mikä poni minulle?

Tiitiäinen

Oon 32kg ja 134cm niin kuinka korkea pitäs olla säkäkorkeus ponilla jolla ratsastaisin säännöllisesti / joka päivä. Ja mikä ponirotu sopis parhaiten? ite oon miettiny shettistä tai welshmountainia (sec A). Auttakaa :)

6

127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D-X

Herrajestas oot läski! Hyi Dx

• Rosika

D-X Älä puhu p---aa! Oletpas ilkeä! Tiitiäinen on normaalipainoinen! Millä tallilla hyväksytään noin ilkeästi puhuvaa porukkaa? Toivottavasti olet ainoa laatuasi.

Ja Tiitiäiselle: Oletan että olet kasvava vielä joten suosittelisin hieman liian isoa ettei heti käy pieneksi. Mutta kuitenkin niin hyvä käsiteltävä että pärjäät sen kanssa.
      Kannattaisi ostaa n. 130 cm:nen poni, rotua en osaa sanoa. Ainakin Tanskalaiset risteytykset ovat hyviä, jos sellaisen löydät. Riippuu ratsastustaidostasi, tavoitteistasi, yms. millainen sinulle sopii.
      Shettistä en suosittele, se jää kohta pieneksi.

(Vastaan tässä Kasiron puolesta, olen hänen sisarensa)

• Tiitiäinen

Joo hei kiitos D-x ! <3 Tulikin hyvä mieli. :)

Ja Rosika, en kasva enää kun olen lyhytkasvuinen. :D Tottakai kaikki ponit on yksilöitä, että luonne vaikuttaa siihen kuinka hyvin pärjää, mut siis lähinnä mietin sitä kun yleensä puhutaan että ratsukon täytyy näyttää sopusuhtaiselta, niin mikä on se sopiva suhde suunilleen?

• Rosika

Aha, sitten sanoisin että ponin säkäkorkeus sinun hartioidesi korkeus. Se on hyvä lähtökohta. Jos olet sirorakenteinen, ota siro poni. Jos olet tanakkaa tyyppiä katso rotevampi poni. Silloin näytätte sopusuhtaiselta parilta. Onnea ponin etsintään.

• Tiitiäinen

Okei. Kiitos paljon :)

• jassujaeve

Minulla tuli ainakin ensiksi mieleen piensuomenhevonen ja walesinvuoristoponi mut niitä ei oikein saa ihan kaikkialta myös jonkinlainen welsh-poni tai arabiristeytys olisi varmasti sulle sopiva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      63
      4898
    2. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      31
      3705
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      22
      3340
    4. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      79
      2305
    5. Ei siinä kauan

Menisi jos olisimme kahden
      Ikävä
      24
      1889
    6. Tekeekö hän

Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.
      Ikävä
      27
      1561
    7. Laine voitti oikeudessa

Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?
      Savonlinna
      40
      1512
    8. Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa

kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois
      Maailman menoa
      327
      1446
    9. Puistotyöntekijät

Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      14
      1423
    10. Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?

Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?
      Ikävä
      33
      1310
    Aihe