Olaplex omaan käyttöön

olaplexiä

Heippa. Aattelin tilata tuotteet omaan käyttöön vaalennus prosessia varten. Tätä vaalennus taktiikkaa ei ilmeisesti käytetä vielä edes muualla kuin helsingin Q hairilla eikä olaplex sivustolta ilmeisesti saa tilattua tuotteita kuin ainoastaan kampaamot.
http://qhair.fi/blogi/2015/03/olaplex/

Kysyisin siis että onko väliä minkä merkkiseen vaalennusjauheeseen kehitteeseen olaplexiä sekoittaa? Olaplexin sivuilla kyllä kerrottiin tarkat sekoitus suhteet mutta ei sitä onko väliä minkä merkin kanssa aineita saa sekoittaa. Ajattelin kyllä käydä ostamassa vaalennusjauheen kehitteen HairStoresta eli hieman laadukkaampaa kuin markettejen omat jauheet ja valmiit vaalennus paketit.
Olaplex pullot on aika isohkot ja maksaa n. 300e kampaamo käyttöön tilattuna mutta löysin ebaysta pienemmät kaikki 3 vaiheen pullot 150e, onkohan aitoa tavaraa?
http://www.ebay.com/itm/OLAPLEX-TRAVELING-STYLIST-KIT-FOR-PROFESSIONAL-USE-STEP-1-2-3-/301513701418?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item46339df82a

Onko joku jo itse tilannutkin näitä ihan omaan käyttöön? tai onko kokemusta jo tästä ihan kampaamossa tehtynä? :)

70

7480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Beaaaaaaaaaa

      Uskosin et tuolla hinnalla on aitoa jos vielä ainakin tuplasti isommat pullot maksaa puolet enemmän :) Etin tietoa tästä vielä googlaamalla ja löyty ainakin tää video jossa kampaaja käyttää redken merkkisiä aineita ton olaplexin kanssa. Kannattaa kokeilla noita jos saa ostettua jostain kampaamosta tai tilattua erikseen...
      https://www.youtube.com/watch?v=kjxyDdMf9n4
      Itellä ei ole kokemusta tosta ja mietin että mitähän kampaajat tykkää jos ihmiset alkaa tilaamaan tätä itelleen kun noi tuotteet saa jo yhden kampaamo käynnin hinnalla :D varmaan eioo mikään halpa käsittely muutenkaa..

      • anertyu

        Noh, mitä sillä on väliä mitä kampaajat tykkää - itekkin tilaan Elumen-hiusvärit Saksasta, 2 200 ml pulloa plus postituskulut, se kustantaa mulle 60 e, ja sillä värjään 6 kertaa. Kampaaja ottaa kertä Elumen-värjäyksestä 100 e, eli siis värjään kotona 6 kertaa halvemmalla.

        Ei kai tässä nyt kampaajien tykkäämisista ole kyse. Suomessa monet on jo niin köyhiä että netti on ainut paikka josta yleensä mitään kannattaa osta kirpputorien lisäks.

        Ja tolle kemiasta varottelevalle nimimerkille sanoisin että mistäs hän tietää mitä joku toinen tietää kemiasta...On niitä sellasiakin ihmisiä jotka oikein opiskelee esim yliopistossa biokemiaa, siihen on kampaajien kemianopinnot pientä verrattuna.

        Mutta omana mielipiteenäni sanoisin että jos toi mainittu vaalennusaine on vaativa eikä esim netistä tilattuna saakaan tarkkoja käyttöohjeita eikä löydä niitä esim juurikasvu.org istakaan, niin sitten se on riskaabelia alkaa tota käyttämään jos ei tarkkaan tiedä onko se mitä.


      • bbg

        Voin kertoa, että ammattitaitoinen kampaaja ei jätä opintojaan siihen ammattitutkinnon saamiseen. Tämä ammatti vaatii jatkuvaa kouluttautumista ja opiskelua..Hyvä tekijä voikin hinnoitella sitten palvelunsa sen mukaan.


      • Etköosaalaskea

        10 kertaa * XD?


    • mokka

      Ei kannata lähteä kokkaamaan..kemia ei ole niin yksinkertaista kun sä kuvittelet. Tukka katkee

    • pistäävihaks

      "Mitä väliä sillä on mitä kampaajat tykkää?" ????!!?!?? Huoh. Jeps köyhiä ollaan suomessa kaikki. Kohta on kampaajatkin kun ei kuluttajat käytä palveluita. Kuitenkin on rahaa maksaa ties mitä paskaa netissä. Saatte kiittää itseänne siitä että kampaajat lopettaa ja kuluttajat leikkii vessakampaajia ja pilaa tukkansa ties millä mömmöillä, katsokaa sinne peiliin sitten kun paikkakunnaltasi et löydä enää kampaajaa ja oikeasti sitä joskus tarvisit! Ainiin.. mihinkä niitä tarvii.. youtubessahan on videot ja ebaysta saa vaikka mitä! Sitte ihmetellään kun suomi on köyhä maa kun TE maksatte kaiken ulkomaille! Järki käteen ihmiset.

      • anertyu

        No järkihän mulla onkin päässä ja sen takia tilaan laadukkaat Elumen-hiusvärit Saksasta. Ei oo valittamisen aihetta lopputuloksessa, tukka on kauniin kiiltävä kastanjanruskea eikä niillä Elumen-väreillä ole mitenkään vaikeaa värjätä kun vähän opiskelee ja käyttää aivojaan. Tiheäpiikkisellä kammalla jakaus jakaukselta päänahkaa varoen, moni kampaaja ei muuten viitsi tehdä niin vaan ne vetelee sitä ainetta sudilla päähän niin että päänahka on sen jälkeen värjääntynyt sitten monta viikkoa. Tätä kampaajat ei edes välttämättä kerro asiakkaalle. Eikä sitä että Elumen voi haalistua merkittävästi seuraavassa pesussa jos tukka on hyväkuntoinen ja liian lasimainen. Joten sitten vaan uudestaan kampaajalle ja taas 100 euroa, niinkö ?

        Ehei,minä tilaan värini Saksasta ja maksan kahdesta 200 ml:n pullosta plus postikulut 60 euroa. Lopputulos on parempi kuin kampaajalla, kokemusta on.

        Mitään videoita tai ebaytä en tarvitse, tilaan tuotteet luotettavasta saksalaisesta kampaamotarvikekaupasta. Ja voi ne värit vaikka suoraan valmistajaltakin tilata jos kirjoittaa asiallisen kirjeen saksaksi.

        En vie rahojani kampaajalle, ostan rahoillani terveellistä ruokaa ja hajuvesiä ja muuta tarpeellista.


      • Minä79
        anertyu kirjoitti:

        No järkihän mulla onkin päässä ja sen takia tilaan laadukkaat Elumen-hiusvärit Saksasta. Ei oo valittamisen aihetta lopputuloksessa, tukka on kauniin kiiltävä kastanjanruskea eikä niillä Elumen-väreillä ole mitenkään vaikeaa värjätä kun vähän opiskelee ja käyttää aivojaan. Tiheäpiikkisellä kammalla jakaus jakaukselta päänahkaa varoen, moni kampaaja ei muuten viitsi tehdä niin vaan ne vetelee sitä ainetta sudilla päähän niin että päänahka on sen jälkeen värjääntynyt sitten monta viikkoa. Tätä kampaajat ei edes välttämättä kerro asiakkaalle. Eikä sitä että Elumen voi haalistua merkittävästi seuraavassa pesussa jos tukka on hyväkuntoinen ja liian lasimainen. Joten sitten vaan uudestaan kampaajalle ja taas 100 euroa, niinkö ?

        Ehei,minä tilaan värini Saksasta ja maksan kahdesta 200 ml:n pullosta plus postikulut 60 euroa. Lopputulos on parempi kuin kampaajalla, kokemusta on.

        Mitään videoita tai ebaytä en tarvitse, tilaan tuotteet luotettavasta saksalaisesta kampaamotarvikekaupasta. Ja voi ne värit vaikka suoraan valmistajaltakin tilata jos kirjoittaa asiallisen kirjeen saksaksi.

        En vie rahojani kampaajalle, ostan rahoillani terveellistä ruokaa ja hajuvesiä ja muuta tarpeellista.

        Käsittämätön ajatusmaailma sulla. Eihän meitä kampaajia mihinkään tarvita ku ei mitään osatakkaan.. Sä varmaan osaat tehdä vaikka ja mitä


      • tyvikasvu
        anertyu kirjoitti:

        No järkihän mulla onkin päässä ja sen takia tilaan laadukkaat Elumen-hiusvärit Saksasta. Ei oo valittamisen aihetta lopputuloksessa, tukka on kauniin kiiltävä kastanjanruskea eikä niillä Elumen-väreillä ole mitenkään vaikeaa värjätä kun vähän opiskelee ja käyttää aivojaan. Tiheäpiikkisellä kammalla jakaus jakaukselta päänahkaa varoen, moni kampaaja ei muuten viitsi tehdä niin vaan ne vetelee sitä ainetta sudilla päähän niin että päänahka on sen jälkeen värjääntynyt sitten monta viikkoa. Tätä kampaajat ei edes välttämättä kerro asiakkaalle. Eikä sitä että Elumen voi haalistua merkittävästi seuraavassa pesussa jos tukka on hyväkuntoinen ja liian lasimainen. Joten sitten vaan uudestaan kampaajalle ja taas 100 euroa, niinkö ?

        Ehei,minä tilaan värini Saksasta ja maksan kahdesta 200 ml:n pullosta plus postikulut 60 euroa. Lopputulos on parempi kuin kampaajalla, kokemusta on.

        Mitään videoita tai ebaytä en tarvitse, tilaan tuotteet luotettavasta saksalaisesta kampaamotarvikekaupasta. Ja voi ne värit vaikka suoraan valmistajaltakin tilata jos kirjoittaa asiallisen kirjeen saksaksi.

        En vie rahojani kampaajalle, ostan rahoillani terveellistä ruokaa ja hajuvesiä ja muuta tarpeellista.

        Miten tyvikasvu peittyy, jos väriä ei levitetä päänahkaan asti? Varsinkin harmaa sellainen, jos väriä ei levitetä koko hiukseen, tarkoittaa ihan päänahkaan asti, oma väri jää näkyviin. Päänahasta väri kyllä lähtee ensimmäisessä pesussa. Eri asia on allergisoituneilla asiakkailla mutta allergian tietää vasta sitten kun se eka kerta tapahtuu.


      • hahah
        anertyu kirjoitti:

        No järkihän mulla onkin päässä ja sen takia tilaan laadukkaat Elumen-hiusvärit Saksasta. Ei oo valittamisen aihetta lopputuloksessa, tukka on kauniin kiiltävä kastanjanruskea eikä niillä Elumen-väreillä ole mitenkään vaikeaa värjätä kun vähän opiskelee ja käyttää aivojaan. Tiheäpiikkisellä kammalla jakaus jakaukselta päänahkaa varoen, moni kampaaja ei muuten viitsi tehdä niin vaan ne vetelee sitä ainetta sudilla päähän niin että päänahka on sen jälkeen värjääntynyt sitten monta viikkoa. Tätä kampaajat ei edes välttämättä kerro asiakkaalle. Eikä sitä että Elumen voi haalistua merkittävästi seuraavassa pesussa jos tukka on hyväkuntoinen ja liian lasimainen. Joten sitten vaan uudestaan kampaajalle ja taas 100 euroa, niinkö ?

        Ehei,minä tilaan värini Saksasta ja maksan kahdesta 200 ml:n pullosta plus postikulut 60 euroa. Lopputulos on parempi kuin kampaajalla, kokemusta on.

        Mitään videoita tai ebaytä en tarvitse, tilaan tuotteet luotettavasta saksalaisesta kampaamotarvikekaupasta. Ja voi ne värit vaikka suoraan valmistajaltakin tilata jos kirjoittaa asiallisen kirjeen saksaksi.

        En vie rahojani kampaajalle, ostan rahoillani terveellistä ruokaa ja hajuvesiä ja muuta tarpeellista.

        Jos oot niin tarkka mikset tilaa elumeni 12e pullo virosta :D saat vielä halvemalla....


    • Hymyilyttääkömuita

      Hah... Olaplex ei ole vaalennusaine.. onnea vaan sohlailuun :) Ottakaa edes selvää mikä tuote on kyseessä ennekuin tilaatte... voi illan naurut!

      • osaatkolukea

        Kukaan täällä ei ole niin kirjoittanukkaa?:D


    • Tuurillanelaivatkin

      Jään oikein mielenkiinnolla odottamaan niitä "kotiblondaus" kokemuksia. Sillä melko harva kotivärjääjä lukee sitä biokemiaa yliopistossa! :D Ei muuta kuin kokeilemaan, mitä kaikkea sitä voi saada aikaiseksi hiukselle ns. mutu tekemisellä. Eihän se ole kuin kemiaa, eli helppoa kuin heinän teko! :D

      • Biokemisti1

        Ja kampaajatko lukee biokemiaa? Nyt vaikuttaa vähän siltä, ett kirjoittelet isoja suhteessa tietämyksesi. Kampaajien kemia ei ole ihan biokemiaa....


      • nojustiinsa

        Kampaajat ja kosmetologit lukevat kosmetiikan kemiaa, ei nyt sentään biokemiaa.


    • Markitti

      On suojattu. Tuote ! Yksin myynti ja maahantuonti miraculos ,,,

    • PnGg2

      Suosittelen miettimään vielä uudelleen Olaplexin tilaamista, kun et selvästikkään tiedä miten sitä käytetään. Saati sitten sen toimintaperiaatteita tai vaikuttavia aineita. Tämmösiä tuotteita kun ei kannata käyttää jollei ole tarpeeksi aiheeseen/tuotteeseen perehtynyt. :) Jos kuitenkin päätät tilata niin onnea kokeiluun, jaathan sitten kokemuksesi meille. :)

      • plexiäpäähän

        Mä kävin Olaplex käsittelyssä ja hyvä fleda tuli. Mun kampaaja sanoi, että ei kampaajille kerrota miten se toimii, se on joku salaisuus?? Eli ei ne tiedä yhtään enempää siitä kuin se mikä lukee nettisivuilla. Ei sen käyttäminen niin vaikeelta näyttäny, ens kerralla mäki tilaan ebaysta ja teen ite.


      • Mörkövaan63

        Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä sen tuotteen kemiaa on ns. purettu ammattilaisten kesken. Se että sinun kampaaja ei siitä tiedä mitää, ei kerro vielä mitään.


      • PnGg2
        plexiäpäähän kirjoitti:

        Mä kävin Olaplex käsittelyssä ja hyvä fleda tuli. Mun kampaaja sanoi, että ei kampaajille kerrota miten se toimii, se on joku salaisuus?? Eli ei ne tiedä yhtään enempää siitä kuin se mikä lukee nettisivuilla. Ei sen käyttäminen niin vaikeelta näyttäny, ens kerralla mäki tilaan ebaysta ja teen ite.

        Hienoa että toimi ja olet tyytyväinen. Aloittajalla ei vaan selvästikkään minkäänlaista tietoa miten tuotetta käytetään..


      • Kampaaja1
        plexiäpäähän kirjoitti:

        Mä kävin Olaplex käsittelyssä ja hyvä fleda tuli. Mun kampaaja sanoi, että ei kampaajille kerrota miten se toimii, se on joku salaisuus?? Eli ei ne tiedä yhtään enempää siitä kuin se mikä lukee nettisivuilla. Ei sen käyttäminen niin vaikeelta näyttäny, ens kerralla mäki tilaan ebaysta ja teen ite.

        Kyllä me tiedetään miten se toimii ihan jokainen joka sitä ammattilaisista käyttää mutta miks me se kuluttajille kerrottaisiin kun teidän ei sen kemiallisia reagtioita tarvii tietää.


      • Justsayinggg
        Mörkövaan63 kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä sen tuotteen kemiaa on ns. purettu ammattilaisten kesken. Se että sinun kampaaja ei siitä tiedä mitää, ei kerro vielä mitään.

        Mä olin töissä kampaamossa mihin olaplex tuli uutena mun aikana, ei kyllä mitään enempää kerrottu ku että loistava tuote ja ohjeet löytyy laatikosta :D ja samat ohjeet löytyy netistä ja jokasesta olaplex paketista.. Että jokanen joka ymmärtää mitä lukee ja noudattaa ohjeita ni osaa tehä olaplex käsittelyn oikein.. Se on sit eri asia kun ammattilaiset osaa ja uskaltaa alkaa soveltamaa ni lopputulos on varmasti parempi ku kotona säheltäjällä :D


      • Puskakemisti
        Kampaaja1 kirjoitti:

        Kyllä me tiedetään miten se toimii ihan jokainen joka sitä ammattilaisista käyttää mutta miks me se kuluttajille kerrottaisiin kun teidän ei sen kemiallisia reagtioita tarvii tietää.

        Kiinnostavaa luettavaa. Ei se kampaajien kemiaoppi todellakaan ole mitään kovin vaativaa. Tietenkin työ neuvoo tekijäänsä, mutta pitää nyt muistaa, että kampaajantutkinto on perustutkinto. Montakohan opkntopistettä se krmian opintojakso korvaisi yliopistolla... eihän kampaajaopiskelijat ole teoreettisen tieteen/tiedon opiskelijoita. Jos jollakin opinnoistaan sellainen käsitys on, kannattaa päivittää se. Tuolla näkyy, mitä hiusalan perustutkinnossa pitäisi osata.
        https://eperusteet.opintopolku.fi/eperusteet-service/api/dokumentit/1987252


      • reaktio
        Kampaaja1 kirjoitti:

        Kyllä me tiedetään miten se toimii ihan jokainen joka sitä ammattilaisista käyttää mutta miks me se kuluttajille kerrottaisiin kun teidän ei sen kemiallisia reagtioita tarvii tietää.

        joo pahinhan on se kemiallinen reagtio :D salli mun nauraa. ehkä kannattaisi termit opetella ennenkuin lähtee pätemään tietämyksellään!


    • kanpaaja

      Tilaa ihmeessä, tilaa kavereille samalla saadaan me kampaajat ainakin lisää duunia kun sössitte hiuksenne lopullisesti. Muistakaa myös että jos ei arvosteta kotimaista työtä, tuotteita & kädentaitoja, on aivan paskanhailee valittaa kun ruuan hinta, verotus ymsyms . on perseellään. Tällästen apinoiden asenteella ei ainakaan selvitä tästä taloustilanteesta IKINÄ.

      • asadfdhfyh

        Ei kai se mikään kansalaisvelvollisuus ole käydä kampaajalla. Minä ainakin saksin ihan itse omat hiukseni jatkossakin etkä sinä voi asiaa yhtään millään kontrolloida.


      • leikistiblondi

        Minua kyllä kiinnostaisi tämä kotihoito olaplexillä.. Kun on mennyt värjäämään vaalealla, olen usein saanut kovat haukut kampaamossa kun on tukka kärsinyt.. opiskelijan rahoilla ei hirveesti oo kampaamon ylellisyyksiin joka kuu juuria värjätä.. Kun on tarpeeks huono mieli jo tukan kunnosta , niin sit vielä joku sättii.. mun mielestä mälsää, vaikka kampaaja varmaan hyvää sillä tarkoittaa.


      • Wannnabeeeee

        Kirjoittajan tasosta kertoo paljon tuo ns. voimasanojen käyttö. Asiallinen keskustelu es sisällä alatyylinen sanoja. Ne vain heikentävät viestin sisällön ymmärtämistä.
        - etsin juuri hintaa tälle käsittelylle Hot hair Tapiola, mutta en löytänyt. Tietääkö joku, mitä maksaa kampaajalla?


      • Talousaspekti

        Niin tiedoksi kaikille, että toki tukee Suomen taloutta ostamalla suomalaista, mutta yksinkertaistettuna meillä tulisi olla erityisesti myös tehokasta vientiä, jolloin Suomesta voidaan palkata työvoimaa ja verot kääriintyy Suomeen ja ulkomaalaiset maksaa lystin kun ostavat Suomesta. Toisekseen, markkinat kehittyvät jatkuvasti ja tietyillä aloilla voi olla vähemmän kysyntää nykyisin esim sen takia, että palvelun voi tehdä itse kotona ilman ammattilaiselle maksamista kun tilaa tuotteet netistä. Tällöin tietyn ammattikunnan vähentyessä ammattikunnasta siirrytään uusille aloille, jotka ovat kannattavampia ja tukevat nykypäivän kehitystä. Ikuisesti ei kannata talloa eilisessä. Maailma ja olosuhteet kehittyvät ja ihmisiä ohjautuu aloille, joilla on nykyisin tarvetta. Itsestä kiinni, jos välttämättä haluaa yrittää myydä kaminoita koteihin vaikka sähkö on keksitty. Turha syyttää kuluttajaa, jos ei sun kaminaa osta.


      • hoitajiatarvitaan
        Talousaspekti kirjoitti:

        Niin tiedoksi kaikille, että toki tukee Suomen taloutta ostamalla suomalaista, mutta yksinkertaistettuna meillä tulisi olla erityisesti myös tehokasta vientiä, jolloin Suomesta voidaan palkata työvoimaa ja verot kääriintyy Suomeen ja ulkomaalaiset maksaa lystin kun ostavat Suomesta. Toisekseen, markkinat kehittyvät jatkuvasti ja tietyillä aloilla voi olla vähemmän kysyntää nykyisin esim sen takia, että palvelun voi tehdä itse kotona ilman ammattilaiselle maksamista kun tilaa tuotteet netistä. Tällöin tietyn ammattikunnan vähentyessä ammattikunnasta siirrytään uusille aloille, jotka ovat kannattavampia ja tukevat nykypäivän kehitystä. Ikuisesti ei kannata talloa eilisessä. Maailma ja olosuhteet kehittyvät ja ihmisiä ohjautuu aloille, joilla on nykyisin tarvetta. Itsestä kiinni, jos välttämättä haluaa yrittää myydä kaminoita koteihin vaikka sähkö on keksitty. Turha syyttää kuluttajaa, jos ei sun kaminaa osta.

        niin se on, meikä valmistui keväällä lähihoitajaksi , kun tuo pa-kampaajan työ ei elättänyt, nyt sain vuoden pestin vanhainkodissa ja jatkossa vakipaikan.
        Ent kollegani pääsi ammattikorkeeseen, sairaanhoitaja opintoihin aloittaa syksyllä.


    • Kohtala

      FML! :D onnea vaa yritykseen. Ja kampaajas voinu sanoo ettei tiiä, koska ei halunnut jakaa asiaa kuluttajille. JUURI TÄMÄN TAKIA.

    • SailaK

      Ne on väärennettyjä siellä.. Kysyin suoraan valmistajalta, niin eivät myy kuluttajalle.:/ Onko kukaan testannu toimii noi feikit?

    • pääsiäistipu

      Luulin, että kotona värjätään kun ei ole varaa käydä kampaajalla. Aloittaja puhuu kuitenkin 150-300e kustannuksista pelkästään jostain värin lisäksi tulevasta käsittelystä. Eikö tuolla rahalla pääsisi ihan ammattilaisenkin käsiteltäväksi? Itse ainakin istuisin mieluummin toisen hoidettavaksi, kuin kuumottelisin jonkun mahdollisesti piraattipullojen kanssa väreillä pilatussa kylppärissä.
      Toivon tosin, että nuo itseään kampaajiksi tituleeraavat tässä threadissa ovat oikeasti vaan randomtrolleja, sillä asiakkaiden apinoiksi haukkuminen ei ainakaan lisää sitä asiakasvirtaa.

    • tiinanen91

      Mää tilasin kaverin kans puokkiin Ebay.uk:sta tota! Se tuli tosi nopeesti. Ainut vaan että se haisi ihan oudolle. Laitettiin ohjeen mukaan lorealin värinpoiston sekaan kaverille.. Lopputuloksena ihan purkaksi menneet latvat!!? Joko toi ei toimi tai sitten ne myy ebayssa jotain väärennöksiä. Meni sit rahat hukkaan. Ne kyllä näytti aidoille ne purkit.:/ Onko muut kokeillu? Et tehtiinkö jotain väärin vaan.

      • roxannaa

        tuo tarkoittanee sitä, että hoito on tehty väärin. nimim. olaplex hoitoja tehnyt kampaaja


      • ArvastaaKetäArvostaa

        No nyt minäkin nauran; sitä sai mitä tilasi! Kemiallinen reaktio ja väärin käytetyt aineet ja kotikampaajan tietämys.. Hyvä ettei päänahkaan kuolio.


    • yrittäj

      Joo ja ei se raha ainoastaan kampaajalle käteen jää! Värit, verot, alv, yrittäjäeläke, vakuutukset, tilanvuokra, teostomaksu, sähkö, vesi, koulutukset, asiakas lehdet, tajottavat (kahvit jne), pesuaineet jnejnejne. Älkää pelätkö ihmiset, ei tässä rikastumaan pääse! Herätkää ny hei ja jättäkää ne kotipelleilyt. Tervetuloa ammattilaisten käsittelyyn

      • 155

        Itse tottakai käyttäisin paljon mielummin kampaajien palveluita kuin markettejen tarjoamia mutta marketista kun voi ostaa vaalennus aineen 10e, kampaamossa maksaa siitä käsittelystä 100e joten hinnat on niin kaukana toisistaan. Itse myöskin mitä yleisimmin oon päässyt kotivärjäilyillä juuri siihen haluttuun lopputulokseen on värjäys tavoite mikä tahansa. Muutaman kerran olen silti käynyt kampaajalla muistan eräänkin kerran kun otin mukaan #4 ruskeat pidennykset, oma hius oli vaaleanruskea. Halusin kampaajalle että olisi mahdollista heti saada pidennysten väriset hiukset sillä tunnestusti marketti värejen tumman rusketkin vetää hiukset mustaksi, samoin kävi silti myös kampaamossa.. Jos vain osaisitte hommanne niin voisihan siitä maksaakkin extraa mutta koska itsekkin saa paremman lopputuloksen niin tottakai silloin toteuttaa hiushaaveensa omin kätösin :)


      • ikkremimin

        Värit, verot, asiakaslehdet jne. Melkein hyvä luettelo mutta ei ihan. Ettekö te nuoret kampaajat tee muita kemiallisia käsittelyjä kuin vaan värjäyksiä?


      • marett
        155 kirjoitti:

        Itse tottakai käyttäisin paljon mielummin kampaajien palveluita kuin markettejen tarjoamia mutta marketista kun voi ostaa vaalennus aineen 10e, kampaamossa maksaa siitä käsittelystä 100e joten hinnat on niin kaukana toisistaan. Itse myöskin mitä yleisimmin oon päässyt kotivärjäilyillä juuri siihen haluttuun lopputulokseen on värjäys tavoite mikä tahansa. Muutaman kerran olen silti käynyt kampaajalla muistan eräänkin kerran kun otin mukaan #4 ruskeat pidennykset, oma hius oli vaaleanruskea. Halusin kampaajalle että olisi mahdollista heti saada pidennysten väriset hiukset sillä tunnestusti marketti värejen tumman rusketkin vetää hiukset mustaksi, samoin kävi silti myös kampaamossa.. Jos vain osaisitte hommanne niin voisihan siitä maksaakkin extraa mutta koska itsekkin saa paremman lopputuloksen niin tottakai silloin toteuttaa hiushaaveensa omin kätösin :)

        Kyllä toki värjäys onnistuu itseltäkin kunhan vaan löytää omille hiuksille sopivan värin ja sävyn. Tummanruskea väri, tehtiinpä se itse tai kampaajalla, tummuu hiuksissa miltei mustaksi. Väritupsussakin se on lähes musta.
        On hiuksia, jotka reagoivat joihinkin sävyihin todella voimakkaasti. Joillekin punasävyt takertuvat todella hyvin, liiankin hyvin, joidenkin hiukset tummuvat tummemmiksi kuin mitä väritupsu näyttää. Se on yksilöllistä. Sitä ei voi nähdä päältä päin vaan sen oppii kun värjää samaa hiusta uudelleen.
        Kampaajan täytyy oppia tuntemaan hiukset, onnistuakseen kemiallisissa töissä.
        Jos vaihdat kampaajaa joka käynnillä, kuka oppii tuntemaan sinun hiuksesi?
        Kemia ei aina toimi niin kuin sen ajattelisi toimivan.
        Värjäyksen onnistuminen riippuu hyvin paljon hiusten käsittelyhistoriasta, samoin permanentti, joka nyt ei ole in mutta joskus sekin tulee takaisin.
        Historia toistaa itseään.


      • suomenyrittäjät
        ikkremimin kirjoitti:

        Värit, verot, asiakaslehdet jne. Melkein hyvä luettelo mutta ei ihan. Ettekö te nuoret kampaajat tee muita kemiallisia käsittelyjä kuin vaan värjäyksiä?

        Hiusyrittäjät maksaa työstään
        -vuokrat
        -sähköt
        -Puhelin
        -kirjanpitäjälle
        -Eläkeet
        - alvit
        -laajakaistat
        -nettisivut
        -mainonta
        -koulutukset
        -ennakkoverot
        -lehdet
        -tarvikkeet, kuten kaikki kemialliset tuotteet
        -vakuutukset
        -ym
        Elääkin pitäis ja saada jotain palkkaa ittelleen,josta voi maksaa kodin vuokrat, vakuutukset puhelimet ym paljon samoja, kun liikkeestä


    • KohtaMarketeissa

      On olaplex nyt kuinka salaista tietoa vain ja only kampaajien käyttöön niin uskon että ei tarvitse mennä kuin muutama vuosi eteenpäin niin jopa merkettejen väripaketeista löytyy vastaavaa ainetta jota sekoitetaan väriaineen sekaan värjätessä sattuvien hiusvaurioiden välttämiseksi. Kaikki tieto leviää ja sitä haluaa varmasti jokainen valmistaja käyttää hyväksi ja yrittää valmistaa vastaavaa tuotetta.

    • Olaplex
      • olaplexxx

        Huom tota nro.3 käytetään olaplex hoidon JÄLKEEN. Sitä suositellaan kampaamossakin olaplex rakennuskäsittelyn/vaalennuksen/värjäyksen ym. ostamaan kotikäyttöön mukaan mutta itse olaplex 1 ja 2 vaiheita ei myydä asiakkaalle. Tolla nro3 on muistaakseni se virka että pitää hiuksen hyvänä vielä jatkossakin paremmin mutta tuskin parantaa hiusta entisestään.


    • Olaplexebaysta

      Ebaysta kannattaa tilata danxplorer nimiseltä kotisetti, on taatusti aito ja toimii! Oon nyt tehnyt neljä värinpoistoa ja hiukset paremmassa kunnossa kuin koskaan, jopa paremmassa kuin kampaajakäynnin jälkeen!

      • Lähihoitajat

        Öö, miten samoilla tuotteilla kotona ammattitaidoton onnistuu paremmin ,kun kampaajalla , miten ne aineet siellä kotona ovat erilaisia niinkö parempia, kun kampaamoissa.
        Meikä käy kyllä kampaajalla tykkään ,kun ammattilainen laittaa hiukseni.
        Monissa muissakin asioissa luotan ammattilaisiin.


    • Kiinnostunut1234

      Olaplex ei siis ole pelkästään värjäykseen tai vaalennukseen liittyvä tuote, vaan sillä voi hoitaa hiuksia vaikkei olisikaan värjäämässä. Onko kukaan vielä päässyt kokeilemaan kotona?

    • Paljonhiuksiavärjännyt
    • kahdenvaiheilla

      Hei. Miten on kumpi käsittely on parempi olaplex vai elumen clear jos haluaa vain parantaa hiuksen kuntoa?

      • olplex

        olaplex tietty


    • kokeillut

      Tänään itse kävin kokeilemassa kampaajalla tuota pelkkää olaplex tehohoitoa. Hiukset saivat kiiltoa ja tuntuvat paljon paremmille ja sileämmille. Hiuksiini ei laitettu mitään muita aineita kuin olaplex aineet. Olen ihan tyytyväinen :) Vielä tyytyväisempi olen jos tulokset on pysyviä!

    • kokeillut

      Kävin maanantaina pelkässä olaplex -hoidossa. Hoito sujui hyvin ja aineen annettiin vaikuttaa hiuksissani tupla-ajan 20 minuuttia. Hiukset ovat nyt kiiltävämmät ja pehmeämmät, mutta latvojen kunto ei parantunut toivotusti.. Itselläni on todella paljon vaalennetut ja käsitellyt hiukset, ehkä syy siinä.. ostin vielä kotihoitoaineen ja eilen käytin sitä annoin vaikuttaa noin 20 minuuttia kampaajan ohjeiden mukaisesti. Kampaaja suositteli, että käyttäisin sitä 1-2 kertaa viikossa. Hoitoaine tuo lisää kiiltoa ja pehmeyttä, mutta ei muutosta latvojen kuntoon. Ehkä hauraat ja huonokuntoiset latvat pitää vain leikata pois.. yli 10 cm :o :D. Kampaaja ehdotti, että tulisin uusintakäsittelyyn 3 viikon kuluttua juuri näiden huonokuntoisten latvojen takia, ettei välttämättä tarvitsisi leikata pois. Varmaan ihan hyvä perushoito, mutta en nyt voi sanoa, että ihmeitä tekisi =) suosittelen kyllä!

      • fndj

        No jos se ei nytkään auttanut niin miksi menisit uudestaan? Rahastusta?


      • bju

        Hahhaah


      • bju
        bju kirjoitti:

        Hahhaah

        Eihän kasvorasvakaan ihmeitä kerran käytettynä tee, yleensä sitä käytetään se koko purnukka. . .


    • olplex

      kampaamos käsittelyt hesan aluellla 50-90 euroo ja aikaa varattava värin lidäks 30-50 minsaa. soittelun 4 eri ksmpaamoon. ei kuulema voinu tarkkaa hinta anta puh.

    • iefiodsiudyfi

      Kampaajia aina pidetään vähän yksinkertaisina ja ainakin nämä tänne tulleet yksilöt ovat todistaneet sitä myös olevansa..

      Jos pitää valita teenkö itse (olen lukenut paljon kampaajien tekstejä hiusten hoitoon ja värjäämiseen liittyen, osaan valita oikeat hapetteet, värit jne ja katsonut satoja videoita aiheeseen liittyen) vai vienkö huonotuloisena vähät rahani kampaajalle joka pelkästä tyviväristä saattaa veloittaa melkein satasen puhumattakaan pitkien hiuksien värjyystä niin hmm.. kummankohan valitsen?

      Vielä ainakin omalla paikkakunnalla on vaikea saada aikaa edes samalle viikolle joten asiakkaita kyllä tuntuu riittävän..

      Ensimäinen kampaamokokemukseni oli kun menin korjauttamaan teininä kanariankeltaista tukkaani, ja kampaaja taittoi sen tuhkalla.. Sitten kun tuli siniset niin piti tehdä korjaus ja kappas, lähdin sen saman kanariankeltaisen tukan kanssa minkä kanssa tulinkin ja maksoin siitä lystistä n. 70 €..

      Nyt riittää kampaajien dissaus, varmasti hyviäkin yksilöitä on ja paljon!

      Olaplexissä siis sekoitetaan tuota no. 1 väriin MUISTAAKSENI sen jälkeen kun väri /vaalennus on jo sekoitettu.. Vaalennuksessa pitää muistaa "upata" hapetetta esim. jos haluaa 30 vol. tuloksia niin käyttää 40 vol. hapetetta..

      Tota no.2 laitettiin sitten muistaakseni kun värit oli pesty pois ja no. 3 oli se kotihoito JOTA EI TARVITSE TUOHON OLAPLEX KÄSITTELYYN VÄLTTÄMÄTTÄ..

      Ebayssä on varmasti joitakin feikkejä mutta myös joitain aitoja tuotteita, eikai se selviä kuin kokeilemalla että onko omat tuotteet aitoja, joten vähän arpapeliähän ostaminen aina on.. Kuitenkin joku epäili että siellä ei voi myydä ko. tavaraa koska se on vaan kampaajille, niin et välttämättä ole ymmärtänyt ebayn toimintaa ollenkaan, sehän on mekka sellaiselle tavaralle mitä tavalliset pulliaiset eivät kaupoistaan tai Suomesta löydä..

      Mutta uskomatonta on se että joku käyttää näitä aineita jonkun kaupan värinpoistopaketin kanssa? Äly hoi älä jätä, vaikka tuotteita toki saa sekoittaa minkä brändin vaalennuksen kanssa tahansa, niin suosittelisin kuitenkin satsaamaan laadukkaaseen vaalennusjauheeseen ja hapetteeseen jos hiuksia vaalentaa..

      • exyrittäjänytlähihoitsu

        Sinuakin voidaan pitää hiukan yksinkertaisena omassa ammattikunnassasi ja sullekin joidenkin mielestä maksetaan liian suurta palkkaa, vähempikin riitäisi, no kun tiedät hiusalasta ja yrittäjyydestä noinkin paljon niin siirry alalle niin alat sinäkin tienaamaan ja saadaan alalle vähemmän yksinkertaista jengiä.


    • Kokemuston

      Värin poiston tekisin aina ammattilaisen käsittelyssä. Mutta vain ammattilaisen ei olevinaan "ammattilaisen". Niissäkin on suuri ero.

    • Kuolennauruunenkestä

      Mä hain puolessa välissä jo popparit. Voi hyvä luoja mitä vessakampaajia. Elumeeniakin käytetään väärin hahaha saatika olaplex. Kemian kanssa ei kannata pelleillä ellei halua kTkenneita hiuksia ;) tätä varten on ammattilaiset. Kyllä sen näkee jo kilometritn päähän kuka on kotivärjääjä ja kuka käy kampaamossa. Kaupan värit vasts myrkkyjä ovstkin täynnä ja niissä on vahvimmat hapetteet että "toimisi" jokaiselle, surullista luettavaa. Onnea olaplex kokeiluun. Toivottavasti tukkasi katkeaa

    • AlaaOpiskeleva

      Ei se elumen kulu niin nopeasti, jos sitä osaa käyttää oikeaoppisesti :D ja kun ei tiedä mitää elumenista tai olaplexistä nii lopeta parturileikkisi ja mene ammattilaiselle. Ebay plexit on 100% feikkejä eikä suojaa hiusta miltään käsittelyltä = hiukset tulee katkeamaan. et tiedä mitä myrkkyjä nää ebay plexit sisältää, sillä incejä ja etikettejä voidaa aina väärentää.

    • Käyn_Kampaajalla

      Joo kyllä kotivärjäykset ja vaalennukset näkee perssilmälläänkin. Muka kaiken paremmin tietävät ja osaavat haperotukat täällä puolustelee pihiyttään :D Niin kauan ku Suomalaiset ei raaski maksaa mistään palveluista mitään, siirtyy palvelut vaan kauemmas tavallista kuluttajaa kun hinnat nousee sitä mukaa kun kulutus vähenee. Just teidänlaiset pihipetrat syö Suomesta työpaikat. Hävetkää!

    • Teeseitseyoucandoit

      Tilasin olaplexia ebaysta. Luin käyttöohjeet ja noudatin niitä. Blondasin kotona ja lopputulos on hyvä. Ei ole mitään rakettitiedettä... Riittää pitkäksi aikaa. Odotan innolla milloin sitä saa marketeista ;)

    • TuccaHyvin

      Huhhuh mikä keskustelu :'D Minä kävisin oikeen mieluusti kampaajalla kerran kuussa, jos siihen olisi rahaa, mutta ostan sillä rahalla mieluummin ruokaa ja bensaa. Näille kampaajille täällä haluaisin kertoa yhden asiakaspalvelualan kultaisen säännön, eli "ruokkivaa kättä ei purra". On eri asia olla ammattilainen ja tehdä työnsä hyvin ja ammattiylpeydellä, kun olla täällä huutelemassa kuinka kurjaa ja köyhää elämää kampaajat viettävät ja että meidän kuluttajien pitäisi kumartaa jokaisen kampaajan jalkojen juuressa. En itse värjää hiuksiani kotona, menen kampaajalle kun siihen joskus on varaa, mutta toiset värjää ja mitä sitten? Tuskin yksikään kokki on huutelemassa ihmisille kuinka paskoja ne on kun kehtaavat tehdä ruokaa kotona? Kukin tyylillään.

    • Olaplex_verkkokauppoja

      Hei,

      osaatteko neuvoa hyviä verkkokauppoja, joista tuota Olaplex 1 2 3 vaiheen settiä kannattaisi tilata?

      Yksi vinkki olikin jo ketjussa:

      www.ebay.com/itm/OLAPLEX-TRAVELING-STYLIST-KIT-FOR-PROFESSIONAL-USE-STEP-1-2-3-/301513701418?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item46339df82a

      Koska tämä on amerikkalainen verkkokauppa, oletteko joutuneet maksamaan myös arvonlisäveron (24 %) tuohon päälle kun tuote tulee Suomeen? Tullia ilmeisesti ei tarvitse maksaa jos ostokset ovat olle 150 €.

      www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/index.jsp

      Joku mainitsi tilaavansa värjäysaineita saksalaisesta verkkokaupasta. Mitkä ovat hyviä euroopassa toimivia kampaamoalan verkkokauppoja?

      Käytän Olaplexiä kampaajalla käsittelyjen yhteydessä mutta haluaisin käyttää sitä tehohoitona kampaamokertojen välillä. Uskon, että onnistun tehohoidon toteuttamaan myös itsenäisesti.

    • asksksjd

      Tosiaan too ebayn aine on hyvin epätodennäkösesti aitoa. Ja olaplexiä et saa miraculokselta ostettua kun sitä ei myydä edes alan opiskelijoille :) suosittelisin et menet kampaajalle. Kampaajalla kuitenkin kokemusta useammasta vaalennuksesta kuin sinulla. Miltein Joka toisessa kampaamossa on olaplexiä saatavilla

      • ohannoita

        Niin ja joka toisessa jokin vastaava tuote esim, Italialainen complex tai Schwarzkopf fibreplex ym.


    • Tiituska
      • olaplextietäjä

        Hius haurastuu ja lopulta katkeaa, kun tietty % hiuksen rikkisilloista katkeaa. Olaplexiä kannattaa käyttää ennaltaehkäisevästi, jos altistat hiuksia usein ulkoisille vaurioille kuten kemialliset käsittelyt, lämpötyökalut, auringon uv-säteily yms. Olaplexistä on myös apua silloin, kun hius on päässyt siihen pisteeseen, että se alkaa katkeilemaan, koska olaplexin patentoitu teknologia vahvistaa jo olemalla olevia rikkisiltoja, että luo kokonaan uusia kovalenttisia sidoksia hiukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe