Yksityistalli vai ratsastuskoulu

lol

Kumpi ite oon ny menos yksityiselle, ku sopiva ratsastettava löyty. Mitä mieltä ootte et onko kivempaa mennä yksi vai porukassa jossa on tyylii 3-6?:)

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tallityttö

      Minun mielestä on kivempaa olla porukalla, koska silloin voi katsella pikkuisen muilta, et jos olis itsellä jotain paranneltavaa, laukassa, tai vaikka ihan vaan ravissa. Siinä oppii kerralla vähän enemmän, ja voi neuvoa muitakin kavereita. Ja samalla tutustua uusiin ihmisiin, ja vaihtaa kuulumisia.

    • zip--

      Siis tarkotatko yksityistunnillle vai ryhmätunnille? Vai mistä nyt puhutaan.

      Molemmissa on puolensa. Minusta paras tunti on sellainen, jossa 2-3 ratsukkoa. Tälllin opettajalla on tarpeeksi aikaa keskittyä jokaiseen, mutta ehtii silti hetkittäin aina itsekin rauhassa kokeilemaan ja ajattelemaan. Välillä sitten ihan yksityistunteja.

      Estetunnilla menee jopa 4, jos opettaja hallitsee homman. Osa hyvistäkään valmentajista ei pysty keskittymään noin moneen ratsukkoon.

      5 tai 6 on jo ehdottomasti liikaa.

    • Minä olen aina suosinut yksityistunteja. Siinä opetus on paljon intensiivisempää kuin ryhmätunneilla ja siinä oppii enemmän, paremmin ja nopeammin kuin ryhmässä, juuri siksi, että opettajalla on vain yksi ratsukko mihin keskittyä, ja virheet saadaan korjattua heti alkuunsa. Jos oppii jotakin väärin, siitä voi olla vaikea päästä eroon myöhemmin. Toki paljon riippuu opettajastakin. Itselläni on parhaat kokemukset yksityistunneista, ryhmätunneista ei niinkään.

      Jos menee ryhmässä ja alkaa katsella mitä muut tekevät, siinä alkaa keskittyä siihen mitä muut tekevät, ja sitten oma työskentely unohtuu. Plus että jos yrittää ottaa mallia muista, siinä on parasta olla varma siitä että ne muut tekevät oikein. Muuten saattaa oppia itse väärin jos matkii väärää ratsastajaa. Siksikään en suosittele ryhmätunteja.

      Ja jos omat oppilaani alkaisivat vaihdella kuulumisia kesken tunnin, käskisin heidän jättää turhat höpinät sikseen ja keskittyä ratsastukseen. Kuulumisia ja muita terveisiä voi vaihtaa sitten tunnin jälkeen, siihen asti keskitytään oleelliseen. Ja tunnin jälkeen on yhden tekevää onko ratsastettu ryhmässä vai yksityisesti.

    • MummoSuitsissa

      Ainakin aikuisena ratsastuksen aloittavalle on varmaan yksityistunti parempi. Joku aikuisten alkeiskurssi ensin ja sitten omat tunnit. Oppii tehokkaasti ja voi heti kysyä jollei älyä. Ryhmätunnilla myös voi olla rohkeudeltaan ja aloitekyvyltään useammanlaisia ihmisiä (ja hevosia :D) joten opettajan voi olla vaikea huomioida kaikkien oppijoiden henkilökohtaisia ominaisuuksia etenkin jos on 6 ratsukkoa kuten olen usein nähnyt monella tallilla. Ihan liikaa oppimisen kannalta! Oma kokemukseni on se, että ryhdyin vähän liikaakin varomaan toisia ratsukkoja ja osa energiasta ja huomiokyvystä meni siihen. Toisaalta olen nähnyt aika röyhkeitäkin ratsastajia, joille oma etu on ryhmätunnilla keskeistä. Seurasin taannoin aidan takana ryhmätuntia, jossa nuori tyttö toistuvasti piti "omia treenejään" tunnin aikana ja kiilaili piittaamattomasti fiksumpiaan. Opettaja oli jotenkin voimattoman oloinen, eikä puuttunut tähän mitenkään. Aattelin onko oikein, että kaikki maksavat tunnistaan mutta osa väistelee nurkkiin yhden tyypin laukkaharjoituksia (näppäili myös välillä kännykkäänsä).

      Yksityistuntien huonoin puoli on hinta. Mutta tunti on sitten toisaalta tehokas ja palautteen vääristä (ja oikeista!) toiminnoista saa heti, ohjeiden kanssa.
      Olen oikein tyytyväinen saamaani yksitisopetukseen. Olen käynyt olosuhteiden pakosta eli liikkuvan työni takia nyt useammalla tallilla (5) yksityisopetuksessa.
      Tsemppiä kaikille hienoon harrastukseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1760
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      76
      1384
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      189
      1313
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1298
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1081
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe