Este pelko

P04rPi

Moikka, osaisko joku auttaa? Mua jännittää yleensä aina ennen estetuntia. Olen ollut yhdellä toisella tallilla estetunnilla (mua jännitti sillonkin), mutta nyt vaihdoin tallia ja oon menossa tiistaina estetunnille ja mua jännittää vaan ihan hirveesti (Een tiiä miks?) . Tällä tallilla mua jännittää just ennen kun lähetään kävelemään maneesiin, enkä tiiä miks. Ja hevonen aistii pelon (tai niin ainakine olen käsittänyt). Ja mua pelottaa että se kieltää (edellisellä tallilla hevonen vaan kielti ja mä tipuin esteen päälle, pari kertaa sain sen hyppäämään ja sit se taas rupesin kieltämään yksi asia mua jäi pelottaa: se heppa ensin muka kielti ja sitten yks kaks paikoiltaan hyppäsi sen esteen ja melkein tipuin. ) Niin sitä apua tohon pelkoon? Kiitos, jo tässä vaiheessa!

5

201

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P04rPi

Apua!!

• tallityttö

No voisithan kysyä yksityistuntia, jossa opettaja voisi sitten vaikka "taluttaa" esteen yli ja sitä kautta pelon yli. Kannattaa myös yrittää ajatella että hevonen ei välttämättä kiellä esteillä ja yrittää vaan rentoutua.

• Fagge

Kerro opettajallesi pelostasi. Ja tuo yksityistunti-idea on tosi hyvä. Ja hevonen voi usein kieltää, koska ratsastaja ei ratsasta hevosta kunnolla esteelle, joten ennen estettä, muista pohkeet ja sano vaikka HOP! Ja jatka tuota niin kauan, kunnes olet saanut tarpeeksi itsevarmuutta. Koita rentoutua ja muista turvaliivi ja kypärä aina kun hyppäätte, turvaliivi auttaa melkein jokaisessa tippumisessa. Ja jos nyt sattuu niin käymään, että hevonen pääsee kieltämään, koeta pitää harjasta kiinni. Ja aina jos saat mahdollisuuden päästä rodeohärän kyytiin, mene! Rodeohärät ovat mainiota harjoitusta! :D

• P04rPi

Okei, viime tunnilla mentiinkin jostain syystä puomeja(joka oli tietysti helpotus minulle) ja sain vähä lisää itsevarmuutta. Kun sanoin opelle niin se lupas että saan sille tunnille kiltin ratsun ja ei mennä korkeita esteitä.

• Tallityttö

Sinulla on siis aika ikäviä tilanteita estetunneilla ymmärrän hyvin miksi sinua on pikkuisen jännittänyt. Kerro aikuiselle pelostasi ja että jos hän voisi auttaa sinua siitä yli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3235
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      2197
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81