Laitoin saman keskustelun tonne liikenneonnettomuuksiin, kunnes huomasin täällä vakuutusosion joten laitan varmuuden vuoksi tännekkin:
Elikkäs naarmutin naapurin autoa tuossa pari tuntia sitten. Parista paikkaa lähti maalia selkeesti pois ja muuten semmosta naarmua toisen etuvalon alla. Annoin yhteystiedot naapurille. Olin aluksi rauhallisilla mielin, koska aattelin että vakuutus maksaa ja bonuksia ei oo kertyny paljoo. Sitten puhuin isän kanssa ja se sanoi että vakuutuksissa on omavastuu jotain 150e luokkaa ja järkytyin, koska oon opiskelija ja tuollanen summa on ihan järkky prosentti mun koko tilistä!
Sitten luin netin keskustelupalstoilta et ei tarvis maksaa omavastuuta jos korvaa toisen autoon sattuneen vahingon eikä omaansa. Oma auto on niin romu et en rupee niitä naarmuja korjaamaan. Elikkäs jos vakuutus korvaa vaan toisen osapuolen auton niin joudunko maksamaan omavastuuta? Mulla on pop vakuutus jos se on jotenkin relevantti tieto.
Rauhoittakaa mun mieltä yöksi pliis...
Naarmutin autoa, joudunko maksamaan omavastuun?
nuoritunari
3
375
Vastaukset
- nuoritunari
Niin ja mulla on siis joku minikasko koska parempi ku pelkkä liikennevakuutus mut ei oo nii hyvä ku se täyskasko...
- nuoritunari
Eiks kukaan osaa auttaa? :'(
- näin_se_menee
"Liikennevakuutus on pakollinen vakuutus, joka korvaa auton liikenteeseen käyttämisestä aiheutuneita henkilövahinkoja ja syyttömän osapuolen omaisuusvahinkoja.
Kaskovakuutus kannattaa ottaa oman auton turvaksi. Kaskovakuutus korvaa esim. kolarointi-, palo-, varkaus-, ilkivalta- ja luonnonilmiövahinkoja valitsemasi vakuutuspaketin laajuuden mukaan".
- eli autosi liikennevakuutus korvaa ne toisen osapuolen vauriot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581