Suomenkieli ja englanninkieli

MrJuha82outolintu

Oon tässä pohtinut, että mistä johtuu se seikka, että en löydä yhtäkään englanninkielistä bändiä/artistia, jonka musa olisi samanlaista kuin suomenkielinen musa.
Mistä tämä johtuu?
Johtuuko se kielten erilaisuudesta?
Suomenkielessä on paljon vokaaleja ja niitä on helppo taivuttaa kun esim ovat perätysten.
Suomenkieli on taipuisa kieli.
Suomenkieli antaisi yliotteen näin ollen(mun mielestä).

Vai johtuuko se eroavaisuus vain simppelisti siitä, että enkunkielinen musa ei vain ole sattumoisin samanlaista kuin suomenkielinen?

Haluisin tähän selvityksen joltain muusikolta, kiitos.

Oma veikkaukseni on kielten eroavaisuudessa, mutta silti luulen, että siihen vaikuttaa myös kulttuurimme.
Kuitenkin silti suomalaiset bändit/artistit, jotka tekee musaa enkunkielellä eroavat suomenkielisen musantekijöiden musasta.
Olenko huomannut oikein?
Toki jollain Nightwishilla on suomalaiseen tapaan aika paljon mollia melodioissaan.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Englanninkielessä on paljon yksitavuisia sanoja, jolloin sanoitus on helpompi saada ympättyä rytmiin. Muutamalla äännähdyksellä saa jo sanottua koko lauseen. Mitä tahansa sanaa voi periaatteessa painottaa erikseen, kun suomenkielen monitavuisissa sanoissa painotus on yleensä ensimmäisellä tavulla ja monitavuisissa lauseissa väärä painotus (tai väärä venytys) saa lopputuloksen kuullostamaan lähinnä tökeröltä.

• dfhfghfgh

"... en löydä yhtäkään englanninkielistä bändiä/artistia, jonka musa olisi samanlaista kuin suomenkielinen musa"
      eikös suomeksi käännetty englanninkielinen musiikki ole aikalailla samanlaista?

• MrJuha82outolintu

Ei välttämättä tai ei kovinkaan usein, sillä esim ulkomaalaisiskelmät eroavat koti-iskelmistä aika hyvin.
        Myös moni ulkomaalainen rokkicoveri on hyvin jenkkimäistä tai brittimäistä rokkia, jos vertaa suomalaiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      83
      1322
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      44
      948
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      367
      788
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      739
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      689
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      117
      667
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56