Mitä kokemuksia teillä on polttoaineen sekaan laitettavista lisäaineista kuten stp yms?
Kannattaako näitä käyttää esim ennaltaehkäisevään käyttöön diesel autoissa?
Lisäaineet polttoaineeseen STP YMS
5
311
Vastaukset
- Ihmettelijäyhävaan
Ei ole mitään kokemusta, kun en ole osannut kaivata mitään lisäaineita dieselin joukkoon.
Olen ajanut dieselhenkilöautoja viimeiset kymmenen vuotta ja sitä ennen 70-luvulla enkä ole osannut kaivata koskaan mitään lisäaineita....
Mitä huolta tai ongelmaa ennaltaehkäisemään tuo tai jokin muu lisäaine voisi auttaa? - Entiedämuusta
mutta 90-luvun puolivälin paikkeilla uusi Volvo 850tdi hiljeni kovasti kun laittoi polttoaineen sekaan lisäainetta pienen korkillisen. Varsinkin kylmäkäynnistys siistiytyi aivan oleellisesti.
- reekki
Olen käyttänyt Redlinen RL 2 ainetta polttoaineen seassa. Ainetta tarvitsee vain n. 20 ml/tankkillinen. Saa mm. Motonetista.
Päästöt katsastukseen pienenivät.- Öljyheikki
Kyseessä on petroli-öljyseos, mojovaan, lähes 40.-€:n litrahintaan.
Pitäisi ymmärtää, ettei mikään aine noin pieninä pitoisuuksina polttoaineen seassa vaikuta mihinkään. Se on tietysti valmistajan annostusohjeen takanakin, ei tule korvattavaa vahinkoa noin mitättömällä annostuksella. Polttoaineiden laatu on EU:n alueella tarkkaan määritelty. Kaikki suomessa myytävät polttoaineet ylittävät vaatimukset kaikilta osin, kuten esim. voitelevuuden ja setaaniluvun osalta.
Ainoa, mihin noista aineista on apua, niin kauppiaiden taloudelliseen tilanteeseen. - W124
Itse laitan Mersuun aina tankatessani litran Masinolia.
Ei savuta kone eikä tule kitkerää hajua takana-ajavien haitaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916