Miten korkokengillä käveleminen portaissa sujuu parhaiten/"oikein"?
Olen kuullut, että YLÖS päin mennessä pitäisi astua päkiä ensin ja kanta sitten (eli toisin päin kuin tasamaalla) ja hieman sivuttain vasen kylki edellä, mutta mitenkä sitten ALAS päin mennessä?
Kanta vai päkiä ensin?
Ja varmaan vähän sivuttain ("sik-sak -kävelyä"), mutta kumpi kylki edellä?
Korkokengillä portaita alas käveleminen
3
271
Vastaukset
- Täti-ihminen42
Mielestäni alas mennessä kanta ja päkiä samanaikaisesti, jos mahdollista.
Kaiteesta kannattaa pitää kiinni, ei välttämättä lujasti, mutta auttaa hahmottamaan portaat paremmin. Eikä tarvitse koko ajan pitää katsetta alas rappusiin, vaan voi olla ryhdikkäästi katse suoraan eteen. Kuten tasamaalla kävellessä.
Varovainen toki pitää portaissa olla. Alas mennessä etenkin ne vakavammat onnettomuudet tapahtuu. Mutta pienellä harjoittelulla olen oppinut pärjäämään 12 cm korolla rappusissa. Nuorempana jopa kirja pään päällä ;) - korkkariharjoittelija
Kiitos vastauksesta! :)
- harjootus
Oletko mies, joka harkoittelee?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434243Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1202704Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412462Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?821497Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466- 481189
- 781107
- 59983
- 45976
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En172959