Seurustelen itseäni hieman vanhemman miehen kanssa joka käy töissä ja minä olen abi. Olemme kohta pari vuotta eläneet etäsuhteessa. Nyt haluan hakea opiskelemaan ja mies on alkanut painostaa siinä. Hän haluaa minut tietenkin lähelle itseään mutta ei halua muuttaa minun perässäni koska hänellä on vakituinen työ. Minä taas tahdon opiskelupaikan, ja haluan sen vaikka se olisi kuinka kaukana koska opiskelu on minulle tärkeää. Olenko itsekäs kun haluan ennemmin opiskelun kuin miehen joka on kuitenkin minulle hyvä ja mukava? Hänen mielestään jos saisin paikan kauempaa, minun ei pitäisi ottaa sitä koska hän ei jaksaisi sitä, ja se voisi merkitä suhteen loppua. Mies rakastaa minua ja minä häntä mutta tiedän että olisin katkera jos valitsen nyt hänet enkä opiskelua.
Mies ja opiskelu
19
100
Vastaukset
- OmaPäätöksesi
No, sinä itse tiedät mitä tarvitset, ja se on hyvä asia. Olet jo päätöksesi tehnyt.
Jos haluatte kokeilla yhdessä asumista, niin voithan muuttaa heti kirjoitusten jälkeen miehen luo. Lue siellä pääsykokeisiin, jos sellaiset on tulossa ja/tai koita hommata jotain työtä. Tuossa elämänvaiheessa ehdottomasti opiskelu etusijalle. Mies on itsekäs, jos laittaa sinut valitsemaan joko opinnot tai hänet.
- äitineuvoo
Eivät ne vanhemmat miehet teitä tyttöjä rakasta. Pari, kolme vuotta ja lennät pellolle ja tämä herra etsii nuoremman leikkikalun.
Nyt on korkein aika hakeutua omanikäistesi seuraan.Mistä sait käsityksen, että kyseessä on "vanhempi mies". Aloittajahan kirjoitti nimenomaan, että " itseäni HIEMAN vanhemman", Jos aloittaja on 18-19, niin itse tulkitsen miehen olevan 20-24.
- Luygkuf
Mies on 21.
- Stellaria
Olet terveen itsekäs, kun laitat opiskelun etusijalle. Itselläni oli aikanaan samankaltainen tilanne, mutta pääsinkin sitten opiskelemaan samalle paikkakunnalle. Mies oli sitä mieltä, että minun pitää ehdottomasti ottaa vastaan kiinnostavin opiskelupaikka, paikkakunnasta riippumatta. Kaikki muu voidaan järjestää jotenkin.
- oppeliini1
Opiskelu ja oma ammatti, numero yksi (1)
Rakastavat miehet, numero kaksi (2) - Margareeta
Tähän nyt on peräti lyhyt vastaus neito hyvä. JOS mies rakastaa sinua, niin hän toivoo parastasi, ja toivoo, että saat juuri sellaisen opiskelupaikan kun haluat ja jossa sinulla on tulevaisuus.
Mies haluaa kontrolloida ja hallita sinua, että olisit lähellä hänen käytettävissään. Myös on miehellä pelko, että nuoruuttasi löydät vastaavan kumppanin opiskelupaikkakunnalta.
Miehen motiivina on pelko ja itsekkyys, että menettää sinut.
Mies ei halua laittaa rakkautta edelle näissä ratkaisuissa.
Tämänhetkiset ratkaisut vaikuttavat elämänkohtaloosi merkitsevästi. Uskalla ajatella terveellä tavalla itsekkäästi. Sillä sinä vastaat omasta tulevaisuudestasi ja yksi virheratkaisu voi joskus viedä sen väärille raiteille. Joillekin on käynyt niin, että vielä vanhuksina katuvat sitä, etteivät viisaasti ajatelleet tulevaisuuttaan, kun oli sen aika.- OmaPäätöksesi
No kyllä minä ymmärrän, että haluaisi asua samassa kaupungissa tyttöystävän kanssa, eikä se minusta ole mitenkään itsekäs toive. Vakinaista työpaikkaa on myös iso kynnys jättää tässä työllisyystilanteessa. Opiskelualan valinta on kuitenkin niin iso asia, että se täytyy laittaa etusijalle, kuten aloittaja tuntuu jo päättäneen. Kuulostaa myös siltä, että aloittaja ei ole muutenkaan kovin vakavissaan tässä seurustelusuhteessa.
- Dsöfkvjbfzg
OmaPäätöksesi kirjoitti:
No kyllä minä ymmärrän, että haluaisi asua samassa kaupungissa tyttöystävän kanssa, eikä se minusta ole mitenkään itsekäs toive. Vakinaista työpaikkaa on myös iso kynnys jättää tässä työllisyystilanteessa. Opiskelualan valinta on kuitenkin niin iso asia, että se täytyy laittaa etusijalle, kuten aloittaja tuntuu jo päättäneen. Kuulostaa myös siltä, että aloittaja ei ole muutenkaan kovin vakavissaan tässä seurustelusuhteessa.
Olen sellainen persoona joka ei yleensä ole riippuvainen mistään ja oikeastaan haluaisinkin sen oman elämän jostain muualta kuin tämän poikaystävän luota. Mutta se rakastaa minua hirveästi ja on todella riippuvaisen oloinen ja haluaisi että ollaan yhdessä vielä vanhoinakin. Ja mun on hirveän vaikea jättää se. Olen kyllä jo päättänyt että menen sen opiskelupaikan perässä mutta pelottaa hirveästi miehen reaktio ja se että se murtuu ihan täysin koska kuulemma sen elämässä ei ole mitään muuta kuin minä.
T. Aloittaja - Margareeta
Jäitä hattuun, olet joutunut heikon miehen painostuksen uhriksi!
"Murtuu, eikä elämässä ole mitään muuta kuin minä"... on hälyttävä, mutta kiero keino vedota toiseen ihmiseen.
Herrasmies ei painosta koskaan nuorta, uraansa etsivää naista säälin tunteisiin vetoamalla.
Ole valpas, ja oivalla, että tässä mies säälittävänä hahmona etsii omaa etuaan.
Herrasmies sitä vastoin nostaa hattuaan, hymyilee ja sanoo hellästi: "Rakastan sinua äärettömästi, ja siksi kannustan sinua opiskelemaan sitä, mitä sinä tahdot. Olen mies, joten selviän kyllä hienosti. Yhdessä kestämme tämän vaiheen, kun muutat toiselle paikkakunnalle"
- 4y6e4rd
Itselläni oli aikoinaan vähän yli parikymppisenä into päällä opiskella "unelmieni tutkinto" niin, että olisin jatkanut vielä pari, maksimissaan kolme vuotta lisää jatko-opiskelua. Se olisi merkinnyt, että olisin asunut kihlattuni kanssa eri paikkakunnilla ainakin viikot eikä käynyt lainkaan muutamaa vuotta vanhemman miehen pirtaan. Hän oli opiskelunsa opiskellut, saanut vakkarityön ja sanojensa mukaan valmis vakiintumaan. Niinpä hän laittoi minut valitsemaan itsensä ja 2-3 v jatko-opiskelun välillä. Valitsin hänet... Erosimme ajat sitten ja nyt, kun työelämä on näyttänyt nurjat puolensa työttömyyden muodossa harmittelen, etten pitänyt päätäni aikoinaan ja jatkanut opiskelua.
Tuollaiset "elämältäni putoaa pohja, jos teet niin"-ihmiset ovat jotenkin ... pelottavia! Kaataa nyt vastuu omasta onnellisuudestaan toisen ihmisen niskaan! Kaikkia on mahdoton miellyttää, toimeen voi toki yrittää tulla. Sinä itse, aloittaja, olet oman elämäsi tärkein ihminen, joten pysy valitsemallasi tiellä. Mies pysyy mukanasi vaikka sitten etäsuhteessa opiskelusi ajan, jos teidät on tarkoitettu yhteen. Sinun ei tarvitse uhrautua ja luopua opiskeluhaaveistasi!- Srlfijgvrgsögkjg
En siis ole ainoa..
