Au pairiksi usaan

Aupairusa

Tahtoisin siis päästä au pairiksi usaan. Onko kenellekään kokemuksia sieltä? Haluasin vähän kuulla, että millasta se on.
Oon lukenu jonkun järjestön sivulta että siellä pitää opiskella samalla. Miten se opiskelu hoidetaan (eli missä ja milloin opiskellaan yms.)? Ajattelin myös yrittää päästä lukion jälkeen jenkkeihin johonkin yliopistoon. Miten tämä au pairina oleminen vaikuttaa siihen? Eli jos olisin lukion jälkeen ensin vuoden au pairina jenkeissä ja sitten hakisin sinne johonkin yliopistoon. Ja jos tekisin näin, mitä/miten pitäisi opiskella silloin au pair vuoden aikana? Auttakaa joku please ku en oikeen tajuu näit juttui. Voitte
Myös kertoo jotain muuta tarpeellista tietoa jos jaksatte :)
Kiitos tosi paljon paljon :)

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aupairiksi

      Mullaki on suunnitelmis jos lähtis usaan aupairiksi. Toivotaan et tulis vähä vastauksia tähän.. Kiinnostaa myös erityisesti onko kellään suositella mitään järjestöä?

    • ex-aupair

      Hei,

      Mä olin vuoden Jenkeissä au pairina ja suosittelen ehdottomasti! Ite olin Cultural Caren kautta ja ihan toimiva järjestö. Kannattaa vertailla esimerkiksi just hintoja, mutta ei toi n. 1000e ole paha, kun siihen sisältyy lennot, asuminen, palkka (n.150e/vk), vakuutus jne. Kannattaa hakea 3-6kk ennen ku ois ajatellut lähtee.

      Opiskella siellä pitää 6 crediittiä eli 72h collegessa/yliopistossa tai muussa, joka kelpaa järjestölle. On olemassa pelkille au paireille tarkoitettuja kursseja, joista saa jo hyvin tunnit kasaan. Opiskella voi viikonloppuisin tai viikolla. Miten sulle ja sun hostperheelle sopii.
      Jos haluut yliopistoon, niin kannattaa au pair vuoden aikana opiskella sitä, mitä aiot yliopistossakin sit opiskella. Perhe maksaa 500$ ja yli menevät sun pitää maksaa itse. Tietenkin voit tehdä kursseja jo muutenkin, uskoisin, että ne saa hyväksi luettua. Jenkeissä opiskeluhan maksaa monia kymmeniä tuhansia vuodessa, joten se ei ole mitään kamalan halpaa. Tietenkin voit sit yliopisto opintoihin hakea stipendiä, jolla saa helpotusta.

      Itse au pairina olo on tosi paljon kiinni omasta asenteesta ja perheestä. Perheitä on laidasta laitaan, joten sieltä voi itse valita parhaiten sopivan. Sua ei siis työnnetä vaan johonkin, vaan sulle tarjotaan matcheja. Sit juttelette ja mietitte sovitteko toisillenne. Suosittelen valitsemaan perheen perusteella, ei sijainnin! Jos ei viihdy perheessä, voi mennä rematchiin, jolloin on pari viikkoa aikaa etsiä uusi perhe.
      Vuoden aikana tosi monet matkustaa ympäri Jenkkei. Sit kieltä oppii tosi hyvin ja oma maailmankatsomuskin muuttuu
      Kantsii lukee au pairien blogeja tuolta: http://www.culturalcare.fi/tarinoita/au-pair-blogs/

    • Aupair2016

      Mullakin ois aikeissa lähtee auppariks Jenkkeihin! Millon ootte suunnitelleet lähtevänne? :)

    • jemppuvaan

      Itsehän meinasin amiksen jälkeen hakea au pairiksi, mut ei se olis onnistunu kun oon kirjottanu vuoden vuokrasopparin mun kämppään. Täytyy nyt kattoa, et meenkö töihin vai lisää opiskelemaan nyt syksyllä. Valmistun nyt siis kokiksi amiksesta. Toki jos töitä saa, nii se olis aina extraa ja sais säästöön sen 1000e. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe