Oon tässä pohtinut, että mistä johtuu se seikka, että en löydä yhtäkään englanninkielistä bändiä/artistia, jonka musa olisi samanlaista kuin suomenkielinen musa.
Mistä tämä johtuu?
Johtuuko se kielten erilaisuudesta?
Suomenkielessä on paljon vokaaleja ja niitä on helppo taivuttaa kun esim ovat perätysten.
Suomenkieli on taipuisa kieli.
Suomenkieli antaisi yliotteen näin ollen(mun mielestä).
Vai johtuuko se eroavaisuus vain simppelisti siitä, että enkunkielinen musa ei vain ole sattumoisin samanlaista kuin suomenkielinen?
Haluisin tähän selvityksen joltain muusikolta, kiitos.
Oma veikkaukseni on kielten eroavaisuudessa, mutta silti luulen, että siihen vaikuttaa myös kulttuurimme.
Kuitenkin silti suomalaiset bändit/artistit, jotka tekee musaa enkunkielellä eroavat suomenkielisen musantekijöiden musasta.
Olenko huomannut oikein?
Toki jollain Nightwishilla on suomalaiseen tapaan aika paljon mollia melodioissaan.
Suomenkieli ja englanninkieli
3
<50
Vastaukset
Englanninkielessä on paljon yksitavuisia sanoja, jolloin sanoitus on helpompi saada ympättyä rytmiin. Muutamalla äännähdyksellä saa jo sanottua koko lauseen. Mitä tahansa sanaa voi periaatteessa painottaa erikseen, kun suomenkielen monitavuisissa sanoissa painotus on yleensä ensimmäisellä tavulla ja monitavuisissa lauseissa väärä painotus (tai väärä venytys) saa lopputuloksen kuullostamaan lähinnä tökeröltä.
- dfhfghfgh
"... en löydä yhtäkään englanninkielistä bändiä/artistia, jonka musa olisi samanlaista kuin suomenkielinen musa"
eikös suomeksi käännetty englanninkielinen musiikki ole aikalailla samanlaista?- MrJuha82outolintu
Ei välttämättä tai ei kovinkaan usein, sillä esim ulkomaalaisiskelmät eroavat koti-iskelmistä aika hyvin.
Myös moni ulkomaalainen rokkicoveri on hyvin jenkkimäistä tai brittimäistä rokkia, jos vertaa suomalaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763422
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302051Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681929Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian181491- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261338Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671257Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531035