Väärin laihdutettu?

väärinlaihdutettu

Hei. Olen nyt vuodenvaihteesta pudottanut viisi kiloa hitaaseen tahtiin. Haluisin pielipiteitä siitä, kun itselle sopii parhaiten se, etten syö mitään aamulla/päivällä vaan eka ateria, minkä päivässä suuhuni laitan, on normaali päiväruoka (riisi/peruna/makaroni ja kanaa/kalaa/lihaa plus kasviksia ja salaattia). Sitten syön illan mittaan yhden appelsiinin, yhden maitorahkan ananasmurskan kanssa sekä kaksi hapankorppuviipaletta leikkeleineen. Tässä siin koko päivän syömiset.

Se, mikä huolettaa, on syömisten painottuminen iltaan. Mutta nukun päivittäin jonnekin yhteentoista, eikä aamulla ruoka maistu. Onko tästä jotain haittaa oikeasti? Kun minulla tuntuu, että tällä tavalla kuitenkin jaksan jatkaa, eikä olo ole koko ajan nälkäinen. Niin, juon kolmisen litraa vettä päivittäin.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalorilaskija

      moi, itse olen sitä mieltä että kalorit kannattaa nauttia aamulla ja päivän aikana. Itse olen nyt pikkuhiljaa laihduttanut 17kg, aloitan päiväni aina litralla vettä tyhjään vatsaan(aineenvaihduna lähtee paremmin käyntiin) ja sen jälkeen puuroa, lounaaksi syön yleensä jotain tosi säälittävää esim. rahkan tai raejuuston ja päärynän (johtuu siitä että omien eväiden ottaminen töihin on jokseenkin puuduttavaa), seuraavan aterian syön viiden aikaan jolloin lautaselta löytyy yleensä kanaa, kalaa tai lihaa ja kasviksia, riisiä pari kertaa viikossa. tämän jälkeen syön seuraavaa kerran aamulla, elimistö ottaa hiilarit puurosta paremmin vastaan kun on yön paastotilassa. pyrin siihen että saan päivittäin 1200kal. jos tunnen itseni päivällä nälkäiseksi napsin heldelmän, porkkanan tai smoothien välipalaksi, tärkeintä on että laihduttaminen ei ole pakkopullaa, koska silloin repsahdus tapahtuu ennemmin tai myöhemmin, käytä sellaisia ruokailutottumuksia mitä voisit käyttää oppuelämäsi.

    • aamupalako

      Pääasiahan on, että syöminen ei aiheuta suurta stressiä, saat tarpeeksi ravintoaineita ja energiaa ruuasta, et syö/napostele jatkuvasti ja verensokerit ei heittele sinne tänne (ts. olet vireä ja jaksat hyvin). Mutta esimerkiksi ruuansulatus hidastuu iltaa kohden, joten tästä syystä olisi yleiseti parempi syödä enemmän aamupäivästä ja kevyemmin illasta. Jos asia vaivaa, mieti miksi ruoka ei aamusta maistu? Mä en itsekään nauti mitenkään aamupalan syömisestä, mutta ainakin itsellä syy on se, etten millään haluaisi kuluttaa aamulla aikaa syömiseen ja ennenkaikkea ruuanlaittoon. Siksi teen jotain nopeaa ja pientä (esim. smoothie). Huomasin, että vireystila ja keskittymiskyky on parempia päivällä, kun syön tasaisesti heti aamusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      408
      1633
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1318
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1230
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      851
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      840
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      192
      768
    Aihe