Pysyn kyllä päätöksessäni mutta olen niin samaa mieltä tuon pelottavuuden kanssa! Monta kertaa on mies valittanut ja itkenyt että kaikki mitä hän pyytää on minut. Siihen pyyntöön vain tuntuu sisältyvän kuitenkin aika paljon. - Margareeta
Henkinen painostus ja väkivalta voi ilmentyä tälläkin tavalla. "Kaikki mitä hän pyytää on minut". Se on paljon, aivan liikaa, enempää ei voi pyytäkään kuin kokonaisen ihmisen. Sinun pitäisi antaa hänelle siis itsesi, lahjoittaa elämäsi, tahtosi, toiveesi, urasi, unelmasi.
Kavaljeerilla on suuri pyyntö. Valituksella ja itkulla on tarkoitus vedota sinun herkkiin tunteisiisi.
Margareetana jos olisin joutunut samanlaiseen tilanteeseen, ehkäpä tuntisi loukkausta siitä, että joku katsoo oikeudekseen vedota minuun näin. Se on tunteiden rajaloukkaus.
On olemassa järki ja viisaus.
Tällainen mies ei ole järkevä, eikä kovinkaan viisas. Hän ei näe kauas, vaan lähelle ja hänelle hänen oma etunsa on ensin, sitten tulee sinun etusi viimeisenä.
- tsemppiäopintoihin
Totta kai asetat opinnot nyt etusijalle. Asettaahan poikaystäväsikin työnsä etusijalle. Itse aikoinaan lähdin opiskelemaan 500 kilometrin päähän ja poikaystävä tuli parin vuoden päästä opiskelemaan samaan paikkaan irtisanouduttuaan vakityöstä.
Poikaystäväsi käyttää kyllä keljuja keinoja estääkseen lähtösi. Tuollainen tunteisiin vetoaminen ja itsensä surkuttelu on raukkamaista. En suosittele mitään sitoutumisia, esim. kihloja nyt vaan muuta avoimin mielin uudelle paikkakunnalle ja katso kestääkö suhteenne. Jos ei kestä, niin opiskelijapiireistä löytyy varmasti samanhenkisempiä ihmisiä. - mene
Mikä on poikaystävän koulutus? Harvalla 21-vuotiaalla on vakinaista työpaikkaa, valmista akateemista tutkintoa tai amk-tutkintoa eli taitaa olla ammattikoulun käynyt tyyppi. Poika varmaankin pelkää, että löydät opiskelujen myötä uuden, samoista asioista kiinnostuneen tyypin.
Jos hän oikeasti rakastaisi sinua, hän rohkaisisi sinua opiskelemaan. oikeasti tärkeintä hänenlle on vain oma itsensä.- Fsgjkbsr
Joo, on käynyt amiksen vain ja nyt töissä.
- mene
Selvä juttu, kateus taitaa myös pelata tässä: sinulle on koko maailma avoinna opiskelujen kautta, hän on nyt uransa huipulla.
Ajattele, mitä voit saavuttaa ja kokea. Olet kuitenkin ylioppilaana tod.näk. suuntautumassa korkeakouluun, yliopistoon tms. muuhun koulutukseen, joka antaa paljon.
Et sinä voi tuossa iässä olla vastuussa hänen onnestaan. Lähde opiskelemaan, mene vaihtoon, elä elämääsi. Ei mies sinua rakasta, jos sanoo, ettei kestä eroa opiskelujen ajan.
Onko muuten tuo haluamasi opiskelupaikka sellainen, että sen jälkeen voi työskennellä samalla paikkakunnalla miehen kanssa? - Margareeta
Kun nuori mies on käynyt ammattikoulun, ei ura hänelläkään nyt suinkaan huipulla ole, vaan vasta alussa.
Käytännön ammatissa voi kehittää itseään, opiskella eteenpäin, ja samoin ammattityö sinänsä antaa vuosien mittaan tietotaitoa.
Ei koulutuksen ero sinänsä akateeminen/ tai ammattitutkinto ole haitallinen, jos molemmat ovat suuntautuneen sivistämään ja kehittämään itseään.
Mutta kuten ylläoleva sanoi, et ole vastuussa hänen onnestaan, eikä sinun kuuluu luovuttaa koko elämääsi hänelle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30111652
- 1447146
- 1045952
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534389
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304269On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323611- 623608
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223135