Elikkäs naarmutin naapurin autoa tuossa pari tuntia sitten. Parista paikkaa lähti maalia selkeesti pois ja muuten semmosta naarmua toisen etuvalon alla. Annoin yhteystiedot naapurille. Olin aluksi rauhallisilla mielin, koska aattelin että vakuutus maksaa ja bonuksia ei oo kertyny paljoo. Sitten puhuin isän kanssa ja se sanoi että vakuutuksissa on omavastuu jotain 150e luokkaa ja järkytyin, koska oon opiskelija ja tuollanen summa on ihan järkky prosentti mun koko tilistä!
Sitten luin netin keskustelupalstoilta et ei tarvis maksaa omavastuuta jos korvaa toisen autoon sattuneen vahingon eikä omaansa. Oma auto on niin romu et en rupee niitä naarmuja korjaamaan. Elikkäs jos vakuutus korvaa vaan toisen osapuolen auton niin joudunko maksamaan omavastuuta?
Rauhoittakaa mun mieltä yöksi pliis...
Naarmutin autoa, joudunko maksamaan omavastuun?
12
452
Vastaukset
- nuoritunari
Niin ja mulla on joku minikasko kun ei oo pelkkä liikennevakuutus mut ei täyskaskokaan...
- myös_törttöillyt
Ei liikennevakuutuksessa ole omavastuuta, ja siitähän nuo vastapuolen vahingot korvataan.
Eikä mene edes bonuksia, jos sovitte korjauksesta jotenkin muuten. Naarmut voi paikkamaalauttaa jossain pikkupajalla muutamalla kympillä ja lisäksi kun käteen lyö 50 euroa, niin toisen auton omistaja voi olla enemmän kuin tyytyväinen...
- NO_KATO_HEI
Ei kaikki aja vanhalla ladalla, niinkuin sinä luulet
- werdfcwwwww
Omavastuu menee aina jos käytetään vakuutusyhtiön korvausta, poikkeuksena sitten se kallein vaihtoehto vakuutuksesta jossa ei ole oma vastuu osuutta ollenkaan.
Parempi olla vaan hiljaa, jos kolhit eikä kukaan nähnyt eikä voi jäädä ns kiinni niin anna koko asian olla, niin on se prkl munkin sivupeiliä kolhinut tehnyt. Joku taulapää on sitten pakko ollu vänkää autoonsa sisään pelkääjän puolella eikä ole voinut toimia niin että peruuttaisi auton ensin pois parkkiruudusta että auton oikean puolen ovisa voisi käyttää kunnolla, ei vaan vänkätään vaan vaikka kuinka ahtaasta välistä.- ihmettelen_suuresti
Kerropa, mistä yhtiöstä saat liikennevakuutuksen jossa on omavastuuosuus, siis yksityishenkilön autoon.
- äläostauutta
Vanhoja linttoja molemmat tarjoot kaljat naapurille niin ok!
Liikennevakuutuksessa ei tosiaan ole omavastuuta.
Jos ostan satasen auton ja siihen uuden liikennevakuutuksen ja vahingossa ajan sillä kaverin auton kyljen lyttyyn...
Hupi maksaa minulle 0€ kaveri saa taasen autosta lunastushinnan tai korvauksen ja jopa sijaisauton- nerojätkäoot
Höpönassun bonukset menee miinuksen puolelle eli -20 prossaa lisää silloin!
nerojätkäoot kirjoitti:
Höpönassun bonukset menee miinuksen puolelle eli -20 prossaa lisää silloin!
Niin, entäs sitten? Uusi vakuutus toisessa yhtiössä ja tappiot itselle on maksimissaan parin viikon vakuutusmaksu ja korkeintaan oman auton arvo. Vakuutusyhtiölle temppuni taasen maksoi jopa kymmeniä tuhansia
- sinäkinOptVielä
Ja liikennevakuutuksen bonukset siirtyy uuteen vakuutusyhtiöön ja maksusi nouset kovasti ja seuraavat sinua niin kauan kuin autolla ajelet ja omistat. Ajattelusi on juuri teinille sopivaa, ajatellaan tasan 1/2 tuntia eteenpäin ja jälki sen mukaista.
sinäkinOptVielä kirjoitti:
Ja liikennevakuutuksen bonukset siirtyy uuteen vakuutusyhtiöön ja maksusi nouset kovasti ja seuraavat sinua niin kauan kuin autolla ajelet ja omistat. Ajattelusi on juuri teinille sopivaa, ajatellaan tasan 1/2 tuntia eteenpäin ja jälki sen mukaista.
Ei ne mitään siirry jos ei halua siirtää...
Sama juttu kaskon kanssa, jos bonukset lähtee, niin ei muutakuin uusi vakuutus uudessa yhtiössä ja saa täydet aloitusbonukset...
Miksi kukaan siirtäisi kaskon 50% bonuksia jos aloituksena saa 70%
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 524528
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1494187- 673832
- 1253790
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans433615Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe773453- 983021
- 542875
- 252696
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142394