Onko Tip Top paikat edelleen paikkojen aatelia vai millä nykyään kannattaa paikata. Terävää hiekkaa on ollut talvella ja edelleen vieläkin joten silloin tällöin ilmat yllättäen lähtee....
Prismasta ostetut Zefal paikat toimivat myös. Pakkauksessa oli kätevästi kaksi muovista rengasrautaa jotka helpottivat paikkausta huomattavasti. Aina aiemmin olen jotenkin saanut
kovalla työllä väännettyä vanteelta ja takaisin.
Turha sit vastata että ei kannata paikata kun sisäkumit niin halpoja. Olen kuitenkin tottunut paikkaamaan renkaan jo lapsena, kauan sitten joten ei sitä tapojaan enää pysty muuttamaan ;)
Tip Top paikat
14
2455
Vastaukset
- renkaan_vaihtaja
Kannattaa muistaa, että esim Motonetissä sisärengas maksaa 2.60 e ja halvin paikkarasia 5.00 e. Paikkarasian hinnalla saa 2 sisärengasta, että se siintä.
Aivan turha mussuttaa vastaan tässä asiassa.- Kerro_vielä
Montako rengasta paikkarasialla säästää?
Päätetään vasta sitten kannattaako paikkaaminen vai ei. Huomioidaan myös että halvimpien sisärenkaiden kestävyys ei ole paras mahdollinen. - kyllä_kerron
Etkö daiju osaa lukea?
"Aivan turha mussuttaa vastaan tässä asiassa"
Yhdellä paikkarasialla saa paikattua vain yhden reiän, sillä liima ei enään toimi seuraavalla kerralla. - VanhaVille
kyllä_kerron kirjoitti:
Etkö daiju osaa lukea?
"Aivan turha mussuttaa vastaan tässä asiassa"
Yhdellä paikkarasialla saa paikattua vain yhden reiän, sillä liima ei enään toimi seuraavalla kerralla.Paikkarasiassa ei edes ole liimaa ja paikkarasian sisältämä vulkanointiaine ei vanhene kovin nopeasti avattuna kunhan korkki on kiinni ja ehjä. Paikkarasia sisältää vulkanointiainetta rasian paikkamäärän tarvetta enemmän.
- hymiöheikki
VanhaVille kirjoitti:
Paikkarasiassa ei edes ole liimaa ja paikkarasian sisältämä vulkanointiaine ei vanhene kovin nopeasti avattuna kunhan korkki on kiinni ja ehjä. Paikkarasia sisältää vulkanointiainetta rasian paikkamäärän tarvetta enemmän.
Täällä on tuo yksi jannu, joka valehtelee huvikseen. Tunnistaa helposti siitä, että kirjoitaa enään eikä enää, typeristä hymiöistä sekä tietysti törkeästä käytöksestä.
- enäänkö
Kerrohan sinä rehellinen, mikä asia on valetta tässä keskustelussa tuon kyseisen jannun kirjoituksissa? Jos jokin kirjoitus poikkeaa omasta mieltymyksestään, ei sen tarvitse olla valetta, vaan itse ajattelee ja toimii ehkä väärin. Myöskään jokin kirjoitus ja neuvo ei ole niin kauaa valetta, kun sitä ei pystytä faktoin kumoamaan.
Hymiöt ja oman murteen käyttö yleisissä keskusteluissa ovat minun mielestäni rikkaus, tosin törkeä kielen käyttö on typerää. - hymiöheikki
enäänkö kirjoitti:
Kerrohan sinä rehellinen, mikä asia on valetta tässä keskustelussa tuon kyseisen jannun kirjoituksissa? Jos jokin kirjoitus poikkeaa omasta mieltymyksestään, ei sen tarvitse olla valetta, vaan itse ajattelee ja toimii ehkä väärin. Myöskään jokin kirjoitus ja neuvo ei ole niin kauaa valetta, kun sitä ei pystytä faktoin kumoamaan.
Hymiöt ja oman murteen käyttö yleisissä keskusteluissa ovat minun mielestäni rikkaus, tosin törkeä kielen käyttö on typerää.Ei vulkanointiaineen säilyvyys ole todellakaan mikään helkkarin mieltymyskysymys. Kuten ei ole myöskään se, että paikkarasiassa ei ole liimaa, vaan vulkanointiainetta.
Väite: "Yhdellä paikkarasialla saa paikattua vain yhden reiän, sillä liima ei enään toimi seuraavalla kerralla" on täyttä hölynpölyä.
Tämä keskustelu päättyy osaltani tähän. - eräänkö
Et edelleenkään osoittanut, mikä on valetta. Minä väitän, että valtaosa pyöräilijöistä paikkaa yhdellä paikkarasialla vain kerran renkaan. Kun normi pyöräilijällä rengas puhkeaa aikas harvoin. Huom, kyseessä siis vain minun mielipide ja luulo asiasta.
Tuo vulkanointiaine ja liima säilyy toisilla pitkäänkin ja taasen toisilla ne eivät säily käyttökelpoisina.
Täällä suomi24 keskusteluissa on jo ohjeenkin mukaan sana vapaa, joten älkää hyvät ihmiset pahoittako mieltänne, jos joku on eri mieltä teidän kanssa.
- 1712
tip topin liima on parasta ja säilyy. muilla valmistajilla liima ei aina tahdo tarttua ja liima vanhentuu hyvinkin nopeasti, joskus jopa ennen tuubin ensimmäistä käyttökertaa.
kaikkien paikat menettelevät, liima on se ratkaiseva tekijä kumin korjauksessa.
ostopaikalla on suuri merkitys, tip topin hinnat vaihtelevat omalla paikkakunnallani ostopaikasta riippuen 2,99-5,99 e/rasia. biltema myy täällä halvimmat paikat, tällä hetkellä 1,99e rasia. jos oikein haluaa säästää niin osta joka kolmas rasia tip topia ja muuten sitten jotain halppismerkkiä, sillä tip topin liimatuubi riittää n. kolmeen rasialliseen paikkoja.
oma kokemus sisärenkaista on, että markettien halvat ja muoviset sisärenkaat eivät kestä käytössä, vaan kannattaa hankkia kuminen sisärengas ennemmin pyöräliikkeestä. reikä pitää myös ensin paikata, että pääsee hakemaan uutta sisäkumia kaupasta ja sitten kun sen on paikannut, ei enää olekkaan akuuttia tarvetta lähteä kauppaan.
ps. olen harkinnut pistosuojattuja renkaita, mutta empä tiedä maksavatko itsensä takaisin, ovat kalliita ja kuluvat nekin käytössä. onko kellään kokemusta? - ook_raitti
Missään nimessä renkaan paikkaaminen ei kannata. Uus sisäkummi maksaa tyyliin pari euroo. Ennen kuljetin paikkarasiaa ja mukana lenkeillä ja sitten kun sitä tarvitsi,niin liima ei fuuganu, kun oli kovettunu. Nyt vara sisä kummi mukana ja hamma skulaa.
- VanhaVille
Laadukas sisärengas kannattaa aina paikata laadukkaalla paikkarasialla, käytännössä tip-topilla jossa varmin vulkanointiaine.
Itselläni avattu vulkanointiaine on säilynyt toimivana myös kylmässä varastossa vuosia säilytettynä.
Liimaa ei taida olla missään paikkarasioissa. Liima ei yksinkertaisesti toimisi. Saattaa olla että jokin NASA:n liima voisi toimia.
Parhaan tuloksen takaamiseksi paikkaaminen kannattaa tehdä kotona tai työpaikalla, ei tien päällä. Tien päällä paikkaaminen toki yleensä onnistuu myös. - testattu
Laittakaa se paikkarasia ja liima käytön jälkeen tiukasti elmukelmuun, niin liima on hyvää seuraavallakin kerralla;)
- Pieni-vinkki
Paikkaaminen voisi onnistua paremmin jos ymmärtäisitte että paikkaus tehdään vulkanointiaineella EI LIIMALLA ja googlettaisitte mitä tämä tarkoittaa.
- isompi_vinkki
Se on aivan sama, paikkaus tehdään sillä aineella, jota rasiassa on. Helpoin, järkevin ja halvin keino on vaihtaa uusi sisärengas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760