Mitä tehtiin ennen kaloreiden laskentaa...?

Nypykkä

Oltiin kauniita, rohkeita, hoikkia ja terveitäkin. Se oli aikana jolloin ei jokaista suupalaa punnittu tai arvioitu, ei sykettä mitattu, ei askeleita laskettu. Ei sitouduttu maksullisiin eikä muihinkaan painonhallintapalveluihin personal trainereista puhumattakaan. Syötiin kunnolla kunnollista ruokaa, ei ateriankorvikkeita käytetty eikä salaateilla piiperretty päivästä toiseen. Ei pidetty liikuntaa erillisenä harrastuksena, vaan liikuttiin. Oltiin vapaampia - silloin ennen...

Tänä päivänä ollaan valmiita kokeilemaan epätoivoisena ja ylipainoisena kaikkea muuta paitsi maalaisjärjen käyttöä ja kohtuutta. Kaikesta ollaan valmiit kieltäytymään kunnes jonakin päivänä koko homma räjähtää käsiin. Kun ei enää jakseta. Kaikkina viikonpäivinä ollaan valmiit raahautumaan johonkin salille tai ryhmään - väsyneenä, vielä töiden jälkeenkin - unohtaen ihan normaali liikkuminen, koska normaali liikkuminen on vanhanaikaista ja salit ovat nykyaikaa. Unohdetaan näin myös se tärkeä lepo. Luonnossa liikkuminen voi aiheuttaa raittiin ilman myrkytyksen ja liian hyvän olon, siksi tunkkaiset salit ovat parempia - niin tänä päivänä ajatellaan. Kaikki personal trainerit ja painonhallintapalveluiden ylläpitäjät myhäilevät, kun raha kirstuun kilahtaa, kun aina tulee uusia asiakkaita jotka ovat valmiit antamaan elämänsä heidän käsiinsä...

Kirjoitin siksi, kun itse siirryin vanhoihin aikoihin tehdäkseni tiettyjä asioita vanhalla hyvällä tavalla, olen pelkästään laihtunut. Tämän lisäksi olen säästänyt paljon aikaa ja rahaa sekä saanut hyvän ja virkeän mielen.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salimimmix2

      Mitä on normaali liikkuminen? Mulle saliharjoittelu on normaalia liikkumista. Jos asuisin maalla, jossa pitäisi tehdä esimerkiksi piha- ja metsätöitä, se varmaan korvaisi saliharjoittelun normaalina liikkumisena. Mutta kun en asu, en edes omakotitalossa. Asun keskellä kaupunkia kerrostalossa ja teen töitä toimistossa, jossa päivä kuluu pääosin istuen. Siksi joudun erikseen harrastamaan liikuntaa. Satun muuten myös pitämään työstäni.
      Siellä luonnossa liikkuen ei esimerkiksi lihasmassa ja -voima kehity, ainakaan yläkroppaan, ellet innostu kesken lenkkisi punnertamaan tai nosteleen kiviä tai vaikka tukkeja. Mikä on ihan fiksu idea. Mutta edelleenkin, täällä keskellä kaupunkia ei edes tuollaiseen "luonnolliseen" liikkumiseen mahdollisuutta ole. Joten taatakseni hyvän voimatason, joudun menemään salille nosteleen raskaita juttuja. Ja satun muuten pitämään siitäkin, erityisesti silloin kun voin nostaa enemmän kuin edellisellä kerralla. Ja koska ainakaan tämänhetkinen asumismuotoni ei salli minun perustaa omaa henkilökohtaista salia kotiini (tai tehdä piha- tai metsätöitä), jää ainoaksi mahdollisuudeksi maksaa tästä palvelusta.
      Voi olla, että jumpat tms. on muotia. Mutta onko käynyt mielessä, että ne tuovat myös vaihtelua ja mielekkyyttä liikkumiseen? Ehkä jotkut tykkäävät liikkua ryhmässä? Ehkä jotkut tykkää liikkua musiikin mukana? Ehkä jonkun mielestä käveleskely ympäri mettiä on tylsää, mutta entä sitten? Jos ei tehtäis ongelmaa siitä, missä ongelmaa ei ole.
      Kyllä minäkin olen laihtunut. Vaikka käynkin salilla. Mutta ehkä meidän tavoitteet on erilaiset. Oletko tullut ajatelleeksi sitä?

    • 123132123xx

      Pitäisi sun tietää vastaus, jos tervejärkinen olet. Taidat olla muutenkin hiukan ajastasi jäljessä. Jos haluat laihtua niin pelkästään kaloreita laskemalla se ei onnistu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe