Tatuoidut auttakaa!

apuakaipaava

Olen ottamassa ensimmäistä tatuointiani kyynärtaipeen ja ranteen väliin, käden sisäsyrjälle. Parhaiten paikkaa kuvaa varmaan se nuorten "viiltelykohta" :D

Tatuointi tulisi siis taipeesta vähän alaspäin ja on aika yksinkertainen & ei hirveenä hommaa. Olen kuitenkin lukenut että kipu sillä alueella on sietämätöntä! Itsellä matala kipukynnys, ja toki kipu on yksilöllistä, mutta mitä sanoisitte oliko kivulias kokemus?

13

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkoettu

      Ei. Toki iho on aika ohutta siinä kohtaa. Ranteen ja kainalon välillä ei ole ns. pahoja paikkoja, pahin on ehkä se paikka mistä otetaan verta. Toki paikka kuin paikka on ajan kanssa paha jos sitä hinkataan pitkään.

    • tyyytyytt

      Ei ole paha. Eikä kannata sokeasti kaverien juttuja uskoa. Kaikki kokee erilailla.

    • ÄläOlePelle
      • voihyväthyssykät

        Kun yksi on keksinyt mielestään hyvän termin ("teennäisyys"), niin sitten sitä yritetään levittää väkisin eteenpäin. Tatsoja on tehty jo tuhansia vuosia, samoin lävistyksiä. Benjihypytkin kuuluvat samaan kategoriaan, ovat initiaatioriitti. Eli aikuistumisriitti. Ja alkuasukkaiden köysi ei suinkaan ollut kuminauhaa. Kasvomaalauksia tehdään yhä alkuperäiskulttuureissa. Ja kuinka länsimaisen naisen meikkaaminen, hiusten värjääminen, silikonit siellä ja täällä, rasvaimut, kasvojen kohotukset jne eroavat alkuperäisistä kaunistamistavoista? Itse asiassa tatuoinnit ja lävistykset ovat helpommin peitettävissä kuin harkitsemattomat "kauneuskirurgiset" toimenpiteet.

        Kuinkahan originellia elämää itse vietät? Asut susiluolassa ja syöt pihlajanmarjoja ja raakaa rusakonraatoa? Et aja partaasi tai leikkaa hiuksiasi, saatikka pese niitä? Pahoin pelkään, että pukeudut muodin mukaisiin kaupallisiin vaatteisiin, ajat autolla, istut toimistotuolissa, ostat ajanmukaiset puhelimet ja tietokoneet, korjautat "ulkonäkövirheitäsi" jne. Elikkä elät ihan yhtä teennäistä elämää kuin 99 % muistakin ihmisistä. Tatuiointivihamielisyydelläsi et ansainnut yhä edelleenkään sen enempää sädekehää kuin älykön titteliä. Eli pahoittelut. Et ole mitenkään osoittanut olevasi poikkeuksellinen persoonallisuus (harva nobel-potentiaali edes kirjoittelee täällä).

        Mielestäni tatuoinnin ottamisessa ei ole mitään "teennäisyyttä". Jokainen näkee, että tatsa ei ole mikään synnynnäinen luomi, vaan on myöhemmin otettu. Eli keksippäs kultapieni nyt jotain aidompaa tekemistä itsellesi. Voisit ensinnäkin selittää alkujuuria myöten, mitä on aito ihmisyys ja teeskentelemätön elämä? Keskustelu kuulunee filosofian puolelle.


    • Tsemppiä

      Tatuointi sattuu aina. Itselläni on koko kyynärvarren peittävä tatuointi, ja pahimmat paikat olivat juuri tuossa ranteen lähistöllä sisäsyrjässä ja lähellä kyynärtaivetta. Mutta se kipu ei ole missään nimessä ylitsepääsemätöntä. Kyllä sinä selviät. Tatuoijasi on varmasti nähnyt kaikenlaisia tapauksia ja kipukynnyksesi saattaa olla yllättävänkin korkea.

    • gfjgfjkghkhjl

      Tatsan ottamisen kipu riippuu sekä paikasta että kuvan koosta (sekä tietysti henkilökohtaisista syistä). Itselläni on molemmissa olkapäissä ja rintakehässä pienehköt, lonkalla suurehko ja alaselässä suurin. Alaselkä oli ehdottomasti kipein paikka, etenkin lähellä selkärankaa. Siinä kone tärisi suoraan luita ja hermoja vasten. Olkapäät olivat kuin kynällä piirtäisi, tuskin lainkaan kipua.

      Kuulemma isoissa tatsoissa kivun pitäisi turtua kun kuvan teko etenee, mutta ainakin itselläni homma etenee päin vastoin, eli kivun sieto vaikeutuu kuvan edetessä. Iso kuva lienee muutenkin käytännöllisintä laitattaa useammalla kerralla, ei siis yhdeltä istumalta.

      Apteekista saa ostaa ilman reseptiä puudutusvoiteita. Jos tatsasi on pieni (niin kuin paikasta päätellen on) niin hankin puudutusvoide. Huomioi vaikutusajat. Eli että laitat riittävän ajoissa, muttet liian aikaisin. Teho menee varsin pian ohi, mutta riittää varmaan pieneen tatsaan. Itse ostin puudutusvoidetta alaselän peittotatuointiin, mutta teho riitti vain lyhyeksi aikaa isossa tatsassa.

    • HeroinistiHuora

      Ei kannata aloittaa tuota tatuoidun uraa. Tatuointeja ottaa vain turhamainen roskaväki. Perkeleen rumia ovat tatuoinnit yleensä. Kaukaa katsottuna näyttää lähinnä veriseltä oksennukselta.

    • moikuriyue

      JOO löylykauha perseeseen

    • ttttt23

      Sattuu kehon osasta riippumatta kohdassa, jossa ihon alla ei ole muuta kuin luu. Itsellä olematon rasvaprosentti, joten lapaluu olikin todella kipeä paikka. Hihassa ainoastaan ranteen sisäpuoli. Toki hihassakin ohuempi ihonkohta tuntui kivalta. Jalkoihin ei ole koskaan sattunut. Ja kummallista, ajan ja kuvien myötä sitä pientä tuskaa alkaa kaivata lisää. Lie jonkun sortin masokistin luonne ;-)

      • Kokenutmelkeinkaiken

        Ei pidä paikkaansa! Itselläni luiden päällä kaikista helpointa. On kyynärpäät, solisluiden päältä, kämmenen vieressä olevat patit jne. tatuoitu. Taipeet mulla paha... Perjantaina jyrätään polvi, sitä odotan pelon sekaisin tuntein. Toisinsanoen älä yleistä, kaikki tuntee paikat eritavalla niinku tälläkin palstalla on todettu kymmeniä kertoja sen voi tietää ainoastaan kokeilemalla sitä kohtaa mihin kuvan haluaa, kukaan muu EI voi kertoa sitä puolestasi.


    • Trashead

      Sano ei tatuoinneille. Turhaa kemikaalikuormaa elimistölle ja vielä kaiken lisäksi tekevät kantajastaan sivistymättömän ja halvan näköisen.

    • Pötkylä

      Itselläni on kuva tuossa käsivarressa ranteen ja kyynärtaipeen puolessavälissä. Kokoa kuvalla on 10cmX5cm eikä sattunut paljoakaan. Pohkeeseen teki enemmän kipeää :)

    • Olen7vee

      Ja haluan koko kropan peittävän tauoinnin,täytyykö pyytää äidiltä lupa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2242
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      384
      1747
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1745
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1216
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      116
      1075
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      99
      1072
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1024
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1013
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      907
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      888
    Aihe