Mitä teen estääkseni tämän?

Suklaaavokado

Elikkä olen 162cm ja 50kg painava urheilijatyttö, joka on laihduttanut n.6kg viime vuodesta.(melkein vahingossa=D) Olen nyt ihan tyytyväinen painooni, mutta ongelmanani on pitkien lenkkien jälkeisinä päivinä järkyttävä ahmiminen. Nälkä ei vaan mitenkään lopu ja pelkään painoni nousevan takaisin 56kg:aan... Esimerkiksi tänään söin aamulla 2 kananmunaa ja mansikoita, mikä on ihan normaali aamupala, mutta siitä se sitten taas alkoi: 140g tummaa suklaata, paljon lohta ja 4 avokadoa!!!! Eli siinä missä useat himoitsevat sokeria, minulla ahmiminen purkautuu rasvaan. Eikä nälkä edes mennyt pois. Edellä mainituista ruoka-aineista tuli varmaan jo koko päivän energiantarpeeni eikä nälkä edes ota helpottaakseen... Miten voisin estää noita "rasva-ahmintakohtauksia", en todellakaan halua lihoa!

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salimimmix2

      Mun mielestä tuo kertoo siitä, ettet yksinkertaisesti syö tarpeeksi tai sitten syöt väärin/väärällä ajoituksella.
      Miten voit estää? Syömällä tarpeeksi ja säännöllisesti. Treenin jälkeen palauttava ateria.

    • syö-kunnolla

      Aika surkealta aamupalalta tuo vaikuttaa ollakseen urheilijan syötävää. Laihduttajalle tuo sopii, ei todellakaan urheilijalle.
      Syö tarpeeksi ja säännöllisesti, kuten edellinen kirjoitti. Urheilijanainen saa syödä helposti vaikka 3000 kcal päivässä lihomatta, kun vaan katsoo mitä syö. Safkaa naamaan 2-4 tunnin välein, ja kunnolla! Ja unoda tuo painon tarkkailu. Se haittaa urheiluasi.

    • mdda

      Jos painonhallinta huolettaa, niin ottaa vaikka viikottain painon vaa'asta ja mittanauhalla strategisista kohdista, ja sitä kautta seuraa kehitystä. Myös voi mitata itseltään lihaskuntosuoritteita, sillä lihasten kehittyessä myös ympärysmitat voivat kasvaa. Jos oikein tarkka haluaa olla, niin käy kehonkoostumusmittauksissa.

    • aloittelijako

      No et kovin paljoa urheile sitten jos tuolla pikku määrällä tuli päivän tarve täyteen .. ;)

      Normaali aamupala meikäläiselle. Siihen perään sitten 15-20 km lenkki koiran kanssa, niin voikin tulla taas kotiin syömään jotain.

    • vainiin--

      Normaali urheilijan aamupala on 2 munaa (tai valkuaista), mansikoita JA lautasellinen kaurapuuroa maidon ja pellavansiemenrouheen kanssa. Kokeilehan, ei varmasti tule pariin tuntiin mieli mättää mitään ylimääräistä.
      Välipalalla sitten n. 3 tunnin päästä hedelmä, rahkaa/raejuustoa ja kourallinen pähkinöitä.
      Lounaalla lautasmallin mukaan, välipala, päivällinen, iltapala...

      • makuaelämään

        Kaurapuuron syöminen ilman voita on oksettavaa. Se liima tarttuu kurkkuun ja huonolta tuntuu pitkään. Mahassa tuntuu oudolta ja tulee myöskin väsy sen aterian jälkeen. Alaskaan ei meinaa saada ilman voita, kanelia ja sokeria. En suosittele kenellekään. Rahka ja raejuusto on kuin kumia söisi. Ei koko elämä voi pelkkien prosenttien ja kalorien ympärillä pyöriä. Täytyy niiden ruokien maistua ja tuntuakkin joltakin. Jos paino alkaa nousta, niin lisää treeniä!


      • makuasaamausteista
        makuaelämään kirjoitti:

        Kaurapuuron syöminen ilman voita on oksettavaa. Se liima tarttuu kurkkuun ja huonolta tuntuu pitkään. Mahassa tuntuu oudolta ja tulee myöskin väsy sen aterian jälkeen. Alaskaan ei meinaa saada ilman voita, kanelia ja sokeria. En suosittele kenellekään. Rahka ja raejuusto on kuin kumia söisi. Ei koko elämä voi pelkkien prosenttien ja kalorien ympärillä pyöriä. Täytyy niiden ruokien maistua ja tuntuakkin joltakin. Jos paino alkaa nousta, niin lisää treeniä!

        Eiköhän tuo ole ihan makuasia, tykkääkö puurosta vai ei ja on pitkälle henkilökohtaista kuinka paljon viljoja sietää? Mä pidän maitoon tehdystä kaurapuurosta todella paljon, tosin syön sitä harvoin koska kroppa ei viljoja eikä maitotuotteita hyvin tunnu sietävän. Rahkaan voi lisätä vaikka marjoja ja esimerkiksi rahka omenasose kaneli ja vanilija pekaanipähkinäkombo on ihan jäätävän hyvää.
        Mun ruuat ainakin maistuu hyvälle, vaikka viljat, maitotuotteet ja sokeri on pois ruokavaliosta. Katsos kun mä käytän ruuanlaitossa mausteita.


      • kumiaseonsilti
        makuasaamausteista kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole ihan makuasia, tykkääkö puurosta vai ei ja on pitkälle henkilökohtaista kuinka paljon viljoja sietää? Mä pidän maitoon tehdystä kaurapuurosta todella paljon, tosin syön sitä harvoin koska kroppa ei viljoja eikä maitotuotteita hyvin tunnu sietävän. Rahkaan voi lisätä vaikka marjoja ja esimerkiksi rahka omenasose kaneli ja vanilija pekaanipähkinäkombo on ihan jäätävän hyvää.
        Mun ruuat ainakin maistuu hyvälle, vaikka viljat, maitotuotteet ja sokeri on pois ruokavaliosta. Katsos kun mä käytän ruuanlaitossa mausteita.

        "rahka omenasose kaneli ja vanilija pekaanipähkinäkombo on ihan jäätävän hyvää."

        Tuosta kun jättää rahkan pois tai korvaa sen jollakin muulla, niin alkaa kuullostamaan syötävältä.

        "Mun ruuat ainakin maistuu hyvälle"

        Rahka ja raejuusto maistuu kumille. Ruuan täytyy myöskin maistua ruualle, että sen syöminen ja tarkkaileminen on mielekästä. Moni lopettaa diettinsä kun niissä suositellaan raejuustoa ja rahkaa päivästä toiseen, jotka ovat kuin kumia söisi.

        Suosittelisin korvaamaan nämä jollakin joka maistuukin joltakin. Ei elämä voi pelkkien prosenttien ja kaloreiden ympärillä pyöriä. Siitä tulee niin tylsää ja ankeata että koko dieetti jää usein tästä syystä kesken. Elämän täytyy maistua elämälle!


      • makuasaamausteista
        kumiaseonsilti kirjoitti:

        "rahka omenasose kaneli ja vanilija pekaanipähkinäkombo on ihan jäätävän hyvää."

        Tuosta kun jättää rahkan pois tai korvaa sen jollakin muulla, niin alkaa kuullostamaan syötävältä.

        "Mun ruuat ainakin maistuu hyvälle"

        Rahka ja raejuusto maistuu kumille. Ruuan täytyy myöskin maistua ruualle, että sen syöminen ja tarkkaileminen on mielekästä. Moni lopettaa diettinsä kun niissä suositellaan raejuustoa ja rahkaa päivästä toiseen, jotka ovat kuin kumia söisi.

        Suosittelisin korvaamaan nämä jollakin joka maistuukin joltakin. Ei elämä voi pelkkien prosenttien ja kaloreiden ympärillä pyöriä. Siitä tulee niin tylsää ja ankeata että koko dieetti jää usein tästä syystä kesken. Elämän täytyy maistua elämälle!

        Kuten jo sanoin, mun ruuat maistuu hyvälle, vaikka syön terveellistä ruokaa ja olen aika tarkka siitä mitä suuhuni laitan. Olen hyvä laittamaaan ruokaa ja käytän ennakkoluulottomasti mausteita, mukaanlukien tuoreyrtit. Mun mielestä rahka ei masitu kumille. Eikä myöskään raejuusto. Raejuusto sekoitettuna tomaattikeittoon on aivan taivaallista.
        Mun elämä ei pyöri ruuan ympärillä. Mulle ruoka on polttoainetta, jonka avulla jaksan nauttia kaikesta muusta mukavasta, mitä alämä mulle tarjoaa.


      • tyylikkäästi
        makuasaamausteista kirjoitti:

        Kuten jo sanoin, mun ruuat maistuu hyvälle, vaikka syön terveellistä ruokaa ja olen aika tarkka siitä mitä suuhuni laitan. Olen hyvä laittamaaan ruokaa ja käytän ennakkoluulottomasti mausteita, mukaanlukien tuoreyrtit. Mun mielestä rahka ei masitu kumille. Eikä myöskään raejuusto. Raejuusto sekoitettuna tomaattikeittoon on aivan taivaallista.
        Mun elämä ei pyöri ruuan ympärillä. Mulle ruoka on polttoainetta, jonka avulla jaksan nauttia kaikesta muusta mukavasta, mitä alämä mulle tarjoaa.

        " Kuten jo sanoin, mun ruuat maistuu hyvälle, vaikka syön terveellistä ruokaa ja olen aika tarkka siitä mitä suuhuni laitan "

        Vaan kun ne ei muiden mielestä maistu hyvälle! Niitä kumille maistuvia rahkoja ja raejuustoja on turha tuputtaa muille, koska niillä joilla on kehittyneempi makuaisti ymmärtävät heti, että kumillehan tämä maistuu ja tuntuu vaikka olisi yritetty sotkea mitä sekaan. Itse kokkina en asiakkailleni tarjoaisi koskaan mitään kumille maistuvaa tai tuntuvaa tekstuuria.

        " Raejuusto sekoitettuna tomaattikeittoon on aivan taivaallista. "

        Olen valmis aina ennakkoluulottomasti kuuntelemaan ja tuota voin kokeilla. Palaan sitten kommentoimaan, että miten asia on oikeasti. Jos se raejuusto sulaa sinne keittoon, niin sitten se kuminen tekstuurikin saattaa kadota.

        Mun elämä ei pyöri ruuan ympärillä. Mulle ruoka on polttoainetta, jonka avulla jaksan nauttia kaikesta muusta mukavasta, mitä alämä mulle tarjoaa.

        Niin minullekkin, mutta se mitä teet - sen voi tehdä tyylilläkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe