Koulutukseltani olen markkinointiin suuntautunut tradenomi. Olisin kiinnostunut työskentelemään suomenkielisissä asikaspalvelutehtävissä em maissa. TOP LANGUAGE JOBS-sivuston kautta haetaan ajoittain cc- alalle Irlantiin ja UK:hon asiakaspalvelusta kiinnostuneita henkilöitä. Hiukan kyllä epäilyttää nuo rekrytointifirmojen työtarjoukset, toisin sanoen paras vaihtoehto lienee olla yhteydessä suoraan työnantajiin.
Kysyisinkin siis, voiko joku ystävällinen ulkomailla työskennellyt henkilö suositella jotain luotettavaa firmaa, josta voisi töitä kysellä. Suomessa olen tällä hetkellä työttömänä ja olen lähdössä sillä asenteella, että aikomukseni on olla maassa pidempään. Lisättäköön, että olen kohta 35 v, joten tässä iässä ei enää lähdetä hyvin vuoksi "kokeilemaan" ulkomailla työskentelyä pariksi vuodeksi.
Minulla on kyllä vuosien varrelta kansainvälistä kokemusta:olen opiskellut sekä tehnyt vapaaehtoistyötä ulkomailla, joten en ole täysin "ummikkona" maailmalle lähdössä. Kiitän etukäteen, jos joku vaivautuu ASIALLISESTI vastaamaan.
Luotettavia työpaikkoja Irlannissa ja Englannissa
4
236
Vastaukset
- exirkku
Irlannissa ja UK:ssa on todella paljon rekryfirmoja ja niiden kautta on siis myös paljon toimintaa. Periaatteessa ovat ihan luotettavia, maksavat ajallaan jne. Niiden tarjoamat työt on pääosin aspaa/teknistä tukea call centereissä. Ei mitään kivaa duunia, mutta siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Noi firmat yleensä tarjoaa jonkunlaisen relocation-rahan ja auttavat pankkitilin avaamisessa ja muissa paperijutuissa. Sitten kun on muutaman kuukauden ollut kohdemaassa, kotoutunut ja saanut paperiasiat kuntoon, voi hyvin etsiä jotain "oikeita" töitä.
Itse en ole ollut UK:ssa, joten sieltä en osaa nimetä mitään rekryfirmoja, mutta esim. jobs.ie ja irishjobs.ie ei taida ilmotella yhtään sellaista rekryfirmaa, jonka kyytiin en uskaltaisi hypätä. - menolippumaailmalle.com
Hei Sinna, olen itse ollut asiakaspalvelu/tekninen tukihenkilö tehtävissä Irlannissa, Italiassa, Puolassa, Ruotsissa ja Hollannissa. Ylläpidän www.menolippumaailmalle.com -sivustolla suomenkielisille tarkoitetttuja ulkomaiden työpaikkoja. 35-vuotias ei ole liian vanha em. tehtäviin, sillä yleensähän tämäntyyppisiä töitä tehdään vain vuosi, pari. Minullakin oli joskus työkavereina henkilöitä, jotka olivat lähteneet ulkomaille vasta eläkkeelle jäätyään.
- JobsForFinnish
Hei Sinna! Jos etsit viela toita, niin Iralnnissa olisi juuri nyt avoinna paikka suomea osaavalle! Tyo on asiakaspalvelua eika sen kummempaa kokemusta tarvitse olla. Palkka on 21 500 bonukset/vuosi ja yrityksella on kiire saada suomalaisia tiiminsa niin tyopaikan saanti ei pitaisi olla kovin vaikeaa. Olen itse harjoittelijana kansainvalisessa rekry yrityksessa Dublinissa ja kyseinen yritys on asiakkaamme. Tassa linkki kyseiseen tyohon:
http://www.careertrotter.eu/jobs/finnish-speaking-customer-support-with-feeling-for-sales-needed-for-cork - Dublinista
Hei,
Eli ainakin Dublinissa on aika vahvasti työnhakijan markkinat juuri nyt. Riippuu hieman mitä haet, mutta alla listaa.
Aspa hommia palkka 20-30K EUR vuodessa seuraavilta firmoilta. HP, Xerox, Stream, Sandvik, Google ja Manpower (yleensä IBM:lle). Pari lääke firmaa ja pankkia palkkaa täällä myös aina välillä call center hommiin Suomen kielen vaatimuksella en nyt muista nimiä. (alle 25K EUR on vaikea tulla toimeen Dublinissa)
Fiksumpia hommia 30-80K EUR rekryää jatkuvasti SalesForce, Google, IBM, LinkedIn, Facebook, twitter, New Relic, Dropbox, Workday, Citrix ja Microsoft. Näissä on tarjolla kaikkea aina markkinoinnista, projektin hallinnasta, koodauksesta, myynnistä, johdosta jonnekin teknologia konsultointiin. Koska useimpien osalta Dublin on koti Euroopan pääkonttorille niin saatat taasen saada kielestä etulyönti asemaan. Varsikin myynti, markkinointi ja projektin hallinta hommissa.
En ole koskaan ollut täällä rekry firman kautta töissä, mutta kuulemani mukaan tilanne on siltä osin paljon suomea edellä. Kaikki sopimukset ovat koko aikaisia kunnon vuosi lomilla, ja firman omaa työntekijää vastaavilla ehdoilla ja palkalla.
Parissa asiassa tulet kuitenkin varmaan häviämään jos vuokrafirmaan menet. Internaalit saavat yleensä firman eläkkeen ja sairasvakuutuksen. Vuokra firmoissa näitä ei kuulemani mukaan ole, kun laki ei pakota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832264
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722020Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441953- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia651562Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711073