Kromi-lisä?

läskiläski

Hei olen 17-vuotias, 160cm pitkä ja painan 95kg eli ole todella ylipainoinen. Haluaisin laihduttaa, mutta en pysty hallitsemaan makeanhimoani! Onko kellään kromi tuonut apua? Ja voiko sitä ostaa apteekista/luontaistuotekaupasta ihan noin vain? Kiitos jo etukäteen!!

4

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähemmänsokeria

      Paras apu makeanhimoon on säännöllinen syöminen ja vähäsokerinen ruokavalio. Makeanhimo on usein merkki siitä, ettet saa tarpeeksi ravinteita ruuastasi.

    • tsemiä

      Mielestäni makeanhimoon juuri auttaa tuo säännöllinen syöminen, mutta hedelmistä tuleva sokeri ei ole epäterveellistä. Niiden sokeristen herkkujen (keksit karkit ym) tilalla kannattaisi syödä hedelmiä. Tee aamupalaksi hedelmä-marja raikas smoothie, antaa paljon nimittäin vitamiineja ja energiaa päiväksi.

      • vähemmänsokeria

        No ei niitä hedelmiäkään kilokaupalla kannata syödä. Ihan yhtä epäterveellistä se hedelmän sokeri on kuin mikä tahansa muu sokeri, ainoa ero on siinä, että hedelmien mukana tulee vitamiineja ja etenkin kuituja, joiden tiedetään hidastavan verensokerin nousua ja täten pienentävän insuliinivaikutusta. Lisäksi, hedelmästä riippuen, sokerin määrä on aina vähäinen kun vertaa esimerkiksi 100g karkkia ja 100g hedelmää.
        Vähäsokerisella ruokavaliolla tarkoitan lisätyn sokerin välttämistä ja marjojen ja etenkin hedelmien maltillista käyttöä. Karkin "tilalla" ei sokeriaddiktin kannata syödä mitään vaan pysyä säännöllisessä syömisessä ja syödä oikeaa ruokaa.


    • ucandoit

      hei! :) toivotan sulle paljon onnea laihdutuksessasi! Itse painoin 2 vuotta sitten 120 kg ja pituutta minulla on 170. Nykyään painan 80 kiloa elikkä vielä olisi pudotettavaa. Pudotin nuo kilot melko nopeasto ja voisin antaa muutaman vinkin sinulle :) itselläni on myös aina ollut todellla kova makeanhimo aina ja aina oon ollut herkkujen perässä :D mutta päätin että sallin itselleni herkkuja silloin tällöin. Ja jos jonakin päivänä teki mieli herkkuja niin söin. En tietenkään joka päivä mutta jos vaikka jossain oli pullaa tarjolla niin söin yhden. Ei kannata kieltää itseltään kokonaan hetkkuja koska se pistää usein sitten ahmimaan. Mutta jos jonain päivänä teki mieli herkkuja niin sitten teki. Söin sitten muuta ruokaa vähemmän ja pyrin kuitenkin että kulutin liikakalorit mitkä söin. Saa kysellä lisää jos tulee mieleen :) autan mielelläni!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe