Paljonko teillä on sähkölasku

Kilttiatm

Tuossa katselin sähkölaskuuni ja juttelin parin tyypin kanssa. Itsellä on 150-160 egee 2 kk lasku kun tutuilla on alle 100 euroa. aion selvittää että olenko maksanut liikaa.

38

1777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kilttiatm

On siis minulla 39 neliön asunto, tv päällä 5 tuntii illassa ,jääkaappi aina ja läppäri lähes aina pällä. Lamppuja on katossa mutta ne eivät ole päällä kuin n 4 tuntii vrk

• Karmea sähkölasku. Minulla on noin 80€/2kk vaikka virtasyöppö pöytätietokone on tyypillisesti tunteja päällä päivässä.

• Ei mitään hajua, kun sisältyy vuokraan. Kiinnostaisi kyllä tietää mikä on 65" plasman vaikutus sähkölaskussa.

• Katso käyttöoppaasta, paljonko se kuluttaa.

• ktm40

Jossain näin 7h päivässa päällä olevan maksavan 185€/v.

• 23456789

On tosiaan käsittämättömän iso. Itse asun hieman pienemmässä asunnossa, läppäri on päällä keskimäärin 8-10 tuntia päivässä, valoja poltan enemmän kuin sinä (useimmiten pieni tunnelmavalo yölläkin), jääkaappi ja pakastin koko ajan päällä, hiustenkuivaaja ahkerassa käytössä. Telkkari on kyllä päällä äärimmäisen harvoin, nytkin ollut avaamatta pari viikkoa. Mutta sähkölasku vajaa 20€/kk.

• iita-

Kyllä sun lasku isolta kuulostaa. Ootko joku himoleipuri, kova lämmittään uunia? Mun laskut yleensä vain muutaman kympin. TV en kato ollenkaan.

• Kilttiatm

No just mietin kans että on karmee lasku aina. hommaan jonkun joka selvittää tän kusetuksen, oon varma että olen 5 vuoden a ikana maksanut 50 egee kk liikaa sähköstä.

• Keskimäärin 21 €/kk minulla. Ehkä aloittajan asunto lämpiää sähköpattereilla. Siihen lisäksi iso pakastin, usein käytetty kiuas ja sähkölämmitteinen lattialämmitys kylpyhuoneessa, niin iso laskuhan siitä kertyy.

• hyötylämpö

Pakastimen tuottama lämpö käytetään asunnon muuhun lämmitykseen, joka taas säästää muussa lämmityksessä, joten käytännössä pakastin kuluttaa vain kesäaikaan.

• hyötylämpö kirjoitti:

Pakastimen tuottama lämpö käytetään asunnon muuhun lämmitykseen, joka taas säästää muussa lämmityksessä, joten käytännössä pakastin kuluttaa vain kesäaikaan.

En nyt usko että sen pakastimen hyötysuhde lämmityskäytössä talvella kovin hyvä on. Hyvä tietysti jos lämpöä tuottaa, mutta itse ostaisin asunnon lämmitykseen jonkun muun laitteen kuin pakastimen.

• super-atm kirjoitti:

En nyt usko että sen pakastimen hyötysuhde lämmityskäytössä talvella kovin hyvä on. Hyvä tietysti jos lämpöä tuottaa, mutta itse ostaisin asunnon lämmitykseen jonkun muun laitteen kuin pakastimen.

Pakastinhan on ilmalämpöpumppu, eli laite joka siirtää lämpöä kylmemmästä (pakastimen sisus) lämpimämpään (asunto). Ilmalämpöpumppujen hyötysuhde on itse asiassa varsin hyvä, mutta laskee kun lämpötila on matala, mitä se pakastimen sisällä on. Pärjännee silti ainakin sähkövastuksille. Yksinkertaisesti sanottuna sähkövastus joutuu luomaan sen lämmön sähköllä "tyhjästä", lämpöpumppu siirtää olemassaolevaa lämpöä sähkön avulla ja on siksi tehokkaampi.

• outsider1 kirjoitti:

Pakastinhan on ilmalämpöpumppu, eli laite joka siirtää lämpöä kylmemmästä (pakastimen sisus) lämpimämpään (asunto). Ilmalämpöpumppujen hyötysuhde on itse asiassa varsin hyvä, mutta laskee kun lämpötila on matala, mitä se pakastimen sisällä on. Pärjännee silti ainakin sähkövastuksille. Yksinkertaisesti sanottuna sähkövastus joutuu luomaan sen lämmön sähköllä "tyhjästä", lämpöpumppu siirtää olemassaolevaa lämpöä sähkön avulla ja on siksi tehokkaampi.

Pakastin on siis hyvä valinta. Etenkin jos tykkää pakastaa ruokaa ja samalla lämmittää asuntoa.

• Talvella näin. Vievät vaan perkuleesti tilaa ne pakastimet jos niillä aikoo lämmityksen hoitaa.

• ölölöööööö

Mul on 140neliön omakotitalo, ja sähkölasku 500-600 vuodes, plus polttopuut omast mettäst talon lämmitykseen.

• 839349

44e yksiö sähkölämmityksellä. Tietokone ja televisio aina päällä kun olen hereillä. Kesällä kun lämmitystä ei tarvitse, 45e/kk, pahimmilla talvipakkasilla 175e/kk, tänä talvena 120e/kk isoin.

• halpaaon

94 neliön krs asunto..nelihenkinen prhe,,kaikilla läppärit.. lisäksi 1x 65 1x 55 ja 1x 48 ja 1x 32 tuuman led tv:t jotka käytössä harvakseltaan. kaikki lamput vaihdettiin Led.. myös yöllä päällä.. Pakkasesta luovuttiin kokonaan.. sähkölasku max 23e/kk / tampere

• kaukolämmitys

52 neliön saunallinen kaksio. sähkölasku yleensä 45 euroa/2kk. Sulla on ilmeisesti sähkölämmitys.

• kilpailutanetissä

Täällä on pakko olla provoja tai sitten ihmiset ei oikeesti maksa laskujaan ja ole niistä perillä. Itselläni on 86 neliön rivari ja lämmityskin on kaukolämpö. Olen paljon myös kotoo pois koska mökkeilen ja olen reissutöissä. Sähkösauna on mutta sitäkin käytän ehkä kerran kuussa. Sähkölasku siirtoineen on noin 110e/2kk ja olen hintaa kilpailuttanut ja tuo on silti edullisin. Täällä palstalla on sellaisia hintoja että epäilen ihmisten puhuvan pelkistä sähkön kulutuksista koska siirtohinnat ovat järkyttävä ja älytön lisä vielä peruskulutuksen päälle.

• iita-

En juksannut. Mutta elän kyllä säästeliäästi, eli en pidä lamppuja päällä, olen paljon pimeässä, mulla tosin on pieni akvaario joka valaisee iltaisin. Uunia en lämmitä kuin pari kertaa kuussa, en oo kokkaajatyyppi. Uuni on käsittääkseni aikamoinen sähkösyöppö jos sitä lämmittää päivittäin.
        TV en tosiaan katso juuri ollenkaan, olen siitä virranki ottanut pois. Kylppärin lattialämmityksestä oon myös kokonaan ottanut virran pois, ihan hyvin se kuivuu ilmankin. Kaukolämpö on.
        Ja kun päivisin oon töissä, niin ei kotona sähköä paljoa kulu kun iltaisin vaan läppärillä pari tuntia ja akvaarion valo riittää valoksi mulla. Saunaa lämmitän pari kertaa viikossa. Sit on ihan perus astianpesu/pyykinpesukoneet jääkaappipakastin yhdistelmä ja mikrouuni.

• Kilttiatm

Sähkölämmitys tää on mutta en usko että sähkö maksas niin paljon . Mielestäni en kuluta sähköä paljoa muihin verrattuna. Esim, lamppuja mulla ei ole päällä kun tunti päällä päivässäm kun tv valo ja läppärin valoa käytän. En uuniakaa n käytä kun kerran päivässä.

• kilpailutanetissä

Sanoisin että sähkölämmityksen kanssa sulla on edullinen sähkölasku.

• melkoinen.tuhlari.olet

Jos on sähkölämmitys, muiden laitteiden lämpö menee 100 prosenttisesti hyötykäyttöön lämmityskaudella. Eli hehkulamppu, telkkari, pakastin ym tuottaa käydessään lämpöä. Se lämmittää huonetilaa, joten lämmityspatterin ei tarvitse olla niin paljon päällä -> termostaatti hoitaa että lämmitys katkeaa asetetussa lämpötilassa.
        Asunnon sisälämpö 20 asteesta -> 21 asteeseen tekee sähkölaskuun 5 prosenttia lisää. Siitä kun nostetaan taas 1 aste, se tekee taas 5 prosenttia sähkölaskuun lisää, eli 20->22 asteeseen tekee sähkölaskuun yli 10 prosenttia lisää.
        Lisäksi kannattaa muistaa että sähkölämmitystalossa lämmitetään sähköllä myös lämmin käyttövesi, eli pitkät suihkuttelut lisää sähkönkulutusta rajusti.
        Kyllä tuo sähkölasku on aika raju neliöihin nähden. Minulla on 58 neliön rivarikaksio, suora sähkölämmitys. Talvella sähkölasku noin 100 e/kk, kesällä noin 40e/kk.

• iita-

Tuliko kirjoitusvirhe vai tosiaanko lämmität uunia "vain kerran päivässä"?

• nckflckckvbbb

Häh? Mul on alle 40e 2 kk sähköt! Helsingin energia ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat sähkölaitteet kaksiostani löytyy.

• Meillä on 80 neliön kerrostalo-kolmio. Telkkari, pari tietokonetta ja valot on päällä 8 tuntia päivässä. Sähkösauna lämpiää joka perjantai. Sähkölasku on vähän alle 30 euroa kuukaudessa.

• Kerrostalossa jääkaappi-pakastin ja pöytätietokone syövät yleensä eniten sähköä. Itseltäni lähti sähkölaskusta kolmannes pois kun siirryin tabletin käyttöön, eli nyt noin 1200 kWh/vuodessa menee sähköä. Olen nimittäin ollut varsin ahkera tietokoneen käyttäjä, eniten luen tutkimuksia ja uutisia, surffaan netissä, ja laskelmia teen wolfram alphalla. Televisiota en katsele lainkaan, en käsitä miksi sellaisen edes hankin.

• cirlus

Isohko omakotitalo , sähkölämmitys, sähkönmyynti ja -siirto, molemmat vajaa n. 170 €/kk.

• askdna

Taitaa olla puolet tuosta. Kerrostalo ja taitaa olla kaukolämpö....

• uuppahaa

Suunnilleen 60e 2kk

• lottamarii

Kahvinkeitin haukkaa nopeasti kanssa sähköä, se kannattaa sammuttaa heti, kun kahvi on keitetty, eikä pitää päällä.

• AsianLover

80m2 paritalo ja sähkölämmitys.Viimeisin lasku oli 230e /kk.Kovilla pakkasilla viimevuonna pompsahti 280e.. Kesällä noin 60e/KK

• fdbbfdbfdbfd

rivari kaksio, sähkösaunalla ja sähkölämmityksellä, talvisin on sähkölasku 100-120e/kk, kesäisin 30-50e/kk.

• sähköstäperilläoleva

Olisin erittäin kiinnostunut näistä sähkö yhtiöistä täällä joilla väitetään olevan lähes ilmainen sähkölasku! Tiedän asuntoja joissa lähes minimaalisilla kulutuksilla saadaan samanlainen kulutus kuin kilttiksellä. Olen varma että suurinosa täällä kerrotuista hinnoista on provoja. Suomessa sähkö on tällähetkellä niin arvokasta että tällaisia euro lukemia on nähty viimeksi noin 15 vuotta sitten mitä täällä väitetään totuutena.

• 23456789

Minä en ainakaan provonnut, mutta sähköyhtiöitä en edes tiedä. Asun vuokralla kerrostalossa ja maksan tietyn summan sähköstä kuukaudessa. Kerran vuodessa on mittarin luenta, minkä jälkeen tulee tasauslasku. Se merkitsee aina jonkin verran lisämaksua, mutta kuukausittainen sähkönkulutus jää alle sen 20 euron.

Mutta mainittakoon nyt sitten vielä, että minulla ei ole esim. pyykinpesukonetta, astianpesukonetta tai mikroaaltouunia.

• 23456789
        23456789 kirjoitti:

Minä en ainakaan provonnut, mutta sähköyhtiöitä en edes tiedä. Asun vuokralla kerrostalossa ja maksan tietyn summan sähköstä kuukaudessa. Kerran vuodessa on mittarin luenta, minkä jälkeen tulee tasauslasku. Se merkitsee aina jonkin verran lisämaksua, mutta kuukausittainen sähkönkulutus jää alle sen 20 euron.

Mutta mainittakoon nyt sitten vielä, että minulla ei ole esim. pyykinpesukonetta, astianpesukonetta tai mikroaaltouunia.

Korjaus: sähköyhtiötä

• eipaljo

Kotona n. 70-80 euroa, kesämökillä n. 140-150 kun pidän siellä sähköpattereita päällä läpi talven.

• ktm40

45 neliön kaksio ja 25€/kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      2086
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      56
      1447
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      212
      1289
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      56
      1162
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      80
      1130
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      39
      1069
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      64
      988
    8. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      68
      986
    9. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      125
      974
    10. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      223
      925
    Aihe