Porin kaupungin kesätyöt jaetaan suhteilla

Uutissammakko

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194964484713/artikkeli/samkin opiskelijat kesatyopaikkakohusta olemme jarkyttyneita .html

"Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Sammakko on jättänyt kannanoton Porin kaupungin kesätyöpaikkojen jakoperusteisiin liittyen.

Satakunnan Kansa kertoi maanantaina, että lehden saamien tietojen mukaan ainakin Porin kaupungin vapaa-aikavirasto valitsee kesätyöntekijät arpomalla, mutta vakituisen henkilöstön lapset ovat päässeet töihin ilman arpomista."

- -

Rumaa sanoa näin, mutta: V---u mitä paskaa. Miksi edes laittaa paikkaa julkiseen hakuun, jos kerran vakihenkilöstön muksut ovat kuitenkin etusijalla? Turhaa antaa muille nuorille mielikuvaa kesätyön saamisesta.

5

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeeeeeeee

Peri suomalainen kateus, hankikoon omat suhteet ja työpaikat arpominen on apsurdia ei siitä hyvä seuraa

• saaaaa1

Miksi sitten laittaa paikka julkiseen hakuun, jos verkoston ulkopuolella olevilla ei ole mitään jakoa näissä kekkereissä? Joutuu turhaan käyttämään aikaa tuhertaakseen hakemuksen, mikä kuitenkin lentää ensikättelyssä roskiin.

• 233r35t

Olen hieman tutkinut laki asioita, Julkinen haku tehdään koska laki sanoo niin eikä työnantaja tahdo joutua tekemisiin poliisien kanssa. Hommia tekemään soitetaan sukulais poika, sitten pistetään nopsa hakemus molliin että ei tule ongelmia hakemuksiin pyydetään käsätyö otsikkoa että ne voi siirtää nopsaa roskiin eikä mene sekaan tärkeiden asioiden kanssa, näin olen miettinyt

• ÄläOleKade

Tervetuloa aikuisten maailmaan. Erittäin suuri osa muistakin työpaikoista täytetään suhteilla. On aina jaettu, ja tullaan jatkossakin jakamaan.

Monet paikat laitetaan hakuun, vaikka palkattava on jo päätetty. Se on vain tapa.

Ei kannata olla kateellinen. Hommaa vain itsekin sitä verkostoa. Niin muutkin tekevät.

• Epäreiluatoimintaa

No jopas on lapsellista käytöstä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9314
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4509
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1966
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1841
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1600
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1341
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      37
      1270
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      907
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      892
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      883
    Aihe