Hullu hevonen

hevostyttö

Näin kerran unta, että olin jostakin syystä saanut hoidettavakseni orihevosen (minulla ei siis oikeasti ole koskaan ollut hoitohevosta, enkä ole nähnytkään samanlaista hevosta kuin tässä unessa), ja menin siis isäni kanssa metsään että voisin ulkoiluttaa hevosta. Ori oli väriltään oranssinpunainen, ja aika pelokkaan oloinen. Yhtäkkiä isäni oli kadonnut, ja olin hevosen kanssa kaksin. Sillä oli satula selässään. Nousin sen selkään, yrittääkseni ratsastaa. Mutta sitten orin korvat menivät luimuun, ja sen suusta alkoi valua kuolaa. Ori alkoi liikkua levottomasti, ja vaikutti siltä, että se halusi minut pois selästään. Se hirnui ja kiljahteli todella kovalla äänellä, ja nousi takajaloilleen - pudottaen minut ja satulan selästään. Se sai myös suitset pois päästään. Sen silmänvalkuaiset näkyivät. Hevonen nousi monta kertaa takajaloilleen, ja pelkäsin kuollakseni. Se iski etujalkansa maahan monta kertaa, ja siis minunkin päälleni, ja se ilmeisesti yritti tappaa minut. Sitten tunsin voimakkaan kivun päässäni, ja heräsin (oikeasti ei siis sattunut mihinkään).

Rakastan hevosia, mutta aina kun olen nähnyt yhtään samannäköisen ja/tai -värisen hevosen jossakin oikeasti, olen muistanut unen ja sen kauhun tunteen. En koskaan ole uskonut unien tarkoittavan mitään, mutta olisiko tälle unelle jotain selitystä? Sydämeni hakkaa vieläkin, kun tätä kirjoittaessani muistan sen hullun unihevosen, ja kaiken.... Ja oikeasti en siis koskaan ole pudonnut hevosen selästä tai pelännyt putoavani!
Olen kutsunut unen hevosta "hulluksi hevoseksi", koska sellainen se todella oli.

4

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä unessa vaikuttaisi olevan seksuaalisia ajatuksia, jotka ahdistavat niiden kokijaa.

      Mainitset hevosen olleen ori, väriltään oranssinpunainen.

      Oranssinpunainen voisi viitata ihmisen ihonväriin.

      Ori voisi viitata miehuuteen ja siihen yksityiskohtaan, minkä perusteella orit erottuvat tammoista. Aiemmin mainittu väri voisi tukea tätä käsitystä.

      Menit unessa metsään isäsi kanssa, jotta voisit ulkoiluttaa oria, joko omaasi taikka hänen.

      Kun pääsit oriisi selkään oli isäsi kadonnut jonnekin.
      Yritit ratsastaa oriilla, mutta sen muoto muuttui virtaviivaisemmaksi ja sen päästä alkoi valua valkoista nestettä.

      Seuraavaksi koit tilanteen vihamieliseksi, pelottavaksi ja ahdistavaksi.
      Ori irrotti sinut ja muutkin kontrollivälineet itsestään.
      Valloilleen päässyt ori vahingoitti sinua tai ainakin yritti sitä.

      En voi välttyä ajatukselta, että unennäkijä on ajatellut unensa aikana yhdyntää, erektiota ja ejakulaatiota. Lukijan ei kuitenkaan tarvitse ahdistua ajatuksesta, että unessa esiintyi myös sen näkijän isä. Unennäkijä on yksinkertaisesti yhdistänyt ajatukset miehestä, yhdynnästä ja isästään. Luonnollisesti tämä ajatuskulku on ollut ahdistava.

      Tämä ei tarkoita että unennäkijällä olisi fantasioita isästään, miehen mielikuva vain heijastui hänen uneensa. Tässä tapauksessa unennäkijä ikäänkuin tunnisti liikaa yhtäläisyyksiä isänsä ja uneksumansa miehuuden kanssa. Tästä johtuu se pelko ja ahdistus, jota hän kokee unen edetessä.
      Omasta mielestään hän on ansainnut kuoleman ja pelkää sitä. Ahdistus ja pelko on käsinkosketeltavissa kun ori talloo jalkoihinsa.

      Hieno uni. Kiitos, että jaoit sen.

      • hevostyttö

        Kiitos vastauksestasi! Tuo voisi hyvinkin pitää paikkaansa kohdallani... Rakastan erästä henkilöä, jonka olen itse nähnyt monta kertaa, mutta hän on nähnyt minut vain kerran eikä minulla ole paljonkaan mahdollisuuksia ottaa häneen yhteyttä ym.... Voisiko tuo uni liittyä jotenkin tähän?


      • hevostyttö

        Tarkoitan siis että minä olen kerran nähnyt hänen katsovan minua, voihan se olla että hän on nähnyt useammankin kerran...


      • Viitaten ketjun alussa ilmaistuun uneen, on toki mahdollista, että pelko ja hevosen hyökkäykset ovat epävarmuuden ilmentymä, jota koet kun olet tekemisissä miesten kanssa.

        Erityisesti juuri mainitsemasi miehen kanssa.

        Varsin ongelmallinen tilanne. Unessa seksuaaliset toiveet ja halut suorastaan huutavat olemassaolostaan, mutta pelko (hevosen hyökkäykset) estävät niiden toteutumista.

        En tunne tai tiedä sinua taikka ihastumisesi kohdetta.

        Omasta puolestani voin kertoa, että olen kerran tutustunut ihailemaani naiseen, pelosta huolimatta lähestynyt häntä ja kokenut tunteisiini vastattavan.

        En tiedä ihmisen elämässä enempää tyytyväisyyttä tuovaa tunnetta kuin ihastuksen hyväksyntä. Toki myöhemmin asiassa tapahtui ja kaikki se on nykyään taakse jäänyttä elämää.

        Sinun kohdallasi voi olla toisin.

        -Voit yrittää lähestyä ihastustasi ja hän huomaa sinut ja vastaa tunteisiisi.
        -Hän voi huomata sinut ja pilkata sinua sen vuoksi.
        -Kenties hän ei edes huomaa sinua.
        -Hän ehkä huomaa sinut, miettii ja hylkää.

        -On mahdollista, että hän rakastuu sinuun ja elää kanssasi maailmanloppuun asti.

        Mitä pelkäät?

        Uni ei kerro tulevaisuutta, ainoastaan pelkosi nykyhetkessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe