Hullu hevonen

hevostyttö

Näin kerran unta, että olin jostakin syystä saanut hoidettavakseni orihevosen (minulla ei siis oikeasti ole koskaan ollut hoitohevosta, enkä ole nähnytkään samanlaista hevosta kuin tässä unessa), ja menin siis isäni kanssa metsään että voisin ulkoiluttaa hevosta. Ori oli väriltään oranssinpunainen, ja aika pelokkaan oloinen. Yhtäkkiä isäni oli kadonnut, ja olin hevosen kanssa kaksin. Sillä oli satula selässään. Nousin sen selkään, yrittääkseni ratsastaa. Mutta sitten orin korvat menivät luimuun, ja sen suusta alkoi valua kuolaa. Ori alkoi liikkua levottomasti, ja vaikutti siltä, että se halusi minut pois selästään. Se hirnui ja kiljahteli todella kovalla äänellä, ja nousi takajaloilleen - pudottaen minut ja satulan selästään. Se sai myös suitset pois päästään. Sen silmänvalkuaiset näkyivät. Hevonen nousi monta kertaa takajaloilleen, ja pelkäsin kuollakseni. Se iski etujalkansa maahan monta kertaa, ja siis minunkin päälleni, ja se ilmeisesti yritti tappaa minut. Sitten tunsin voimakkaan kivun päässäni, ja heräsin (oikeasti ei siis sattunut mihinkään).

Rakastan hevosia, mutta aina kun olen nähnyt yhtään samannäköisen ja/tai -värisen hevosen jossakin oikeasti, olen muistanut unen ja sen kauhun tunteen. En koskaan ole uskonut unien tarkoittavan mitään, mutta olisiko tälle unelle jotain selitystä? Sydämeni hakkaa vieläkin, kun tätä kirjoittaessani muistan sen hullun unihevosen, ja kaiken.... Ja oikeasti en siis koskaan ole pudonnut hevosen selästä tai pelännyt putoavani!
Olen kutsunut unen hevosta "hulluksi hevoseksi", koska sellainen se todella oli.

4

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä unessa vaikuttaisi olevan seksuaalisia ajatuksia, jotka ahdistavat niiden kokijaa.

Mainitset hevosen olleen ori, väriltään oranssinpunainen.

Oranssinpunainen voisi viitata ihmisen ihonväriin.

Ori voisi viitata miehuuteen ja siihen yksityiskohtaan, minkä perusteella orit erottuvat tammoista. Aiemmin mainittu väri voisi tukea tätä käsitystä.

Menit unessa metsään isäsi kanssa, jotta voisit ulkoiluttaa oria, joko omaasi taikka hänen.

Kun pääsit oriisi selkään oli isäsi kadonnut jonnekin.
      Yritit ratsastaa oriilla, mutta sen muoto muuttui virtaviivaisemmaksi ja sen päästä alkoi valua valkoista nestettä.

Seuraavaksi koit tilanteen vihamieliseksi, pelottavaksi ja ahdistavaksi.
      Ori irrotti sinut ja muutkin kontrollivälineet itsestään.
      Valloilleen päässyt ori vahingoitti sinua tai ainakin yritti sitä.

En voi välttyä ajatukselta, että unennäkijä on ajatellut unensa aikana yhdyntää, erektiota ja ejakulaatiota. Lukijan ei kuitenkaan tarvitse ahdistua ajatuksesta, että unessa esiintyi myös sen näkijän isä. Unennäkijä on yksinkertaisesti yhdistänyt ajatukset miehestä, yhdynnästä ja isästään. Luonnollisesti tämä ajatuskulku on ollut ahdistava.

Tämä ei tarkoita että unennäkijällä olisi fantasioita isästään, miehen mielikuva vain heijastui hänen uneensa. Tässä tapauksessa unennäkijä ikäänkuin tunnisti liikaa yhtäläisyyksiä isänsä ja uneksumansa miehuuden kanssa. Tästä johtuu se pelko ja ahdistus, jota hän kokee unen edetessä.
      Omasta mielestään hän on ansainnut kuoleman ja pelkää sitä. Ahdistus ja pelko on käsinkosketeltavissa kun ori talloo jalkoihinsa.

Hieno uni. Kiitos, että jaoit sen.

• hevostyttö

Kiitos vastauksestasi! Tuo voisi hyvinkin pitää paikkaansa kohdallani... Rakastan erästä henkilöä, jonka olen itse nähnyt monta kertaa, mutta hän on nähnyt minut vain kerran eikä minulla ole paljonkaan mahdollisuuksia ottaa häneen yhteyttä ym.... Voisiko tuo uni liittyä jotenkin tähän?

• hevostyttö

Tarkoitan siis että minä olen kerran nähnyt hänen katsovan minua, voihan se olla että hän on nähnyt useammankin kerran...

• Viitaten ketjun alussa ilmaistuun uneen, on toki mahdollista, että pelko ja hevosen hyökkäykset ovat epävarmuuden ilmentymä, jota koet kun olet tekemisissä miesten kanssa.

Erityisesti juuri mainitsemasi miehen kanssa.

Varsin ongelmallinen tilanne. Unessa seksuaaliset toiveet ja halut suorastaan huutavat olemassaolostaan, mutta pelko (hevosen hyökkäykset) estävät niiden toteutumista.

En tunne tai tiedä sinua taikka ihastumisesi kohdetta.

Omasta puolestani voin kertoa, että olen kerran tutustunut ihailemaani naiseen, pelosta huolimatta lähestynyt häntä ja kokenut tunteisiini vastattavan.

En tiedä ihmisen elämässä enempää tyytyväisyyttä tuovaa tunnetta kuin ihastuksen hyväksyntä. Toki myöhemmin asiassa tapahtui ja kaikki se on nykyään taakse jäänyttä elämää.

Sinun kohdallasi voi olla toisin.

-Voit yrittää lähestyä ihastustasi ja hän huomaa sinut ja vastaa tunteisiisi.
        -Hän voi huomata sinut ja pilkata sinua sen vuoksi.
        -Kenties hän ei edes huomaa sinua.
        -Hän ehkä huomaa sinut, miettii ja hylkää.

-On mahdollista, että hän rakastuu sinuun ja elää kanssasi maailmanloppuun asti.

Mitä pelkäät?

Uni ei kerro tulevaisuutta, ainoastaan pelkosi nykyhetkessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      113
      1828
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      151
      1287
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1277
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      49
      992
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      952
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      896
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      824
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      807
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      792
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      771
    Aihe