Porin kaupungin kesätyöt jaetaan suhteilla

Uutissammakko

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194964484713/artikkeli/samkin opiskelijat kesatyopaikkakohusta olemme jarkyttyneita .html

"Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Sammakko on jättänyt kannanoton Porin kaupungin kesätyöpaikkojen jakoperusteisiin liittyen.

Satakunnan Kansa kertoi maanantaina, että lehden saamien tietojen mukaan ainakin Porin kaupungin vapaa-aikavirasto valitsee kesätyöntekijät arpomalla, mutta vakituisen henkilöstön lapset ovat päässeet töihin ilman arpomista."

- -

Rumaa sanoa näin, mutta: V---u mitä paskaa. Miksi edes laittaa paikkaa julkiseen hakuun, jos kerran vakihenkilöstön muksut ovat kuitenkin etusijalla? Turhaa antaa muille nuorille mielikuvaa kesätyön saamisesta.

5

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeeeeeeee

Peri suomalainen kateus, hankikoon omat suhteet ja työpaikat arpominen on apsurdia ei siitä hyvä seuraa

• saaaaa1

Miksi sitten laittaa paikka julkiseen hakuun, jos verkoston ulkopuolella olevilla ei ole mitään jakoa näissä kekkereissä? Joutuu turhaan käyttämään aikaa tuhertaakseen hakemuksen, mikä kuitenkin lentää ensikättelyssä roskiin.

• 233r35t

Olen hieman tutkinut laki asioita, Julkinen haku tehdään koska laki sanoo niin eikä työnantaja tahdo joutua tekemisiin poliisien kanssa. Hommia tekemään soitetaan sukulais poika, sitten pistetään nopsa hakemus molliin että ei tule ongelmia hakemuksiin pyydetään käsätyö otsikkoa että ne voi siirtää nopsaa roskiin eikä mene sekaan tärkeiden asioiden kanssa, näin olen miettinyt

• ÄläOleKade

Tervetuloa aikuisten maailmaan. Erittäin suuri osa muistakin työpaikoista täytetään suhteilla. On aina jaettu, ja tullaan jatkossakin jakamaan.

Monet paikat laitetaan hakuun, vaikka palkattava on jo päätetty. Se on vain tapa.

Ei kannata olla kateellinen. Hommaa vain itsekin sitä verkostoa. Niin muutkin tekevät.

• Epäreiluatoimintaa

No jopas on lapsellista käytöstä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      93
      3283
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2772
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      109
      2384
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      40
      1784
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1593
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1525
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1330
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1296
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe