En kykene syömään tarpeeksi

Enjaksasyödä

Olen 20-vuotias mies. Pituutta 184cm ja painoa n. 78kg. Olen treenannut kotona ja salilla lihaksiani koko kropasta noin 2 vuotta. Voimaa ja lihasta on tullut alkuun nähden huikeasti, ja kehonkoostumus on muuttunut merkittävästi. Alussa painoin 72kg, keskivartalossa oli jonkin verran fläsää ja raajat olivat hoikat. Nyt vatsa on tiukka ja raajat muskulaariset. Siitä hetkestä tähän käden ympärys jännitettynä kasvanut 30cm -> 38cm. Enää ei ole ylimääräistä fläsää missään, ja koko kroppa on lihaksikas ja suht vahva mutta....
Painoni ei enää nouse millään, vaan laskee helposti ellen kiinnitä syömiseen erityishuomiota. Se jumittaa myös lihaksien ja voimien kasvua selvästi. En vaan kykene enää syömään tarpeeksi. Syön kolme lämmintä ateriaa päivässä kukkurallisia lautasia, välipaloja silloin tällöin ja palautumiseksi treenin jälkeen. Olen panostanut ruoan laatuun, ja syön punaista lihaa tai kanaa vain max kerran viikossa (eko- ja terveyssyistä). Paljon kuluu siis kalaa, papuja, herneitä, linseejä, pähkinöitä, siemeniä, maitoa yms... Syön runsaasti ja monipuolisesti kasvikunnan tuotteita, vitamiinilisänä syön D-vitamiinia, kalaöljyä ja joskus sinkkiä ja magnesiumia. Uskon että ravintopuoleni on koostumukseltaa erittäin kunnossa, mutta en vaan saa kiskottua energiaa ehkä riittävästi. Syön nyt niin paljon, että ei tule paha olo. Jos syön tätä enemmän, vatsa turpoaa, alkaa närästää, vatsa käy raskaaksi ja voi tulla kipeäksi, menetän henkistä energiaa, tulee nuutunut olo yms epämieluisaa. En viitsisi syödä herkkuja koska ne vaikuttavat kielteisesti psyykeeseen. Olen aika aktiivinen henkilö joten kulutan varmaan paljon energiaa.

Mikä avuksi? Kannattaisiko kokeilla öljyn juomista tms? Kikkoja?
Vai täytyykö vaan hyväksyä että tämä on kropan määrittämä raja, ja tyytyä hyvin hitaaseen etenemiseen tai paikallaan pysymiseen. Harmittaa, koska kehoni rakenne ja voimat ovat sen verran hyvät, että saisin varmasti huikean fysiikan jos painoni nousisi. Voiko suurempaan syömiseen totutella pikkuhiljaa, mitä ruokaa ja kuinka usein?

9

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salijamppa123456789

      Öljyn juominen ei minun mielestä ole ratkaisu, koska kroppa ei käytä sitä kovin tehokkaasti polttoaineena saatikka lihasten rakennusaineena. Uskoisin, että lisäravinteista olisi sulle hyötyä, jos tarkoituksena on nostaa painoa ja nykyinen ravintomäärä ei tunnu riittävän. Jotain gaineria tai sitten itse sekoitat sopivan protsku-hiilarisekoituksen. Muut asiat sulla on kohtalaisen hyvin koossa.

    • koklaavaikka
    • rasvaa

      Rasvaa, esim. just öljyä tai pähkinöitä. MCT-öljyn kerrotaan menevän helpommin käyttöön energiaksi, joten sitä voi kokeilla.

    • Metabolinenkulutus

      25-30 v jälkeen kropan energiankulutus kääntyy laskuun...

    • Enjaksasyödä

      Kiitos vastauksista. Otan protskujuoman kehiin ehdottomasti, sitä ei minulla hetkeen ole käytössä ollut. Ehkä öljyäkin voisin ainakin kokeilla, sillä jos ongelma onkin kalorien saanti, ja proteiinia menee energiantuotantoon. Aiemmin join runsaasti maitoa ja viljatuotteita myös, nykyisin vähemmän, jännä jos sillä todella on vaikutusta

    • perusruokavaliokuntoon

      Maito ja viljat aiheuttaa ongelmia.

      Ensin perusruokavalio kuntoon ja siiten voi vähän rukata sitä, jos kulutus on kova.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

    • tristi

      Oletko muuten laskenut, paljonko saat proteiinia päivässä? Kirjoitit, ettet syö punaista lihaa tai kanaa kovinkaan usein. Sinälläänhän kana/brileri/kalkkuna on oikein mainio ja helppo proteiininlähde ja vähärasvaistakin. Kalastahan saa sitten taas kivasti hyviä rasvoja.

    • näin

      Maito ja viljat pois ja sitten käytä voita esim kananmunan kanssa tai muuten,muut kissan rasvat voi heittää oikeasti menemään.(ei siis margariinia)enään.
      Muista syödä reilusti kananmunia viikkoon keittetynä.

    • Enjaksasyödä

      Olen toteuttanut nyt muutaman viikon sellaista syömistä, että pois on jäänyt leipä ja maito. Porteiinia ja rasvaa olen lisännyt. En ole koskaan voinut näin hyvin, kiitos. Aika näyttää läjhteekö paino nousuun, ainakin lihakset ovat hieman kehittyneet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe