Olin vuonna 2011-2013 asti väkivaltaisessa suhteessa ja olin nuori, koska en ollut edes 18 vuotta vaan 17v. Koin niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa, joka johtui miehen mielikuvituksesta mustasukkaisuudesta. Hän sekosi siitä kun puhelimessa oli vieras numero joka oli esimerkiksi puhelinmyyjä.. joka päivä tarkistettiin facebookki ja puhelin. Facebookistakin poistettiin miehiä kavereista vaikken ollut edes jutellut niille tai mitään muutakaan. Tätä jatkui yli vuoden ja fyysisesti kävi kans päälle kännissä usein. Välillä oli päässä haavaa jonka seurauksena koko pää veressä, välillä kuristettiin nii että hyvä kun sai happea, välillä huuliauki lyöty päällä, välillä nii kipeä joka paikka etten saanut edes paitaa päälle. Erosimme poliisien kautta ja olimme käräjillä, en kuitenkaan vaatinut mitään. En kertonut koko aikana kenellekään mitään vaan aina sain hyvin selitettyä kaikki. Monet luuli et vain masennuin, koska vaatetyylini muuttui lökäreihin ja löysiin paitoihin yms. Ennen tykkäsin laittautua aina ja pitää farkkuja yms eli tyylini muuttui täysin.
Nykyään seurustelen, mutta tuntuu etten tunne itseäni ja en tiedä mistä nautin ja tuntuu välillä etten tunne mitään. Tuo aika tuntuu sumulta ja ei tunnu todelta. Se kun elää toisen täydellisessä manipuloinnissa ja hallinnassa on haastavaa palautua. Tiedän että nuo asiat purkautuu yhtä äkkiä, koska nyt suojelen vielä itseäni. Välillä on tullut hyperventilaatioita, eli alan hengittää todella tiheään tahtiin. Ne johtuvat siitä kun laitoin silmät kiinni ja yhtä äkkiä nuo väkivaltaiset tilanteet alkoivat pyöriä mielessä ja tuntui että olin tilanteessa ja avaan silmät ja hengitän tiheään tahtiin ihan kuin en saisi happea. Tuntuu etten nykyään edes muista asioita.
Minkälaisia muilla on ollut tuntemukset väkivaltaisen suhteen jälkeen? Onko ollut samanlaista, itsensä hakemista ja kuinka on pystynyt unohtamaan ja antamaan anteeksi nuo teot? En halua että tulen katkeraksi ja mietin vain noita menneitä.
Väkivaltaisen suhteen jälkeen
1
75
Vastaukset
- parempinyt
Mitä sanoisi. Itse olin naimisissa erittäin mustasukkaisen ihmisen kanssa, myös taipuvainen väkivaltaan varsinkin humalassa. Kertomasi tuntuu hyvin tutulta. Jos yhtään lohduttaa niin se helpottaa kun löydät normaalin ihmisen ja jos pystyt puhumaan niin aina parempi. Toinen vaistoaa pahan olon kyllä jos on aito asia. Älä haudo liikaa jonkun sekaisen ihmisen ihmisen tekemisiä, ne eivät saa pilata elämääsi. Anteeksiantaminen.. kunhan muistat kuka oli se joka teki pahaa. Itse en anna koskaan anteeksi, mutta olen oppinut että kaikki eivät ole samanlaisia. Älä katkeroidu vaan katso eteenpäin :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768