Aamupala : 2 leipää (ruis) tai piimä kaura
Lounas: salaattia ja kotiruoka
Välipala piimä kaura ja hedelmö
Iltapala : piimä kaura tai hedelmö ja raejuustoa
Siis olen 140kg mies pituus 198 aloitin lauhduttamisen päivä sitten ja nyt ekan kuukauden kävleen joka päivö 30-45 min tarvitsen neuvoja
Tarvitsen neuvoja onko tämä hyvä ruokavalio
10
63
Vastaukset
- mamikka
Missä on toinen lämmin ruoka tai vastaava valipalan jälkeen? Olet niin iso poju ja pitkäkin, että tarvitset kuitenkin kunnolla ruokaa/energiaa.
- Zapoxz
Mitä ehottaisit ?
- Zapoxz
Nii mitä ehottaisit?
- Laihduttajax
Munakas(iso) aamulla salaattia runsaasti ja vaikka raejuustoa. Välipala ruisleipä jossa päällä beceliä ja kalkkunaleikettä paljon kurkkua ja tomaattia.( valion mehukeittoa sokeritonta) Lounaalla lämmin ruoka runsaasti salaattia ja vettä tai piimää(rasvaton) ei leipää. Välipala hedelmärahka ilman sokeria ja jos makeutta kaipaat.laita pikkuisen hunajaa,Päivälliseksi vaikka sosekeitto.Iltapala runsas salaatti ja sekaan raejuustoa kanamuna keitetty,Tarv.lisäksi valion sokeriton mehukeitto.Älä käytä alkoholia ja pullat ja keksit pois, Kahvia ilman sokeria ja juo vettä vähintään 1 litra päivässä muun ruoan ohella.Kun alat laihtumaan-lisäät kävelyä ja liikuntaa omaan tahtiisi.
- toffeepullakka
Noin vähillä eväillä ei noin iso poika töissä jaksa käydä.Ruokaa salaatteja ja herkut pois vettä juomana.Pois muutkin makeat esim kahvista sokerit ja kermat .
- mamikka
Olet saanutkin jo kommentteja. Illalla en koneeseen puutu kun on muutakin tehtävää. Täytyy hyödyntää työaika :)
MInusta sinä saat syödä melkoisesti tavallista, monipuolista ruokaa . Aloita sillä, että syöt säännöllisesti 4-5 kertaa päivässä . Kun syöt lounaan ja päivällisen kanssa salaattia ja kasviksia niin se täyttää mahaa mukavasti. Kaikista herkuistakaan ei kannata kieltäytyä kun ne kuitenkin kuuluvat elämään. Pikku hiljaa huoaat annoskokojen pienentyvän automaattisesti kun et enää jaksa syödä niin paljon.
Olet sen verran pitkä poika joten perus kalorikulutuksesi on sen verran iso että pienet muutoksetkin varmasti sinua laihduttavat. Itse opettelin ensin syömään säännöllisesti ja suht koht terveellisesti ja sain painostani pois kahdeksassa kuukaudessa 30 kiloa. En usko, että parikymmentä kiloa on sinulle mikään ongelma jos et kaljalla ja viinalla itsellesi lisäkaloreita hanki. Sitten oletkin jo sopivassa kuosissa. Kyllä miehen pitää olla miehen näköinen ja kokoinen :)
Aamupalalla 2 ruisleipää kuulostaa hyvältä, käytä vähän rasvaa ja vain joko leikkelettä tai juustoa, ei molempia. Tuoreita kasviksia kannattaa käyttää. Mikäli silti haluat juustoa ja leikkelettä saman leivän päälle, niin ei useita ja tuhdeinta vaihtoehtoja.
Lounas myös kuulostaa hyvältä, periaatteessa voit tehdä vaikka kanasalaatin, niin käsittää itsessään sen kotiruuankin. Kotiruuassa kannattaa katsoa enemmänkin mitä syö ja kuinka paljon, kasviksia aina lisukkeeksi.
Välipalana ehdottomasti hedelmiä, miksi ei myös iltapalaksi. Aamupala on päivän tärkein ateria, sen on oltava riittävä, mutta ei liian tuhti, puurot ja muut menettelee, unohtamatta leipiä ja hedelmiä. Iltapala taas on pahin, jolloin mielellään mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan, ruokakulttuuri kannattaa rakentaa aamupala, lounas, välipala, päivällinen, välipala. (klo 7-9, 11-12, 13-15, 16-17 ja 19) Myöhäissyömistä ja naposteluja kannattaa välttää, mikäli juot kahvia tms. suosittelen jättämään sokerin pois. Myös kaikki herkuttelut tms. vähemmälle, yhtenä päivänä viikossa uskaltaa ottaa vähän ylimääräistä, noin 100g makeisia ja sipsiä uskaltaa nauttia tms. Itse ruokaannoskoot olisi hyvä suhteuttaa 200-300g, eli vaikka itse tehtyä makaroonilaatikkoa se 200-300g lisäksi kasviksia. Ruokajuomaksi kannattaa vaihtaa pääasiallisesti vesi. Viikonloppuna oluet kannattaa jättää kauppaan, tai ostaa maksimissaan 4 tölkkiä. Mikäli alkoholi muuten maistuu, niin pienissä määrissä ennemmin viiniä, viskiä tms.
Mikäli joskus haluat nauttia kylmän virvoitusjuoman, niin ota ehdottomasti vain maksimissaan 2-lasia ja ihan tavallista sokeripitoista juomaa, light ja muut tuotteet kannattaa unohtaa kokonaan. Laihduttaja ja light tai muut makeutusaine tms. roskat yleensä tekevät liiton elimistön kanssa ja itse alkuun onnistunut laihdutus vaihtuu lihoamiseksi ainoastaan sen light tuotteen vuoksi.
Kovin näläntunne on hyvä viedä pois kasviksilla ja hedelmillä, runsaasti vettä pitämään vatsa täynnä. Aloitus on pahin, sillä sormet ja silmät usein tekevät hyvää yhteistyötä, että jotain siihen suuhun menisi. Sinulle suosittelisin aikaisemmista annoskoosta hiukan isompia. Ravinnontarpeesi saattaisi olla reilu 3000kcal ja liikunnallisen tarpeesi lähemmäs 1000kcal. Eli pelkästään vähentämällä syömistä, voit helposti laihtua kilon viikossa tekemättä mitään. Liian nopeaa laihtumista kannattaa välttää, koska silloin ne myös helpoiten tulee takaisin, tai elimistö menee säästöliekkitilaan, eikä kuluta näin ollen energiaa.
Ilmeisesti nukkuessa palaa hyvin ravintoa, joten siksi kannattaa välttää ilta- ja yösyömistä. Aamupala on siksi tärkein, koska ilman polttoainetta elimistö ei jaksa suoriutua ja se saattaa ilmetä päänsäryllä tai muilla vaivoilla.
Kotiruokavaihtoehtoihin kannattaa ehdottomasti lisätä perinteiset keitot, jauheliha, nakki, kala, liha, kaali tms. Keiton pääraaka-aine on mausteinen vesi.
30-45 min kävelylenkki on ihan hyvä, suosittelen viikossa pitämään yhden vapaapäivän palautumiselle, muuten kannattaa aina suosia hyötyliikuntaa. 10 000 askelta päivässä olisi erinomainen, siihen lisäliikunta edesauttamaan tavoitteita. Hiljaa tai hitaasti tulee paras lopputulos.- mamikka
Lindqvistin ohjeet maan mainiot. Siinä on kiteytetty kaikki tarpeellinen.
MInä en virvoitusjuomia käytä enkä kaljaa ja viinaakaan, mutta kaikki makea on niin hyvääää. Kun syön säännöllisesti pysyvät mielihalut paremmin pois, mutta täytyy myöntää tämä talvi on ollut melko raskas ja olen itseäni lääkinnyt herkuilla ja se näkyy.
Täytynee vetää pussi päähän taas kerran.
- exnasu
Olen vuoden alusta kadottanut painoa nyt 15 kg. Jätin vaan pois alkon, kaiken makean, viljat ja perunan. Syön lihaa, kalaa ja paljon rehuja. Välipalaksi luomu jogurttia ilman mausteita. helppoa.
- zapoxz
Olen laihtunut nytten 4 kg 2 viikon aikana :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491