Olen 20-vuotias mies. Pituutta 184cm ja painoa n. 78kg. Olen treenannut kotona ja salilla lihaksiani koko kropasta noin 2 vuotta. Voimaa ja lihasta on tullut alkuun nähden huikeasti, ja kehonkoostumus on muuttunut merkittävästi. Alussa painoin 72kg, keskivartalossa oli jonkin verran fläsää ja raajat olivat hoikat. Nyt vatsa on tiukka ja raajat muskulaariset. Siitä hetkestä tähän käden ympärys jännitettynä kasvanut 30cm -> 38cm. Enää ei ole ylimääräistä fläsää missään, ja koko kroppa on lihaksikas ja suht vahva mutta....
Painoni ei enää nouse millään, vaan laskee helposti ellen kiinnitä syömiseen erityishuomiota. Se jumittaa myös lihaksien ja voimien kasvua selvästi. En vaan kykene enää syömään tarpeeksi. Syön kolme lämmintä ateriaa päivässä kukkurallisia lautasia, välipaloja silloin tällöin ja palautumiseksi treenin jälkeen. Olen panostanut ruoan laatuun, ja syön punaista lihaa tai kanaa vain max kerran viikossa (eko- ja terveyssyistä). Paljon kuluu siis kalaa, papuja, herneitä, linseejä, pähkinöitä, siemeniä, maitoa yms... Syön runsaasti ja monipuolisesti kasvikunnan tuotteita, vitamiinilisänä syön D-vitamiinia, kalaöljyä ja joskus sinkkiä ja magnesiumia. Uskon että ravintopuoleni on koostumukseltaa erittäin kunnossa, mutta en vaan saa kiskottua energiaa ehkä riittävästi. Syön nyt niin paljon, että ei tule paha olo. Jos syön tätä enemmän, vatsa turpoaa, alkaa närästää, vatsa käy raskaaksi ja voi tulla kipeäksi, menetän henkistä energiaa, tulee nuutunut olo yms epämieluisaa. En viitsisi syödä herkkuja koska ne vaikuttavat kielteisesti psyykeeseen. Olen aika aktiivinen henkilö joten kulutan varmaan paljon energiaa.
Mikä avuksi? Kannattaisiko kokeilla öljyn juomista tms? Kikkoja?
Vai täytyykö vaan hyväksyä että tämä on kropan määrittämä raja, ja tyytyä hyvin hitaaseen etenemiseen tai paikallaan pysymiseen. Harmittaa, koska kehoni rakenne ja voimat ovat sen verran hyvät, että saisin varmasti huikean fysiikan jos painoni nousisi. Voiko suurempaan syömiseen totutella pikkuhiljaa, mitä ruokaa ja kuinka usein?
En kykene syömään tarpeeksi
9
126
Vastaukset
- Salijamppa123456789
Öljyn juominen ei minun mielestä ole ratkaisu, koska kroppa ei käytä sitä kovin tehokkaasti polttoaineena saatikka lihasten rakennusaineena. Uskoisin, että lisäravinteista olisi sulle hyötyä, jos tarkoituksena on nostaa painoa ja nykyinen ravintomäärä ei tunnu riittävän. Jotain gaineria tai sitten itse sekoitat sopivan protsku-hiilarisekoituksen. Muut asiat sulla on kohtalaisen hyvin koossa.
- koklaavaikka
ONgelmasi saattaa olla maito. Se sopii harvalle.
Ethän syö paljoa viljaa ethän?
Todella edullinen ja terveellinen ruokavaliopohja!
http://www.haataja.eu/2014/07/22/todella-edullinen-ja-terveellinen-ruokavaliopohja - rasvaa
Rasvaa, esim. just öljyä tai pähkinöitä. MCT-öljyn kerrotaan menevän helpommin käyttöön energiaksi, joten sitä voi kokeilla.
- Metabolinenkulutus
25-30 v jälkeen kropan energiankulutus kääntyy laskuun...
- Enjaksasyödä
Kiitos vastauksista. Otan protskujuoman kehiin ehdottomasti, sitä ei minulla hetkeen ole käytössä ollut. Ehkä öljyäkin voisin ainakin kokeilla, sillä jos ongelma onkin kalorien saanti, ja proteiinia menee energiantuotantoon. Aiemmin join runsaasti maitoa ja viljatuotteita myös, nykyisin vähemmän, jännä jos sillä todella on vaikutusta
- perusruokavaliokuntoon
Maito ja viljat aiheuttaa ongelmia.
Ensin perusruokavalio kuntoon ja siiten voi vähän rukata sitä, jos kulutus on kova.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm - tristi
Oletko muuten laskenut, paljonko saat proteiinia päivässä? Kirjoitit, ettet syö punaista lihaa tai kanaa kovinkaan usein. Sinälläänhän kana/brileri/kalkkuna on oikein mainio ja helppo proteiininlähde ja vähärasvaistakin. Kalastahan saa sitten taas kivasti hyviä rasvoja.
- näin
Maito ja viljat pois ja sitten käytä voita esim kananmunan kanssa tai muuten,muut kissan rasvat voi heittää oikeasti menemään.(ei siis margariinia)enään.
Muista syödä reilusti kananmunia viikkoon keittetynä. - Enjaksasyödä
Olen toteuttanut nyt muutaman viikon sellaista syömistä, että pois on jäänyt leipä ja maito. Porteiinia ja rasvaa olen lisännyt. En ole koskaan voinut näin hyvin, kiitos. Aika näyttää läjhteekö paino nousuun, ainakin lihakset ovat hieman kehittyneet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022431Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5721828- 91623
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011501Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3978Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64977