on syytä jokaisen pitää itsellään, jotta eksyisi.Olette yksimielisiä kasteesta mutta entä itse aloituksen vastaus. Mitä tapahtuu pikkulapselle kuoltuaan kun heitä ei ole kastettu. Sehän oli aloittajan kysymys, menevätkö he helvettiin teidän mielestä?
Pikkulapsi kirjoitti:
Mitenkäs sitten käy esim. kaksi vuotiaille kuoltuaan?
Kaikkitietävä Jumala huolehtii heistä ei ev.lut. kirkko.
- asdfghijkl
Tekosynnit vaain kadottaa! Vanhoillislaestadiolaisten julistus,eli eivät tuomitse lapsia helvettiin!
Eihän kaste olekaan mikään pelastusriitti. Usko on se joka pelastaa.
Ei aikuisenakaan kastetut pelastu ilman uskoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854640Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1773646Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.672083Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471084- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904